Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa pariskuntia, joilla nainen ei ole talousasioiden, vakuutusten ja laskujen hoitaja?

Vierailija
04.05.2026 |

Kommentit (160)

Vierailija
1/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vaimolle annettu koskaan taloudellista vastuuta, se olisi pari kuukautta ja rahat loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Mutta on perheitä, joissa talousvastuu on jaettu. Enemmistö taitaa olla sellaisia. Miksi perheessä kukaan olisi yksin vastuussa mistään, jos useampia kykeneviä on?

Vierailija
4/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole vaimolle annettu koskaan taloudellista vastuuta, se olisi pari kuukautta ja rahat loppu.

Meillä oli näin aikoinaan kun oltiin nuoria, mutta niin, että mies oli se joka oli saattanut haaskata palkkansa jo seuraavana päivänä, kun se oli tullut.

Joten ei ole sukupuolisidonnainen tuo, ettei osata hoitaa raha-asioita. Ja miehillähän on enemmän velkoja ulosotossa, joten enpä miehenä keulisi talousasioista.

Nykyään meillä kumpikin hoitaa itse omat laskunsa ja vakuutuksensa ym. 

Onpa muuten ikävää, että vaimosi ei ilmeisesti pysty edes viisastumaan ajan kanssa vaan tulee olemaan ikuisesti taloustaidoton bimbo.

Semmoista se on, kun valitsee vaimon ulkonäön perusteella eikä sillä mitä sillä on aivokapasiteettiä. 

Otan osaa. 

Vierailija
5/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat hoitavat omat laskunsa. Jostain syystä tililläni on 100 kiloa enemmän kuin miehelläni.

Vierailija
6/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Hoidan meillä vakuutukset, laskut, yhteiset talousasiat, suunnittelen isompia hankintoja, remontteja jne.

Hoidan myös muut arkiset kotityöt ja juoksevat asiat.

Vaimolla on enemmän kiinnostusta esim. lasten harrastustoimintaan. 

Vierailija
7/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella valitsit vaimosi? Että on isot tissit??

No sitä saa mitä tilaa. 

Luulen, että harvassa perheessä vain toinen hoitaa raha-asioita. Kyllä jokaisen aikuisen  kuuluu osata niitä hoitaa. 

Vierailija
8/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolinen kollegani ei tiedä, millainen summa heidän lainanlyhennyksensä on, mikä korko heillä on, tai milloin heillä on korontarkistuspäivä. Ei tiedä muistakaan elämisen menoista mitään. Mies hoitaa. Tämä nainen syntynyt 80-luvulla, yhtään toista kaltaistaan en tiedä.

Vierailija
9/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoidetaan vakuutukset puoliksi. Minä hoidan lasten ja eläinten vakuutukset ja mies koti- ja henkivakuutukset ja auton. Laskutkin maksetaan ylipäätään suurinpiirtein puoliksi.

Talon lainanlyhennyksestä molemmat laittavat lainatilille saman summan eli puoliksi sekin.

Vierailija
10/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen kysymys. Tietysti minä (M57) hoidan. Mitä ihme törppöjä te olette menneet naimaan?

Vierailija
11/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä vuosikymmenellä elät? Laskut laitetaan automaattiveloitukseen sukupuoleen katsomatta ja vakuutuksia tarkastellaan yhdessä kerran vuodessa ja jos luettelet mitä tarkoitat muutoin talousasioilla niin voin päivittää vanhentuneet käsityksesi muutoinkin 2020-luvulle?

Vierailija
12/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naispuolinen kollegani ei tiedä, millainen summa heidän lainanlyhennyksensä on, mikä korko heillä on, tai milloin heillä on korontarkistuspäivä. Ei tiedä muistakaan elämisen menoista mitään. Mies hoitaa. Tämä nainen syntynyt 80-luvulla, yhtään toista kaltaistaan en tiedä.

En minäkään "tiedä", jos utelias kolleega kyselee asioita, jotka eivät hänelle millään tavoin kuulu. 

Vierailija
13/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä (nainen) olen hoitanut raha-asiat jo 30 vuotta. Ihan siitä käytännön syystä että ne kiinnostavat minua enemmän, olen meistä kustannustietoisempi ja pidän excelin pyörittämisestä. Miehelle riittää että tilillä on käyttörahaa.

Näin on hoidettu kodin laskut, ruokakulut, isot ja pienet hankinnat, 3 taloraksaa ja 1 iso remppa ulkomailla sekä sijoitukset.

Näin on selvitty erittäin köyhistä vuodista ja yhä kun rahaa on enrmmän

Vierailija
14/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Perheenä ollaan nähty järkevimmäksi yhteinen tili kuluja varten. Jonne menee palkat ja josta laskut / lainat maksetaan. Helppoa.

Ei tartte laskea. Kun sieltä menee yhteiset  kulut.

Ruokaa varten on oma tili / kuluton kortti koska siitä saa pientä etua ostellessa. 

Vierailija
15/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sit se sun naispuolinen kollega ei vaan halua kertoa sulle lainoistaan. Se on tervettä ja samalla lailla minä valehtelisin yliuteliaalle kyselijälle, etten muka muista tai tiedä.

(Tai ehkei se ole ihan vale: en minä sitä nyt sentilleen ja päivälleen muista/tiedäkään, vaikka suuruusluokka ja vuodenaika onkin hanskassa)

Vierailija
16/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä vuosikymmenellä elät? Laskut laitetaan automaattiveloitukseen sukupuoleen katsomatta ja vakuutuksia tarkastellaan yhdessä kerran vuodessa ja jos luettelet mitä tarkoitat muutoin talousasioilla niin voin päivittää vanhentuneet käsityksesi muutoinkin 2020-luvulle?

Mä en laita mitään automaattiveloitukseen enkä suosittelisi sitä kummallekaan sukupuolelle. 

Vierailija
17/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. 

Mutta on perheitä, joissa talousvastuu on jaettu. Enemmistö taitaa olla sellaisia. Miksi perheessä kukaan olisi yksin vastuussa mistään, jos useampia kykeneviä on?

Meillä mies hoitaa kyllä yhteiset raha-asiat, vakuutukset ym. Minä hoidin ison firman maksuliikennettä ja osittain kirjanpitoa kun mentiin yhteen joten ilmoitin sille, etten sitä enää ala vapaa-ajalla tekemään.

Tietysti hoidan omat rahani. 

Samoin nakitin vakuutukset sille. 

Kun nyt asiaa ajattelen, olen nakittanut miehelle kaiken mitä en itse erityisesti halua tehdä. 

20 vuotta toiminut hienosti näin. 

Vierailija
18/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Meillä mies hoitaa lähes kaikki laskut meidän taloudessa :)

Vierailija
19/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään "tiedä", jos utelias kolleega kyselee asioita, jotka eivät hänelle millään tavoin kuulu. 

Hän itse aina aloittaa nämä keskustelut kun haluaa päivitellä minun perheeni laina-asioita. Hän aivan aidosti ei tiedä, ei osaa hoitaa tällaisia asioita. Hänen vanhempansa maksoivat hänelle asunnon käsirahan, koska hän ei osaa säästää rahaa. 

Minä en koskaan ota kenenkään kanssa puheeksi raha-asioita, mutta en myöskään vaikene kun joku muu kysyy.

Vierailija
20/160 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä käy tuollaisessa naisessa viehättää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi