Mikä ei-kauhuaiheinen ohjelma tai elokuva järkytti teitä lapsena?
Itseäni järkytti mustavalkoinen elokuva Pikku-Heidistä. Siinä Rottenmeier yritti myydä Heidin katunaiselle mutta Alppivaari pieksi kummankin naisen, otti Heidin ja ajoi varastetulla hevosvaljakolla karkuun. En uskaltanut katsoa loppuun kun tiesin että vaari jää kiinni ja huonosti käy.
Kommentit (849)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Araknofobia elokuva
Kysymys ei koskenut kauhuelokuvia.
Päässä on jotain vikaa jos pelkää hämähäkkejä tai hyönteisiä.
Ne pelkää ihmisiä paljon enemmän
Ai sinä tulitkin kertomaan mitä lapsena saimme pelätä ja mitä emme.
Eikös tämä keskusteluketju ole sitten aivan turha, jos sinulla on noin pätevä vastaus?
Ja kohta joku muu nokkela-niilo tulee kertomaan että sitä tai tätä ei myöskään saanut pelätä.
Lopetetaan sitten keskustelu tähän.
MINÄ olen tämän ketjun aloittaja ja päätän loppumisesta, et sinä.
Ap
Mene helvettiin täältä häiriköimästä!
Omasta ketjustani helvettiin? Mene itse.
Ap
Tämä ei ole mitenkään SINUN ketjusi! Jos et osaa keskustella riitelemättä, niin tosiaan: Mene helvettiin täältä!
On kuin onkin. MINÄ olen tämän aloittanut. Olitko sinä riitelijä känässä koko viikonlopun kun ei näkynyt mutta nyt on arki ja krapulakiukku?
MINÄ, MINÄ, MINÄ!
Kaikkia paskoja täälläkin pyörii!
Itse olet ihan yhtä iso paska. Kaiken pitäisi hyppiä SINUN pillisi tahtiin. Mene pois jos noin paskaa on.
Muumipeikon jäärouva. Sillä ei ole jalkateriä vaan semmoset perkkkele renkaat jalkojen paikalla!! Miettikää!! Kauheaa.
Menitkö koskaan sen katsottuasi heikoille jäille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa sellainen animaatioelokuva 70-luvulta kun Watership Down/Ruohometsän Kansa. On kyllä jättänyt monelle lapselle arvet. Youtubessa löytyy kohtauksia.
Eihän tuo sarja ollut ihan pikkulapsille edes suunnattukaan oma vika jos sitä katsoi alle 12 vuotiaana...
Miten se on jonkun 4veen vika jos äiti istuttaa telkkarin eteen että katsos Maija kun täältä alkaa joku kiva piirretty.
Vierailija kirjoitti:
Bim Mustakorva. Lasten elokuva koirasta, jossa on kuitenkin kohtaus, jossa koiran tassu jää jumiin junaraiteiden väliin kun raiteiden asento muuttuu, ja juna on tulossa samaa raidetta.
Järkyttävä elokuva alkuperäisenä ja tyhmyyttäni lukenut kirjankin aikuisempana. Ei koskaan enää kumpaakaan, valitettavasti muistijäljet ei katoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pieni talo preerialla ja onnenpäivät.
Ihan uteliaisuudesta: Mikä sinua pienessä talossa pelotti? Entä onnenpäivissä?
Oon eri, mutta se jakso jossa se mielivaltainen miesopettaja alkoi jaella Lauralle niitä mielivaltaisia rangaistuksia jopa muiden perseilyistä. Charles joutui lopulta uhkaamaan turpaanvedolla opettajaa jos ei touhu lopu. Ahdistava jakso ä.
Joo muistan tuon jakson ja jostain syystä ahdisti myös jakso nuoresta naisesta joka salasi mielivaltaisen ja kontrollifriikki isältä sen että oli raskaana jollekin pojalle, sit meni salaa synnyttämään jonnekin metsään, pisti sen vauvan koriin ja sit se vauva ajelehti ja Laura löys sen sieltä korista, myös eri hahmojen kuolemat ahdisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa sellainen animaatioelokuva 70-luvulta kun Watership Down/Ruohometsän Kansa. On kyllä jättänyt monelle lapselle arvet. Youtubessa löytyy kohtauksia.
Eihän tuo sarja ollut ihan pikkulapsille edes suunnattukaan oma vika jos sitä katsoi alle 12 vuotiaana...
Myös kaukometsån pakolaiset, tosin lievempi versio tuosta ruohometsän kansasta mut siinäkin oli ahdistavia kohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa sellainen animaatioelokuva 70-luvulta kun Watership Down/Ruohometsän Kansa. On kyllä jättänyt monelle lapselle arvet. Youtubessa löytyy kohtauksia.
Eihän tuo sarja ollut ihan pikkulapsille edes suunnattukaan oma vika jos sitä katsoi alle 12 vuotiaana...
Miten se on jonkun 4veen vika jos äiti istuttaa telkkarin eteen että katsos Maija kun täältä alkaa joku kiva piirretty.
Niin eli se äiti ei ees tiedä mistä se piirretty edes kertoo, eli tuo äiti on höhlä.
Vierailija kirjoitti:
Mustavalkoiset Tarzan elokuvien kohtaukset joissa joku pahis vajosi juoksuhiekkaan.
Tää :D Luulin, että maailmassa suurimpia uhkia ovat pirajat ja juoksuhiekka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajankohtaisen kakkosen tunnari kuultiin alunperin Cherin esikoisleffassa "Chastity" (1969).
Näyttää ihan Shelley Duvallille Cher noissa kohtauksissa jos ei katso ihan tarkkaan !
Ei ollut tuo biisi. Ajankohtaisen kakkosen tunnusmusiikki on Francis Lain säveltämä "Today It's You", alunperin ranskalaiselokuvasta Mies ja nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajankohtaisen kakkosen tunnari kuultiin alunperin Cherin esikoisleffassa "Chastity" (1969).
Näyttää ihan Shelley Duvallille Cher noissa kohtauksissa jos ei katso ihan tarkkaan !
Ei ollut tuo biisi. Ajankohtaisen kakkosen tunnusmusiikki on Francis Lain säveltämä "Today It's You", alunperin ranskalaiselokuvasta Mies ja nainen.
Tässä vielä linkki kyseiseen biisiin.
Katto Kassisen (1974) näyttelijä järkytti lapsena yhtä paljon kuin nyt aikuisena Pennywise.
Vierailija kirjoitti:
Pillunpano
Se varmasti järkyttikin. Missä ohjelmassa sen näit?
Vierailija kirjoitti:
Muumipeikon jäärouva. Sillä ei ole jalkateriä vaan semmoset perkkkele renkaat jalkojen paikalla!! Miettikää!! Kauheaa.
Oikein Michelin renkaat kerta vauhtikin oli luja🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillunpano
Se varmasti järkyttikin. Missä ohjelmassa sen näit?
Oliko jokin "opetus"filmi kinossa. Itse muistan miten joku muka lääkäritiedemies esitti värikarttaa pillun panoajan kuluessa muuttuvasta väristä panevan parin ohessa.
Oon eri, mutta se jakso jossa se mielivaltainen miesopettaja alkoi jaella Lauralle niitä mielivaltaisia rangaistuksia jopa muiden perseilyistä. Charles joutui lopulta uhkaamaan turpaanvedolla opettajaa jos ei touhu lopu. Ahdistava jakso ä.