Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ei-kauhuaiheinen ohjelma tai elokuva järkytti teitä lapsena?

Vierailija
04.05.2026 |

Itseäni järkytti mustavalkoinen elokuva Pikku-Heidistä.  Siinä Rottenmeier yritti myydä Heidin katunaiselle mutta Alppivaari pieksi kummankin naisen, otti Heidin ja ajoi varastetulla hevosvaljakolla karkuun. En uskaltanut katsoa loppuun kun tiesin että vaari jää kiinni ja huonosti käy. 

Kommentit (670)

Vierailija
321/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajankohtaisen kakkosen alkutunnari.

Tämä! Nyt lähinnä naurattaa, mutta heti näen sen pyörivän maapallon ja kuulen pauhaavan tunnarin :D volyymit oli aina TV:ssä täysillä kun tämä alkoi!

Tai eihän se ollut maapallo vaan sellainen tutka tai jotain :D

Vierailija
322/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä tullaan elämä. Synnyttävän naisen kivunhuuto kaikuu edelleen korvissani. En ikimaailmassa synnytä.

Koulussa kun katsoimme tuon, pojat nauroivat tytöille että tuo on teilläkin edessä 🥴

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa maata-sarjassa oli joku tomaatinmyrkyttäjä kasvihuoneessa. Se oli pelottava. Ja The Joulukalenteri ja sen näsä oli myös pelottava, mutta sitä piti just sen takia katsoa. 

Vierailija
324/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä tullaan elämä. Synnyttävän naisen kivunhuuto kaikuu edelleen korvissani. En ikimaailmassa synnytä.

Koulussa kun katsoimme tuon, pojat nauroivat tytöille että tuo on teilläkin edessä 🥴

Mikäköhän koulu se oli? 

Vierailija
325/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoiskorealainen elokuva Kukkaistyttö. Heittäköön siinä paha porvari- tai japanilaisämmä kuumaa vettä pienen protaaritytön päälle ja tyttö muistaakseni sotkeutui. En paljoa muista, olin varmaan alle kouluikäinen kun näin sen.

Vierailija
326/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfred J. Kwack -sarjan alku, kun koko muu Alfredin perhe jäi auton alle 😮

Vierailija
327/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän koulu se oli? 

Miten niin?

Vierailija
328/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkitiikeri Luukas. Tämä ällöttää vieläkin, nuo yököttävät lintuoliot :D 

Kiitti. Olen viimeiset 40 vuotta etsinyt ja miettinyt mikä tämä ohjelma on nimeltään. 

Vierailija
329/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutiset oli välillä melko creepyjä... 

Esimerkkinä nyt Ammuttu Nicolae Ceaușescu roskiksien takana ja ruumiita täynnä olevat joet Ruandan kansanmurhan aikoihin. Olin siis ala-asteikäinen kekara kun tuollaisia pyöri olohuoneen nurkassa. 

Ja sitten oli jotain dokkareita tuotantoeläinten oloista. Olihan se aika päräyttävää kattoa kun lehmiä ajeltiin teuraalle yms. 

Nääkin siis ihan uutisten yhteydessä bongattuja lapsena. 

Ja mitä niille tipulle tehdään? Tuikataan jotain takamukseen. Katsoin pienenä ohjelmaa, jossa nainen otti laatikosta tipun, teki sille jotain ja laittoi toiselle puolelle pois. Sitten taas uusi tipu jne. Jokin tuotantolaitos.

Vierailija
330/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lovren kummitus.👻

Vierailija
331/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutiset, muistan aidsin, tsernobylin, challengerin, caucescun, otsoniaukon yms. 

Dokkari tuotantoeläinten kidutuksesta. 

Vierailija
332/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman ympäri 80 päivässä piirretyssä oli jakso, jossa kaunis prinsessa yritettiin poltettiin roviolla. Vieläkin puistattaa tuo sarja, vaikka muuten siitä tykkäsin. 

Vierailija
333/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen Eemeli-sarja. Kun Eemeli teki pahojaan hänen isänsä alkoi huutaa "Eeeemil!" ja poika juoksi pakoon. Se isän huuto pelotti mua ja juoksin itse pakoon telkkarin äärestä.

Vierailija
334/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku kakkonen 

Vierailija
335/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärin lopulla oli muistaakseni sen niminen ohjelm kuin Verisiskot, kotimainen sarja, jossa Ritva Valkama puukotti jotakuta selkään kuolettavasti. Ajattelin että se puukotti sitä oikeasti ja järkytyin pahoin. 

Vierailija
336/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoelokuvat, joissa pedot vaanii ja ajaa takaa puolustukyvyttömiä eläimiä poikasineen savanneilla ja viidakoissa. Ja tietenkin myös saavuttavat ne ja tappavat, joskus järkyttävän kuolinkamppailuin, sekä syövät. 

Vierailija
337/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benny Hill Showssa oli juttu, jossa kodinkoneet heräsivät henkiin. Telkkarille tuli silmät ja se alkoi kulkea perässä. Imuri hyökkäsi kuin käärme. Olin aika herkkä lapsi :D

Vierailija
338/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalainen Eemeli-sarja. Kun Eemeli teki pahojaan hänen isänsä alkoi huutaa "Eeeemil!" ja poika juoksi pakoon. Se isän huuto pelotti mua ja juoksin itse pakoon telkkarin äärestä.

Ilmekin oli vihainen kuin tappajalla.

Vierailija
339/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Clockwork orange

Suomeksi Kellopeliappelsiini

Vierailija
340/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanninkielen opetusohjelma Hello Hello Hello. Se oli kammottava. Siinä oli kaksi poliisia ( toinen Neil Hardwick) ja pelottava pariskunta. Muistelen että mies oli kai jollakin tavalla villisika ( ehkä muistan väärin 😁) Poliisit liikkuivat jossain talossa ja koko ajan pelkäsin milloin se pariskunta tulee jostain esille. Pelotti hirveästi mutta samalla sarja oli hyvä ja sitä halusi katsoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme