Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketju, jossa esitämme olevamme boomereita

Vierailija
03.05.2026 |

Kyllä hyvä työntekijä aina töitä saa. Menee vaan ja kysyy.

Kommentit (416)

Vierailija
261/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen just Metrotyttöjä radiosta. 

Nyt tarkkuutta vuosikymmeniin kiitos. Metrotyttöjä kuunteli boomereiden vanhemmat.

Olen aamulla lueskellut tätä ketjua ja minusta tässä ei puhuta suurista ikäluokista vaan paljon vanhemmista ihmisistä. Mun vanhemmat ovat syntyneet v.1949 ja v.1950, eivätkä ole ollenkaan täällä kuvattujen metrotyttöjä kuuntelevien kaltaisia. Vanhemmathan ovat nuorempia kuin  Mick Jagger tai Paul McCartney, ovat matkustelleet jo nuoresta saakka, olivat kesätöissä Saksassa jo lukioaikoinaan. 

Minun mielestäni taas nämä jutut kuvaavat täysin 40- ja -42 syntyneitä isovanhempiani.

Vierailija
262/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen just Metrotyttöjä radiosta. 

Nyt tarkkuutta vuosikymmeniin kiitos. Metrotyttöjä kuunteli boomereiden vanhemmat.

Olen aamulla lueskellut tätä ketjua ja minusta tässä ei puhuta suurista ikäluokista vaan paljon vanhemmista ihmisistä. Mun vanhemmat ovat syntyneet v.1949 ja v.1950, eivätkä ole ollenkaan täällä kuvattujen metrotyttöjä kuuntelevien kaltaisia. Vanhemmathan ovat nuorempia kuin  Mick Jagger tai Paul McCartney, ovat matkustelleet jo nuoresta saakka, olivat kesätöissä Saksassa jo lukioaikoinaan. 

Boomerit on suuri ja monipuolinen porukka. Tottakai sinne mahtuu monenlaista hiihtäjää. Mikset kirjoittaisi sun vanhempien äänellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sillä tavalla hauska ketju etten ole joka kerta varma onko joku oikeasti loukkaantunut ketjusta vai esittääkö vaan boomeria :D

Vierailija
264/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on sillä tavalla hauska ketju etten ole joka kerta varma onko joku oikeasti loukkaantunut ketjusta vai esittääkö vaan boomeria :D

Vitsihän on siinä, olen 80, että kommentoijat kertovat boomereiden vanhempien asenteista. Äitini oli syntynyt 1903, hänen ikäisilleen ajanvaraukset ym olisivat päivittelyn aihe. 

Vierailija
265/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsihän on siinä, olen 80, että kommentoijat kertovat boomereiden vanhempien asenteista. Äitini oli syntynyt 1903, hänen ikäisilleen ajanvaraukset ym olisivat päivittelyn aihe. 

Kyllä itse kerron ihan 80-vuotiaiden isovanhempieni asenteista.

Vierailija
266/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse kerron ihan 80-vuotiaiden isovanhempieni asenteista.

Ja mitähän ne ovat? 

Vierailija
267/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim nuo kolme laulavaa naista ( nimi meni jonooon tarkastettavaksi) on perustettu syntymäni aikaan. Tokko vauva-aikaista musiikkia niin kaipaan. Toista Danny "vähän ennen kyyneleitä."

Vierailija
268/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei minun lapsenlapset mene töihin? Jostain vuokrafirman (mikä se semmonen on) ryhmävideohaastattelusta vain höpisivät, ovat tainneet keksiä omasta päästään.

Boomereiden lapset tekivät jo töitä vuokrafirmojen kautta, esim. minä, syntynyt 1971, boomeriäitini syntyi 1951. Et ny meni kyllä aika pahasti metsään toi sun "vitsisi".

Vierailija
269/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen boomeri. Olin vuokrafirman kautta toimistotöissä, tuurasin kaksi kesälomaa, vuonna 1984 kun muutimme nykyiseen kaupunkiin.

Vierailija
270/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kadulla sellaisen Afrikan ihmeen tänään, ihan pikimusta naama. Suomi on pilalla. Ei minun nuoruudessani mitään lakupekkoja kaupungilla näkynyt!

Höpsistä, sillä oikea boomer käyttää vielä Aapisen nimitystä. 👴🏼👵🏼👍🏼

Niin käyttää, mutta ei se ole mikään haukkumasana, eivätkä he sano, että Suomi olisi näiden takia pilalla. Rasismi on ihan toisten sukupolvien juttu. 

Vierailija
271/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen boomeri. Tykkään käydä baareissa ja laulaa karaokea. Lempijuomani ovat siideri, lonkero ja kuiva valkoviini. Pukeudun baareihin usein vähän seksikkäästi mustiin nahkahousuihin ja valkoiseen pitsiin. Espanjaan pitää myös päästä joka vuosi. Tykkään olla menossa enkä mököttää kotona. Asun avoliitossa uuden mieheni kanssa. Käymme usein ajelulla mieheni Mersulla, ja minä istun vänkärin paikalla.

Vierailija
272/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekarit lonksuu,,, Pitäisi pohjata,,, Raaskiiko enää tässä vaiheessa,,, Sitä voi tulla kutsu tuonpuoleiseen minä hetkenä hyvänsä,,,

Vierailija
273/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko tuon jäätelörasian heittää roskiin? Hyvän muovirasian? Kuule pesen sen ja sitten sitä voi käyttää vaikka ja mihin. Minulla kuule on koko kaappi täynnä tuollaisia hyviä rasioita, melkein kaikissa on jopa kannet tallella.

Vierailija
274/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen osattiin urheilla kouluunkin hiihdettiin umpihangessa.

Vierailija
275/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ tekijäänsä opettaa ja aika tavaran kaupihtee.

Vierailija
276/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita 90-luvun lamassa työttömäksi jääneitä?  

Vierailija
277/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on Pirjo lihonu ja Heikkikin näyttää vanhalta. Jaa, että ei sovi muiden ulkonäköä kommentoida? Minä teen mitä lystään, totuuden torvi on toinen nimeni.

Vierailija
278/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi oli se aikaa keskiolut vapautui ja naiset pääs ilman miestä ravinteliin. Huumet ei ollu vielä laittomia. Vanha vallattiin ja silti eduskunnassa sai ministerinä olla hallituksesta toiseen.

Vierailija
279/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää silakkaa ja tehkää töitä. 90 luvun lamassa kaikki meni. Ei auttanut itkumarkkinoilla. Hammastapurtiin ja eteenpäin mentiin. Elää kitkuteltiin ja kaikki maksettiin.

Vierailija
280/416 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli kova juttu se pitkänperjantain tanssikielto, ei olleet elävät kuvatkaan silloin auki. jumalanpalvelusta kuunneltiin radiosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän