Annoin miehelleni 28 vuotta, kolme lasta ja oman urani. Nyt hän osti tyttäreni ikäiselle naiselle auton meidän rahoilla
Olen 52-vuotias nainen ja ollut naimisissa mieheni, 55, kanssa 28 vuotta. Meillä on kolme aikuista lasta, 26-, 24- ja 21-vuotiaat. Jäin pois opettajan työstä, kun esikoisemme syntyi, jotta mieheni pystyi panostamaan uraansa. Hän oli jatkuvasti työmatkoilla, teki pitkää päivää ja minä hoidin käytännössä kaiken.
Ruoat, siivoukset, lasten harrastukset, lääkärikäynnit, vanhempiemme auttamisen, joulut, syntymäpäivät, laskut, kodin pyörittämisen, kaiken suunnittelun ja muistamisen. Pidin kodin kunnossa, kasvatin lapsemme, olin hänen tukenaan kahden irtisanomisen ja yhden vakavan terveyshuolen aikana. Katsoin jopa vuosia sormien läpi hänen "pitkiä työpäiviään".
Kuukausi sitten hän istutti minut keittiön pöydän ääreen ja sanoi haluavansa avioeron. Hän on kuulemma rakastunut 28-vuotiaaseen thainaiseen, joka on samaa ikäluokkaa kuin omat lapsemme. Hänen mukaansa en ole enää se iloinen ja heittäytyvä nainen, jonka kanssa hän meni naimisiin. Hän sanoi myös, että nyt kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa, hän saa viimein elää omaa elämäänsä.
Sitten selvisi, että hän on vienyt tätä naista "työmatkoille" meidän yhteisellä luottokortillamme. Hän oli jopa ostanut naiselle auton ja selittänyt sen jonkinlaisena työstä annettuna ylimääräisenä palkkiona.
Nyt hän haluaa myydä talon, jonka me rakensimme yhdessä ja jota minä olen käytännössä pitänyt pystyssä vuosikymmeniä, jotta voisi muuttaa Thaimaaseen. Hänen mielestään omaisuus pitää vain jakaa puoliksi, koska "hänhän ne rahat ansaitsi". Poikamme laittoi minulle viestin, että minun pitäisi antaa isän olla onnellinen, koska isä on kuulemma ollut vuosia onneton. Hän kirjoitti, että olin aina niin keskittynyt lapsiin. Tyttäremme ei suostu edes puhumaan minulle, koska hänen mielestään olen katkera ja mustasukkainen.
Olen 52. Minulla ei ole ammattia, johon voisin noin vain palata. Minulla on stressistä johtuvia terveysongelmia, mutta lääkärissä ne kuitataan lähinnä vaihdevuosioireiksi. Ja nyt minun pitäisi aloittaa alusta, ehkä puolella siitä, mitä meillä on, samaan aikaan kun hän rakentaa uutta elämää naisen kanssa, joka voisi iältään olla meidän lapsemme.
Ylireagoinko minä, kun olen aivan raivoissani enkä suostu leikkimään mitään sovinnollista eroa tämän jälkeen? Annat koko elämäsi miehelle ja perheelle, ja lopulta jäät itse tyhjän päälle.
Jos olet pitkässä liitossa, avaa oma pankkitili ja pidä tärkeät paperit tallessa jo tänään. Kunpa joku olisi sanonut tämän minulle ajoissa.
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta että lapset eivät ymmärrä mitä olet tehnyt teidän perheen eteen kaikkina näinä vuosina. Kaikki sympatiat sinulle. Toivottavasti jossain kohdalla ymmärtävät mitä miehesi sinulle teki. Viimeistään sitten kun ymmärtävät että perintö on annettu tälle thaikulle.
Mikä on tilanne, onko talon lisäksi miehellä tai teillä yhteisiä sijoituksia, kesämökki ym? Jos sinulle jää vain puolet arvottomasta omakotitalosta, niin kehottaisin kääntymään sellaisen lakimiehen puoleen joka ymmärtää miten selvittää onko mies piilottanut omaisuutta jo jonkin aikaa. Jos olet varaton (ei tuloja), niin saat julkiselta puolelta ilmaisen lakimiehen tai ainakin apua eron suhteen.
Olen törmännyt näihin omaisuuden piilotusyrityksiin jopa kohtuullisen pienituloisten erossa. Mies oli avannut toisen tilin ja ohjannut rahaa sinne. Yritti piilottaa ne erossa, mutta ei onnistunut.
Sen verran tuosta uudesta muikista. Jos et ole hakenut vielä avioeroa niin tee se heti. 99% näistä thaikuista on suomalaisten miesten kanssa vain ja ainoastaan että saavat lypsetyksi kaiken taloudellisen hyödyn mitä pystyvät. Jos avioero on jo vireillä niin hyvä, et ole vastuussa miehen uusista veloista. Sillä niitä tulee kun yrittää pitää muikin tyytyväisenä. Tiedän tapauksen että mieheltä meni iso omaisuus ja nyt on veloissa.
Nyt äkkiä hakemaan apua joltain lakia tuntevalta että ehdit pelastaa edes jotain.
Äläkä itke tuollaisen miehen perään, se näytti nyt nahkansa eikä ansaitse enää sinun huomiotasi. Ansaitset niin paljon parempaa. Etsi vauvan sivuilta ketju "Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa". Aloita lukeminen alusta niin saat vähän vinkkiä siitä mitä sinulla voi olla edessäsi, osaat varautua siihen mitä on tulossa ja tehdä asioita vähän ennakoiden. Ketjussa useampikin kertoo kokemuksiaan kun on tullut jätetyksi kohtuullisen kylmiltään, ja siitä miten paljon miehet ovat valmiita valehtelemaan.
Soita HETI julkiselle oikeusavustajalle ja varaa aika. Parempi olisi jos palkkaisit hyvän lakimiehen, varmemmin asiat menisivät oikein.
Ja löydät vielä itsesi, kaikki tulee menemään hyvin. Yllätyt miten hienoja asioita elämääsi tulee kun sinun ei tarvitse enää uhrata ajatustakaan eksällesi. Vielä voit lähteä opiskelemaan (itse menin ammattikouluun viisikymppisenä ja hankin uuden ammatin) tai ryhtyä tekemään ihan mitä vain haluat kun saat keskittyä omaan hyvinvointiisi. Ja kyllä se kunnollinen mieskin vielä vastaan tulee. Listaa mitä kaikkea positiivista tämä ero tuo elämääsi. Voit aloittaa kaiken ihan alusta, ilman mitään taakkoja.
Lapset ymmärtää sen verran ettei ole normaalia olla "kotiäiti" 26 vuotta. Minun yks sukulainen on alkoholisti, ja ollut kotona vuosia ennen eläkettä, aikuiset lapset on isänsä puolella
Miksi joku suomalainen jäisi pois OPETTAJAN työstä voidakseen hoitaa lapsia ja kotia? Taitaa olla taas käännetty jenkkitrollaus.
Vierailija kirjoitti:
Tässä syy, miksi naisen EI kannata hankkia lapsia nuorena.
Olen itse 48v nainen ja lapsemme 11-, 8- ja 6-vuotiaita. Mahdollisessa avioerotilanteessa miehestäni tulisi lasten pääasiallinen huoltaja, sillä vuoroviikkoasuminen ei tulisi kyseeseen työni liikkuvan luonteen vuoksi.
Kun lapset ovat kolmekymppisiä, olet kuollut vanhuuteen.
Ei tuokaan hyvä ole.
Mulla on suureksi ilokseni molemmat vanhemmat vielä elossa, vaikka olen yli viisikymppinen.
Jos sua AP yhtään lohduttaa, niin ei se uusi thai nainen ole rakastunut sun exään. Se vaan hyväksikäyttää tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 48v nainen ja lapsemme 11-, 8- ja 6-vuotiaita. Mahdollisessa avioerotilanteessa miehestäni tulisi lasten pääasiallinen huoltaja, sillä vuoroviikkoasuminen ei tulisi kyseeseen työni liikkuvan luonteen vuoksi.
Kun lapset ovat kolmekymppisiä, olet kuollut vanhuuteen.
Ei tuokaan hyvä ole.
Mulla on suureksi ilokseni molemmat vanhemmat vielä elossa, vaikka olen yli viisikymppinen.
Tuskinpa vain. Mummoni kuoli vuosi takaperin, 101. Äitini on 74-vuotias.
Toisaalta, kun lapset ovat lahjakkaita ja terveitä, eivätkä vammaisia, he eivät tarvitse äitiä enää kolmekymppisiä.
Eli ongelma ei ole, että menetät miehen. Vaan se, että joudut asumaan pienemmässä talossa itsesi siivellä.
Sympatiat 100 % miehen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Miten naisen ikä liittyy tuohon, että milloin kannattaa hankkia lapsia?
Kuulostaa ihan "maailmassa on niin paljon tärkeämpiäkin asioita kuin seksi" -naisen kohtalolta. Realisoituu tilanteessa, jossa mies huomaa, että elämän peräseinähän siellä horisontissa alkaa pilkistellä. Ja "Juuri kun meillä oli kaikki niin hyvin" ihmettely perään jätetyltä naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko ollut töistä pois 26vuotta? Jos näin, niin sitä niität mitä olet kylvänyt.
ehkä tottakin, mutta nyt ei kaivata hänelle moista torumista, eiks jee?! ihmiset nyt vaan tekee valintojaan aikoinaan. en ymmärrä moista ankaruutta ja lyttäämistä, vaan maltillista tsemppaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Lähinnä kannattaa valita se mies hyvin. Mutta eihän sillekään voi mitään, että vuosikymmenien aikana ihminen voi muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että kolmen pienen lapsen yksinhuoltajaisä ei ole haluttu parivalinta.
- Paitsi jos rakastaa siivousta, päivittäistä pyykinpesua ja nauttii suurten ruokamääriä valmistamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole nyt muuta vaihtoehtoa, kuin ap:n laitta itsensä timmikuntoon . Jos et jo ole , niin kaunis kampaus , hyvä paino,,,lenkille ect ect , ja ei muuta kun pyydykset vesille. Kyllä varakkaita aviomiehiä löytyy, isket sellaisen ja annat vakoa. Se elättää sinua jatkossa . Näitä kiimaisia riittää miehissä.
olet mauton typerys- nolo
Miksi kerroit olevasi opettaja, sitten samaan sisällytit että jäit tyhjän päälle ilman ammattia, keksitty juttu!
Lisäksi selvisi, että hän oli ollut vuosikymmeniä CIA:n palkkalistoilla ja soluttautunut Kremlin ylimpään kermaan. Huvijahteja, yksityiskoneita, shamppanjaa ja kaviaaria. Hänestä oli tehty jo useampi elokuvakin, Jack jotain.
Eli ukkosi haluaa eron, jotta voisi keskittyä thaimaalaiseen horoon, joka varmasti "rakastaa" montaa muutakin miestä?
Anna palaa. Päästä ukko räpeltämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen hanki ylempää korkeakoulututkintoa jäädäkseen kokonaan pois työelämästä kolmen lapsen takia. Ei sellaista Suomessa tapahdu. Eli todellisuudessa opettaja voisi kyllä olla montakin vuotta yhteensä hoitovapailla, mutta palannut opettajan ammattiin jo vuosia sitten. Ja pärjäisi nyt erinomaisesti ilman tuon tason miestä.
Itse asiassa eräs vanhoillislestadiolainen sukulaiseni teki juuri noin. Luki kasvatustieteiden maisteriksi ja synnytti sen jälkeen 15 lasta putkeen.
En jaksanut lukea, mutta käsitin että mies osti vanhimmalle tyttärelleen nyt auton. Mitä pahaa siinä on 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen hanki ylempää korkeakoulututkintoa jäädäkseen kokonaan pois työelämästä kolmen lapsen takia. Ei sellaista Suomessa tapahdu. Eli todellisuudessa opettaja voisi kyllä olla montakin vuotta yhteensä hoitovapailla, mutta palannut opettajan ammattiin jo vuosia sitten. Ja pärjäisi nyt erinomaisesti ilman tuon tason miestä.
Itse asiassa eräs vanhoillislestadiolainen sukulaiseni teki juuri noin. Luki kasvatustieteiden maisteriksi ja synnytti sen jälkeen 15 lasta putkeen.
Joo, tottakai 15 lapsen kanssa jää työelämä. Kolmen ei. Siksi en tuota usko.
Mitä ap on tehnyt kaikki viime vuodet kun lapsetkin kerran jo aikuisia olleet pitkään? Miksi ei voinut tehdä opettajan työtä (päivätyö) ja hoitaa samalla lapsia ja kotia? Ei tämä ole mikään jenkkilä, jossa uraohjuksen vaimon on jäätävä kotiin. Vähän tekaistulta taas kuulostaa. Hohhoijaa...