Onko kumppanin musamaulla väliä?
Kommentit (391)
On.
Perustelut: Jos joku on kertonut pitävänsä suomipopista, Tuiskusta, Tähkästä tai humpasta, ajatukset on olleet aina eri urilla.
Jos joku on kertonut pitävänsä progesta, päinvastoin.
Kuunneltu Musiikki kuvastaa ihmisen persoonaa: joko sitä millainen hän on, tai millaisia traumoja kantaa, tai millainen on ihanteensa. Itse kuuntelen mielijohteesta ja fiiliksen mukaan laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Monella muullakin musiikin seuraaminen jo jäi pois kun CD levyt sitten lähti kaupoista mihin oltu totuttu.
Lopetitko myös kirjeiden lähettämisen kun kirjekyyhkyistä luovuttiin?
Ei ole väliä. Minulla on omat suosikkini, mutta olen silti kaikkiruokainen musiikin suhteen ja kuuntelen laidasta laitaan erilaista musiikkia.
No tietenkin on ja lisäksi sillä on isosti väliä onko millainen musiikinkuluttaja. Olisi hankala elää yhdessä ihmisen kanssa joka huudattaisi musiikkia koko valveillaoloaikansa tai vaikka ei huudattaisikaan niin musiikki olisi aina taustalla soimassa. Kahta pahempi jos tuo musiikki ei olisi ollenkaan omaan makuun. Sama juttu yhteisillä automatkoilla jos aina pitäisi kuunnella musiikkia (radio olisi ihan no-no, samoin hiljaisuus) tai vaihtoehtoisesti radio olisi päällä mutta kanava olisi tyyliin joku järviradio tai radiorock niin eihän siitä mitään tulisi.
Itse olen musiikin suhteen aika kaikkiruokainen ja oikeastaan aivan kaikkea kuuntelen ainakin sen hetken / yhden kappaleen joten samanlaista laajaa musiikkimakua odotan kumppaniltakin. Silti en kuuntele musiikkia edes päivittäin ja minusta vaikkapa jossain mökillä on hiljaisuus ja ne luonnon äänet ihan parasta eli olisi aika karseaa olla sellaisen ihmisen kanssa joka tuollaisessakin paikassa vääntäisi nupit kaakkoon.
Ei ole. Kumppanin uskonnolla on väliä. Kun puoliso kumartelee rukoillakseen monta kertaa päivässä, se alkaa ottamaan aivoon. Tekisi mieli potkaista perseeseen, kun seuraavaksi kumartelee T. Ärsyyntynyt joka nai seuraavaksi suomalaisen, omaan uskontokuntaan kuuluvan naisen. Erehdyksestä viisastuu.
En voisi olla sellaisen kanssa joka kuuntelee mitään musikkia. Itse en voi sietää musiikkia joten en koskaan tarkoituksella kuuntele sitä. Kauppojen muzakkia tosin joutuu pakosta kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitään tyhmempää kuin valita kumppani musamaun perusteella.
Sellaista se oli kun oli nuori/teini. Aikuistuttua sitten eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kumppanin uskonnolla on väliä. Kun puoliso kumartelee rukoillakseen monta kertaa päivässä, se alkaa ottamaan aivoon. Tekisi mieli potkaista perseeseen, kun seuraavaksi kumartelee T. Ärsyyntynyt joka nai seuraavaksi suomalaisen, omaan uskontokuntaan kuuluvan naisen. Erehdyksestä viisastuu.
Menitkö tomppeli naimaan jonkun muslimin? 🤣
Musamakuha voi useastikkin muuttua vuosien varrella . Löytääkin jotain uusia artisteja joista alkaa tykkään. Genret vaihdella
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väliä. Minulla on omat suosikkini, mutta olen silti kaikkiruokainen musiikin suhteen ja kuuntelen laidasta laitaan erilaista musiikkia.
Vaikutat aikuiselta.
Minusta joissakin aiemmissa kommenteissa esiin tuotu kiihkeä asenne johonkin tiettyyn yhteen musiikkigenreen kertoo jonkinlaisesta oman identiteetin hakemisesta. Toki on ymmärrettävää, että jos jonkin tietyn tyylinen musiikki todella on tärkeä osa elämää, niin silloin on tärkeää, että kumppanillakin se on se sama tyyli. Mutta pidän tuollaista asennoitumista silti enemmän teinivaiheeseen kuuluvana, ellei kyseessä ole muusikko, jolle juuri jokin tietynlainen musiikki on työ ja elämäntehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi tärkeää. Ja aika lailla samat perustelut kuin edellä, en halua kotona ja autossa kuunnella mitää karseaa musaa ja elämä on tosi helppoa, kun maku on sama tässäkin asiassa.
Kuulokkeet on tuota varten. Meillä ihan eri musiikkimaku.
Ehdoton ei olisi:
- henkilö, joka ei kuuntele mitään musiikkia
- henkilö, joka kuuntelee vain listahittejä
- henkilö, joka ei kokeile ikinä mitään uutta tai kuuntelee vain jotain yhtä tiettyä tarkkaa ala-genreä
- henkilö, joka kuuntelee iskelmää/uskonnollista musiikkia/heviä
Vierailija kirjoitti:
Kuunneltu Musiikki kuvastaa ihmisen persoonaa: joko sitä millainen hän on, tai millaisia traumoja kantaa, tai millainen on ihanteensa. Itse kuuntelen mielijohteesta ja fiiliksen mukaan laidasta laitaan.
Myös oopperaa? Yleensä ihmiset, jotka sanovat olevansa kaikkiruokaisia, eivät nimenomaan juurikaan kuuntele oopperoita.
Ei oikeastaan. Tärkeämpää olisi olla älykäs ettei sekoa massahysterioihin ja aivopesuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi tärkeää. Ja aika lailla samat perustelut kuin edellä, en halua kotona ja autossa kuunnella mitää karseaa musaa ja elämä on tosi helppoa, kun maku on sama tässäkin asiassa.
Kuulokkeet on tuota varten. Meillä ihan eri musiikkimaku.
Mä en halua kuunnella kuullokkeiden kanssa vaan nauttia siitä musiikista kumppanin kanssa. Välillä vaikka laulaa ja tanssia yhdessä mukana. Mennä keikoille.
No, jos samaan asuntoon meinaa tulla asumaan niin todellakin on. Omassa kämpässään saa luukuttaa mitä haluaa mutta mun koti on pyhä eikä täällä huonoa musiikkia soiteta. Kerran olen tehnyt sen virheen, että muutin saman katon alle ja tuloksena oli se että 9säri teknohumppaa joutui kuuntelemaan nonstoppina aina kun puoliso oli kotona.
Ei väliä. Musiikkia kuunnellaan yksin kotona ollessa tai kuulokkeilla.
Itsellä pyörii just esim. tämä tässä taustalla ja haluan sellaisen kumppanin, joka myös tykkää, että kotona soi lähes koko ajan musiikki ja että maku on suurinpiirtein yhteensopiva.
Kunhan ei kuuntele Räppiä. Poppia. Heavya. Iskelmää. Jazzia. Progea vaan klassista musiikkia 1780-1823 väliltä.
Muutoin en voisi olla yhdessä.