Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin miehelleni 28 vuotta, kolme lasta ja oman urani. Nyt hän osti tyttäreni ikäiselle naiselle auton meidän rahoilla

Vierailija
04.05.2026 |

Olen 52-vuotias nainen ja ollut naimisissa mieheni, 55, kanssa 28 vuotta. Meillä on kolme aikuista lasta, 26-, 24- ja 21-vuotiaat. Jäin pois opettajan työstä, kun esikoisemme syntyi, jotta mieheni pystyi panostamaan uraansa. Hän oli jatkuvasti työmatkoilla, teki pitkää päivää ja minä hoidin käytännössä kaiken.

Ruoat, siivoukset, lasten harrastukset, lääkärikäynnit, vanhempiemme auttamisen, joulut, syntymäpäivät, laskut, kodin pyörittämisen, kaiken suunnittelun ja muistamisen. Pidin kodin kunnossa, kasvatin lapsemme, olin hänen tukenaan kahden irtisanomisen ja yhden vakavan terveyshuolen aikana. Katsoin jopa vuosia sormien läpi hänen "pitkiä työpäiviään".

Kuukausi sitten hän istutti minut keittiön pöydän ääreen ja sanoi haluavansa avioeron. Hän on kuulemma rakastunut 28-vuotiaaseen thainaiseen, joka on samaa ikäluokkaa kuin omat lapsemme. Hänen mukaansa en ole enää se iloinen ja heittäytyvä nainen, jonka kanssa hän meni naimisiin. Hän sanoi myös, että nyt kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa, hän saa viimein elää omaa elämäänsä.

Sitten selvisi, että hän on vienyt tätä naista "työmatkoille" meidän yhteisellä luottokortillamme. Hän oli jopa ostanut naiselle auton ja selittänyt sen jonkinlaisena työstä annettuna ylimääräisenä palkkiona.

Nyt hän haluaa myydä talon, jonka me rakensimme yhdessä ja jota minä olen käytännössä pitänyt pystyssä vuosikymmeniä, jotta voisi muuttaa Thaimaaseen. Hänen mielestään omaisuus pitää vain jakaa puoliksi, koska "hänhän ne rahat ansaitsi". Poikamme laittoi minulle viestin, että minun pitäisi antaa isän olla onnellinen, koska isä on kuulemma ollut vuosia onneton. Hän kirjoitti, että olin aina niin keskittynyt lapsiin. Tyttäremme ei suostu edes puhumaan minulle, koska hänen mielestään olen katkera ja mustasukkainen.

Olen 52. Minulla ei ole ammattia, johon voisin noin vain palata. Minulla on stressistä johtuvia terveysongelmia, mutta lääkärissä ne kuitataan lähinnä vaihdevuosioireiksi. Ja nyt minun pitäisi aloittaa alusta, ehkä puolella siitä, mitä meillä on, samaan aikaan kun hän rakentaa uutta elämää naisen kanssa, joka voisi iältään olla meidän lapsemme.

Ylireagoinko minä, kun olen aivan raivoissani enkä suostu leikkimään mitään sovinnollista eroa tämän jälkeen? Annat koko elämäsi miehelle ja perheelle, ja lopulta jäät itse tyhjän päälle.

Jos olet pitkässä liitossa, avaa oma pankkitili ja pidä tärkeät paperit tallessa jo tänään. Kunpa joku olisi sanonut tämän minulle ajoissa.

Kommentit (333)

Vierailija
81/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainen hanki ylempää korkeakoulututkintoa jäädäkseen kokonaan pois työelämästä kolmen lapsen takia. Ei sellaista Suomessa tapahdu. Eli todellisuudessa opettaja voisi kyllä olla montakin vuotta yhteensä hoitovapailla, mutta palannut opettajan ammattiin jo vuosia sitten. Ja pärjäisi nyt erinomaisesti ilman tuon tason miestä. 

Itse asiassa eräs vanhoillislestadiolainen sukulaiseni teki juuri noin. Luki kasvatustieteiden maisteriksi ja synnytti sen jälkeen 15 lasta putkeen.

Siinä riittää isällä pant avaa kunnolla, vanhemmat kun alkavat tulemaan yli-ikäisiksi, nuorempia on vielä liuta käytettävänä. Arvostan tuttavasi kaltaisia naisia, jotka tietävät mitä kaikki miehet haluavat.

Vierailija
82/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian yksityiskohtaisesti kirjoitettu, tarkat lasten iät, kas kun et vielä nimiäkin kirjoittanut. 

Ens kerralla vähän parempi, jookos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap on tehnyt kaikki viime vuodet kun lapsetkin kerran jo aikuisia olleet pitkään? Miksi ei voinut tehdä opettajan työtä (päivätyö) ja hoitaa samalla lapsia ja kotia? Ei tämä ole mikään jenkkilä, jossa uraohjuksen vaimon on jäätävä kotiin. Vähän tekaistulta taas kuulostaa. Hohhoijaa...

Teh nyt lapsia miehelle nus sittavaksi ja nyt kun sekä aloittaja, että lapset ovat niin vanhoja, ettei suomalaista miestä enää kiinnosta, otetaan uusi vaimo joka tekee taas nuorta lihaa käytettäväksi.

Vierailija
84/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan vetovoima teki tepposen sinulle, eli rupsahdit.

Vierailija
85/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tämä ei ole tätä päivää. Me suomalaiset naiset ollaan itsenäisiä ja meillä on oma ura.

Rahalla saa apua

Niin, onneksi tätä päivää on mjuslimi saatio. Kohta Suomikin on ka lif aatti.

Vierailija
86/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas on katsottu YouTubea ja apinoitu sieltä aloitus. Ap on sama joka sepitti pari päivää sitten sen "tyttäreni biologinen isä valmistujaisissa blaablaa."

Jäin miettimään mikä oli sen sivuston nimi muualla somessa, joka näitä samoja dramaattisia tarinoita jakaa.😂

Vierailija
87/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne oo miehes rahoja jos et oo tehny pätkääkään töitä

Vierailija
88/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä vaan. Thaimaalainen avioliitto siellä päin voi osoittautua kivaksi ylläriksi, kun miehen pitää elättää vaimon ohella koko tämän suku. Kymmenen vuoden päästä ukolla roikkuu jo perse ja pallerot polvissa ja loput rahansa joutuu käyttämään viakraan pitääkseen naisensa tyytyväisenä. Siinä sitä auvoa piisaa.

Siellä piisaa vokotuksia ja kiusauksia suomimiehelle. En kadehtisi yhteiselämää ja eikös ulkomaalainen mies menetä maat ja talot jos tulee ero, ulkomaalainen ei voi omistaa siellä mitään vaikka olisi ne maksanut. 

Vierailija
89/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen satu tällä kertaa. Onkohan taas joku amerikan juttu kopsattu vai oma luomus.

Vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin se aiempi kopio tarina miehestä joka oli 17 vuotta isäpuolena.

Vierailija
90/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kiltti ja kunnollinen mies ei vieläkään kelpaa palstamammoille...

Suuri osa on aluksi kilttejä ja lopuksi haetaan se nuorempi.Niiiiiiin  tuttu tarina.Kusipäät pilaat kivojen sauman,kun kukaan ei luota enää kehenkään.

Vierailija
91/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainen hanki ylempää korkeakoulututkintoa jäädäkseen kokonaan pois työelämästä kolmen lapsen takia. Ei sellaista Suomessa tapahdu. Eli todellisuudessa opettaja voisi kyllä olla montakin vuotta yhteensä hoitovapailla, mutta palannut opettajan ammattiin jo vuosia sitten. Ja pärjäisi nyt erinomaisesti ilman tuon tason miestä. 

Itse asiassa eräs vanhoillislestadiolainen sukulaiseni teki juuri noin. Luki kasvatustieteiden maisteriksi ja synnytti sen jälkeen 15 lasta putkeen.

Joo, tottakai 15 lapsen kanssa jää työelämä. Kolmen ei. Siksi en tuota usko. 

Kirjailijan alku, Sofiako inspiroi ?

Vierailija
92/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerroit olevasi opettaja, sitten samaan sisällytit että jäit tyhjän päälle ilman ammattia, keksitty juttu!

kyllä moni työelämän ala muuttuu likemmäs 30 v aikana. ihan eri maailma. teknisyys jne. metodit- . kylä on tuttu kahden ammatin omaava kotirouva- kätilö ja toine ammattikoulutus fyysikko-   kyllä hänkin katsoo, että kumpikaan noista aloista ei olisi tätä päivää    24 aviovuoden jäleen.  kehitys huikeaa.

Vierailija
93/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa ihan yhdeltä Agatha Christien romaanilta, joka ei ollut dekkari. Siinä nainen on palaamassa tyttärensä luota jostain Lähi-idästä, kun hän jää jumiin aavikolle. Siellä hän ajattelee elämäänsä ja alussa kaikki tuntuu hyvältä. Kun päivät kuluvat, hän ymmärtää ajaneensa kaikki läheisensä onnettomiksi. Hän lupaa parantaa tapansa, mutta päästessään kotiin unohtaa kaiken, mitä oli ymmärtänyt.

Ap:kin on antanut kaiken perheelleen ja pitää itseään ilmeisesti tosi hyvänä puolisona, mutta yksi lapsi ei halua olla ollenkaan tekemisissä ja toinen moittii äitinsä käytöstä. Miehen käytös on vastenmielistä, mutta en nyt ole varauksettomasti ap:n puolellakaan.

Nyt kannattaisi ap:n miettiä aika hartaasti toimintaansa omassa elämässään.

Vierailija
94/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia ne miehet melkein aina on. Ensin hingutaan lapsia ja perhettä. Kun uusi onni astuu kuvioihin, lapset unohtuu. Ei mitään helpotusta lasten elämään kunhan ukolla uusi onni saa kukoistaa. 

Vierailija
95/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi ovat oikeassa.

Vierailija
96/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia ne miehet melkein aina on. Ensin hingutaan lapsia ja perhettä. Kun uusi onni astuu kuvioihin, lapset unohtuu. Ei mitään helpotusta lasten elämään kunhan ukolla uusi onni saa kukoistaa. 

Miehet harvoin hinkuvat lapsia ja perhettä. Miehille riittäisi usein pelkkä seksi. Naiset ovat niitä jotka seksiin kyllästyvät ja haluavat lapsia.

Vierailija
97/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne oo miehes rahoja jos et oo tehny pätkääkään töitä

Kyllä se lastenkasvatus ja kodin hoito työstä käy.Miehellä oli luultavasti puhtaat vaatteet ja ruoka valmiina.Talo vaatii ylläpitämistä.Oli luultavasti yhteinen päätös miten asiat hoidetaan, totta hitossa nainen on katkera.Hän antoi elämänsä lapsille( ei olisi kannattanut näköjään),joten molemmat menettivät asioita.

Aina naisten työtä kotona väheksytään.Mies olisi voinut sitten palkata kodin/lastenhoitajan niin olisivat molemmat ansainneet.

Vierailija
98/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti miehellesi karma kostaa sinun kaltoin kohtelusi

Vierailija
99/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet harvoin hinkuvat lapsia ja perhettä. Miehille riittäisi usein pelkkä seksi. Naiset ovat niitä jotka seksiin kyllästyvät ja haluavat lapsia.

Väärin. Suomalainen mies haluaa lapsia, jotta niitä voi painaa omassa kodissa, kunnes menevät pilalle 16-vuotiaina. Parhaita ne on siinä 3-6 -vuoden iässä, kun pienemmälläkin nysällä joka työnnöllä ratkeaa jotain.

T. Suomalainen mies, joka tietää nämä jutut.

Vierailija
100/333 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän sen edestään löytää minkä taakseen jättää. Yks kaunis päivä istuu ilman rahoja ,kotia ja rakastajatarta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan