Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa pariskuntia, joilla nainen ei ole talousasioiden, vakuutusten ja laskujen hoitaja?

Vierailija
04.05.2026 |

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidan kaikki taloutemme talousasiat yhteiseltä tililtä:

-laskut

-sähkösopimukset ja kilpailutus

-liittymäsopimukset ja kilpailutus

-verotukset

-sijoitukset ja säästäminen

-remonttineuvottelut ja kilpailutus +maksut

-vakuutukset

M55

Tämä: KAIKKI nuo laskut E-laskuiksi. Katsot vaan että menee puoliksi kokonais-summa. Kumpikin hoitaa osuutensa tulojensa mukaan about. Osa automaattisesti hyväksyttyjä ja osan hyväsytte itse. HELPPOA.

Vierailija
82/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja mitähän tämä naisen laskujen hoito pitää sisällään?

skannataan kännykällä viivakoodi laskusta tai painetaan hyväksy nappia e-laskuun ja lasku maksetaan "yhteiseltä" tililtä, johon rahat tulee miehen raataman työn palkasta

Suosittelen, että jos joku homma tuntuu naurettavan helpolta, sen hoitaa itse. Onko vaikka perheen pyykki- ja ruokahuolto myös vain napin painamista, mutta jotenkin sen toisen aikuisen pitäisi jaksaa hoitaa se? Hoida sinä ne napin painallukset ja puolisosi voi vaikka kahdesti vuodessa vaihtaa renkaat.

Tiedätkö, vaihtaisin ihan milloin vain pyykkirumban auton renkaiden vaihtoon. Huomaa, että sinä et sitä pyykkiä pese, jos se on sinusta vain napin painamista. Voin toki käydä aina välillä painamassa pesukoneen päälle, mutta aika nopeasti loppuu puhtaat vaatteet kaapista, jos kukaan ei sitä pesukonetta täytä, laita pyykkejä kuivumaan ja viikkaa kaappiin. Mutta toki tuo auton renkaiden vaihtaminen on niin iso urakka, että kyllä siitä 20 minuutin työstä pitää puoli vuotta paukutella henkseleitä. Jessus 

Sarkasmi ei taida olla vahvin lajisi. Tuossahan juuri kritisoitiin puolisolle delegoitavien tehtävien minimoimista napin painallukseksi ja otettiin vertailukohdaksi renkaidenvaihto.

Mikä siinä renkaiden vaihdossa on teille äijille niin pirun vaikeaa, haastavaa ja raakasta kun sitä kahdesti vuodessa tehtävää puolen tunnin hommaa pidätte jonain ihme saavutuksena ja kauheana ohjelma numerona? Mä olen 29 vuotta vaihdellut ne renkaani kahdesti vuodessa autoihini enkä koskaan ole osannut pitään minkäänlaisena urotyönä kuten tuntuu teille miehille olevan. Minusta renkaiden vaihto ei vastaa työltään ja raskaudeltaan edes yhtä ihan perus arki siivousta (vessan pesut, pyykit, tiskit, imurroinnit ja moppailut). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin naimisissa, niin molemmilla oli omia vastuualueitaan. Ex-miehellä oli enemmän vakuutettavaa, joten hänellä oli kaikki perheen vakuutusasiat hoidettavana. Ylipäätään kaikki mitä piti edes joskus kilpailuttaa oli hänen hoidossa. 

Säästäminen ja sijoittaminen taas oli minun vastuulla, kun oli siihen enemmän osaamista ja kiinnostusta. 

Isot päätökset niin kuin asuntolaina tehtiin tietysti yhdessä. 

Molemmat oli vähän turhan optimistisia rahankäyttäjiä, mutta ei kuitenkaan aivan vastuuttomia, niin ei ollut mitään syytä laittaa vain toisen hoidettavaksi. Lopputuloksena oltiin usein vähän turhan heikolla jäällä, mutta toisaalta esim. hyödynnettiin nollakorkojen aika ihan maksimaalisesti. 

Vierailija
84/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin hoitaa itse omat vakuutuksensa, lainansa, autonsa, tilinsä, säästönsä, laskunsa yms. Yhteiselle tilille laitetaan kerran kuussa rahat yhteisiin menoihin ja laskuihin, lähtee sieltä automaattisesti. 

Vierailija
85/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mun nimellä olevat laskut kyllä maksan, jos vaikka käyn hammaslääkärissä tms. mistä lyödään lasku kouraan. Muuten kaikki laskut menee suoraveloituksena miehen tililtä, koska hänellä on ihan tosi paljon isompi palkka. Lainat meni molempien tileiltä, mutta lainaa meillä ei enää ole.  Nyt voin minäkin sijoittaa loput mitä jää mun pienestä palkasta. Miehellä jää silti rahaa yli sekä omiin että lapsille meneviin sijoituksiin.

Vierailija
86/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään syytä, miksi en käyttäisi automaattiveloitusta. Vastike, lainanlyhennys, päivähoitomaksu, puhelinlaskut, netti ovat sopimuksella määritelty summaksi X joka pitää kuukausittain maksaa. Miksi ihmeessä ryhtyisin kuormittamaan itseäni maksuilla, kun automaattiveloitus maksaa ne puolestani määritellyllä summalla? Minulla on parempaakin käyttöä ajalleni.

Minä en pidä automaattiveloituksesta joska silloin laskut menee miten sattuu eräpäivinä. Haluan maksaa laskut heti omana ja mieheni palkkapäivänä eli tulee e-laskuina ja päivitän maksuun tietylle päivälle. Näen samantien mitä voin siirtää jemmaan tai sijoituksiin eikä tarvitse muistella onko jotain vielä tulossa maksuun. 5 minuutin homma

Sijoituksiinkin saat automaation päälle, vaikka sille palkkapäivälle. Selityksen makua nyt, turhaan käytät aikaa maksupäivien siirtelyyn.

Vierailija
87/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä molemmat hoitavat omat laskunsa. Jostain syystä tililläni on 100 kiloa enemmän kuin miehelläni.

Siis pidätkö sä oikeasti tilillä 100 kiloa?

Vierailija
88/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa raha-asiat. Minulla on ihan hyvä palkka, mutta menee tilille, josta mies siirtää rahat eri tarkoituksiin, myös nimissäni oleviin rahastoihin ja talletuksiin, ja maksaa kaiken. En tiedä mitään tarkkoja summia raha-asioistamme. Luotan mieheeni täysin. 

Vierailija
89/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä molemmat hoitavat omat laskunsa. Jostain syystä tililläni on 100 kiloa enemmän kuin miehelläni.

Siis pidätkö sä oikeasti tilillä 100 kiloa?

Niin typerää ilmaista asia "kiloina". Kai jotenkin trendikästä? 

Vierailija
90/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

skannataan kännykällä viivakoodi laskusta tai painetaan hyväksy nappia e-laskuun ja lasku maksetaan "yhteiseltä" tililtä, johon rahat tulee miehen raataman työn palkasta

Suosittelen, että jos joku homma tuntuu naurettavan helpolta, sen hoitaa itse. Onko vaikka perheen pyykki- ja ruokahuolto myös vain napin painamista, mutta jotenkin sen toisen aikuisen pitäisi jaksaa hoitaa se? Hoida sinä ne napin painallukset ja puolisosi voi vaikka kahdesti vuodessa vaihtaa renkaat.

Tiedätkö, vaihtaisin ihan milloin vain pyykkirumban auton renkaiden vaihtoon. Huomaa, että sinä et sitä pyykkiä pese, jos se on sinusta vain napin painamista. Voin toki käydä aina välillä painamassa pesukoneen päälle, mutta aika nopeasti loppuu puhtaat vaatteet kaapista, jos kukaan ei sitä pesukonetta täytä, laita pyykkejä kuivumaan ja viikkaa kaappiin. Mutta toki tuo auton renkaiden vaihtaminen on niin iso urakka, että kyllä siitä 20 minuutin työstä pitää puoli vuotta paukutella henkseleitä. Jessus 

Sarkasmi ei taida olla vahvin lajisi. Tuossahan juuri kritisoitiin puolisolle delegoitavien tehtävien minimoimista napin painallukseksi ja otettiin vertailukohdaksi renkaidenvaihto.

Mikä siinä renkaiden vaihdossa on teille äijille niin pirun vaikeaa, haastavaa ja raakasta kun sitä kahdesti vuodessa tehtävää puolen tunnin hommaa pidätte jonain ihme saavutuksena ja kauheana ohjelma numerona? Mä olen 29 vuotta vaihdellut ne renkaani kahdesti vuodessa autoihini enkä koskaan ole osannut pitään minkäänlaisena urotyönä kuten tuntuu teille miehille olevan. Minusta renkaiden vaihto ei vastaa työltään ja raskaudeltaan edes yhtä ihan perus arki siivousta (vessan pesut, pyykit, tiskit, imurroinnit ja moppailut). 

En ole mies. Kehotin alkuperäistä (ilmeisesti mies) hoitamaan mielestään helpot kotihommat itsenäisesti, eikä sysäämään niitä naiselle, koska sen naisen mielestä ne tuskin on helppoja ja nopeasti hoidettavia. Renkaanvaihto oli ilmeisesti ihan liian tunteita herättävä vertailukohta. Meidän taloudessa se onkin ulkoistettu ammattilaiselle.

Vierailija
91/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan. Meillä on molemmilla omat laskut, omat tilit ja omat tulot. Vesi- ja sähkölasku on ainoa yhteinen ja se maksaa, joka sattuu ne käsiinsä saamaan.

Vierailija
92/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole vaimolle annettu koskaan taloudellista vastuuta, se olisi pari kuukautta ja rahat loppu.

Mikä käy tuollaisessa naisessa viehättää?

En minä ainakaan naisessa ihastu siihen, että hän tykkää pyöritellä paperiasioita ja hoitaa raha-asiat säntillisesti... En oikeastaan tiedä ketään miestä, joka viehättyisi naisessa sellaisiin asioihin.

t.m40

Vierailija
93/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä on pyykkikone. pyykinpesu todellakin on vain napin painamista

Teilläpä on edistyksellinen pesukone. Meillä se ei lajittele, eikä viikkaa pyykkejä.

Vierailija
94/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On,enemmistö.

Vierailija
95/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä on pyykkikone. pyykinpesu todellakin on vain napin painamista

Teilläpä on edistyksellinen pesukone. Meillä se ei lajittele, eikä viikkaa pyykkejä.

Niinpä. Tyypillinen esimerkki henkilöstä, joka teettää kaiken puolisollaan kun se on niin yksinkertaista vaikka ei ole mitään käsitystä siitä miten hommat toimii. 

Vierailija
96/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma talous pitää olla jokaisen hallussa! Sitten kun se toinen "hoitaa" kaikki laskut ja lainat ja sinun nimi on niissä laskuissa ja pelaakin joka sentin, niin sinäkin olet ulosotossa alta aika yksikön jos et tiedä missä mennään. 

Jokaisen aikuisen ja oikeustoimivaltaisen henkilön on osattava talouden perusasiat ja tiedettävä mitä maksuja on ja mistä niitä maksetaan ja onko ne oikeasti maksettu!!!

Myöskään mitään yhteisiä laskuja ei oteta, vaan ne on tultava yhden nimellä ja se jonka nimellä ne on myös maksaa ne. Talous sovitellaan sitten muulla tavalla, yhteisellä tilillä jne. mistä ne rahat otetaan.

Naiset!!!

Vierailija
97/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillään asuvat lienee hoitavat omat raha-asiansa itsenäisesti? Hassu kysymys. Yhdessä asuvat ovat lähtökohtaisesti perhe, ja ei me ainakaan lasketa kumpi hoitaa mitäkin. Vaikka molemmilla on omat tilit, niin rahat ovat silti yhteisiä. Tarkoittaen, että jos toiselta loppuu rahat, niin silloin molemmilta on loppunut rahat. Yhdessä hoidetaan yhteistä taloutta.

Vierailija
98/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulta kysytään niin se renkaiden vaihto ei ole kovinkaan mieluista hommaa, ei varsinkaan siksi että se jää aina miehelle eli minulle tehtäväksi ja kyllä on kovempi homma kuin se kodin siivous. Ennemmin viikkaan 7 ikeankassillista pyykkejä kuin vaihdan ne renkaat. Huvikseni joskus katsoin kun vaimo kitisi että aina on pyykkihommia (todellisuudessa lastasi kaksi kertaa pyykkikoneen ja siitä rumpuun) minulle jäi viikkaus että mitä se on vs tunnin lumityöt. Tunnin lumitöistä kului 500kcal enkä ollut kuulemma tehnyt koko päivänä mitään. 2x pyykkikoneen täyttö ja siitä rumpuun kulutti 86kcal. Ne naisten tekemät työt kun ovat keveitä

Vierailija
99/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan täällä joku neropatti kertoi ylpeänä ettei hoida miehensä erillistä lainaa. Kun tässä nyt oli kyse niistä yhteisistä lainoista, haloo...

Vierailija
100/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma talous pitää olla jokaisen hallussa! Sitten kun se toinen "hoitaa" kaikki laskut ja lainat ja sinun nimi on niissä laskuissa ja pelaakin joka sentin, niin sinäkin olet ulosotossa alta aika yksikön jos et tiedä missä mennään. 

Jokaisen aikuisen ja oikeustoimivaltaisen henkilön on osattava talouden perusasiat ja tiedettävä mitä maksuja on ja mistä niitä maksetaan ja onko ne oikeasti maksettu!!!

Myöskään mitään yhteisiä laskuja ei oteta, vaan ne on tultava yhden nimellä ja se jonka nimellä ne on myös maksaa ne. Talous sovitellaan sitten muulla tavalla, yhteisellä tilillä jne. mistä ne rahat otetaan.

Naiset!!!

Näin vain, jos toiseen ei ole luottamista. Minulla ei esimerkiksi ole mitään hätää vaikka mieheni hoitaa meillä kaikki minunkin nimissäni olevat vakuutusmaksujen suoraveloitukset ja silloin kun vielä oli lainaa, sen että lainanhoitotilille molemmilta laitettiin rahaa jne. Minä hoidan yritykseni laskut ja rahaliikenteen, yhteisen talouden asiat mielelläni annan mieheni hoidettavaksi, koska ei siihen kahta tarvita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi