Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiä työnhakijoita kohdellaan kuin avovankeja tai ehdollisessa olevaa

Vierailija
07.05.2026 |

Minulle ainakin tuli työttömänä työnhakijana olemisesta niin suuri ahdistus,että pudottauduin oravanpyörästä.

En kestänyt sitä .Nyt elän downshiftaamalla mieheni siivellä,kunnes löydän/keksin hyvän työn tai eläköidyn.

En kestänyt sitä epäaitoa pakotettua työpaikan hakemista.Epäaitoa sen vuoksi,ettei todellakaan joka kuukausi ole tarjolla sellaisia työpaikkoja,joihin olisit oikeasti valmis menemään.

Tämä epäaitous ja kiristys tukien loppumisen uhalla masensi minua ja kulutti  henkisesti.

Se mikä tässä myös tällaista vapautta haluavaa sielua ahdisti oli pakollinen tapaaminen sekä pakolliset muut yhteydenotot TE-työntekijän kanssa tietyin väliajoin.

Pakotettu tapaaminen kiristyksen avulla,tuet keskeytyy ellet tottele ja ole tavoitettavissa.

Vielä sekin,ettei yhteyttä voi pitää sähköpostilla vaan puhelinkeskustelu on välttämätön.

Miksi ihmeessä? Minä pidän siitä,että voin harkita vastauksiani ja keskustelu on dokumentoitu.

Eihän siinä mitään,jos tämä pakotettu yhteydenpito jotenkin edistäisi työpaikan saantia,mutta koin ne aika turhiksi.

Aivan kuin se olisi vain jokin tarkastus siihen,että olet varmasti vielä työtön,etkä huijaa tukia saadaksesi.

Minä koin sen niin  kuin olisin  avovanki tai ehdollista saanut rikollinen ,joka joutuu käymään tapaamisessa ja pitämään yhteyttä väliajoin,että saadaan pidettyä  kontrollissa ko ihmistä.

Voi olla,että te muut ette  tunne edes näin,toivottavasti.Minä olen ehkä normaalia herkempi ahdistumaan pakotetuista toimista.Vapauden kaipuuni on suuri ja koen vapauteni tärkeimmiksi asioiksi elämässäni.

Haluan olla vapaa kaikenlaisesta kontrolloinnista.

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus ihmiset vielä veetuilee ja huutelee työttömille. Pitävät niitä alempana roskana jne.

Vierailija
2/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on katsos niin että kun ei muuta ole niin käytetään tätä vaihtoehtoa, syy ei ole sinussa tai työttömissä.

Todellisia toimia ei ole päättäjillä nyt tarjota tai näillä syyllistäjillä.

Ex työtön 7 kk työttömänä olleella, helvetinmoinen paska tilanne oli, ja kun niitä oikeita paikkoja on todella vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uuteen suomeen, yleistuki tuli ja tulot laski kuussa huimat 211€ nettoon, elä sillä sitten , tt tukea ei tipu kun oma pikku luukku.

Vierailija
4/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

12t avointa työpaikkaa mukaanlukien lääkärit ja filmitähdet ja työttömiä 350 000. Poliitikkojen ratkaisu tuodaan työvoima ulkomailta ja annetaan hövelisti työlupia katoku työvoimapula.

Vierailija
5/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli loistava aloitus. Tunnen täsmälleen samoin, mutta yritän roikkua vielä pari vuotta.

Vierailija
6/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi on hyvin sairas maa ja poliitikot suurin ongelma.

Vierailija
7/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis elät miehesi rahoilla etkä hae työttömyyskorvausta koska ahdistaa? Voi ny vttu. Miten sun miehesi edes katselee tuollaista? Olen nainen ja työtön, ja on joo tosi kamalaa kerran kuukaudessa täyttää netissä lappu, että edelleen joo olen vailla duunia. Hävettäisi ihan sairaasti elää miesystäväni rahoilla. En ole kokenut mitään piinaa tämän asian suhteen, eihän kadulla kulkijat tiedä mun olevan työtön eikä työkkäreitä edes ole, niin ei tarvitse sinnekään mennä. Kaikesta sitä ihmiset ahdistuukin.

Vierailija
8/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ansiosidonnainen päättyy, lopetan työttömyyteni ja elän irti yhteiskunnasta. En tee veroilmoitusta ja koitan olla ilman kuntaa tai valtiota. 595 on liian vähän pilkkana olemisesta. Sen verran kaatuu jo rinnuksille.

Vierailija
9/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus ihmiset vielä veetuilee ja huutelee työttömille. Pitävät niitä alempana roskana jne.

En ole tällaista missään kadulla tai kaupassa tai muuallakaan nähnyt mutta matalapalkka-aloilla olen usein nähnyt, miten heitä töissä nöyryytetään ja simputetaan.

Vierailija
10/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis elät miehesi rahoilla etkä hae työttömyyskorvausta koska ahdistaa? Voi ny vttu. Miten sun miehesi edes katselee tuollaista? Olen nainen ja työtön, ja on joo tosi kamalaa kerran kuukaudessa täyttää netissä lappu, että edelleen joo olen vailla duunia. Hävettäisi ihan sairaasti elää miesystäväni rahoilla. En ole kokenut mitään piinaa tämän asian suhteen, eihän kadulla kulkijat tiedä mun olevan työtön eikä työkkäreitä edes ole, niin ei tarvitse sinnekään mennä. Kaikesta sitä ihmiset ahdistuukin.

Mietin ihan samaa! Enemmän ahdistaisi olla jonkun miehen armoilla. 

Ei minusta ole kovin kummoinen juttu käydä muutaman kerran vuodessa päivittämässä työnhakusuunnitelmaa ja ilmoittaa kerran kuukaudessa minne olen lähettänyt työhakemuksia (lähetän niitä joka tapauksessa, oli hakupakkoa tai ei).

Ihme aikuisvauva olet, ap.

Vierailija
11/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen ei osaa laittaa välilyöntiä pilkun ja pisteen jälkeen?

-Ihan kauheaa katseltavaa tällainen teksti,jossa ei ole välilyöntejä.Ei ihme,että ap on työtön,kun kirjoitustaitokin on tällä tasolla.-

Vierailija
12/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muuten tiedätte kuka on työtön ja kuka ei, monihan käy vaikka iltatöissä ja tulee sen takia aina myöhään kotiin ja nukkuu aamuisin pitkään?

Ja jos et tiedä kuka on työtön, niin miten pystyt häntä haukkumaan?

Vierailija
13/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ja pienituloiset epäinhimillistetään muiden silmissä, jotta heiltä voidaan leikata ja heittää sillan alle. Tyypillistä oikeistopolitiikkaa. 

Vierailija
14/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on työkkärin virkailija varannut jo kuulusteluajan jonne on mentävä tai muuten lähtee yleistuki. Aiemmin on vaan soitettu määräaikaiskuulustelut, mutta nyt on mentävä ihan henk. koht. paikan päälle kuulusteltavaksi.

Vierailija
15/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on työkkärin virkailija varannut jo kuulusteluajan jonne on mentävä tai muuten lähtee yleistuki. Aiemmin on vaan soitettu määräaikaiskuulustelut, mutta nyt on mentävä ihan henk. koht. paikan päälle kuulusteltavaksi.

No onpa kauheaa. Miten nyt selviät? Tarviitko traumaterapiaa?

Vierailija
16/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muuten tiedätte kuka on työtön ja kuka ei, monihan käy vaikka iltatöissä ja tulee sen takia aina myöhään kotiin ja nukkuu aamuisin pitkään?

Ja jos et tiedä kuka on työtön, niin miten pystyt häntä haukkumaan?

Mä oon treffeillä usein mm lentäjä, naiset eivät osaa kysyä siitä ammatista juuri mitään, tai  tiedot ovat niin heikot, että kaikki menee läpi.

Ja kunhan tuoksuu hyvälle ja laittaa feikki-Rolexit sun muut päälle, niin täydestä menee.

...ai maksutko, no pikavipit menee suoraan ulosottoon, joten niillä hoituu ja velat hautaan

Vierailija
17/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin täsmälleen samoin, kun olin hetkisen aikaa työttömänä, sitten sain kokoaikatyön, mutta sama kontrollin tunne oli silti läsnä, vaikkakin eri muodossa, mutta määräily ja painostus jatkui. Olin lopulta kurkkuani myöten täynnä sitä, että joku toinen määrää ja käskee mitä teen ja milloin teen, joten vaihdoin osa-akaiseen ja teen vain harvoin töitä ja, kun minulle sopii. Ja tukia en nosta senttiäkään, joten turha kenenkään määkiä mitään. Tunnen olevani onnekas, että minulla on mahdollisuus tällaiseen. 

Vierailija
18/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa kauheaa. Miten nyt selviät? Tarviitko traumaterapiaa?

Vauva vihaa työttömiä myös, esim.jos tähän laittaa alapeukun ja muihinkin samanlaisiin pakanoiden heittoihin, TASAN samaan aikaan tulee yksi yläpeukku. RIGGED systeemi tämänkin, KAIKKI on pakanmaassa köyhiä ja työttömiä vastaan koska ilmeisesti juuri heissä on edelleen CV19 pedonmerkittömiä Herran omia.

PS. Itsekin jäin jo kuukausia sitten pois tästä pakko (jezebel) nöyryytyksestä (virkailijan turhanpäiväiset tapaamiset joka kerta eri paikkakunnalla 3kk välein) koska vuokratulojen vuoksi olisi jääny ruhtinaalliset pari sataa ns.työttömyyskorvausta eli en ota pakanoilta emää mitään ja Herra on ollut hyvä.

Vierailija
19/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ylpeästi olet veronmaksajien elätettävänä ja halveksit ko kommentoijaa jonka oma puoliso ilmeisesti ihan omasta halusta pitää huolta vaimostaan.

Vierailija
20/119 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ja pienituloiset epäinhimillistetään muiden silmissä, jotta heiltä voidaan leikata ja heittää sillan alle. Tyypillistä oikeistopolitiikkaa. 

Kaikki poliitikot ja media toimii samoin

Myös ay liike akava ilmoitti eilen että suomen pitää kiihdyttää maa hanmuuttoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän