Ketju, jossa esitämme olevamme boomereita
Kyllä hyvä työntekijä aina töitä saa. Menee vaan ja kysyy.
Kommentit (415)
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtava ketju. Poimin parhaat vinkit ja rääkkään jälkipolvea, kun poikkeavat kahville.
Näähän on lastesi isoisovanhempien juttuja, ei boomereiden.
Nykyään nuoriso käyttää vaan huumeita. Miksi se pää pitää saada sekaisin. Miedän nuoruudessa oli vaan alkoholi ja kyllä sillä pitää pärjätä eikä mitään kannabis touhuja. Ei kaikille huumeille paitsi alkoholille.
Ei siitä paperossista mitään haittaa ole, ollaan nykyisin niin hysteeristä kaikesta. Puuhaavat jotain parveketupakointikieltoa meidän taloon. Kyllä sitä ihmisen pitää saada tupakkia poltella.
On sitä kaikenlaisia nepsyjä ja napsuja nykyisin. Ennen laitettiin nurkkaan seisomaan jos ei osannut olla tunnilla, siitähän opittiin.
Osaavatko nykyisin ihmiset edes kynällä paperille kirjoittaa kun on kaikenmaailman pelit ja vempeleet? Eivät enää ruukaa edes joulukortteja lähettämään.
Lääkäri uusi minulle ajokortin vuodeksi. Piti ajo-opettajan kanssa sitä ennen ajella. Vähän se hitaudesta sanoi, mutta nyt minulla on se ajokortti.
(minuutin hiljaisuus)
Nyt se lääkäri sitten minulle sen ajokortin uusi vuoden ajaksi, vaikka se ajo-opettaja sanoi että aika hiljaa ajat.
(jne)
Mitäettä? Ei minun nuoruudessa mitään tuommoisia edunvalvontoja ollut eikä terve mies mitään hoitotahtoa HOHHOHHOO
Pääsin eläkkeelle 60 vuotiaana. Lapseni pääsee joskus lähemmä 70 veenä, lapsenlapset vuorostaan lähemmä 75 vee.
En tiedä onko oikeudenmukasta. Mutta uusia veronmaksajia pitäis jonku tehdä jotta eläkkeeni olisi taattu. Olenhan jo siintä nauttinut 25 vuotta.
Simputan lapsiani hoitamaan asioitani, ovat sen velkaa minulle. Minun tulisi olla se tärkein ihminen lapsilleni olenhan heidät synnyttänyt.
Lapsenlapset hoitakoot sitten siinä sivussa. Itse vein kersani vanhemmilleni maalle koko kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa todella törkeä ja ikävä ketju. AP saisi hävetä ja niin te muutkin. Oikeestiko joku saa kiksejä tällaisesta? Onko lääkkeet jäänyt ottamatta?
Ai että, valitusvirsi joka päättyy siihen jotta että vastapuolta haukutaan hulluksi. Tämä me buumerit osataan, mikä lie vika nykynuorissa kun loukkaantuvat joka asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin eläkkeelle 60 vuotiaana. Lapseni pääsee joskus lähemmä 70 veenä, lapsenlapset vuorostaan lähemmä 75 vee.
En tiedä onko oikeudenmukasta. Mutta uusia veronmaksajia pitäis jonku tehdä jotta eläkkeeni olisi taattu. Olenhan jo siintä nauttinut 25 vuotta.
Simputan lapsiani hoitamaan asioitani, ovat sen velkaa minulle. Minun tulisi olla se tärkein ihminen lapsilleni olenhan heidät synnyttänyt.
Lapsenlapset hoitakoot sitten siinä sivussa. Itse vein kersani vanhemmilleni maalle koko kesäksi.
Ookko sie joku landepaukun jälkeläinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miniä on sitä mieltä ettei mattoja sovi mökkirannassa enää pestä mäntysuovalla,,,sanoo että rehevöittää,,,miten ajattelee että puhdasta saadaan,,,en kyllä mistään matonpesusta maksa ulkopuolisille,,,taitaa miniä olla vaan laiska,,,enhän pyytänyt kun että pesee tuvan ja porstuan ja kammarin ja köökin matot,,,yhteensä niitä on vain kuusi tai seitsemän,,,
Sinun esitys meni vähän väärin, eihän buumerit ole mitään pilkunnussijoita. ,,,, ,,,,, Missähän kiertokoulussa olet opiskellut?
Minusta taas osu naulan kantaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miniä on sitä mieltä ettei mattoja sovi mökkirannassa enää pestä mäntysuovalla,,,sanoo että rehevöittää,,,miten ajattelee että puhdasta saadaan,,,en kyllä mistään matonpesusta maksa ulkopuolisille,,,taitaa miniä olla vaan laiska,,,enhän pyytänyt kun että pesee tuvan ja porstuan ja kammarin ja köökin matot,,,yhteensä niitä on vain kuusi tai seitsemän,,,
Sinun esitys meni vähän väärin, eihän buumerit ole mitään pilkunnussijoita. ,,,, ,,,,, Missähän kiertokoulussa olet opiskellut?
Tuo matonpesu/maalaistalon siivous kuin jostain kirjasta missä anoppi 1930 - luvulla komensi miniäänsä. Eli kuuluu sarjaan 1010 syntyneiden elämänpiiristä.
Boomerit pesi mattonsa pesutuvissa tai matonpesupaikoissa. Joita nykyisinkin on .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo matonpesu/maalaistalon siivous kuin jostain kirjasta missä anoppi 1930 - luvulla komensi miniäänsä. Eli kuuluu sarjaan 1010 syntyneiden elämänpiiristä.
Boomerit pesi mattonsa pesutuvissa tai matonpesupaikoissa. Joita nykyisinkin on .
Mun äitini, syntynyt vuonna 50, pesi mummoni matot laiturilla joka kesä.
Tämän keskustelun jutut on aika paljon imetty 40-luvun suomalaisista elokuvista joissa näitä mielipiteitä esitti 1800 -luvulla syntyneet.
Ja vanhoista maalaisklassikko-kirjoista jotka on julkaistu.1930 -1050.
Aikajanat on kirjoittajilta hukassa, eivät boomerit voi kaivata sota -ajan tai heti senjälkeistä musiikkia koska olivat vasta 60-luvulla teinejäkin.
( samoin kuin usein täällä väitetään boomerien kehittäneen eläkkeet jotka tulivat 1961)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini, syntynyt vuonna 50, pesi mummoni matot laiturilla joka kesä.
Missä hän pesi omat mattonsa? Sinäkin sotket mummosi elämän boomereiden elämään.
Ei sitä joka päivä tarvitse suihkussa käydä, minä saunon lauantaisin, muuten pesen vaan hanan alla kasvot ja kainalot.
Kävin dementiahoitolassa 1990-luvulla. Siellä silloin n 90-vuotiaat olivat lypsylle lähdössä. Eli n 1900 syntyneet.
Siitä on nyt 30 vuotta. Vähemmän boomereita enää eli karjataloudessa ja maalaistaloissa pirttejä ja köökkejä luututen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä joka päivä tarvitse suihkussa käydä, minä saunon lauantaisin, muuten pesen vaan hanan alla kasvot ja kainalot.
Ette vli olla tosissanne puhuessanne enintään 80-vuotiaista.
Eipä ollut meidän Salessa kahvikermaa, mitens nyt sumpit nautitaan?