Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ei-kauhuaiheinen ohjelma tai elokuva järkytti teitä lapsena?

Vierailija
04.05.2026 |

Itseäni järkytti mustavalkoinen elokuva Pikku-Heidistä.  Siinä Rottenmeier yritti myydä Heidin katunaiselle mutta Alppivaari pieksi kummankin naisen, otti Heidin ja ajoi varastetulla hevosvaljakolla karkuun. En uskaltanut katsoa loppuun kun tiesin että vaari jää kiinni ja huonosti käy. 

Kommentit (670)

Vierailija
301/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietoiskut, eli nämä yleensä uutisten jälkeen esitettävät lyhyet valistusfilmit aiheista, kuten esim. "Älä mene heikoille jäille", "Kännikala ei kauan ui", "Varovasti tulen kanssa" yms. Niissä tuli tyhjästä kämmen, joka napsautti sormia ja jossain uudemmissa versioissa kämmenelle syttyi liekki. Jumankekka että ne oli pelottavia! Kauhuleffoja olen katsonut reilusti alaikäisestä ja nykyään katson niitä rentoutuakseni, mutta se käsi... 😱

Muistan hyvin.... tuo oli juuri sopivan asteisesti creepy, ja siis kun sehän oli ihan normaali, ajankohtais TV-ohjelma / tietoisku niin vanhemmat ei hätistellyt poiskaan TV:n äärestä kun se tuli. Mä odotin niitä. 

Vierailija
302/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasse-setää juoksin lapsena karkuun, kun se oli niin pelottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtaisen kakkosen alkutunnari.

Vierailija
304/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan kyselytunti.

Vierailija
305/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Pohjantähden alla, teloituskohtaus. Vanhemmat katsoivat tätä elokuvaa ja menin paikalle todella huonoon aikaan. Loppuilta ja yö meni itkiessä pelosta ja kauhusta.

Eivätkö vanhempasi sitten kertoneet sinulle, että punikkejahan siinä vain ammutahan?

Vierailija
306/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin!

Vierailija
307/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku kakkonen. Se saatanan nukkumatti jakoi valkoista jauhoa kaikille varmana joku namusetä

Vierailija
308/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HelloHelloHello! Where's the cat, the cat is in the moon. Englannin kielen opetusohjelmasarja joskus 70-luvulla :D Neil Hardwick oli toinen hömelöistä poliiseista ja siinä oli tosi pelottava roistopariskunta.

Hyi. Siinä oli kerran kohtaus, missä näkyi sen pahisnaisen lakatut varpaankynnet peiton alta ja minua pelotti.

Vierailija
309/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittorasia. Kotimainen jännityssarja. Oli niin jännä että jäi suurelta osin katsomatta.

King Kong. Se 1930-l versio. Välillä piti nostaa tyyny silmien eteen kun pelotti niin paljon. 

Vierailija
310/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritari Ässän jakso jossa pahikset tiputti KITTin happoaltaaseen ja se näytti oikeasti tuhoutuneen, eikä uudelleenrakennettunakaan valkoiseksi maalattuna tuntunut palaavan entiselleen, teki pelkurimaisen hätäjarrutuksen ennenkuin olisi mennyt esteestä läpi kuten aiemmin, leimahti vielä palamaankin takaosasta. Mikä traumatisoiva jakso!

Ja nyt sekin automaattinen hätäjarrutustoiminto on autoissa olemassa :D

Vierailija
311/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin sängyn alle piiloon, kun Eemelin isä huusi Eemeliä.

Vierailija
312/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pim Mustakorva. Oon ollut tosi pieni enkä muista siitä oikein mitään paitsi sen etten edes +40 vuotta myöhemminkään halua sitä nähdä. 

Vierailija
313/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku lastenohjelma, jossa Kasper nuken näköinen nukke asui arkussa. En sen tarkemmin muista muuta, kuin että se käytti sateenvarjoa laskeutumiseen jostain korkeammalta. Tuo nukke oli pelottava. Ohjelma taisi tulla joskus 70-luvulla telkkarista.

Me vehkeilijät. Siinä käytiin läpi fysiikkaa lapsentajuisesti. On ollut Areenassa pari jaksoa. 

Kadehdin niitä leluja. 

Vierailija
314/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oz-ihmeiden maailma. Ne "pyöriäiset" hyi hitto! 

Vierailija
315/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pim Mustakorva. Oon ollut tosi pieni enkä muista siitä oikein mitään paitsi sen etten edes +40 vuotta myöhemminkään halua sitä nähdä. 

Minä muistan myös että ala-asteella koulussa kasarilla se katsottiin. En muista minkä oppi aineen yhteydessä se katsottiin, että mikä opettaja sen järkkäsi. On tullut jälkeenpäin mieleen että oliko sen järkännyt ope joku puna värin ystävä...

Itse leffasta oma ja kavereiden mielipide oli että se vaikutti about 4 tuntia pitkältä ja siinä oli ehkä muutama naseva tai hauska kohta. Muutoin se oli niin maan perusteellisen pitkäveteinen ja kyllästyttävä ja eikö se koira kuollut lopuksi? Eli venäläisen masentavaan tyyliin kaikki meni päin pee tä. 

Siitä sain vaikutelman että venäläinen/N-liittolainen kulttuuri, leffat, tms on haudanvakavaa, nälkävuoden pituista jankkausta joka päättyy murheeseen.

Vierailija
316/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkitiikeri Luukas. Tämä ällöttää vieläkin, nuo yököttävät lintuoliot :D 

Vierailija
317/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajankohtaisen kakkosen alkutunnari.

Tämä! Nyt lähinnä naurattaa, mutta heti näen sen pyörivän maapallon ja kuulen pauhaavan tunnarin :D volyymit oli aina TV:ssä täysillä kun tämä alkoi!

Vierailija
318/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt välttämättä ihan pelännyt, mutta jotenkin outo ja häiritsevä tunnelma oli lastenohjelmassa Från A till Ö, Aasta Ööhön.

Puhuva pöllö katolla, nainen, jonka nenä piteni ja lyheni.

muistan tämän, se nainen oli sellainen polkkatukkainen ja hame päällä ja asuiko metsässä.

Hei, mä muistan myös tuon. Asui metsässä asuntovaunussa tai pienessä mökissä. En minä nyt pelännyt mutta... Oli pakko katsoa tubesta... ja sieltähän se löyty, tämä vaan on niin outo :D

Från A Till Ö - Hedvig Skämtar Med Helge

Ja mikä idea siinä oli että sen naisen nenä välillä piteni niinkuin Pinokkiolla?? Tästä on varmaan jotain 40 vuotta aikaa kun olen edes ajatellut ko. lasten ohjelmaa, mutta nyt kun tässä mainittiin ja katsoin tuolta tubesta tuli yhtä elävästi mieleen kuin eilinen päivä... hämmentävä.

Vierailija
319/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukametsän pakolaiset. Se hiirien seivästys.

Vierailija
320/670 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shindlerin lista, koko yläaste katsoi sen koulun salissa ja en uudestaan pystynyt sitä katsomaan. 

Tao Taossa oli monta surullista tarinaa, varsinkin kuumeessa oleva pupu on jäänyt mieleen. Tarinat opettivat empatiaa, eivät varsinaisesti järkyttäneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän