Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiä työnhakijoita kohdellaan kuin avovankeja tai ehdollisessa olevaa

Vierailija
07.05.2026 |

Minulle ainakin tuli työttömänä työnhakijana olemisesta niin suuri ahdistus,että pudottauduin oravanpyörästä.

En kestänyt sitä .Nyt elän downshiftaamalla mieheni siivellä,kunnes löydän/keksin hyvän työn tai eläköidyn.

En kestänyt sitä epäaitoa pakotettua työpaikan hakemista.Epäaitoa sen vuoksi,ettei todellakaan joka kuukausi ole tarjolla sellaisia työpaikkoja,joihin olisit oikeasti valmis menemään.

Tämä epäaitous ja kiristys tukien loppumisen uhalla masensi minua ja kulutti  henkisesti.

Se mikä tässä myös tällaista vapautta haluavaa sielua ahdisti oli pakollinen tapaaminen sekä pakolliset muut yhteydenotot TE-työntekijän kanssa tietyin väliajoin.

Pakotettu tapaaminen kiristyksen avulla,tuet keskeytyy ellet tottele ja ole tavoitettavissa.

Vielä sekin,ettei yhteyttä voi pitää sähköpostilla vaan puhelinkeskustelu on välttämätön.

Miksi ihmeessä? Minä pidän siitä,että voin harkita vastauksiani ja keskustelu on dokumentoitu.

Eihän siinä mitään,jos tämä pakotettu yhteydenpito jotenkin edistäisi työpaikan saantia,mutta koin ne aika turhiksi.

Aivan kuin se olisi vain jokin tarkastus siihen,että olet varmasti vielä työtön,etkä huijaa tukia saadaksesi.

Minä koin sen niin  kuin olisin  avovanki tai ehdollista saanut rikollinen ,joka joutuu käymään tapaamisessa ja pitämään yhteyttä väliajoin,että saadaan pidettyä  kontrollissa ko ihmistä.

Voi olla,että te muut ette  tunne edes näin,toivottavasti.Minä olen ehkä normaalia herkempi ahdistumaan pakotetuista toimista.Vapauden kaipuuni on suuri ja koen vapauteni tärkeimmiksi asioiksi elämässäni.

Haluan olla vapaa kaikenlaisesta kontrolloinnista.

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen ei osaa laittaa välilyöntiä pilkun ja pisteen jälkeen?

-Ihan kauheaa katseltavaa tällainen teksti,jossa ei ole välilyöntejä.Ei ihme,että ap on työtön,kun kirjoitustaitokin on tällä tasolla.-

Ihan kauhealta tunnustaa, että ymmärsit kuitenkin lukemasi.  Ja osasit kohdentaa sanasi näin julkisesti.  Täällä ei taida olla muita  Suomenkielen opettajia kuin sinä. Olen kyllä huomannut pitkän elämäni aikana, että putkiaivo on putkiaivo vaikka kuinka yritämme näyttää viisailta. esin sinä ja minä

Vierailija
42/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomi on hyvin sairas maa ja poliitikot suurin ongelma.

Siksi en juurikaan ostele mitään ellei ole pakko. Etusijalla on suorat ostot ulkomailta ilman välikäsiä. Lidlistä ruoat enkä ostele suomalaisia tuotteita. Tehkää te muut samoin. Säästöä tulee valtavasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen ei osaa laittaa välilyöntiä pilkun ja pisteen jälkeen?

-Ihan kauheaa katseltavaa tällainen teksti,jossa ei ole välilyöntejä.Ei ihme,että ap on työtön,kun kirjoitustaitokin on tällä tasolla.-

-ihan kauheaa katseltavaa... pitäisikö sinun käydä optikolla vai olisiko sittenkin paras valita silmälääkäri aika jos et eroita sanojen välistä pilkkua vaikka se olisi ilman välilyöntiä. Minä ainakin vielä näin ne. Ja jos ole työtön ja  roikut täällä vauvoissa niin tekee hyvää aivoille  kun joutuu vähän miettimään jotain, ettei kaikki ole tarjolla  kuin  Manulle illallinen.

Vierailija
44/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on työkkärin virkailija varannut jo kuulusteluajan jonne on mentävä tai muuten lähtee yleistuki. Aiemmin on vaan soitettu määräaikaiskuulustelut, mutta nyt on mentävä ihan henk. koht. paikan päälle kuulusteltavaksi.

No onpa kauheaa. Miten nyt selviät? Tarviitko traumaterapiaa?

Tai sinulle vihanhallitsemis kurssia,  että löytäisit itsestäsi edes pienen tunteen empatiaa.. Miten ajatteleisit jos itsellesi kävisi samoin ei työtä vain työkkäri tapaamisia, rahat vähissä ja bussilippukin maksaa vähissä rahoissa liikaa.  Jos ole syntynyt kultalusikka perseessä niin kyllä se tökkää vielä joskus syvemmälle.

Vierailija
45/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on nykyisin AINOA todellinen motiivi pakanavaltiolla tähän, lisätä ihmisten ja perheiden epätoivoa, itsemurhia, kuolemaa. Tähän on tultu, Suomi ei ENÄÄ, varsinkin post 2020 ole hyvinvointivaltio, EIKÄ edes sivistysvaltio. Koko maan ei kuuluisi kuulua mihinkäön Euroopan yhteisöihin, koska on lähinnä kommunistista Neuvostoliittoa tai stasisaksaa, vain gulagit puuttuu. Vankila myös on Jumalaton, lähinnä digitaalinen ja sitä pyörittää sieluton virkamieskoneisto jotka vai TOTTELEVAT KÄSKYJÄ (kuuluisa lause edellisistä totalitaristisista hallinnoista). Herra vihaa köyhän ja kipeän, varsinkin Herran oman, sortamista, Amen.

Eiköhän ne gulagit kohta tule tännekin, sinne vaan työttömät ja muut suomalaisen yhteiskunnan mielestä ongelmajätettä olevat perheineen vähentämästä kultalusikkasuussa syntyneiden tienestejä.

Vierailija
46/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedoton (ilman omaa syytään) työtön on tässä maassa suurempi rikollinen kuin esim. murh@@ja. Ei ole edes koiranp@sk@n arvoinen. Mutta kummasti nyt on vähentynyt nämä menkää töihin-huudot, kun säästöt, leikkaukset ja potkut ovatkin osuneet omalle kohdalle.

Vierailija
47/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus ihmiset vielä veetuilee ja huutelee työttömille. Pitävät niitä alempana roskana jne.

En ole tällaista missään kadulla tai kaupassa tai muuallakaan nähnyt mutta matalapalkka-aloilla olen usein nähnyt, miten heitä töissä nöyryytetään ja simputetaan.

Mutta sitäkin enemmän kuullut ja nähnyt NETISSÄ ja kuullut päättävien eli tod. rikkaiden herrojen ja rouvien suista.

Onhan se helppo sanoa työttömät sitä ja tätä jne jne jos ei ikinä itse ole kokenut työttömyyttä. Perheellisenä se on varsinkin todella vaikeaa ja itsetuhoon ajavaa.

Vierailija
48/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua näin entisenä luovan alan ammattilaisena jännittää mitä projekteja voin avoimesti tehdä. Olette varmaan lukeneet uutisia missä harrastukset ja työhakuvideot ovat laskettu työnteoksi, ja tuet ovat katkenneet. Tunnen, etten voi tehdä mitään ennen kuin saan töitä. Olen jumissa. 

Vierailija
49/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa: 2 hakee samaa työpaikkaa. Toinen luottotiedoton työtön, toisella rikoshistoriaa taustalla, mutta luottotiedot ok. Kumpi valitaan töihin? No TIETENKIN se rikollinen. 

Vierailija
50/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin pitää alkaa estää poliitikkojen rällääminen ja riisto.

Niinpä, kun nuo tyhjäntoimittajat saa yli 10000€/kk..tuon kun jakaisi saisi jo joku työtön työpaikan. Miksi yksille ihmisille annetaaan näin paljon rahaa? Toiset elää naurettavalla 595€/kk, onko tuo ihmisen elämää enää ollenkaa? Ei ole, vaan nöyryytystä. Ei mitään luottamusta minkään puoleb politikkoihin. He ovat kaikki roistoja.

Vierailija
51/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä umpimielisten työ-uskovaisten ja kyylääjien luvatussa maassa siis on toinenkin joka ajattelee laillani!

Kiitos, melare- siis ap.

Vierailija
52/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis elät miehesi rahoilla etkä hae työttömyyskorvausta koska ahdistaa? Voi ny vttu. Miten sun miehesi edes katselee tuollaista? Olen nainen ja työtön, ja on joo tosi kamalaa kerran kuukaudessa täyttää netissä lappu, että edelleen joo olen vailla duunia. Hävettäisi ihan sairaasti elää miesystäväni rahoilla. En ole kokenut mitään piinaa tämän asian suhteen, eihän kadulla kulkijat tiedä mun olevan työtön eikä työkkäreitä edes ole, niin ei tarvitse sinnekään mennä. Kaikesta sitä ihmiset ahdistuukin.

Eli ylpeästi olet veronmaksajien elätettävänä ja halveksit ko kommentoijaa jonka oma puoliso ilmeisesti ihan omasta halusta pitää huolta vaimostaan.

"Veronmaksajien elätettävänä" lässynlää. Sillä määrällä mitä mä olen tähän maahan maksanut veroja, olen vielä selkeästi miinuksella ja taatusti elättänyt muutaman muunkin. Joten KYLLÄ, ennemmin nostan työttömyyskorvausta kuin loisin puolisoni lompakolla. Järjen köyhyyttä jättää nostamatta raha joka sulle lain mukaan kuuluu, vaan siksi kun niin ahdistaa. Enkä edes ymmärrä mikä kun mitään velvoitteita ei ole. Viimeksi olen kuullut työkkäristä jotain jouluussa 2024. Eikä silloinkaan ollut muuta asiaa, kuin että työkkärit siirtyvät kunnille joten virkailija vaihtuu. Sen jälkeen ei pihaustakaan.

Vierailija
53/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän miehelle aina reikä kelpaa, joten varmasti molemmille helppo järjestely. Eihän sinusta muuhun ole, kuten totesitkin.

Onko tämä Kaarina Hazardin virallinen vastaus?

Vierailija
54/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa: 2 hakee samaa työpaikkaa. Toinen luottotiedoton työtön, toisella rikoshistoriaa taustalla, mutta luottotiedot ok. Kumpi valitaan töihin? No TIETENKIN se rikollinen. 

Hyvin harvassa työpaikassa tarkastetaan luottotietoja.

Vierailija
55/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työttömiähän pidetää varmaan pahempina rikollisina jo kuin mitä tahansa muita. Työttömyys ei ole oikeasti rikos, mutta näin nyt suomen yhteiskunta sen näkee, että pahimpia rikollisia ollaan.

Vierailija
56/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerän mielivallan inhoaminen ja vapaudenkaipuu eivät ole mielestäni negatiivisia asioita ollenkaan, vaikka ap ei tällaisia ominaisuuksia muille toivoisikaan.

Vierailija
57/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen omavaraisesta elämästä niin kuin joku uudisraivaaja ikään. Vaikka sellainen elämä olisi varmasti raskasta, mutta olisin varmasti onnellisempi kuitenkin kuin nyt. Tämä nyky yhteiskunta imee sielun ihmisestä. Noh, ehkä joskus muutan korpimökkiin.

Mie muutin jo vuosia sitten.  Ei ole helppoa mutta en vaihtaisi muuhun paitsi sen ensimmäisen vuoden.  Onneksi kevät tuli näin aikaisin.  Olen saanut kalaa ja myynyt ne  mökkiläisille  jopa muutama kyläläinenkin on ostanut.  Kai opin vielä joskus filoroimaan paremmin  ahvenia ja haukia. Matikat ja muut myyn kokonaisena.  Kohta alkaa villiyrttien keräys ja kuivaus ... siitä se puutarhan kautta kesä alkaa

Vierailija
58/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niinkuin avovankeja tai ehdollisen saaneita me ollaankin, kun niitä korvauksia kerran saadaan ehtoja vastaan. Itse olen kokenut työttömyyden (te-asiakkuuden) pallona kintussa. Vituttaa rankasti, ettei saa olla oman elämänsä herra.

Vierailija
59/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Jokaiseen puhelimeen pitäisi nykyään laittaa tallennus tavan kansalaisen oikeusturvan vuoksi. Mutta tämä on estetty suurimmassa osassa puhelimia, sattuneesta syystä.

Vierailija
60/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus ihmiset vielä veetuilee ja huutelee työttömille. Pitävät niitä alempana roskana jne.

Niin ne persut heikentävät urakalla maamme ilmapiiriä ja yhtenäisyyttä. Vaikken ole työtön, en koe olevani saman kansakunnan jäsen kuin rääväsuiset persut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi