Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka maksaa ensitreffeillä

Vierailija
02.05.2026 |

Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a

 

Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen. 

 

Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.  

Kommentit (1165)

Vierailija
1101/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä pitäisi maksaa, jos vaikka mennään jomman kumman luo.  Tai kesä aikaan vaikka luontoon istumaan. Eikä maksa mitään. 

Vierailija
1102/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä pitäisi maksaa, jos vaikka mennään jomman kumman luo.  Tai kesä aikaan vaikka luontoon istumaan. Eikä maksa mitään. 

Tuleehan siinä matkakuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehenä ehdottaisi, että maksaa tämän ja nainen maksaa sitten seuraavan. Toimisko, vai meneekö rahat vaan hukkaan?

Vierailija
1104/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehenä ehdottaisi, että maksaa tämän ja nainen maksaa sitten seuraavan. Toimisko, vai meneekö rahat vaan hukkaan?

Minä sanoisin, että kiitos tarjouksesta, mutta maksan mieluummin omat kuluni.

Vierailija
1105/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan jos naisella on hyvät tissit ja kirkkaan punaista huulipunaa.

Et ole nyt Pattayalla.

Vierailija
1106/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista vääntöä muutaman euron tai ties minkä periaatteen  vuoksi. Pakko sanoa että eläimet hoitavat  nämä soidinmenonsa paljon tyylikkäämmin.

Niin ja mikä hienointa, eläinmaailmassa uros joutuu näkemään vaivaa naaraan saadakseen. Suomijunttilassa mies luulee saavansa kaiken olemattomalla panostuksella. Ja sitten itkee netissä, miten naisille ei kelpaa 'kunnon mies', joka käytännössä tarkoittaa sitä, että mies ei tapa naista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1107/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos riittää komeita ja fiksuja miehiä, jotka maksaa treffeillä, niin miksi mennä jonkun kanssa, joka ei maksa?

He komeat miehet ovat sarjadeittailijoita ja häntäheikkejä. Heidän tavoite on panna mahdollisimman monta eri naista.

Sullahan on sama tavoite. 

Joten miksi naisten pitäisi valkata rumempi mies, joka ei maksa edes kahvikupillista, kun voi olla seurallisen ja mukavankin miehen kanssa?

Ei ole sama tavoite. Yritäin vain minimoida turhat treffit, mitkä eivät johda mihinkään.

Sit ei kannata treffailla. Pysyt vaan kiltisti kotona.

Treffaan vain ilmaiseksi tai hyvin pienellä rahalla ensitreffit. Hyvin on toiminut toistaiseksi. Aina on löytynyt naisia kotitreffeille tai kävelylle. Myöhemmin olen maksanut kun suhde on varmistunut.

Toimii kun ei yritäkään tapailla kuin oman tasoisiaan naisia. Siitä pisteet.

Vierailija
1108/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos riittää komeita ja fiksuja miehiä, jotka maksaa treffeillä, niin miksi mennä jonkun kanssa, joka ei maksa?

He komeat miehet ovat sarjadeittailijoita ja häntäheikkejä. Heidän tavoite on panna mahdollisimman monta eri naista.

Sullahan on sama tavoite. 

Joten miksi naisten pitäisi valkata rumempi mies, joka ei maksa edes kahvikupillista, kun voi olla seurallisen ja mukavankin miehen kanssa?

Ei ole sama tavoite. Yritäin vain minimoida turhat treffit, mitkä eivät johda mihinkään.

Sit ei kannata treffailla. Pysyt vaan kiltisti kotona.

Treffaan vain ilmaiseksi tai hyvin pienellä rahalla ensitreffit. Hyvin on toiminut toistaiseksi. Aina on löytynyt naisia kotitreffeille tai kävelylle. Myöhemmin olen maksanut kun suhde on varmistunut.

Toimii kun ei yritäkään tapailla kuin oman tasoisiaan naisia. Siitä pisteet.

Olen saanut kotitreffeille paremman näköisiä naisia kuin olisin saanut kahvilatreffeille. Yksikään nainen ei ole ollut yhtään ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1109/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan ainoastaan prostituoiduille

On todennäköisesti sen myös ansainnut

Vierailija
1110/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Minä maksan. Missä treffaatte? Kiva tulla esiliinaksi keskellenne. Ja kai voin jotain sanoa väliinkin? Tai jos tulee hiljainen paikka, pidän keskusteluanne yllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1111/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehenä ehdottaisi, että maksaa tämän ja nainen maksaa sitten seuraavan. Toimisko, vai meneekö rahat vaan hukkaan?

Netissä tavattu nainen miettii jo etukäteen missä kohtaa antaa miehelle pakit. Toisia treffejä ei tule koskaan.

Vierailija
1112/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehenä ehdottaisi, että maksaa tämän ja nainen maksaa sitten seuraavan. Toimisko, vai meneekö rahat vaan hukkaan?

Tarkoittaa että pääset yksille treffeille. Niille ekoille. Ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1113/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos riittää komeita ja fiksuja miehiä, jotka maksaa treffeillä, niin miksi mennä jonkun kanssa, joka ei maksa?

He komeat miehet ovat sarjadeittailijoita ja häntäheikkejä. Heidän tavoite on panna mahdollisimman monta eri naista.

Sullahan on sama tavoite. 

Joten miksi naisten pitäisi valkata rumempi mies, joka ei maksa edes kahvikupillista, kun voi olla seurallisen ja mukavankin miehen kanssa?

Ei ole sama tavoite. Yritäin vain minimoida turhat treffit, mitkä eivät johda mihinkään.

Sit ei kannata treffailla. Pysyt vaan kiltisti kotona.

Treffaan vain ilmaiseksi tai hyvin pienellä rahalla ensitreffit. Hyvin on toiminut toistaiseksi. Aina on löytynyt naisia kotitreffeille tai kävelylle. Myöhemmin olen maksanut kun suhde on varmistunut.

Toimii kun ei yritäkään tapailla kuin oman tasoisiaan naisia. Siitä pisteet.

Olen saanut kotitreffeille paremman näköisiä naisia kuin olisin saanut kahvilatreffeille. Yksikään nainen ei ole ollut yhtään ylipainoinen.

Paljon maksoi varvi?

Vierailija
1114/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos riittää komeita ja fiksuja miehiä, jotka maksaa treffeillä, niin miksi mennä jonkun kanssa, joka ei maksa?

He komeat miehet ovat sarjadeittailijoita ja häntäheikkejä. Heidän tavoite on panna mahdollisimman monta eri naista.

Sullahan on sama tavoite. 

Joten miksi naisten pitäisi valkata rumempi mies, joka ei maksa edes kahvikupillista, kun voi olla seurallisen ja mukavankin miehen kanssa?

Ei ole sama tavoite. Yritäin vain minimoida turhat treffit, mitkä eivät johda mihinkään.

Sit ei kannata treffailla. Pysyt vaan kiltisti kotona.

Treffaan vain ilmaiseksi tai hyvin pienellä rahalla ensitreffit. Hyvin on toiminut toistaiseksi. Aina on löytynyt naisia kotitreffeille tai kävelylle. Myöhemmin olen maksanut kun suhde on varmistunut.

Toimii kun ei yritäkään tapailla kuin oman tasoisiaan naisia. Siitä pisteet.

Olen saanut kotitreffeille paremman näköisiä naisia kuin olisin saanut kahvilatreffeille. Yksikään nainen ei ole ollut yhtään ylipainoinen.

Paljon maksoi varvi?

En ole laskenut rahaa. Pääasia oli, että nainen piti minusta eikä tullut pakkeja. Ei haittaa silloin vaikka rahaa kuluisi tavallista enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1115/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos riittää komeita ja fiksuja miehiä, jotka maksaa treffeillä, niin miksi mennä jonkun kanssa, joka ei maksa?

He komeat miehet ovat sarjadeittailijoita ja häntäheikkejä. Heidän tavoite on panna mahdollisimman monta eri naista.

Sullahan on sama tavoite. 

Joten miksi naisten pitäisi valkata rumempi mies, joka ei maksa edes kahvikupillista, kun voi olla seurallisen ja mukavankin miehen kanssa?

Ei ole sama tavoite. Yritäin vain minimoida turhat treffit, mitkä eivät johda mihinkään.

Sit ei kannata treffailla. Pysyt vaan kiltisti kotona.

Treffaan vain ilmaiseksi tai hyvin pienellä rahalla ensitreffit. Hyvin on toiminut toistaiseksi. Aina on löytynyt naisia kotitreffeille tai kävelylle. Myöhemmin olen maksanut kun suhde on varmistunut.

Toimii kun ei yritäkään tapailla kuin oman tasoisiaan naisia. Siitä pisteet.

Olen saanut kotitreffeille paremman näköisiä naisia kuin olisin saanut kahvilatreffeille. Yksikään nainen ei ole ollut yhtään ylipainoinen.

Paljon maksoi varvi?

En ole laskenut rahaa. Pääasia oli, että nainen piti minusta eikä tullut pakkeja. Ei haittaa silloin vaikka rahaa kuluisi tavallista enemmän.

Sinun päiväunien aikana nainen teki ruuan ja siivosi keittiön kaapit. Hyödyit siis naisesta taloudellisesti.

Vierailija
1116/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos riittää komeita ja fiksuja miehiä, jotka maksaa treffeillä, niin miksi mennä jonkun kanssa, joka ei maksa?

He komeat miehet ovat sarjadeittailijoita ja häntäheikkejä. Heidän tavoite on panna mahdollisimman monta eri naista.

Sullahan on sama tavoite. 

Joten miksi naisten pitäisi valkata rumempi mies, joka ei maksa edes kahvikupillista, kun voi olla seurallisen ja mukavankin miehen kanssa?

Ei ole sama tavoite. Yritäin vain minimoida turhat treffit, mitkä eivät johda mihinkään.

Sit ei kannata treffailla. Pysyt vaan kiltisti kotona.

Treffaan vain ilmaiseksi tai hyvin pienellä rahalla ensitreffit. Hyvin on toiminut toistaiseksi. Aina on löytynyt naisia kotitreffeille tai kävelylle. Myöhemmin olen maksanut kun suhde on varmistunut.

Toimii kun ei yritäkään tapailla kuin oman tasoisiaan naisia. Siitä pisteet.

Olen saanut kotitreffeille paremman näköisiä naisia kuin olisin saanut kahvilatreffeille. Yksikään nainen ei ole ollut yhtään ylipainoinen.

Paljon maksoi varvi?

En ole laskenut rahaa. Pääasia oli, että nainen piti minusta eikä tullut pakkeja. Ei haittaa silloin vaikka rahaa kuluisi tavallista enemmän.

Sinun päiväunien aikana nainen teki ruuan ja siivosi keittiön kaapit. Hyödyit siis naisesta taloudellisesti.

Nainen yllytti minua päikkäreille, jotta hän pääsi polttamaan salaa tupakkaa parvekkeelle. Hän ei kehdannut sanoa polttavansa tupakkaa.

Vierailija
1117/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen maksaa tietysti omat syömisensä, juomisensa ja mahdolliset elokuvalippunsa yms. kulut.

Ei tulisi muu mieleenkään

Vierailija
1118/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä pitäisi maksaa, jos vaikka mennään jomman kumman luo.  Tai kesä aikaan vaikka luontoon istumaan. Eikä maksa mitään. 

Jaa-a, mitäs oikein tarjoat naiselle sitten? Tuhlaat hänen aikaansa johonkin turhanpäiväiseen jaaritteluun tai yrität ujuttaa munaa hänen pimppiinsä ilmaiseksi. Totta kai sinun pitää korvata hänelle ajantuhlaus.

Vierailija
1119/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen maksaa tietysti omat syömisensä, juomisensa ja mahdolliset elokuvalippunsa yms. kulut.

Ei tulisi muu mieleenkään

Eikä minulle jakaa ihanaa ruokahetkeä, elokuvanautintoa tai muuta huvitusta jonkun örkin koiraan kanssa joka ei tuo tilanteeseen mitään lisäarvoa, vaan lähinnä mielenterveysongelmia ja kiukuttelua.

Vierailija
1120/1165 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäisi arvostaa miehen tiedon määrää enemmän kuin jotain kahvikuppia. Esimerkiksi minä tiedän valtavasti asioita eri aloilta, joita voin kertoa naiselle ensitreffeillä ilmaiseksi. 

Nainen haluaa romanttisen miehen, ei googlea.

Nainen odottaa romantiikkaa mieheltä, joka ei häntä edes tunne?

Ensitreffeillä tutustutaan, ei ole sen kummempia odotuksia. Mutta mies tietty maksaa. Jos minä vastaan omista kuluistani niin varaudu siihen että nousen pöydästä pois sillä sekunnilla kun mies ei ole viihdyttävä tai jollain tavalla tuo elämääni lisäarvoa. Eli todennäköisesti jo kun näen hänet.