Olen nähnyt koulukiusaajiani viimeksi 1989 ja nyt pitäisi mennä heidän kutsumana luokkakokoukseen
On into aika vähissä. Jostain onnistuivat onkimaan puhelinnumeroni joka ei ole yleisessä jaossa.
Kommentit (195)
Miksi olisi? Olisit sanonut suorat sanat. Ja taas yksi lisäsyy miksi ei kannata vastata tuntemattomiin numeroihin.
Miten et osaa päästää irti asiasta? Hemmetti soikoon Mikael "niilo22" Kosolaa on kiusattu juuri tuosta 1989 vuodesta lähtien aivan helevetinmoisesti, ja edelleen vuonna 2026 häntä kiusataan niin sekopäisesti etten ole nähnytkään yli 15 vuoden striimaus ja Youtuben aikana läheskään niin sekopäistä porukkaa kiusaajaa toksista ympäristöä yhteisöä mitä niilolla on ollut jo kohta 20 vuotta..... Miksi sinä et terästä itseäsi jos jopa niilo22 on pystynyt siihen? Sama homma monilla muilla.... Halla-ahoa vainottu yli 20 vuotta, mutta ei hän itke asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten et osaa päästää irti asiasta? Hemmetti soikoon Mikael "niilo22" Kosolaa on kiusattu juuri tuosta 1989 vuodesta lähtien aivan helevetinmoisesti, ja edelleen vuonna 2026 häntä kiusataan niin sekopäisesti etten ole nähnytkään yli 15 vuoden striimaus ja Youtuben aikana läheskään niin sekopäistä porukkaa kiusaajaa toksista ympäristöä yhteisöä mitä niilolla on ollut jo kohta 20 vuotta..... Miksi sinä et terästä itseäsi jos jopa niilo22 on pystynyt siihen? Sama homma monilla muilla.... Halla-ahoa vainottu yli 20 vuotta, mutta ei hän itke asiasta.
Mutta minkälainen masokisti haluaisi tavata, jos heistä on vain huonoja muistoja? Uteliaisuus ei kelpaa syyksi. Minulla ei ole traumoja, mutta ei todellakaan ole ollut mitään intressejä pitää yhteyksiä entisiin luokkakavereihin. Minulla ei ole aavistustakaan mitä kenellekin kuuluu, enkä edes halua tietää.
Millähän tavalla sinun nyt taas "pitäisi" osallistua?
Harmi että sulla on huonot kokemukset kouluajoilta. Itse olen odotellut että koska joku innokkaampi järjestäisi luokkakokouksen. En ole itse järjestäjätyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi että sulla on huonot kokemukset kouluajoilta. Itse olen odotellut että koska joku innokkaampi järjestäisi luokkakokouksen. En ole itse järjestäjätyyppiä.
Itse en harmittele asiaa siis sitä että olin kiusattu. Onhan se opettanut jo varhain se miten inhottavia osa ihmisistä on. Se on oprttanut myös olemaan keskittymättä muihin ja heidän tekemisiin. Jos haluan pitää yhteyttä tai että jotakin tapahtumaan järjestetään en jää odottamaan että toiset sen tekee.
Luokkakokouksesta en tiedä. Ilmeisesti se "järjestettiin" sovitusti eli muutamat meni sovittuna päivänä sovittuun paikkaan. Kutsuja ei ole tullut enkä oikein usko että erityisiä järjestelyitäkään olisi tehty. Usein nämä jotka on "järjestelijä tyyppejä" ei jää haikailemaan kouluaikoja, koska heillä elämässään on paljon muutakin järjesteltävää.
Ei ole pakko mennä. Toki jos olet menestynyt ja kiusaaja on ei menestynyt niin sitten kannattaa jo siitä ilosta mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä. Toki jos olet menestynyt ja kiusaaja on ei menestynyt niin sitten kannattaa jo siitä ilosta mennä.
Mun kokemuksen mukaan menestyjät ei osallistu luokkakokouksiiin. Heillä on elämässä muutakin.
Eihän sinne ole mikään pakko mennä. Tai sitten voit käydä haistattamassa pskat niille.
Vierailija kirjoitti:
Tietävätkö he kiusanneensa?
Eivät varmaan, ihan vahingossa ovat kiusanneet.
Vain sellainen joka on joutunut nuoruusvuosinaan kiusaamisen = henkisen väkivallan kohteeksi, tietää, että jäljet sielussa säilyvät ikuisesti. Ei menneisyyttä ajattele jatkuvasti, mitta joissain tilanteissa tuntee olevansa taas se pilkattu parialuokan ihminen. Ulkoinen menestys ei auta, ei elämän aikana muuten kertynyt varmuus. Itse käyn koulupaikkakunnallani satunnaisesti, joka kerta ahdistun. Vuosikymmenten jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan menestyjät ei osallistu luokkakokouksiiin. Heillä on elämässä muutakin.
Kyllä meillä osallistui. Lähes kaikilla hyvä työpaikka. Samoja, jotka olivat tosi hyviä koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Niille voi sanoa suoraan, että et halua tulla.
Niille ei tarvitse sanoa yhtään mitään.
En itse edes vastaa tuntemattomiin numeroihin tarkistamatta kuka yritti soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä osallistui. Lähes kaikilla hyvä työpaikka. Samoja, jotka olivat tosi hyviä koulussa.
Mä en näe hyvää työpaikkaa menestymisen merkkinä. Menestys liittyy enemmän suhteisiin. Kun ihminen menestyy oli se sitten työssä tai harrastuksessa hänellä on monenlaosia vuorovaikutussuhteita ja ns. verkostoja. Ei siinä hirveästi ehdi miettiä mitä kuuluu niille kouluaikaisille kavereille joihin muuten ei pidä yhteyttä kuin luokkakokouksissa.
Luokkakokouksiin ei ole pakko mennä.
Jos mulle tulis kutsu, en menis. Mulla ei ollut kouluaikanakaan mitään erityistä tekemistä kenenkään kanssa, joten miksi änkeäisin vanhoilla päivilläkään kuulemaan mitä kellekin kuuluu.
En menis.
Kun on some, niin joidenkin kuvia olen - etsimättä - saanut nähtäväkseni. No.... Mitäpä niistä.
Minä en ollut kiusattu mutta muuten vain ulkopuolinen. Voisin mennä jos sellainen järjestettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sitä on luokanvalvojatkin jo vainaita... Jokunen luokkakaverikin. Mä viittis mennä....
En todellakaan menis vaikka kutsuttais.
Mä muista ikuisesti ylioppilasjuhlat... Iltabileet oli paikallisessa kievarissa... No... enpä viitti sanoo mitä tapahtu, mut senkään perusteella en menis... Bad memories.
Muistelenpa tässä muutamaa opeekin. No, englannin ope oli lukiossa loistava, hän piti meille sellaiset kertaukset ennen kirjoituksia, että jos viitsi, niin paljon auttoi. Hänet muistan erityisen hyvin. Juu, ja saksan ope myös, onneksi meille sattui hän opeksi eikä se toinen mahdollinen, joka sitten kyllä oli ranskan opena... eipä ihme ettei ranskasta paljon mitään päähän jäänyt... Kiitokset näille kahdelle... Loistavia!
Noissa luokkakokouksissa, vaikka ihmiset ovat muka "aikuistuneet", niin taannutaan takaisin sinne älylliselle tasolle missä kouluaikoina ollaan oltu ja ihmiset käyttäytyvät siksi hyvin jälkeenjääneesti. Niissä tulee olo että yhtään mikään ei ole muuttunut 30 vuoteen.
Meillä olisi ollut luokkakokous vuosia sitten, en mennyt vaikken ollut kiusattu
Hyvin vaikea sitä on unohtaa. Ennemmin kannattaa yrittää päästä sen yläpuolelle. Hyväksyä se tosiasia että toiset on idiootteja ja se että se on heidän ongelmansa ei minun.