Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi olla olematta kateellinen niille, jotka ovat saaneet paljon enemmän?

Vierailija
04.05.2026 |

Ja itselle on kaikesta yrityksestä huolimatta jäänyt tyhjä arpa elämän jokaiselle osa-alueella.

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin jonkun päällä on varastettua vaatetta . Mikä kirous siitä seuraa ! 

Vierailija
22/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man up.  Tilaa vaikka netistä hormoneita. Miehet tuntee vähemmän negatiivisia tunteita kuten juuri kateus l. ovat vähemmän neuroottisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat saaneet enemmän mitä? Enemmän surua? Enemmän kärsimystä? Enemmän kurjuutta? Enemmän voi saada myös niitä huonoja asioita, ei pelkästään hyviä. Joten kokeilisit ensin määritellä se haluamasi "enemmän".

Työpaikan, uran, puolison, perheen, oman kodin, toimeentulon, varallisuutta, terveyttä, ulkonäköä, älyä, lahjakkuutta jne.

Ap

Entäs kivut surut vaikeudet ahdistus masennus kärsimys jne? Jos kadehdit noita listaamiasi asioita, kuten varallisuus, ulkonäkö, ura, jne, saattaa olla, ettet ole joutunut kohtaamaan myös kovin rajuja haasteita. Ja huomaathan ajatella että näet nyt heistä hetken, entäpä 10 v päästä? You might be looking at them in their winning season

Miksi ajattelit, että mun elämässä ei ole vaikeuksia? 

Ap

Vierailija
24/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sä kadehdit muita sä menetät oman elämäsi .  Etkö vaan käynyt samaa koulua kuin kaverisi? 

Vierailija
25/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus syö ihmistä rotan lailla. Kuin sisäinen "syöpä", joka vahingoittaa kokijaa vain itseään. Ei meillä monilla monilla muillakaan elämä ole ollut helppoa, eikä edes oikeudenmukaista, ja ollut jopa paskasattumuksien miinakenttä, jossa myös niitä "kadehdittuja" sormilletallojia, kun on yrittänyt kiivetä normitikapuita. On vaikeaa kouluttaa itsensä arvostamaan pieniä hyviä asioita. Mutta mahdollista ja palkitsevaa. Onnea polullesi, jos edellisen valitset, ja lakkaat huutamasta tuuleen, joka ehkä sairastuttaa sinut fyysisesti/psyykkisesti todennäköisyyskertoimella monta, verrattuna siihen, että lakkaat kiusaamasta sillä itseäsi. 

Vierailija
26/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä se kateuden tunne inspiraatioksi ja ajattele että voit vielä saavuttaa saman.

Vierailija
27/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain tähän toimivaa ratkaisua?

Ap

Olen lakannut ajattelemasta sitä ja panostanut 100% eskapismiin. Se on pelattava niillä korteille mitkä on saanut.

Vierailija
28/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elämässä kukaan saa asioita arpapelillä. Ajattelussasi on iso outous. Ellet sitten vitsaile? Voiko joku todella ajatella, että uran ja opinnot on saatu arpomalla?

Eniten harmittaa se, että olen todella yrittänyt ihan kaikkeni. En siis ole odottanut kotona peukaloita pyöritellen, että kaikki toivomani asiat toteutuisi. 

Suurin osa tuntemistani ihmisistä on saanut uran vähemmällä koulutuksella kuin minä.

Ap

Vierailija
29/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on yksi kuolemansynti

Vierailija
30/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus on yksi kuolemansynti

Olipa hyvä ja käytännönläheinen vinkki.

Ap

Vierailija
31/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selviä tuosta mitenkään, jos sut on kasvatettu noin, että olet kateellinen muille kaikesta. Se on harhaa, että kaikki vain saavat asioita; jokainen on tehnyt työtä onnistumisten eteen. 
Kateus on inhimillistä, mutta täysin turhaa.

Aloita tekemällä itselle tavoite ja mene sitä kohti uskoen, että onnistut. Yks päivä se on totta. Sitten jatkat vaan omien tavoitteiden rakentamista ja tahtomista. Tahto on se, mitä pitää olla, muuten vain kellut ja muut ui koko ajan ohi omine tahtoineen. 

Vierailija
32/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata verrata. Kateus tulee helposti siitäkin. 

Vierailija
33/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa tajuamalla sen, ettei kukaan täällä ”saa” mitään. Parempi palkka, koulutus, hyvä parisuhde, terveyskin, ovat kaikki asioita joihin voi eniten vaikuttaa itse. 

Jokainen on itse oman onnensa seppä. 

Vierailija
34/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on  kaikki ne asiat  mitä olen halunnutkin. En ole rikas ja hädin tuskin  keskituloinenkaan. Kenellekään ei ole mitään sellaista  mistä olisin kateellinen.

Vierailija
35/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Mua ei kiinnosta muiden omaisuus eikä muiden elämä muutenkaan.

Vierailija
36/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saa mitään ansaitsematta. Jopa sinun pitää itse ansaita kaikki mitä haluat vaikka kuinka haluaisit vain saada ansaitsematta

Vierailija
37/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa tajuamalla sen, ettei kukaan täällä ”saa” mitään. Parempi palkka, koulutus, hyvä parisuhde, terveyskin, ovat kaikki asioita joihin voi eniten vaikuttaa itse. 

Jokainen on itse oman onnensa seppä. 

Ihanan naiivi asenne. 

Sairaudetkin voi estää ihan vaan, kun kovasti tekee töitä terveytensä eteen. Huhhuh

Vierailija
38/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on  kaikki ne asiat  mitä olen halunnutkin. En ole rikas ja hädin tuskin  keskituloinenkaan. Kenellekään ei ole mitään sellaista  mistä olisin kateellinen.

Niin. Mulla ei ole mitään. Miksi ihmeessä sinä olisit kenellekään kateellinen, kun olet jo saanut kaiken minkä halusit?

Ap

Vierailija
39/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat saaneet enemmän mitä? Enemmän surua? Enemmän kärsimystä? Enemmän kurjuutta? Enemmän voi saada myös niitä huonoja asioita, ei pelkästään hyviä. Joten kokeilisit ensin määritellä se haluamasi "enemmän".

Työpaikan, uran, puolison, perheen, oman kodin, toimeentulon, varallisuutta, terveyttä, ulkonäköä, älyä, lahjakkuutta jne.

Ap

En usko, että et olisi saanut mitään. Keskity kehittämään niitä omia vahvuuksia äläkä pohdi muiden saamisia.

Vierailija
40/164 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elämässä kukaan saa asioita arpapelillä. Ajattelussasi on iso outous. Ellet sitten vitsaile? Voiko joku todella ajatella, että uran ja opinnot on saatu arpomalla?

On se arpapeliä yksilön näkökulmasta syntymästä asti. Millaisille vanhemmille satut syntymään ja millaiseen taloustilanteeseen. Kukaan syntyvä ei sitä itse päätä. Ja otantana vaikka pelkästään fyysiset terveet. Jo siinä otannassa mieletön vaihtelu mahdollisuuksien ja toteutumien osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän