Onko olemassa pariskuntia, joilla nainen ei ole talousasioiden, vakuutusten ja laskujen hoitaja?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Me siirryttiin vuosi sitten samaan, kun en jaksanut enää huolehtia miehen raha-asioita. Vuoden jälkeen mies on edelleen pa, minä oon aloittanut sijoittamisen ja kaikki sijoitukset plussalla.
No just joo. Miksi kukaan olisi tuollaisessa suhteessa?
Meillä mies ei osaa yksin edes katsoa pankkitilinsä saldoa nettipankista. On viimeisen kerran maksanut sähkölaskun joskus 2002, kun vei sen pankin tiskille ja maksoi 12€ palvelumaksun päälle. En jaksa enää opettaa tuhannetta kertaa itsestäänselviä asioita. Hänelle on laitettu tilille automaattinen siirto laskunmaksutilille tilipäivänä.
Ei tiedä, missä yhtiöissä vakuutukset ovat, tai sähkönmyyjää. Puhelinyhtiön tietää. Ei osaa korjata autoa, että turha vedota siihenkään. Osaa käyttää moottorisahaa, mutta ruohonleikkurin kanssa on kuin sokea paviaani muurahaispesässä. Käytännön asiat onnistuvat, hitaasti ja usein monen erehdyksen kautta. Tietokonepeleissä jostain syystä pärjää, ja toimintakyvyn säilymistä ajayellen onkin hyvä, että pelaa.
Hitaasti etenevä kognitiivinen heikentyminen (ei vielä täytä dementiakriteerejä), ei opi uutta ja hitaasti unohtaa vanhaa. Oli fiksu parikymppinen, kun tavattiin, vuosikymmeniä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erillään asuvat lienee hoitavat omat raha-asiansa itsenäisesti? Hassu kysymys. Yhdessä asuvat ovat lähtökohtaisesti perhe, ja ei me ainakaan lasketa kumpi hoitaa mitäkin. Vaikka molemmilla on omat tilit, niin rahat ovat silti yhteisiä. Tarkoittaen, että jos toiselta loppuu rahat, niin silloin molemmilta on loppunut rahat. Yhdessä hoidetaan yhteistä taloutta.
Tuota on jotenkin niin vaikea ymmärtää, "jos toiselta loppuu rahat, niin silloin molemmilta on loppunut rahat. Yhdessä hoidetaan yhteistä taloutta."
Ei sopis mulle koskaan, tosin onneksi ei tarvitse tuollaista tilannetta pelätäkään.
Me molemmat olemme vastuullisia rahankäyttäjiä, tulot suurin piirtein samat ja isoista hankinnoissa jutellaan aina yhdessä (että antaako talous periksi). Muuten molemmat tietenkin käyttävät rahaa omiin hankintoihin niin kuin haluavat. Luotan kumppanin harkintakykyyn. Tarkoitin sitä, että sellaista tilannetta ei pääse syntymään että vain toiselta olisi rahat loppu, koska yhteistä taloutta tässä hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Naispuolinen kollegani ei tiedä, millainen summa heidän lainanlyhennyksensä on, mikä korko heillä on, tai milloin heillä on korontarkistuspäivä. Ei tiedä muistakaan elämisen menoista mitään. Mies hoitaa. Tämä nainen syntynyt 80-luvulla, yhtään toista kaltaistaan en tiedä.
Olen samanlainen, mutta70-luvun puolella syntynyt. Mies haluaa pyöritellä numeroita ja kuluja, joten suon sen hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispuolinen kollegani ei tiedä, millainen summa heidän lainanlyhennyksensä on, mikä korko heillä on, tai milloin heillä on korontarkistuspäivä. Ei tiedä muistakaan elämisen menoista mitään. Mies hoitaa. Tämä nainen syntynyt 80-luvulla, yhtään toista kaltaistaan en tiedä.
Olen samanlainen, mutta70-luvun puolella syntynyt. Mies haluaa pyöritellä numeroita ja kuluja, joten suon sen hänelle.
Minunkin mieheni on matemaattisesti erittäin lahjakas, ja tykkää perehtyä talousasioihin juurta myöten. Siitä on ollut erittäin paljon hyötyä taloudellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mieheni on matemaattisesti erittäin lahjakas, ja tykkää perehtyä talousasioihin juurta myöten. Siitä on ollut erittäin paljon hyötyä taloudellisesti.
Meistä minä olen se matemaattisesti lahjakas, mutta mieheni nuo silti hoitaa, koska minua ei kiinnosta pätkääkään.
Meillä mies hoitaa kaikki tuommoiset asiat,
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei osaa yksin edes katsoa pankkitilinsä saldoa nettipankista. On viimeisen kerran maksanut sähkölaskun joskus 2002, kun vei sen pankin tiskille ja maksoi 12€ palvelumaksun päälle. En jaksa enää opettaa tuhannetta kertaa itsestäänselviä asioita. Hänelle on laitettu tilille automaattinen siirto laskunmaksutilille tilipäivänä.
Ei tiedä, missä yhtiöissä vakuutukset ovat, tai sähkönmyyjää. Puhelinyhtiön tietää. Ei osaa korjata autoa, että turha vedota siihenkään. Osaa käyttää moottorisahaa, mutta ruohonleikkurin kanssa on kuin sokea paviaani muurahaispesässä. Käytännön asiat onnistuvat, hitaasti ja usein monen erehdyksen kautta. Tietokonepeleissä jostain syystä pärjää, ja toimintakyvyn säilymistä ajayellen onkin hyvä, että pelaa.
Hitaasti etenevä kognitiivinen heikentyminen (ei vielä täytä dementiakriteerejä), ei opi uutta ja hitaasti unohtaa vanhaa. Oli fiksu parikymppinen, kun tavattiin, vuosikymmeniä sitten.
Miksi teillä on ruohikko? Eikö ilmastonmuutoshuoleta?
Mies tekee töitä kotona ja käsittelee laskuja muutenkin. Siinä ne meidänkin laskut hoituu. Minä huolehdin vain omasta puhelinlaskusta ja harrastuskuluista.
Yhteinen tili, yhteiset rahat, kaikki laskut maksetaan samalta tililtä. Melkein kaikki laskut ovat suoraveloituksessa, joku vaatii hyväksynnän. Rahastoihin lähtee kummallekin 400€ ja toisen pankin nk.omille tileille myös molemmille 200€. Ei tarvitse käydä kuin kerran pari kuukaudessa raha-asioita hoitamassa. Sen teen minä, mieheni ei ole yhtään kiinnostunut näistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä pärjäät, jos miehellesi sattuu jotain?
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tietämissäni perheissä raha-asiat hoidetaan yhdessä tai mies hoitaa. Ei ole koskaan tullut vastaan perhettä, jossa nainen huseeraisi yksinään.
Hassua, että mielestäsi mies hoitaa raha-asioita, mutta nainen huseeraa tehdessään samaa. Tuo on naisvihaa puhtaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Isäni ja Äitini. Isä hoiti jopa ruokaostokset koska hänellä oli auto, Äidillä ei. Äiti haki kaupasta vain jonku tarjouskahvin tai makkarapaketin yms. Kun Isä menehtyi niin Äiti ei osannut edes pulloja palauttaa. No, nyt osaa ja hoitelee yksin kaikki asiat, hienoo.
Meilläkin mies hoitaa ruokaostokset ja muutkin kauppa-asiat, ja ihan säikähdin, kun juuri hoksasin, että en ole käynyt missään kaupassa seitsemään kuukauteen. En ole käyttänyt rahaa, enkä kortteja.
Oletko poistunut kotoa mihinkään - mietin vaan jos et ole käyttänyt rahaa etkä korttia lainkaan?
Mä olin niitä makselemassa miehen pyynnöstä. Kehui vielä, että antoi pankkitunnukset mulle siis Hehheh omien ja sovittujen yhteisten laskujen maksuun . Ostoihin ja omaan osuuteen laskuista käytin kyllä omaa tiliä ja omia rahoja ja ei todellakasn eletty miehen rahoilla . Kuulin huhun että jotkut olivat luulleet, että oikeast olisi ollut hänen kortti köytössä tuolloin vapaasti? .
Mäkin voin antaa mun pankkitunnukset sulle. Katsokin, että maksat sieltä eräpäivänä kaikki! Sinne tulee sitten kerrallaan vaan muutama satanen mut katsokin, että esim. se 1560€ vuokra on maksettu eräpäivänä.Säästöjä ta luottoa et saa käyttää! Rahaa pitää jäädä ruokaan laskujen jälkeen. saat tuon kunniatehtävän . Jos et tuhlaa pitäisi onnistua.
Huh onneks tuo laskun maksun kunnia ei ole itselläni enää. Tosin olisi ottanut kunniakseen jo silloin, kun sitä rahaa oli puolet siitä mitä nyt? Hehheh tuoko piti todistaa joillekin, että hän osaa maksaa laskut ajallaan ja tuhlari nainen ei, kun sai tuon mahdottoman kunniatehtävän, kun tulot oli puolet nykyisistä hehheh?
Voi että kun miehet on niin paljon parempia raha-asioissa Hehheh!
Olen sanonut noihin, että kukas tässä sitä talousneuvontaa oikein sitten tarvitsee? Anna mulle sun tulot ja laskut, niin näytön miten noilla tuloilla vo pitää balanssin, maksaa kaiken ajallaan ja vielä säästääkin.
Siihen tuli: Ei ole sun asia! .
Hei, vaikka naiset ei niin hyviä matikassa ja vsikka jollain olisi 20 vuotta sitten mennyt jotain ulosottoon niin hulvatonta vetää siitä johtopäätös että e osais plus ja miinus laskua.
Ta mitä sanotte tällaisesta selityksestä: Miehellä jää pakollisten laskujen jälkeen paljon enemmön kun naiselle omaan käyttöön tai säästöön pistettävälsi. . .
Sitten muka on aihetta naureskella miksi nainen enosaa säästää? Otetasn esimerkiksi jotkut naisen turhat ostokset. että kato tuosta se johtuu? Esimerkiksi typetästä rahankäytöstä otetaan joku 20 vuoden takainen tuhlailu?
Siis onko jotkut pikeasti noin typeriä? Ei tuo kyllä mene läpi useimmille.
A niin ja uusi väite typeryydestä on sitten se että ei osaa muka pitää puoliaan ja järjestää asioita tasapuolisuus, jos niin fiksu on?
Kuulkaas nyt, kantsii vähön kysellä tarkemmin. Kuka sanoo että e ole yrityänyt esittää asioita niin, että olisi järkevää ja tasapuolista? Kantsii kysyä miten se toinen osapuoli on niihin reagoinut ts vastannut?
Voi vaan nauraa Buhahaa jos edelleen tuostakin on täysin värittyneitä juttuja liikkeellä ja of course niiden puolelta, jotka mustamaalanneet jo naisen on varmaan aika värikkäitä ja vääristyneitä juttuja?
Hulvatonta!
Kyllä kyllä, , se on se järkevä, , joka ei osta paljon koskaan turhia ja säästää! (Ja tulot korkeammat kun toisella sekä pienennä pakolliset kulut, Sherlock!)
Niin mäkin olisin säästänyt jos ei pitäisi maksaa esim. . 1560€ vuokraa?
Hulvatonta on myös väite, ertä jonkun rahoja pitää kontrolloida (oikeast varastaa) Koska muuten tuhlaisi ne eikä säästäisi?Mä säästän sun puolesta mun tilille ? Hehheh!
Eikö haiskahda vastenmieliseltä ja rikolliselta touhulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei luoja! Ihan kuin se nyt rakettitiedettä olisi. Tottakai kaikki osaisi ne hoitaa itsekin. On kyllä todella outo ajatus että jos toisella on vastuu asiasta x, toinen ei sitä osaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei luoja! Ihan kuin se nyt rakettitiedettä olisi. Tottakai kaikki osaisi ne hoitaa itsekin. On kyllä todella outo ajatus että jos toisella on vastuu asiasta x, toinen ei sitä osaisi.
Justhan tuossa ylempänä oli tekstiä:
"Meillä mies ei osaa yksin edes katsoa pankkitilinsä saldoa nettipankista. Ei tiedä, missä yhtiöissä vakuutukset ovat, tai sähkönmyyjää." Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meillä mies ei osaa yksin edes katsoa pankkitilinsä saldoa nettipankista. Ei tiedä, missä yhtiöissä vakuutukset ovat, tai sähkönmyyjää." Jne.
No hänellähän on sairaus. Se on ihan eri asia enkä tajua miksi hän miehensä terveystietoja edes avlla ruotii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hänellähän on sairaus. Se on ihan eri asia enkä tajua miksi hän miehensä terveystietoja edes avlla ruotii.
Tämä niin isosti! Keskustelussa, jossa pyritään jakamaan naiset ja miehet tyhmiin ja fiksuihin, ei keskustella tilanteesta, jossa toinen sairautensa tai vammansa tms. vuoksi ei ole tasavertaisesti päättämässä kumpi taloutta hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tietämissäni perheissä raha-asiat hoidetaan yhdessä tai mies hoitaa. Ei ole koskaan tullut vastaan perhettä, jossa nainen huseeraisi yksinään.
Hassua, että mielestäsi mies hoitaa raha-asioita, mutta nainen huseeraa tehdessään samaa. Tuo on naisvihaa puhtaimmillaan.
Tuli tämä vertaus mieleen kun katsoin Areenasta poikabändidokkaria - kun nuori tyttö kiljuu ja itkee poikabändin keikalla, on hän epätasapainoinen, hysteerinen hullu. Kun nuori (ja aikuinenkin) mies itkee ja kiljuu suosikkijalkapallo- tai lätkäjoukkueensa "keikalla", on hän ihailtavan omistautunut täydessä tasapainossa oleva kannattaja.
tissit ja perse