Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa ensitreffeillä

Vierailija
02.05.2026 |

Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a

 

Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen. 

 

Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.  

Kommentit (1165)

Vierailija
1141/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja maksaa. Aina. Paitsi jos nainen kutsuu, silloin kutsuttu maksaa. Aina.

Vierailija
1142/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsut työkaverisi lounaalle, tarjoatko hänelle lounaan vai oletatko hänen itse maksavan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti ensitapaamisella riskit on tasan kummallakin, joten kumpikin maksaa aina omansa. Miehen päättelyketju voi olla seuraava. 

Jos nainen on hyvä ja kiltti, niin:  a) Hän maksaa melkoisen varmasti, jos tykkää miehestä, tai b) hän maksaa, jos haluaa antaa pakit ja hyvittää miehelle hänen turhan reissun. Joskus harvoin tällaisiakin ihmisiä on olemassa.

Hyvä nainen myös suostuu aivan mukisematta siihen, että kumpikin maksaa omansa. Tällainen kannattaa kutsua toisenkin kerran treffeille - ja silloin voi mies maksaa, koska homma mitä todennäkäisemmin etenee. Jos nainen tarjoutuu itse maksamaan, niin veikkaisin, että hän myös kutsuu sinut jo muutenkin toisille treffeille. Anna palaa.

 

Mutta 99% tapauksissa nainen on bitch. Sen tunnistaa siitä, että hän sanattomasti ilmaisee, että miehen tulee maksaa. Ja jopa vaatii sitä, jos ja kun hänelle ei tuo mies kelpaa. Koska kokee silloin olevansa niin paljon muita parempi, että hänen pitää saada hyvitys. Usein tällainen nainen vielä vaatii kahvin lisäksi jonkin kympin leivoksen. Heitä oma osuutesi käteisellä pöytään ja juokse karkuun, et voi ikinä voittaa tätä peliä.

:D:D:D nyt on ihan Kummeli-kamaa :D

Vierailija
1144/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi

Vierailija
1145/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti ensitapaamisella riskit on tasan kummallakin, joten kumpikin maksaa aina omansa. Miehen päättelyketju voi olla seuraava. 

Jos nainen on hyvä ja kiltti, niin:  a) Hän maksaa melkoisen varmasti, jos tykkää miehestä, tai b) hän maksaa, jos haluaa antaa pakit ja hyvittää miehelle hänen turhan reissun. Joskus harvoin tällaisiakin ihmisiä on olemassa.

Hyvä nainen myös suostuu aivan mukisematta siihen, että kumpikin maksaa omansa. Tällainen kannattaa kutsua toisenkin kerran treffeille - ja silloin voi mies maksaa, koska homma mitä todennäkäisemmin etenee. Jos nainen tarjoutuu itse maksamaan, niin veikkaisin, että hän myös kutsuu sinut jo muutenkin toisille treffeille. Anna palaa.

 

Mutta 99% tapauksissa nainen on bitch. Sen tunnistaa siitä, että hän sanattomasti ilmaisee, että miehen tulee maksaa. Ja jopa vaatii sitä, jos ja kun hänelle ei tuo mies kelpaa. Koska kokee silloin olevansa niin paljon muita parempi, että hänen pitää saada hyvitys. Usein tällainen nainen vielä vaatii kahvin lisäksi jonkin kympin leivoksen. Heitä oma osuutesi käteisellä pöytään ja juokse karkuun, et voi ikinä voittaa tätä peliä.

Siis mikä ihmeen turha reissu? Jos mies haluaa takuupimppiä niin prostituutin kanssa sovitaan asiasta etukäteen. Tavallisella naisella ei ole mitään velvoitetta antaa miehelle yhtään mitään eikä ole mitään "turhaa reissua" myöskään koska mies nauttii naisen seurasta. Jos et nauti niin jätä ihmeessä kaikki tavalliset naiset rauhaan ja käytä suoraan prostituuttien palveluita.

 

Ehdottomasti mies maksaa ja mies voi maksaa naiselle tarjoilujen lisäksi myös siitä, jos tuhlaa naisen aikaa. Leivoksen lisäksi kukkia ja mielellään myös shoppailurahaa jos mies aikoo viedä naisen johonkin erityisen kivaan paikkaan. 

 

Äitisi voi tumputtaa sinua ehkä ilmaiseksi. Muut naiset eivät. Sori siitä.

Suurin osa naisista deittipalstoilla on nirsoja sarjadeittailijoita. En halua sellaisen naisen uhriksi kahvilatreffeillä. Siitä syystä en pääsääntöisesti suostu maksullisille ensitreffeille. Parempi on mennä ilmaisille tai minimipanostusensitreffeille. Jos tapaan jonkun mukavan naisen irl ja hän suostuu treffeille. Silloin tilanne on eri. Tässä tapauksessa maksan naisenkin virvokkeet.

Voi pientä uhria ja sen pieniä pennosia :D 

Vierailija
1146/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nainen valitse mitään, vaan valinnan tekee yleensä hänen äitinsä tai isänsä. Naisen päähän on iskostunut hänen isänsä luoma hahmo, jonka kaltaista hän yrittää metsästää maailmalta. Usein sellaista harhakuvaa ei koskaan löydy kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1147/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen vaatii myös hamekankaan itselleen ja kajaleita tai mitä lienee härpäkkeitä.

1148/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nainen valitse mitään, vaan valinnan tekee yleensä hänen äitinsä tai isänsä. Naisen päähän on iskostunut hänen isänsä luoma hahmo, jonka kaltaista hän yrittää metsästää maailmalta. Usein sellaista harhakuvaa ei koskaan löydy kuitenkaan.

Ei mun päähän oo iskostettu yhtään mitään, enkä oo koskaan ettiny yhtään mitään 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1149/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat maksaa lähtökohtaisesti omansa. Jos toinen tarjoaa niin en pahastu varsinkin jos se toinen on parempituloinen.

Vierailija
1150/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolla on massi kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1151/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensitreffeillä kosii,saa selville onko kohde kiinnostunut vain lompakosta.

Vierailija
1152/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsut työkaverisi lounaalle, tarjoatko hänelle lounaan vai oletatko hänen itse maksavan?

En koskaan kutsu työkaveria ja ketään muutakaan lounaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1153/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lähtökohtaisesti kutsuja maksaa treffit. Eihän ensitreffeillä ole pakko mennä syömään kalliisti, voihan sitä kahvitellakin jossain. 

Se on näille rahattomille ongelma jo se kahvikin. Siitä jaksetaan tehdä näitä ulina-avauksia vuodesta toiseen.

Ei oikeasti voi olla kiinni parista eurosta.

Enemmänkin siiitä, että he piheinä haluavat vastinetta tuosta kahvikupillisesta, eli ekojen treffien pitäisi olla joko 100% lupaus seksistä tai seurustelusta, tai kaikki on pilalla.

Ei ole olemassa kahden kahveja missään myynnissä. Ikeassa ja Biltemassa on yhden euron kahvit. Muualla kahvi maksaa vähintään neljä euroa. Usein paljon enemmänkin.

Se mieshän maksaa molempien kahvit, eli pari euroa menee yhteensä.

Biltemassa ja Ikeassa pystyy tarjoamaan kahvit tuntemattomalle naiselle ja ostaamaan itselle (1€ +1€), mutta tavallisessa kahvilassa tarjoaminen on liian suuri panostus täysin tuntemattomaan naiseen ellei tämä nainen ole poikkeuksellisen kaunis, mihin mies ei ole aiemmin tottunut.

Kreisiä. Paljonko pitää olla miehen tulotaso, että kahvilassa maksaminen on tälle liian suuri panostus? 500e/kk? :D

Mies pelaa maksullisilla treffeillä upporikasta ja kutiköyhää. Jos treffit onnistuvat, tulee loistava fiilis varsinkin jos nainen on poikkeuksellisen laadukas. Mutta, jos tulee pakit, p@skat fiilikset tulee kolminkertaisena. Tulee pakit, pitää mennä epämiellyttävään paikkaan treffeille kahvilaan ja sen lisäksi tulee vielä taloudellisia menetyksiä. Mitään positiivista ei tule niistä treffeistä. Maksuttomilla treffeillä p@skat fiilikset tulevat vain niistä paketista.

Kuinka nautinnolliset treffit nainen sinulle tarjoaa riippuu ihan siitä mikä on taso mitä häneen sijoitat. Jos tarjoat lonkun räkälässä niin nainen on ehkä neutraalina paikalla ja vittuilee sinulle. Jos tarjoat elämyksiä jotka ovat räätälöity naisen mieltymyksiin ja teet hänet aidosti iloiseksi, hän tietty heijastaa tämän energian ja kiitollisuuden sinuun takaisin. 

Pro tip: porno on 100% näyteltyä. Naiset eivät pääsääntöisesti saa mitään kiksejä siitä, että joku öklö ukko r aiskaa heitä. Miehen seura ei ole keskimäärin naiselle miellyttävää tai tuo hänen elämäänsä mitään positiivista. Sen miehen pitää oikeasti nähdä vaivaa, tutustua naiseen, ottaa selvää, sijoittaa, välittää, huolehtia, rakastaa ja olla kaikin puolin hyvä ja hauska tyyppi, jotta naisen kannattaa tätä sietää. Jos teistä ei tähän ole niin sitten kannattaa keskittyä harjoitteluun ja yrittää hankkia vaikka naiskavereita ennen kuin yrittää päästä lähellekään pillua. Jos taas ei pidä naisista noin muutoin kuin pilluina niin sitten osastolle: only fans, real escort, kaalimato, seksirobotit :D

"Sen miehen pitää oikeasti nähdä vaivaa, tutustua naiseen, ottaa selvää, sijoittaa, välittää, huolehtia, rakastaa ja olla kaikin puolin hyvä ja hauska tyyppi, jotta naisen kannattaa tätä sietää. Jos teistä ei tähän ole niin sitten kannattaa keskittyä harjoitteluun ja yrittää hankkia vaikka naiskavereita ennen kuin yrittää päästä lähellekään pillua."

 

 

Kotitreffeillä tämä onnistuu, koska siellä tunnelma on vapautunut. Ei ole ulkopuolisia  kuuntelemassa mitä puhutaan.

Vierailija
1154/1165 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lähtökohtaisesti kutsuja maksaa treffit. Eihän ensitreffeillä ole pakko mennä syömään kalliisti, voihan sitä kahvitellakin jossain. 

Se on näille rahattomille ongelma jo se kahvikin. Siitä jaksetaan tehdä näitä ulina-avauksia vuodesta toiseen.

Ei oikeasti voi olla kiinni parista eurosta.

Enemmänkin siiitä, että he piheinä haluavat vastinetta tuosta kahvikupillisesta, eli ekojen treffien pitäisi olla joko 100% lupaus seksistä tai seurustelusta, tai kaikki on pilalla.

Ei ole olemassa kahden kahveja missään myynnissä. Ikeassa ja Biltemassa on yhden euron kahvit. Muualla kahvi maksaa vähintään neljä euroa. Usein paljon enemmänkin.

Se mieshän maksaa molempien kahvit, eli pari euroa menee yhteensä.

Biltemassa ja Ikeassa pystyy tarjoamaan kahvit tuntemattomalle naiselle ja ostaamaan itselle (1€ +1€), mutta tavallisessa kahvilassa tarjoaminen on liian suuri panostus täysin tuntemattomaan naiseen ellei tämä nainen ole poikkeuksellisen kaunis, mihin mies ei ole aiemmin tottunut.

Kreisiä. Paljonko pitää olla miehen tulotaso, että kahvilassa maksaminen on tälle liian suuri panostus? 500e/kk? :D

Mies pelaa maksullisilla treffeillä upporikasta ja kutiköyhää. Jos treffit onnistuvat, tulee loistava fiilis varsinkin jos nainen on poikkeuksellisen laadukas. Mutta, jos tulee pakit, p@skat fiilikset tulee kolminkertaisena. Tulee pakit, pitää mennä epämiellyttävään paikkaan treffeille kahvilaan ja sen lisäksi tulee vielä taloudellisia menetyksiä. Mitään positiivista ei tule niistä treffeistä. Maksuttomilla treffeillä p@skat fiilikset tulevat vain niistä paketista.

Kuinka nautinnolliset treffit nainen sinulle tarjoaa riippuu ihan siitä mikä on taso mitä häneen sijoitat. Jos tarjoat lonkun räkälässä niin nainen on ehkä neutraalina paikalla ja vittuilee sinulle. Jos tarjoat elämyksiä jotka ovat räätälöity naisen mieltymyksiin ja teet hänet aidosti iloiseksi, hän tietty heijastaa tämän energian ja kiitollisuuden sinuun takaisin. 

Pro tip: porno on 100% näyteltyä. Naiset eivät pääsääntöisesti saa mitään kiksejä siitä, että joku öklö ukko r aiskaa heitä. Miehen seura ei ole keskimäärin naiselle miellyttävää tai tuo hänen elämäänsä mitään positiivista. Sen miehen pitää oikeasti nähdä vaivaa, tutustua naiseen, ottaa selvää, sijoittaa, välittää, huolehtia, rakastaa ja olla kaikin puolin hyvä ja hauska tyyppi, jotta naisen kannattaa tätä sietää. Jos teistä ei tähän ole niin sitten kannattaa keskittyä harjoitteluun ja yrittää hankkia vaikka naiskavereita ennen kuin yrittää päästä lähellekään pillua. Jos taas ei pidä naisista noin muutoin kuin pilluina niin sitten osastolle: only fans, real escort, kaalimato, seksirobotit :D

"Sen miehen pitää oikeasti nähdä vaivaa, tutustua naiseen, ottaa selvää, sijoittaa, välittää, huolehtia, rakastaa ja olla kaikin puolin hyvä ja hauska tyyppi, jotta naisen kannattaa tätä sietää. Jos teistä ei tähän ole niin sitten kannattaa keskittyä harjoitteluun ja yrittää hankkia vaikka naiskavereita ennen kuin yrittää päästä lähellekään pillua."

 

 

Kotitreffeillä tämä onnistuu, koska siellä tunnelma on vapautunut. Ei ole ulkopuolisia  kuuntelemassa mitä puhutaan.

Kumman kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1155/1165 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyydät jotain treffeille, myös maksat treffit.

Onko ihmiset oikeasti niin köyhiä tai nuukia, että tällainen asia nousee kynnyskysymykseksi? Kuinka monet treffit jäävätkään toteutumatta kun kynsin hampain tarrataan pennin nurkkaan kiinni...

Miesten on pakko suojautua nirsoilta sarjadeittalijanaisilta, joita on valtaosa deittipaltoilla. 

Vierailija
1156/1165 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähdetään siitä, että laittaudun nätiksi ja panostan siihen aikaa, niin mies voi vastavuoroisesti mielestäni maksaa ensitreffeillä. 

Ei sinun tarvitse laittautua mitenkään erityisen nätiksi. Kunhan käyt suihkuissa, laitat arkivaatteet päälle ja peruspakkelit naamalle. Ylivoimaisesti tärkein asia on se, ettet ole nirso sarjadeittalija.

Vierailija
1157/1165 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kumpi pyytää treffeille, myös maksaa.

Nainen pyysi minua kerran pubiin treffeille, ja maksatti silti minulla monta tuoppia.

Vierailija
1158/1165 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään molemmat maksaa omansa. Jos mies todella haluaa tehdä vaikutuksen niin hän maksaa. Toisaalta nykyisin kaikki naiset eivät pidä siitä, että mies maksaa. Itsekään en pidä. 

Naisen pitää ensin todistaa, että ei ole nirso sarjadeittailija ja ettei hänellä ole pieniä lapsia, joista ei ole kertonut profiilissa

Vierailija
1159/1165 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää on hirveän yksinkertainen juttu. Se maksaa joka pyytää treffeille. Et voi olettaa, että vastapuolella olisi varaa edes erikoiskahviin. Voi olla että toinen on oikeasti täysin auki sillä hetkellä eikä yhtään ylimääräistä rahaa ole laitettavaksi edes kahviin. 

 

Vastavuoroisuus on toivottavasti kunniassa, eli jos treffit menee hyvin ja aletaan puhumaan seuraavista treffeistä, niin silloin voi toinen osapuoli ehdottaa (hänen kukkarolleen sopivaa) toimintaa, vaikkapa jäätelöt jäätelökiskalta tai toisena vaihtoehtona kaupan pakastealtaasta. Tai mikä nyt sitten kunkin tyyli ja tapa on. 

 

Tai jos ekoilla treffeillä istutaan kahvilassa ja jatketaan matkaa vaikkapa kaupunkikävelylle, niin siinähän on loistava tilaisuus ehdottaa "otetaan Salesta jotain hyvää ja mennään puistonpenkille istumaan". 

 

Kaikki pihviravintolat on jenkkien hapatuksia, ei kukaan täysjärkinen vie ekoilla treffeillä ravintolaan. Mut vietiin ja kahvit olikin sitten abc:llä. Tästä jutusta ei (onneksi) tullut mitään.

Vierailija
1160/1165 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat halunneet tasa-arvoa, hyvin näppärästi sitä naiset haluavat vain silloin kun se hyödyttää heitä.

 

TE naiset olette halunneet olla kuin miehet:

 

-olen boss babe

-i don`t need a man

-valitsen mielummin karhun kuin miehen metsässä tulee vastaan

-harrastan taistelulajea, bodaan reiteni bodariksi kuin entisen itä-saksan doping naiset 

-haluan olla kukko perheessä, kun perheesä on jo yksi kukko MIEHESI

 

Kukaan itseään kunnioittava high glassa mies ei halua rinnalleen toista miestä,

olen Feminiini or B gone !

 

Joten ekoilla treffeilleä kumpikin maksaa itse riippumatta kuka kutsuu koska näppärästi naiset eivät koskaan kutsu !

 

Kun mies ikeasti on kiinnosttunut Sinusta niin kyllä hän ekojen treffien jälkeen hoitaa kunhan tietää ettei häntä käytetä pelkkänä Foodie Call lompakkona.

Jokainen naaras luonnossa hankkii ravintoa, tappelee ja liikkuu, puolustaa reviiriään. Siinä ei ole mitään miesmäistä vaan on ihan normaalia kaikkien luonnollisten, elollisten olentojen toimintaa. Ehkäpä sekoitat naisen nyt flesuun, joka vain passiivisena makaa nurkassa ja odottaa että laitat lastisi sisään. 

 

Joten ekoilla treffeilleä kumpikin maksaa itse riippumatta kuka kutsuu koska näppärästi naiset eivät koskaan kutsu !


Ei se ole naisten vika ettette osaa olla vetovoimaisia, viehättäviä tai kiinnostavia heille. Sama juttu se on luonnossakin, yhtä naarasta kohden on helposti tuhat koirasta kosiskelemassa. Jotenkin ihmeellisen luonnosta vieraantunutta tuo sinun touhusi, nainen ei saisi olla aktiivinen oman elämänsä suhteen mutta hänen pitäisi olla aktiivinen sinun pojupimppisi suhteen. Oletko varma, ettet ole homo?

 

Mies on ensisijaisesti foodie call, jos aikoo laittaa siemenensä naiseen. Se siemen kun syö naisen kehosta 4kg tärkeimpiä ravinteita. Arvaapa montako kiloa ravintoa naiseen pitää laittaa, jotta se saa kasaan ne ravinteet, mitä lapsi vie? 

Jos taas et halua lapsia, niin voit panna miehiä peräaukkoon, se on luonnostaan hedelmätöntä. Nautinnollisia panohetkiä

Luonnossa se menee niin, että uros siittää naaraan ja jatkaa matkaansa kohti uusia seikkailuja.
Jos sen sijaan haluat sitoutumista, halailua, tunteista keskustelemista ja arjen jakamista, niin jokaista nasta kohden on osapuilleen yksi uros. Juu, Tinder-suosiota voi olla vaikka kuinka, mutta jokainen sarjatykkääjä ei todellakaan ole tarjoamassa kuuta taivaalta ja juuri sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi