Tälle kuulle ei nyt sitten tullut euroakaan tukea, kun maaliskuun tiliotteela näky Kelan mielestä väärää liikennettä. Millä elän?
Perustoimeentulotukea saan pyöreät 0 euroa tälle kuulle, ja nyt on rahaa jäljellä 16 euroa. Maaliskuussa kaveri halusi nostaa käteistä, mutta hänellä ei ollut korttia...Hän sitten siirsi tililleni 700e, ja nostimme ne heti 5 minuutin päästä siitä. Tämän kerroin toimeentulotukihakemuksessani, ja videotallennekin löytyy automaatilta, mutta silti Kela on päättänyt että tuo 700e on jotain tuloa minulle muka?? Vaikka 0 euroa hyödyin siitä, autoin vain kaveria välittämään rahat käteiseksi. Täysin selvä kuvio normaalilla logiikalla ajateltuna, mutta Kelan mielestä nuo ovat jotain maagista tuloa.
Millä mä nyt elän? 16 euroa loppuu parissa päivässä ihan peruselämisellä.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaveri ei käynyt pankista nostamassa rahaa? Miksi suostuit tuohon?
Olimme kapungilla viikonloppuna, pankit ei auki ja muutenkin olisi ollut hankalaa vaikka olisivat olleet auki, hänen piti saada käteistä kun oli menossa ostamaan erästä tuotetta toiselta henkilöltä. Meillä oli muutenkin jo kiire. Minä olin kantoapuna.
ApJa miksi rahaa ei voinut siirtää myyjälle suoraa? Oliko toimeentulotukiasias, joka olisi menettänyt tuet? Mutta ap:n tilille siirsitte.
No se myyjä on luultavasti ollut fiksupi ja ottanut rahat käteisenä syystä eikä tilille, jota kyylätään nykyisin jo monen monen tahon toimesta.
Itse olen aivan tarkoituksella siirtynyt takaisin kohti käteisen käyttöä, koska yhteiskunta tunkeee seurantaa koko ajan syvemmälle ja syvemmälle ihmisten tilisiirtoihin. Ei Kela ole ainoa, joka näitä seuraa. Verottajakin haluaa seurata jo massadatana kansalaisten maksuliikennettä, ettei vain joku pullonpalautussentti menisi sivu suun. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kaveri osaa varmaan seuraavalla kerralla pyytää tällaiseen tilanteeseen apua joltain töissä käyvältä ja sinä osaat tulevaisuudessa kieltäytyä.
Niin, mutta entäs nyt? Tilillä tosiaan 16e, ja kohta pitää ruokakauppaankin lähteä
Ap
Itse en kyllä nälkään suostuisi tuossa tilanteessa kuolemaan. Tarvittaessa alan varastamaan ennemmin kuin nälkään kuolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi uskottavaa. Kaverille iski yhtäkkiä 700 euron käteistarve, mutta ei ollut korttia mukana. Juu, juu. Keksi parempi.
Ja ollaan menossa ostamaan jotain tuotetta? Eikö 700e arvoiseen tuotteeseen pitäisi jo miettiä etukäteen, mistä saa rahat eikä vasta siinä paikassa, kun sitä ollaan hakemassa. Voi pöljyyden pöljyys🤦
Kaverilla kyllä on ollut rahat koko ajan tilillään? Mitä tarkoitat? Ostaja vain oli ilmeisesti unohtanut ilmaista käteiskaupan ehdoksi aikaisemmin.
ap
Ja lehmätkin lentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi uskottavaa. Kaverille iski yhtäkkiä 700 euron käteistarve, mutta ei ollut korttia mukana. Juu, juu. Keksi parempi.
Ja ollaan menossa ostamaan jotain tuotetta? Eikö 700e arvoiseen tuotteeseen pitäisi jo miettiä etukäteen, mistä saa rahat eikä vasta siinä paikassa, kun sitä ollaan hakemassa. Voi pöljyyden pöljyys🤦
Kaverilla kyllä on ollut rahat koko ajan tilillään? Mitä tarkoitat? Ostaja vain oli ilmeisesti unohtanut ilmaista käteiskaupan ehdoksi aikaisemmin.
ap
Ap.. Klo 20.10 klo 10 kommentissa kerroit "Ostaja halusi käteiskaupat. Kerroin tämän jo aiemmin" ap. Kuinkas tämä tarina nyt muuttuu näin nopsaan?
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Pyydä sitä kaveria ostamaan ruokaa.
Mene hemmetin loinen töihin niin ei tarvitse miettiä normaaleja asioita. Ei se tähän auta mutta ruokajono auttaa. Sinne vaan, käyt päivittäin jonottamassa kaikki jakelut. Sulla ei muuta ole kuin aikaa eli älä tule kitisemään tekosyitä.
Toisekseen jos oikeasti olet noin prkleen tyhmä niin siedätkin vähän kärsiä. Tietenkin tilille tuleva raha on tuloa ja niin sen pitääkin olla. Tt-tuki on viimeinen tuki niille joilla ei ole mitään tuloja. Sulla on nyt tuloja joten tukea et tarvitse. Se että nostat rahat pois tililtä ei muuta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene hemmetin loinen töihin niin ei tarvitse miettiä normaaleja asioita. Ei se tähän auta mutta ruokajono auttaa. Sinne vaan, käyt päivittäin jonottamassa kaikki jakelut. Sulla ei muuta ole kuin aikaa eli älä tule kitisemään tekosyitä.
Toisekseen jos oikeasti olet noin prkleen tyhmä niin siedätkin vähän kärsiä. Tietenkin tilille tuleva raha on tuloa ja niin sen pitääkin olla. Tt-tuki on viimeinen tuki niille joilla ei ole mitään tuloja. Sulla on nyt tuloja joten tukea et tarvitse. Se että nostat rahat pois tililtä ei muuta asiaa.
Eihän sillä mitään tuloja ole. Enkä tuolla tyhmyydellä ihmettele yhtään.
Tyhmä, tyhmempi, sinä
Ragebaitti 0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydät siltä kaverilta apua nyt vastavuoroisesti. Kerrot, että hänen rahansiirtojen takia menetit oman tuosi ja että tarvitset jeesiä.
Mielestäsi tuo mun 5 minuutin homma ja rahojen automaatilta nosto oli 700e arvoinen? Haluan säilyttää kaverisuhteeni
No niinhän se oli sen arvoinen? Teit aloituksenkin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Täyttä höpöä, nyt se onkin ostaja joka halusi käteiskaupan. Onko ns. tuote kokaa, peukkua vai mitä? Diilereillä harvemmin mitään verkkokauppaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sillä väärällä liikenteellä joka sulla on.
Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi. Euroakaan en tuosta "väärästä liikenteestä" ole itselleni saanut.
ap
No kaveri sitten jeesii kun on tuon sinulle aiheuttanut. Vois opetella ihan itse hoitamaan omat raha-asiansa jatkossa.
Jos mun takia olis kaveri menettänyt 700e niin kyllä mä ainakin jeesisin minkä kykenen.
Ihme ystävä jos ei mitään vastuuta ota itselleen.
Koita nyt edes valittaa päätöksestä. En tiedä onko siitä hyötyä ja käsittelyt ilmeisesti kestää mutta ei tuo nyt oikein ole.
Ostaja eli kaverisi halusi käteiskaupat? Myyjä varmaan kuitenkin. Mutta ei tuolle varmaankaan mitään voi. Joskus menee Kelassa läpi selitykset, joskus ei. Joskus jos mun asiakkaat ovat tuolleen hölmöilleet, niin olen tehnyt Kelaan selvitystä, jotta ei huomioitaisi tulona. On mennyt läpi silloin jos olen pystynyt kummankin osapuolen tilannetta selvittämään uskottavasti, tietysti molempien luvalla. Jos tekee saman virheen uudelleen, niin sitten ei selvittelyt auta.
t. sossu
Joko löytyi pulloja ja tölkkejä nurmikoilta? Huomenna menet ruokajakeluun. Myös EU-ruokakorttia voi anoa. Seurakunnat auttavat ja punainen risti. Koulut jakelevat ylijäämäruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kelan virkailija niin aika epäuskottavaltahan tuo kuulostaa. Kaikki muut paitsi tiliotteella olevat todistukset voi olla ihan mitä satua tahansa. Muista seuraavalla kerralla.
Uskottavaako sitten on jos joku vaan yht'äkkiä lahjottaa 700e ja sit se nostetaan sen kanssa automaatilta pois? (valvontakamerakuvat voi tarkistaa)
Varmasti tällaista tapahtuu myös ja näin typeriä ihmisiä oikeastikin on. Mutta kaikkihan voivat tuosta tilin lainaamisesta sepittää ja viimesijainen etuus menettää silloin kokonaan merkityksensä. Siitähän tulee perustulo silloin.
Poikkeukselliset väitteet vaativat poikkeuksellista näyttöä.
Ostaja halusi? Siis se sun kaverisi? No miksei sitten nostanut ihan itse omalta tililtään rahaa? Tämä tarina haisee.