Annoin miehelleni 28 vuotta, kolme lasta ja oman urani. Nyt hän osti tyttäreni ikäiselle naiselle auton meidän rahoilla
Olen 52-vuotias nainen ja ollut naimisissa mieheni, 55, kanssa 28 vuotta. Meillä on kolme aikuista lasta, 26-, 24- ja 21-vuotiaat. Jäin pois opettajan työstä, kun esikoisemme syntyi, jotta mieheni pystyi panostamaan uraansa. Hän oli jatkuvasti työmatkoilla, teki pitkää päivää ja minä hoidin käytännössä kaiken.
Ruoat, siivoukset, lasten harrastukset, lääkärikäynnit, vanhempiemme auttamisen, joulut, syntymäpäivät, laskut, kodin pyörittämisen, kaiken suunnittelun ja muistamisen. Pidin kodin kunnossa, kasvatin lapsemme, olin hänen tukenaan kahden irtisanomisen ja yhden vakavan terveyshuolen aikana. Katsoin jopa vuosia sormien läpi hänen "pitkiä työpäiviään".
Kuukausi sitten hän istutti minut keittiön pöydän ääreen ja sanoi haluavansa avioeron. Hän on kuulemma rakastunut 28-vuotiaaseen thainaiseen, joka on samaa ikäluokkaa kuin omat lapsemme. Hänen mukaansa en ole enää se iloinen ja heittäytyvä nainen, jonka kanssa hän meni naimisiin. Hän sanoi myös, että nyt kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa, hän saa viimein elää omaa elämäänsä.
Sitten selvisi, että hän on vienyt tätä naista "työmatkoille" meidän yhteisellä luottokortillamme. Hän oli jopa ostanut naiselle auton ja selittänyt sen jonkinlaisena työstä annettuna ylimääräisenä palkkiona.
Nyt hän haluaa myydä talon, jonka me rakensimme yhdessä ja jota minä olen käytännössä pitänyt pystyssä vuosikymmeniä, jotta voisi muuttaa Thaimaaseen. Hänen mielestään omaisuus pitää vain jakaa puoliksi, koska "hänhän ne rahat ansaitsi". Poikamme laittoi minulle viestin, että minun pitäisi antaa isän olla onnellinen, koska isä on kuulemma ollut vuosia onneton. Hän kirjoitti, että olin aina niin keskittynyt lapsiin. Tyttäremme ei suostu edes puhumaan minulle, koska hänen mielestään olen katkera ja mustasukkainen.
Olen 52. Minulla ei ole ammattia, johon voisin noin vain palata. Minulla on stressistä johtuvia terveysongelmia, mutta lääkärissä ne kuitataan lähinnä vaihdevuosioireiksi. Ja nyt minun pitäisi aloittaa alusta, ehkä puolella siitä, mitä meillä on, samaan aikaan kun hän rakentaa uutta elämää naisen kanssa, joka voisi iältään olla meidän lapsemme.
Ylireagoinko minä, kun olen aivan raivoissani enkä suostu leikkimään mitään sovinnollista eroa tämän jälkeen? Annat koko elämäsi miehelle ja perheelle, ja lopulta jäät itse tyhjän päälle.
Jos olet pitkässä liitossa, avaa oma pankkitili ja pidä tärkeät paperit tallessa jo tänään. Kunpa joku olisi sanonut tämän minulle ajoissa.
Kommentit (333)
Tässä syy, miksi naisen EI kannata hankkia lapsia nuorena.
Olen itse 48v nainen ja lapsemme 11-, 8- ja 6-vuotiaita. Mahdollisessa avioerotilanteessa miehestäni tulisi lasten pääasiallinen huoltaja, sillä vuoroviikkoasuminen ei tulisi kyseeseen työni liikkuvan luonteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä 4 lapsen äiti, hei. Arvaa mikä oli meidän ratkaisu ? Au pair. Muutama tyttö oli vajaa vuoden, mutta sitten löydettiin Venäjältä lähtöisin ollut isoäiti. Asui vuosia tyttären luona, hoitaen hänen lapsiaan. Lapset kasvoi ja huoneelle tulee tilaa.
Ostettiin naapurirapusta aikoinaan isohko yksiö ja hän muutti siihen. Työaikaa oli 25 h viikossa. Aamulla käytti 2 h, herätti ja vei lapset tarhaan, kouluun ja ip haki pois ja oli, kunnes jompi kumpu tuli kotiin.
Sanottiin ei tarvi siivota, ei tehdä ruokaa, mutta ei kuunnellut.
En muista millä nimikkeellä oli, mutta lopulta maksettiin hänelle n 1000 e käteen.
Plus bussilippu, kännykkä, vesi, sähkö jne
Oli meillä yli 10 v ja lähti takaisin Venäjälle ennen koronaa, äitinsä oli huonossa kunnossa. Nyt on jäänyt eläkkeelle. Meille lottovoitto.
Puhui lapsille venäjää ja vei lapset myös venäläiseen kerhoon. Jokainen puhuu hyvää venäjää edelleenkin
Mitä on oma äidinkielesi?
Tämä on se mihin feminismiä tarvitaan muuten miesten laiskuus ja vastuuntunnottomuus ottaa vallan ja on aina ottanutkin ja tässä se näkyy. Metatyöt, kodista, lapsista ja kaikista liikkuvista osista huolenpitäminen samalla kun mies VAIN käy töissä päätyy naisen käsiin. Mies tulee siistiin hyvin hoidettuun kotiin mutta voi että kun miehellä on niin tylsää että mieluummin hankitaan toinen nainen viereen palvelemaan kun edellinen ei ehdi kiireiltään edes viihdyttämään. Miehelle ei sitten tullut mieleen ottaa osaa kodin asioihin? Kantaa vastuunsa suhteessa joka on molemminpuolinen(OHO YLLÄTYS). Kysyä vaimoltaan miten menee tai vähintään käyttää aivojaan ja hoitaa lapsien asioita, kotia, miellyttää vaimoaan (koska vaimo ei ole muuta tehnytkään kuin miellyttänyt ja helpottanut miehen työuraa) eli toisin sanoen rahat eivät ole pelkästään miehesi vaan myös sinun koska ilman sinua mies ei olisi voinut keskittyä pelkkään uraansa :D
Kaikille naisille tämä tarina on varoitus siitä mihin ei kannata ryhtyä eli kodinhengettäreksi jollei ole mustaa valkoisella sopimuksessa että rahat ovat sitten kummankin koska nainen tosiaan tekee osansa miehen työstä kotona <3 Muuten miesten on ihan turha toivoa tällaista suhdetta jos eivät kunnioita suhdetta ja naista samalla.
Tämä tarina voisi olla omani, mutta muutama pieni yksityiskohta kertoo että juttu ei ole tosi.
Kaikki ystävät ja lapset syöksyivät puolelleni, petturi mies jäi onnensa kanssa yksin/kaksin, jopa anoppi itki onko vika hänessä kun on petturin kasvattanut.
Toisin sanottuna jättäytyi vapaaehtoisesti piis työelämästä ja aloit maksattamaan miehellä kaiken että sinulla itsellä jäi enemmän aikaa niihin asioihin mitä itse halusit. Sinä et mitenkään mahdollistanut miehen uraa vaan pakotit siihen kun jonkuhan ne elämän laskut on aina pakko maksaa.
On se jännä kuinka naiset ei koskaa itse hyväksy sitä että mies jättäytyy pois työelämästä ja näin mahdollistaa naisen uran kun naiset jättää miehen heti joka jättäytyy pois työelämästä kun ei tulo tuloja perheelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Opettaja" ei kirjoita Thaimaaseen.
Jospa kyseesä ei ole maantiedon tai äidinkielen opettaja.
Alanuolia? Miksi olette noin aggressiivisia?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kiltti ja kunnollinen mies ei vieläkään kelpaa palstamammoille...
No ei ainakaan ne, jotka itkevät samaa asiaa joka avauksessa. Liittyi aiheeseen tai ei. Uhriutuminen ei viehätä ketään. Ja av lienee pitänyt miestään kilttinä ja kunnollisena, kun kerran asia tuli yllätyksenä.
Onneksi tämä ei ole tätä päivää. Me suomalaiset naiset ollaan itsenäisiä ja meillä on oma ura.
Rahalla saa apua
Vierailija kirjoitti:
Kaameaa roskaa tämäkin aloitus.
Uskomattoman hyvin kuitenkin uponnut taas palstan ääliönaisiin. Tämäkin aloitus on copy paste-spämmi.
Oikein ja kunnollista, sinun parasta ennen päiväys meni jo.
Mieshän ei siis ole ollut kanssasi kovinkaan kauan, kun olet hoitanut yksin koko paletin. Hän on vieraantunut sinusta ja ymmärrän hyvin hänen ratkaisunsa. Vai odotatko saavasi jonkun mitalin?
Opettaja jolla on maisterinpaperit trollauksessa
Miehet ovat tuollaisia. Luepa mitä tolstoi teki vaimolleen ja lapsilleen. Kannattaa hyväksyä mitä miehet ovat eikä romantisoida heitä, kaikki mustaa valkoiselle ja siinäkin täytyy huomioida että jotkut nilkit järjestävät elämänsä ja rahansa veroparatiiseihin, säätiöihin ja holding-yhtiöihin eikä heitä kosketa edes juridiset sopimukset. Älkää olko typeryksiä.
Lapset on tehty ja mies tekee mitä apina tekee, alkaa järjestämään kilpailua ja kaaosta. Sinänsä lasten kannalta tämä voi olla huono tai hyvä asia, sillä kilpailu kehittää ja invasiiviset elämänmuodot hyötyvät siitä että ovat rajuja.
No anyways, itsesi kannalta suosittelen nyt ottamaan hermoloman ja irtautumaan kusiaivoata ja tämän jälkeläisistä kokonaan hetkeksi. Sinun kuuppasi on tärkeämpi kuin petturinilkin jätökset.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän ei siis ole ollut kanssasi kovinkaan kauan, kun olet hoitanut yksin koko paletin. Hän on vieraantunut sinusta ja ymmärrän hyvin hänen ratkaisunsa. Vai odotatko saavasi jonkun mitalin?
Ihmiset, jotka hoitavat asiansa kunnolla, todellakin saavat mitalin. Ei siitä sen enempää, nilkkien ei tarvitse tietää asiasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko ollut töistä pois 26vuotta? Jos näin, niin sitä niität mitä olet kylvänyt.
Moni asia tässä aloituksessa nyt vähän haisee provolle. Opettajan työhön ei muka voinut palata missään vaiheessa?
Ja luonnollisesti nainenkin on thaikku.
Vierailija kirjoitti:
Inhottava tilanne . Uskon mitä kerrot, vaikka täällä helposti saa kuulla suunsoittoa . Pahinta tässä on se että lasten perintö viedään Thaimaahan johon mies tietty rakentaa talon ja sinun lapset kustantavat.Mies ei omista taloa ,ei Thaimaassa ulkomaalaiset saa omistaa talojaan.Voi kun ymmärtäisi paremmin. Inhottava kaveri miehelläsi joka ei ole kertonut sinulle pettämisestä.
Älä viitti vastailla omalle provollesi.
Avioerossa saat tasoitusta silloin kun olet pitkässä avioliitossa edesauttanut mm mihen urakehitystä tai tms yritystoimintaa. Kotityö lasketaan eduksi.
Mutta ihmiselle määräytyy pääsääntöisesti kolme rakkautta.
Nuoruuden huuma.
Sitten ruuhkavuosien rakkaus- lapset jne.
Ja se vanhuudensulostuttaja.
Eli tarkoittanen sitä, että jos tukeuduit käsitykseen yhdestä ainoasta suhteessta, se ei line tänä päivä realistista.
Sitten erikseen ns yhdenyönsuhteet.
Tuskin olet opettajanaisena- fiksu- sinisilmäinen etteikö niitä ns yhdenyönjuttuja tai aika-ajoin jopa rinnakkaissuhteitakin olisi ajansaatossa vilistänyt.
Kyllä sinä pärjäät- muista se " tyttö hyvä"
Niin on tuttavapiirissä yli 30 vuotta olleita kotirouvia- jopa ilman lasta. Syy, kaikki eivät ole uraorientoituneita ja nauttivat kotityöstä---- tämä tarkoittanee, että koti hoidetaan ikäänkuin työnä- eli huippuhyvin- professionaalisesti sanoisin- sihteeristä alkaen- .
Faktahan se on , että vetovoima on nuoreen nöyrään etniseen naiseen. Kyllä naisetkin havittelee- nuortaxxx, mutta naisille biisaa usein kertakäyttökomistusulkomaanmatkoilla.
Niin esimerkissäni joita jopa kaksi- joissa yli 30v avioliitto -kotityö- He ovat maksaneet vaimolle eläkettäkin ja on oma tili jonne ovat laittaneet fyrkkaa kk erissä- toki verottajan kanssa diili ok.
Olisi tosi kiva kuulla Sinun jatkokuulumisia.
Kyllä voin vain ihmetellä tuota myötätunnottomuutta lapsiesi taholta.
He eivät näe kolikon kahta puolta.
Toki ihminen ikääntyy- väsyy--- se pitäisi ymmärtää että suhde muuttuu- ihminen muuttuu-ik' tuo isoja muutoksia kehollisesti sekä psykofyysisesti. Ei äidin haukkuminen " kun säääää oooot tollanen" Moinen on kypsymättömyyttä vain, Vielä elämä opettaa ( kait) heitäkin.
Sinulla on suuri kuormitus päällä juuri nyt- tuon eron vielä voi ymmärtää, mutta lasten hyvin puolueellinen kulma häiritsee. Heidän odottaisi olevan jokseenkin edes puolueettomia. He eivät tiedä kahden aikuisen välisyydestä mitään mitä sinulla ja miehelläsi on.
Mitään fraaseja en liitä tähän toivotuksineen.
Mutta sä tokenet ja onneksi kesää kohden pulmat- silloin ihminen kestää paremmin vastoinkäymisiä, vaikka olisi muuten syys-talvi-ihminen.
Kuulemisiin? !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaameaa roskaa tämäkin aloitus.
Uskomattoman hyvin kuitenkin uponnut taas palstan ääliönaisiin. Tämäkin aloitus on copy paste-spämmi.
Jotenkin noloa, että niin monet ovat menneet tähän. Toki siis aloittaja itse vastailee tähän koko ajan jonain vastaajana esiintyen nostaakseen trollaustaan, mutta eiköhän taas nuo yksinkertaiset tapaukset saa tästäkin 30-sivuisen ketjun.
Mene aikuiskoulutukseen ja jos sitä kautta ei ura urkene niin saatat oppia kirjoittamaan suomen kieltä.