Mikä ei-kauhuaiheinen ohjelma tai elokuva järkytti teitä lapsena?
Itseäni järkytti mustavalkoinen elokuva Pikku-Heidistä. Siinä Rottenmeier yritti myydä Heidin katunaiselle mutta Alppivaari pieksi kummankin naisen, otti Heidin ja ajoi varastetulla hevosvaljakolla karkuun. En uskaltanut katsoa loppuun kun tiesin että vaari jää kiinni ja huonosti käy.
Kommentit (664)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simo Salminen näytteli "omituinen röyhtäilijää" Pentti siimeksen kanssa
(ilmestyi mustine silmine muka sohvan takaa, peilistä jne 70-luvulla
:))
LOL, tuollaista en ole nähnytkään, kyllä tossa aletaan olla huippuviihteen äärellä :D
Nyt on ihan pakko katsoa löytyykö tubesta...
Tuosta löytyisi :
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku Kakkosen "Varokaa heikkoja jäitä".
Varokaa heikkoa jäätä.
Ei olisi kannattanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohtori Sykerö. Kyllä, se lastenohjelma. Siinä oli ihan himmeä fiilis, jonka teki osittain varmaan se, että suomeksi dupattu miesääni hoiti kaikkien repliikit ja taustalta kuului alkuperäinen (joku itäblokin?) ääniraita.
Ja se oli kyllä todella psykedeelinen. Ainakin se jakso, missä oli joku taivaalla leijuva kameli ja joku sateenkaari tai vastaava. Lapsena ei välttämättä oikein osaa seurata ohjelmien juonta tai tajua niiden jujua, mutta luulen että jos nyt aikuisena katsoisi, ei tajuaisi sen enempää. Mut alun perin tuo on englanninkielinen ohjelma, ilmeisesti Suomessa pyöri joku välikäden kautta tullut versio joka oli englannista dupattu venäjäksi ja sitten suomeksi :D
Venäjä sulla on housuissasi. Tuohon aikaa CCCP:ssä näytettiin hyvin rajoitetusti länsimaisia ohjelmia ja asia riippui täysin cccp:n ja tuottajamaan suhteet. Tohtori Sykerö tehtiin vuonna 1979 jolloin tunnettu antikomukka ja neuvostovastustaja Margaret Thatcher oli noussut valtaan.
Joillakin ei vaan ole ymmärrystä historiasta. Sykerö oli Brittiläis-Hollantilainen piirros sarja. Ei varmana Neukkulaan sellaista hankittu esitettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena muistan katselleeni scifisarjaa nimeltä V. En muista yhtään, mitä siinä tapahtui, mutta se oli aika pelottava.
Ei ollut kyllä yhtään pelottava, paitsi että avaruusolennot oli naamioituneet ihmismäisiksi. Kyllä efektit oli yksinkertaisia jo silloin.
Mutta ennätyssuurta palautetta sai ja kiellettiin esitys hyvin nopeasti. Katkesi siis sarja ihan lennosta.
Vierailija kirjoitti:
Forrest cump
Kertasi tosiaan Amerikan lähihistoriaa. Kun Trumpin kootut leikattaisi vielä loppuun jatkoksi tuskin ikinä enää tulisi unta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luontoelokuvat, joissa pedot vaanii ja ajaa takaa puolustukyvyttömiä eläimiä poikasineen savanneilla ja viidakoissa. Ja tietenkin myös saavuttavat ne ja tappavat, joskus järkyttävän kuolinkamppailuin, sekä syövät.
Sama. Luontodokkareissa oli aina näitä kohtauksia, joissa saalieläin tai -eläimet pakenee, ja joku peto ajaa niitä kiinni - ja tietenkin myös saa kiinni. Aina toivoin, että saalis pääsisi tällä kertaa karkuun, mutta ei, pitihän se julma totuus näyttää, että näin siinä sitten käy.
En vielä aikuisenakaan halua katsella luontodokkareita, jos niissä on paljon saalistusta.
Joskus muistan lievästi ahdistuneeni nähdessäni eläinmaailmassa jotain todella ällöttävää: oliko se joku kennokonna tai vastaava, jonka poikaset ryömivät ulos emon "selkänahasta" tai mistä lie kuoresta, ja se oli todella vastenmielinen näky. Tai sitten maailman rumin eläin, kaljurotta. Ei todellakaan kannata googlettaa, jos et satu tietämään, miltä se näyttää.
Juu ja varmaan olisi kiinnostavampaa katso kun leopardit ja leijonat nääntyisi nälkäänsä ja saaliseläimet laittaisi ekosysteemin sekaisin kun kannat kasvaisi yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luontoelokuvat, joissa pedot vaanii ja ajaa takaa puolustukyvyttömiä eläimiä poikasineen savanneilla ja viidakoissa. Ja tietenkin myös saavuttavat ne ja tappavat, joskus järkyttävän kuolinkamppailuin, sekä syövät.
No voi hellanlettas! Syökö villieläimet tosiaan toisiaan?
Mikä niissä eläimissä on puolustuskyvytöntä?! Jokaisella eläimellä on paikansa ekosysteemissä, jos yksi eläin katoaa omasta ekolokisesta lokerosta menee koko ekosysteemi solmuun.
Usein saaliseläimet on kuitenkin lauman heikoimpia jäseniä jotka ei pärjäisi luonnossa muutenkaan. Kumma juttu kun samat henkilöt tuntuu kuitenkin eri yhteyksissä suojelevan petoeläimiä jotka tulee ihmisten pihoille, mutta sitten ne ei saisi toimia luontonsa mukaan ravinnon hankinnassa. Asenteissa todellakin on jotain outoa joillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohtori Sykerö. Kyllä, se lastenohjelma. Siinä oli ihan himmeä fiilis, jonka teki osittain varmaan se, että suomeksi dupattu miesääni hoiti kaikkien repliikit ja taustalta kuului alkuperäinen (joku itäblokin?) ääniraita.
Ja se oli kyllä todella psykedeelinen. Ainakin se jakso, missä oli joku taivaalla leijuva kameli ja joku sateenkaari tai vastaava. Lapsena ei välttämättä oikein osaa seurata ohjelmien juonta tai tajua niiden jujua, mutta luulen että jos nyt aikuisena katsoisi, ei tajuaisi sen enempää. Mut alun perin tuo on englanninkielinen ohjelma, ilmeisesti Suomessa pyöri joku välikäden kautta tullut versio joka oli englannista dupattu venäjäksi ja sitten suomeksi :D
Venäjä sulla on housuissasi. Tuohon aikaa CCCP:ssä näytettiin hyvin rajoitetusti länsimaisia ohjelmia ja asia riippui täysin cccp:n ja tuottajamaan suhteet. Tohtori Sykerö tehtiin vuonna 1979 jolloin tunnettu antikomukka ja neuvostovastustaja Margaret Thatcher oli noussut valtaan.
Jännä juttu, mulla oli kanssa muistikuva (ilmeisesti joku valemuisto) sitten, että tän alkuperäinen ääni olisi solkottanut venäjää. Mutta varmaan mennyt sekaisin jonkun toisen lastenohjelman kanssa. Ainakin joku pähkinänsärkijä tai lumikuningatar -aiheinen lastenohjelma pyöri ysärillä ja siitä voisin vaikka vannoa että taustalla oli venäjänkielinen ääniraita.
Pähkinänsärkijä on venäläinen baletti, en pitäisi ihmeenä jos siitä oli tehty piirroselokuva jossa puhuttiin alunperin venäjää. Lumikuningatar on H.C Andersenin satu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks täällä kalistellaan pippeleitä jostain sisällissodasta joka sivulla?
Anteeksi off topic!
Mutta mitä tarkoittaa pippeleiden kalistelu?
Onko jollain niin kalahtavan kovakylkiset pippelit, että niitä voi kalistella?
Olen kyllä kuullut aseiden kalistelusta, kuvaannollisessa mielessä, kun tarkoitetaan kiivasta väittelyä.
Mutta että pippelit...Entäs sitten vaikkapa nenät? Sormet? Korvat?
Juu, en tainnut ymmärtää kommentoijan upeaa kielikuvaa.
Toivon, että hän tulisi tälle palstalle selittämään sen minulle.
Toki voin selittää. Käytin tuota kyseistä mielikuvaa, koska (kuten minulle selitettiin toisen käyttäjän toimesta) nuo sisällissotajutut ovat ainakin välillisesti liittyneet Väinö Linna -filmatisointeihin, mutta viime aikoina ei ole näkynyt puhetta itse elokuvista tai TV-sarjasta, vaan ainoastaan turhaa vänkäämistä siitä, oliko sisällissodan ylilyönnit kenenkin toimesta oikeutettuja tai väärin tai mitä lie. Tuollaisesta täysin turhasta "sinä olet väärässä ja minä olen oikeassa" -ikiliikkujasta käytän usein sanontaa pippelien kalistelu, koska A) sitä tekevät usein sellaiset joilta pippeli löytyy ja B) sillä ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin "voittaa" väittely, eli olla se, jolla on kuvaannollisesti isompi pippeli.
1. Ihmisten tappaminen on väärin.
2. Ryöstömurhaaminen on väärin.
3. Suomalaisten kansanmurha on väärin ja sen mahdollistaminen estämällä aseellisesti Suomen erkautuminen venäjästä on väärin.
4. Kun punikit SDP:n johdolla alkoivat tehdä kaikkea tuota ne oli pakko pysäyttää.
5. Punikkeja ei kannata sääliä, sillä ne olivat hirviöitä jotka yrittivät tuhota Suomen kansan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Araknofobia elokuva
Kysymys ei koskenut kauhuelokuvia.
Päässä on jotain vikaa jos pelkää hämähäkkejä tai hyönteisiä.
Ne pelkää ihmisiä paljon enemmän
Ai sinä tulitkin kertomaan mitä lapsena saimme pelätä ja mitä emme.
Eikös tämä keskusteluketju ole sitten aivan turha, jos sinulla on noin pätevä vastaus?
Ja kohta joku muu nokkela-niilo tulee kertomaan että sitä tai tätä ei myöskään saanut pelätä.
Lopetetaan sitten keskustelu tähän.
MINÄ olen tämän ketjun aloittaja ja päätän loppumisesta, et sinä.
Ap
Mene helvettiin täältä häiriköimästä!
Omasta ketjustani helvettiin? Mene itse.
Ap
Tämä ei ole mitenkään SINUN ketjusi! Jos et osaa keskustella riitelemättä, niin tosiaan: Mene helvettiin täältä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Araknofobia elokuva
Kysymys ei koskenut kauhuelokuvia.
Päässä on jotain vikaa jos pelkää hämähäkkejä tai hyönteisiä.
Ne pelkää ihmisiä paljon enemmän
Ai sinä tulitkin kertomaan mitä lapsena saimme pelätä ja mitä emme.
Eikös tämä keskusteluketju ole sitten aivan turha, jos sinulla on noin pätevä vastaus?
Ja kohta joku muu nokkela-niilo tulee kertomaan että sitä tai tätä ei myöskään saanut pelätä.
Lopetetaan sitten keskustelu tähän.
MINÄ olen tämän ketjun aloittaja ja päätän loppumisesta, et sinä.
Ap
Mene helvettiin täältä häiriköimästä!
Omasta ketjustani helvettiin? Mene itse.
Ap
Älkää nyt te ruvetko tappelemaan keskenänne.
Minä se olin joka kommentoin, että "Ai sinä tulitkin kertomaan....lopetetaan sitten keskustelu tähän."
En tarkoittanut aloittajaa.
Anteeksi, mene komeroon häpeämään.
Älä pyytele anteeksi tuolta räyhääjältä.
Se on varmaankin se survivaaliketjun häirikkönarsissi, joka tuhosi sieltä sivukaupalla mielenkiintoista keskustelua, kun se ei sopinut sen omaan maailmankuvaan. Lopulta koko ketju täytyi lukita.
pieni talo preerialla ja onnenpäivät.
Pikku Kakkosen Morso oli kauhea!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Pohjantähden alla, teloituskohtaus. Vanhemmat katsoivat tätä elokuvaa ja menin paikalle todella huonoon aikaan. Loppuilta ja yö meni itkiessä pelosta ja kauhusta.
Minua hämmensi tässä kohtauksessa teloitettavien täydellinen alistuminen. Perus Suomi lammasmeininkiä. Kun tuossa tilanteessa olisi nimenomaan pitänyt hyökätä vartijoiden kimppuun, yrittää riistää heiltä kiväärit ja viimeiseen saakka yrittää ampua tiensä pakoon täysin väärältä ja pahalta vihollisen tuomiolta.
Täysin paha ja väärä tuomio??
Niin. Kun pahat valkoiset summittaisesti teloittivat hyviä ja oikeudenmukaisia, tavallisen työläisen asemaa parantamaan pyrkineitä punaisia.
Punaisethan olivat torppareita. Siis viljelijöitä joita työläiset sittemmin toivottivat Lipposen hengessä "Nahkurin orsille".
Punaiset oli torppareita tuossa Väinö Linnan tarinassa, heitä siinä kuvattiin. Jos kuitenkin olet lukenut Suomen historiaa, tiedät kyllä, että sen ajan suurissa kaupungeissa, lähinnä Helsingissä ja Tampereella, työväki oli punaisia. Tehdastyöläiset etunenässä. Historian tietämystä ei kannata perustaa yksinomaan fiktioon.
He olivat sen ajan köyhää väkeä ja monilla oli vähäinen koulutus. Varmasti osa uskoi tosissaan, että itänaapurista tulee toivoa antava parannus heidän elämäänsä. Sitä voi verrata moderneihin valeuutisiin ja salaliittoteorioihin, joihin monet monet uskovat nyt.
Sosialidemokraatit ovat AINA toimineet Suomen ja SUomen kansan etua vastaan!
Ne ovat viimeisten kolmen - neljänkymmenen vuoden aikana tuhonneet Suomen talouden ja väestöpohjan niin, ettei reaalista toivoa kansallemme ole enää nähtävissä.
Vuonna 1917 sosialidemokratit ja koko muu vasemmisto vastusti Suomen itsenäistymistä.
Hävittyään 6.12.1917 Suomen itsenäisyysjulistuksen esittämistä koskevassa Eduskunnan äänestyksessä äänin 88 – 100 ne järjestivät koko vasemmiston voimin ulosmarssin Eduskunnasta ja hiipivät seuraavana yönä hiissaamaan punaista lyhtyä Gelsinskin tyäväentalon torniin merkiksi siitä, että aseisiin, toverit! Tappakaa porvarit!
Tästä alkoi Vapaussotaamme yhdistynyt verinen sisällissota vasemmiston pyrkiessä asein estämään Suomen irtautuminen Neuvosto-Venäjästä, toivoen revolutsijan etenevän inhasta idästä Isänmaahamme, kuin ruton aasialaisen siemen.samalla kun lenin allekirjoitti tunnustuksen 31.12.1917 ja neuvosto-venäjä vahvisti sen virallisesti 4.1.1918 jatkaen kuitenkin samaan aikaan punikkien ja heidän rinnallaan Suomessa Suomen laillista hallitusta vastaan taistelevien venäläisen sotaväen osastojen aseistamista.
Tarton rauhahan saatiin neuvosto-venäjän, myöhemmin neuvostoliiton venkoilun takia allekirjoitetuksi vasta 14. lokakuuta 1920!
Miten tosiaan SDP saa edelleen toimia maassamme?
Esimerkiksi Saksassa on SDP:n sisarpuolue NSDAP edelleen strenglich verboten!
Yli 100 vuotta vanhoja juttuja, pappa. Tuo sinun hysteerinen uhkakuvasi ei käynyt toteen, joten sen sijaan kehottaisin kiinnittämään enemmän huomiota nykypäivän menoon missä nämä ihanan isänmaalliset oikeistopuolueesi myyvät hullun lailla isänmaasi tuottavia osia ulkomaille parhaiten tarjoaville suuryrityksille, jotka yksityistävät koko paskan ja pakottavat sitten omat maanmiehesi maksamaan heille kuuluvan kansallisomaisuutensa käytöstä pitkää penniä.
Sillä välin, SDP on antanut meille ilmaisen koulutuksen, työntekijöiden oikeudet, takuueläkkeen, kattavan kohtuuhintaisen sairaanhoidon, ym. Kaikki asioita jotka olet ottanut itsestäänselvyytenä joita oma jengisi nyt yrittää purkaa pois. Ketä kiinnostaa joku 100 vuoden takainen kommarien pelko?
SDP ja muu vihavasemmisto on ajanut Suomen konkurssiin ja nyt kun sekä omat että lainatut rahat on tuhlattu ne eivät vieläkään osaa kuin ulvoa susina ja vaatia verta!
Punikit eivät ole muuttuneet vuosisadassakaan yhtään älykkäämmiksi! Kun ne ennen tahtoivat estää Suomen itsenäistymisen venäjästä ne tahtovat nyt estää Suomen itsenäistymisen EU:sta!
Jääkienko mm-kisat : joka keväinen meuhkaaminen tyhjästä, hätäpäistä möykkäämistä ja häiriköintiä
Vierailija kirjoitti:
pieni talo preerialla ja onnenpäivät.
Itse en tykännyt päähenkilön Laurasta, näsäviisas mukahauska nulikka, esitettiin toisten auttajana ja puolustajana mut oli mielestäni luonteeltaan vielä ärsyttävämpi kuin sen vihollinen Nelly.
Hello Hello Hello vuodelta 1974 , oli jostain kumman syystä pelottava.
Pelle Hermannissa pelotti jotenkin eniten se eristyneisyyden tunne. Vaikka siellä muka oli koko sirkus ympärillä, niitä ei ikinä näytetty. Semmonen yksinäinen klaustrofobia.
Nasse-sedän bongasi vielä Koivistonkin hautajaisissa.