Työttömiä työnhakijoita kohdellaan kuin avovankeja tai ehdollisessa olevaa
Minulle ainakin tuli työttömänä työnhakijana olemisesta niin suuri ahdistus,että pudottauduin oravanpyörästä.
En kestänyt sitä .Nyt elän downshiftaamalla mieheni siivellä,kunnes löydän/keksin hyvän työn tai eläköidyn.
En kestänyt sitä epäaitoa pakotettua työpaikan hakemista.Epäaitoa sen vuoksi,ettei todellakaan joka kuukausi ole tarjolla sellaisia työpaikkoja,joihin olisit oikeasti valmis menemään.
Tämä epäaitous ja kiristys tukien loppumisen uhalla masensi minua ja kulutti henkisesti.
Se mikä tässä myös tällaista vapautta haluavaa sielua ahdisti oli pakollinen tapaaminen sekä pakolliset muut yhteydenotot TE-työntekijän kanssa tietyin väliajoin.
Pakotettu tapaaminen kiristyksen avulla,tuet keskeytyy ellet tottele ja ole tavoitettavissa.
Vielä sekin,ettei yhteyttä voi pitää sähköpostilla vaan puhelinkeskustelu on välttämätön.
Miksi ihmeessä? Minä pidän siitä,että voin harkita vastauksiani ja keskustelu on dokumentoitu.
Eihän siinä mitään,jos tämä pakotettu yhteydenpito jotenkin edistäisi työpaikan saantia,mutta koin ne aika turhiksi.
Aivan kuin se olisi vain jokin tarkastus siihen,että olet varmasti vielä työtön,etkä huijaa tukia saadaksesi.
Minä koin sen niin kuin olisin avovanki tai ehdollista saanut rikollinen ,joka joutuu käymään tapaamisessa ja pitämään yhteyttä väliajoin,että saadaan pidettyä kontrollissa ko ihmistä.
Voi olla,että te muut ette tunne edes näin,toivottavasti.Minä olen ehkä normaalia herkempi ahdistumaan pakotetuista toimista.Vapauden kaipuuni on suuri ja koen vapauteni tärkeimmiksi asioiksi elämässäni.
Haluan olla vapaa kaikenlaisesta kontrolloinnista.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus ihmiset vielä veetuilee ja huutelee työttömille. Pitävät niitä alempana roskana jne.
En ole tällaista missään kadulla tai kaupassa tai muuallakaan nähnyt mutta matalapalkka-aloilla olen usein nähnyt, miten heitä töissä nöyryytetään ja simputetaan.
Mutta sitäkin enemmän kuullut ja nähnyt NETISSÄ ja kuullut päättävien eli tod. rikkaiden herrojen ja rouvien suista.
Vierailija kirjoitti:
Kun ansiosidonnainen päättyy, lopetan työttömyyteni ja elän irti yhteiskunnasta. En tee veroilmoitusta ja koitan olla ilman kuntaa tai valtiota. 595 on liian vähän pilkkana olemisesta. Sen verran kaatuu jo rinnuksille.
Ei se maailma niin pyöri, että ihmiset päättävät irtautua yhteiskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ansiosidonnainen päättyy, lopetan työttömyyteni ja elän irti yhteiskunnasta. En tee veroilmoitusta ja koitan olla ilman kuntaa tai valtiota. 595 on liian vähän pilkkana olemisesta. Sen verran kaatuu jo rinnuksille.
Lypsäkkee jottain muuta. Mulle riitti. Soronnoo.
Haaveilen omavaraisesta elämästä niin kuin joku uudisraivaaja ikään. Vaikka sellainen elämä olisi varmasti raskasta, mutta olisin varmasti onnellisempi kuitenkin kuin nyt. Tämä nyky yhteiskunta imee sielun ihmisestä. Noh, ehkä joskus muutan korpimökkiin.
Onko tuo sirkus edes perustuslain mukaista? Kuka ilman edunvalvonta päätöstä on velvollinen kertomaan elämästään vieraille ihmisille? Kenellä vieraalla ihmisellä on oikeus pakottaa itsenäinen yksilö johonkin? Tämä on sairasta ja lisää mt- ongelmia! Tunsin työttömänä juuri samoin ap.!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä yhteiskunta rakenne on jokatapauksessa sairas, että, jos ei pyöri niin sitten varmaan ei pyöri. Minua ei liikuta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis elät miehesi rahoilla etkä hae työttömyyskorvausta koska ahdistaa? Voi ny vttu. Miten sun miehesi edes katselee tuollaista? Olen nainen ja työtön, ja on joo tosi kamalaa kerran kuukaudessa täyttää netissä lappu, että edelleen joo olen vailla duunia. Hävettäisi ihan sairaasti elää miesystäväni rahoilla. En ole kokenut mitään piinaa tämän asian suhteen, eihän kadulla kulkijat tiedä mun olevan työtön eikä työkkäreitä edes ole, niin ei tarvitse sinnekään mennä. Kaikesta sitä ihmiset ahdistuukin.
Eli ylpeästi olet veronmaksajien elätettävänä ja halveksit ko kommentoijaa jonka oma puoliso ilmeisesti ihan omasta halusta pitää huolta vaimostaan.
No se on tää Jumalaton kommunismin henki, valtion ja sen johtajien palvonta, joka vihaa ydinperhettä ja miehen ja naisen välistä pyhää aviolittoa, vaikka juuri näin on Jumala tarkoittanut ja pitkään, n.2000 -luvulle, sillä yhdellä palkalla myös ainakin jotenkin eletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää mää lampaani, anna villoja
Jotenkin pitää alkaa estää poliitikkojen rällääminen ja riisto.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo sirkus edes perustuslain mukaista? Kuka ilman edunvalvonta päätöstä on velvollinen kertomaan elämästään vieraille ihmisille? Kenellä vieraalla ihmisellä on oikeus pakottaa itsenäinen yksilö johonkin? Tämä on sairasta ja lisää mt- ongelmia! Tunsin työttömänä juuri samoin ap.!
Tähän liittyy varsinkin post 2020 pinnalla ollut hokema: ei ole vain oikeuksia, vaan myös velvollisuuksia. Niitä oikeuksia tuntuu sitten tämän jälkeen olevan huomattavasti vähemmän. Esim.nyt kun saadaan muka laillisesti (koska esim. tottelemattomuus nk.velvollisuuksien täydellisesti täyttämisessä) ottaa pois perustuslaillinenoikeus välttämättömään turvaan (ruoka, vaatteet, suoja ilmaston vaikutuksilta eli koti tai olkoon vaikka parakki) työttömyyden aikana. Sitähän se tarkottaa jos käteen jää esim.200€ aikuisella tässä maassa. Eli käytännössä perustuslailliset oikeudet on vuonna 2026 lakkautettu.
Mutta kiitos Herran, Jumalan tuomiot tulee kyllä erittäin pian.
Minua on kohdeltu työkkäristä kuin rikollista ja narkkaria. Työkkärin akka väitti suoraan että käytän päihteitä ja se on syy että olen työtön. Hermostuin sille totaalisesti ja uhkasin hakata sen siihen. Heitin sitä tuolilla päähän. Ennen sitä minut oli pakotettu johonkin älykkyys testiin ja sitten tuli joku psykologi haastattelee minua ja se väitti että elämäni on kurjaa päihteiden käytön takia. En ole jumalauta juonut 20 vuoteen. Pelasin salibandya 20 vuotta ja kävin kuntosalilla, opiskelin kaksi tutkintoakin. Ne työkkärissä kirjoitti oikein lausuntoja minusta miten käytän päihteitä ja minut laitetaan kuntouttavaan työhön. Hermostuin sen takia ja heitin sitä työkkärin akkaa tuolilla ja sitten tuli poliisit kotiin. Lopulta työkkäriä syytettiin kolmestakin eri rikoksesta ja minnua yhdestä. Sain siitä joku 260 euroa sakkoa kun heitin sitä akkaa tuolilla. Työkkärin akka ja sosiaalityöntekijä tuomittiin maksaa minulle neljä tonnia. Sen jälkeen minua ei ole työkkäriin pyydettu eikä ne ole soittaneet edes.
Mitään muuta kuin kuntouttavaa työtä minulle ei ole työkkärissä koskaan ehdotettu.
Vierailija kirjoitti:
Minua on kohdeltu työkkäristä kuin rikollista ja narkkaria. Työkkärin akka väitti suoraan että käytän päihteitä ja se on syy että olen työtön. Hermostuin sille totaalisesti ja uhkasin hakata sen siihen. Heitin sitä tuolilla päähän. Ennen sitä minut oli pakotettu johonkin älykkyys testiin ja sitten tuli joku psykologi haastattelee minua ja se väitti että elämäni on kurjaa päihteiden käytön takia. En ole jumalauta juonut 20 vuoteen. Pelasin salibandya 20 vuotta ja kävin kuntosalilla, opiskelin kaksi tutkintoakin. Ne työkkärissä kirjoitti oikein lausuntoja minusta miten käytän päihteitä ja minut laitetaan kuntouttavaan työhön. Hermostuin sen takia ja heitin sitä työkkärin akkaa tuolilla ja sitten tuli poliisit kotiin. Lopulta työkkäriä syytettiin kolmestakin eri rikoksesta ja minnua yhdestä. Sain siitä joku 260 euroa sakkoa kun heitin sitä akkaa tuolilla. Työkkärin akka ja sosiaalityöntekijä tuomittiin maksaa minulle neljä tonnia. Sen jälkeen minua ei ole työkkäriin pyydettu eikä ne ole soittaneet edes.
Hei Terno. Joku voi tunnistaa, kun on niin kuuma tuo veri.
Vierailija kirjoitti:
Mitään muuta kuin kuntouttavaa työtä minulle ei ole työkkärissä koskaan ehdotettu.
Minulle alkoi ehdotella ensimmäisen kerran viime tapaamisella ja se oli viimeinen kerta kun menin sinne, nyt tuosta mennyt yli puoli vuotta. Olen niin vapaa, pystyn paremmin hengittämään ja kiitän Herraa!
Poliitikkojen ja virkarälssin on tarkoitus vaan tappaa työttömät. Tehdä tilaa vierastyövoimalle.
Vierailija kirjoitti:
Miten palkaton orjantyö kuntouttaa? Tekisi hyvää eduskunnalle. Otetaan palkka pois. Ei enää 4kk palkallista kesälomaa.
Mikromanageeraava työkkärin virkailija saa minut raivon partaalle. Myrkyttää sen vähäisenkin motivaation.
Kyllähän miehelle aina reikä kelpaa, joten varmasti molemmille helppo järjestely. Eihän sinusta muuhun ole, kuten totesitkin.
Onnellinen, että voit irrottautua tästä. Meillä on kummatkin työttömiä, joten riepoteltavana oltava vaikka tekisi mieli päättää kaikki kun ei jaksa enää, eikä niitä töitä löydy.
Kiusaaminen on nykyisin AINOA todellinen motiivi pakanavaltiolla tähän, lisätä ihmisten ja perheiden epätoivoa, itsemurhia, kuolemaa. Tähän on tultu, Suomi ei ENÄÄ, varsinkin post 2020 ole hyvinvointivaltio, EIKÄ edes sivistysvaltio. Koko maan ei kuuluisi kuulua mihinkäön Euroopan yhteisöihin, koska on lähinnä kommunistista Neuvostoliittoa tai stasisaksaa, vain gulagit puuttuu. Vankila myös on Jumalaton, lähinnä digitaalinen ja sitä pyörittää sieluton virkamieskoneisto jotka vai TOTTELEVAT KÄSKYJÄ (kuuluisa lause edellisistä totalitaristisista hallinnoista). Herra vihaa köyhän ja kipeän, varsinkin Herran oman, sortamista, Amen.