Mitkä ovat suomalaisen ruokakulttuurin "helmiä"? Joita voisi tarjoilla ulkomaalaisille. Pitäisi olla kotikeittiössä mahdollista valmistaa.
Mitkä ovat suomalaisen ruokakulttuurin "helmiä"? Joita voisi tarjoilla ulkomaalaisille. Pitäisi olla kotikeittiössä mahdollista valmistaa. Itse aloitan:
-Juhakastike ruskealla ja uusilla perunoilla
-Itse tehty kinkkukiusaus(perunoita myöden)
-Vispipuuro
Kommentit (135)
Korjaan, JAUHELIHA-RUSKEAKASTIKE uusilla perunoilla! Ap
Poimit pihalta villikasveja ja teet niistä salaattia.
Riista, poro, lohi ja suomalaiset marjat ja sienet. Noista ainakin ulkomaalainen vaimoni pitää ja tarjoaa niitä ulkomaalaisille vieraillekin.
Sienet ja marjat. Nyt raparperi ja pian syreenimehu.
Vierailija kirjoitti:
EN suosittele, naapuri kokeili kerran, tuli mahakipua monelle, enolle poltteleva erektio..
Uudet perunat, savukala ja kanttarellikastike, jälkiruoaksi mansikoita ja jäätelöä
Maksalaatikko rusinoilla, kylkeen mahdollisimman hapanta puolukkasurvosta. Ruokajuomana maito. Jälkkäriksi tietysti mämmiä.
3ea erilaista kerättyä marjaa. Juhakastike ruskeilla perunoilla kuulostaa kyllä erinomaisen herkulliselta.
Mämmi ja kaurapuuro. Suklaapuuro.
Kalakeitto, perunamuusi ja lihapullat, uunijuurekset lihan, kanan tai kalan kanssa, Karjalan paisti, makaronilaatikko
Vierailija kirjoitti:
Korjaan, JAUHELIHA-RUSKEAKASTIKE uusilla perunoilla! Ap
Olet aineissa.
Savukala, hyviä perunoita, marjat, karjalanpiirakat
Mustikkapuurakka itse poimituista mustikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN suosittele, naapuri kokeili kerran, tuli mahakipua monelle, enolle poltteleva erektio..
Nokkosletut, nokkospasta.
Kantarellikastike ja perunat
Karjalanpiirakat ja munavoi
Mustikkapiirakka
Herkkutatit jossain muodossa
Olen kasvissyöjä, niin en niin tiedä muista, mutta varmaan poronkäristys ja ruoat kotimaisesta kalasta myös. Suomalainen lohikeitto on ilmeisesti aika suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakat tietysti
Karjalanpiirakoita saa sanoa karjalanpiirakoiksi vain, jos olet karjalainen. Ainakin wokeimpien ihmisten mukaan. Kuulemma kulttuurista omimista. Työpaikan kahvihuoneessa sain tällaisen syytöksen. Työkaveri kyllä hiljeni, kun selvisi, että 3/4 isovanhemmistani oli karjalan evakkoja.
Ohis.
Juhakastike, mitä on juhakastike?