Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tälle kuulle ei nyt sitten tullut euroakaan tukea, kun maaliskuun tiliotteela näky Kelan mielestä väärää liikennettä. Millä elän?

Vierailija
02.05.2026 |

Perustoimeentulotukea saan pyöreät 0 euroa tälle kuulle, ja nyt on rahaa jäljellä 16 euroa. Maaliskuussa kaveri halusi nostaa käteistä, mutta hänellä ei ollut korttia...Hän sitten siirsi tililleni 700e, ja nostimme ne heti 5 minuutin päästä siitä. Tämän kerroin toimeentulotukihakemuksessani, ja videotallennekin löytyy automaatilta, mutta silti Kela on päättänyt että tuo 700e on jotain tuloa minulle muka?? Vaikka 0 euroa hyödyin siitä, autoin vain kaveria välittämään rahat käteiseksi. Täysin selvä kuvio normaalilla logiikalla ajateltuna, mutta Kelan mielestä nuo ovat jotain maagista tuloa.

Millä mä nyt elän? 16 euroa loppuu parissa päivässä ihan peruselämisellä.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit saman virheen jo useampaan kertaan, noin kuukauden välein. Et ota opiksi parista kerrasta? Ehkä hyvä että et saa ylimääräistä tukea meidän kaikkien kannalta. Sama provo aloitus jatkuvasti palstalla, demareilla pitää kiirettä, pisteet 0/5

Meinaat että Suomessa on vain yksi perustoimeentulotukea saava henkilö vuonna 2026?

Vierailija
22/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kuuta on mennyt peräti kaksi päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäuskottava selitys sulla. 

Vierailija
24/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaveri ei käynyt pankista nostamassa rahaa? Miksi suostuit tuohon? 

Olimme kapungilla viikonloppuna, pankit ei auki ja muutenkin olisi ollut hankalaa vaikka olisivat olleet auki, hänen piti saada käteistä kun oli menossa ostamaan erästä tuotetta toiselta henkilöltä. Meillä oli muutenkin jo kiire. Minä olin kantoapuna.

Ap

Vierailija
25/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä kuuta on mennyt peräti kaksi päivää.

Ja mikä tässä viestissä on pointtina?

Vierailija
26/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten et ole vielä tähän mennessä tukia nostaessasi oppinut, että ei kannata oman tilin kautta kierrättää kaverin rahoja?! Minun ei ole onneksi eläissäni tarvinnut Kelan toimeentulotukea nostaa, mutta olen vuosia tämön tiennyt. Uutisjuttuja saanut aiheesta lukea vaikka kuinka monta. No, nyt opit kantapään kautta ja sait maksaa oppirahat.

Vierailija
27/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit saman virheen jo useampaan kertaan, noin kuukauden välein. Et ota opiksi parista kerrasta? Ehkä hyvä että et saa ylimääräistä tukea meidän kaikkien kannalta. Sama provo aloitus jatkuvasti palstalla, demareilla pitää kiirettä, pisteet 0/5

Meinaat että Suomessa on vain yksi perustoimeentulotukea saava henkilö vuonna 2026?

Ei, mutta teitä tyhmiä näköjään on useita. Tämä on pasltan vakiotrollauksia, aina samat tekstit, on videota, todistajia, allekirjoituksia ja siirretty suuri summa joka nostettu heti ja kerätään sääliä palstalla. Älykäs tunnistaa trollin, ja sitten on teikäläiset.

Vierailija
28/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi uskottavaa. Kaverille iski yhtäkkiä 700 euron käteistarve, mutta ei ollut korttia mukana. Juu, juu. Keksi parempi.

Vierailija
29/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme kapungilla viikonloppuna, pankit ei auki ja muutenkin olisi ollut hankalaa vaikka olisivat olleet auki, hänen piti saada käteistä kun oli menossa ostamaan erästä tuotetta toiselta henkilöltä. Meillä oli muutenkin jo kiire. Minä olin kantoapuna.

Ap

Sinun ois pitänyt kylmästi kieltäytyä. Kyllä varmaan tiesit, että tuo tulee vaikuttamaan tukiin. 

Vierailija
30/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten et ole vielä tähän mennessä tukia nostaessasi oppinut, että ei kannata oman tilin kautta kierrättää kaverin rahoja?! Minun ei ole onneksi eläissäni tarvinnut Kelan toimeentulotukea nostaa, mutta olen vuosia tämön tiennyt. Uutisjuttuja saanut aiheesta lukea vaikka kuinka monta. No, nyt opit kantapään kautta ja sait maksaa oppirahat.

En minä niin paljon ole ollut Kelan kanssa tekemisissä että olisin tiennyt. Valtaosan elämästäni olen ollut töissä ilman Kelaa

ap

Vierailija
31/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ja huomenna löytyy vielä pulloja kerättäviksi vappuun liittyen. Maanantaina menet ruokajakeluun. Ja ev lut seurakunnalla on aamupalaa, kts seurakunnan tapahtumat-haulla.  

Vierailija
32/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita viestillä tarkistuspyyntö jossa perustelet huolellisesti tilisi tapahtumat. 

Ei auta, hyvin yleinen selitys. Toimeentulotukea nostavat kyllä tietävät, ettei tiliotteilla saa näkyä tilillepanoja, joita ei makseta takaisin saman kuukauden aikana. Tai siis tietysti saa näkyä, mutta ne huomioidaan tuloksi. 

Vierailija
33/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa oli vinkkejä jo monta. Mikset kommentoi niihin? Pyydä jonkun ostamaan sinulle ruokakassi tai lainaa joltakin KÄTEISTÄ eli ei tilisiirtoja. Mikä on ongelma?

Vierailija
34/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi uskottavaa. Kaverille iski yhtäkkiä 700 euron käteistarve, mutta ei ollut korttia mukana. Juu, juu. Keksi parempi.

Niin, olimme menossa viikonloppuna tekemään kauppaa yksityishenkilön kanssa joka halusi käteiskaupat.

ap

Vierailija
35/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä väärällä liikenteellä joka sulla on.

Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi. Euroakaan en tuosta "väärästä liikenteestä" ole itselleni saanut.

ap

Ihan hyvin olisit voinut pitää käteisen itselläsi. Riittää että rahat kävi tililläsi.

Tilisiirron viestissä luki minkä takia rahat on siirretty, ja miten ihmeessä kävisi järkeen että joku vain yht'äkkiä siirtäisi minulle 700e jonka heti nostaisimme? Tämä on vain yritys venkuloida Kelan suunnalta. Kaikki merkit osoittavat kenen rahat olivat.

Mitkään merkit ei sitä osoita. Yhtä hyvin, olisit voinut myydä vaikka perintötaulun ja pyytää kaveriasi laittamaan tuollainen viesti ja kuvata sitten videon jossa nostat rahan. Ei ne sinun todisteet todista siis yhtään mitään.

Vierailija
36/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä niin paljon ole ollut Kelan kanssa tekemisissä että olisin tiennyt. Valtaosan elämästäni olen ollut töissä ilman Kelaa

ap

En ole ikinä saanut tukia, mutta minäkin tuon tiedän.

Vierailija
37/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinun ois pitänyt kylmästi kieltäytyä. Kyllä varmaan tiesit, että tuo tulee vaikuttamaan tukiin. 

En tiennyt. Ajattelin että Kelassakin osataan käyttää normaalia arkijärkeä, varsinkin kun tilanne on erikseen selitetty. En ole kovin kauaa ehtinyt olla Kelan kanssa tekemisissä

ap

Vierailija
38/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olimme menossa viikonloppuna tekemään kauppaa yksityishenkilön kanssa joka halusi käteiskaupat.

ap

Miksi ei nostanut rahaa perjantaina, jos kauppoja suunnitteli.

Vierailija
39/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ole ikinä saanut tukia, mutta minäkin tuon tiedän.

Minä en ole sinä

ap

Vierailija
40/81 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi ei nostanut rahaa perjantaina, jos kauppoja suunnitteli.

Ei tiennyt etukäteen että ostaja haluaa käteiskaupat. Harvinaista nykyään kuulemma

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi