Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka maksaa ensitreffeillä

Vierailija
02.05.2026 |

Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a

Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen. 

Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.  

Kommentit (1128)

Vierailija
621/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin maksaa oman osuuden riippumatta siitä kuka kutsuu ja mitä syödään/juodaan. Naisena mielestäni tässä ei ole mitään epäselvää. 

Vierailija
622/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, jos mies pyytää minut vaikka kahville eikä maksa kahviani, ymmärrän sen niin että hän pyysi minut kahville kaverina, eikä siinä siis mitään. Jos taas mies pyytää esim syömään jossa lasku tulee lopuksi eikä mies maksa osuuttani, en ollut tarpeeksi kiinnostava eikä mies halua enää nähdä, eihän siinäkään mitään. Mies joka haluaa tehdä vaikutuksen ja on kiinnostunut, tarjoaa aina.

Hyvä tiivistelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen isä maksaa

Vierailija
624/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse, jos en ole halunnut tavata toista kertaa, olen maksanut oman osani. Eipähän pääse mies valittamaan naisesta, joka söi siivellä. 

Vierailija
625/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kutsuu ensitreffeille eikä maksa, ei tule toisia treffejä. Ei kiinnosta pihit eikä moukat.  Joku tyyli sentään ainakin alussa pitää olla. Itse olen pitkässä suhteessa, emme asu yhdessä. Matkat ja viikonloppujen kustannukset yleensä maksetaan puoliksi, mutta jos ollaan jossain baarissa, kyllä mies ne drinksut tarjoaa.  Ja usein ravintolassa nappaa laskun ja hoitaa sen isompaa numeroa tekemättä. 

Hienoa kuulla että vielä on feminiinisiä naisia olemassa, niin sitä pitää! Olettaen että myös siivoat ja kokkaat ja silität miehen sukat kuten 50-luvun henkeen kuuluu.

Vierailija
626/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, jos mies pyytää minut vaikka kahville eikä maksa kahviani, ymmärrän sen niin että hän pyysi minut kahville kaverina, eikä siinä siis mitään. Jos taas mies pyytää esim syömään jossa lasku tulee lopuksi eikä mies maksa osuuttani, en ollut tarpeeksi kiinnostava eikä mies halua enää nähdä, eihän siinäkään mitään. Mies joka haluaa tehdä vaikutuksen ja on kiinnostunut, tarjoaa aina.

Hyvä tiivistelmä.

Miksi tämä toimii vain toiseen suuntaan? Naisen kiinnostavuus ja miehen lompakko ovat jollakin universaalilla tavalla sidoksissa toisiinsa?  

Vierailija
627/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kuuluu maksaa ensitreffit.

Hölö Hölö

Vierailija
628/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole mitään keskusteltavaa kun miehen kuuluu maksaa aina kaikki. Näin se on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan. 

nykyisin herrasnaiset maksavat sen mitä tilaavat

Vierailija
629/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tiivistelmä.

Miksi tämä toimii vain toiseen suuntaan? Naisen kiinnostavuus ja miehen lompakko ovat jollakin universaalilla tavalla sidoksissa toisiinsa?  

Koska muuten en ala!

-suolinainen

Vierailija
630/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensitreffeillä maksan vain oman osuuden. Jos nainen ei halua maksaa omaa osuuttaan, aina voi jäädä tiskaamaan tms. Sehän kuitenkin on naisten hommia.

Jos nainen haluaa maksaa oman osuutensa, niin sehän on selvä merkki miehelle, että parisuhteessakin kulut ja kotityöt laitetaan puoliksi.

Vierailija
631/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tietenkin vähän harmillista, että enemmistö teistä palstan naisista on keski-ikäisiä, mutta samalla helvetin äkäisiä perähikiän juntteja, joilla ei selvästi ole joko koskaan ollut seksielämää, tai siitä on jo vierähtänyt piiiiiitkä tovi. Minäkin olen keski-ikäinen mies, mutta koska kuljen silmät ja korvat auki, näen ja tapaan mieluummin nuorempia ihmisiä, jotka osaavat käyttäytyä normaalisti. Usko pois, moni muukin mies on täsmälleen sinun kaltaiseen naisen irvikuvaan kyllästyneenä harkinnut ulkomaalaista vaimoa ja sellaisen löytänyt. Minulla on alkanut kuin uusi elämä, kun ystäväpiiriin kuuluu paljon eri kansalaisuuksia ja enimmäkseen nuorempia ja iloisia, positiivisia ihmisiä. Teidän elämän näyttää täyttävän surulliset kuvitelmat perähikiän junttimiehistä.

Jep, sinullahan on vaimona pyllyä pyörittävä puudelinainen ja hänen 20 läheisintä ystäväänsä.

Vierailija
632/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan itse pysty ymmärtämään, miten oman osuuden maksu muka kertoisi siitä, että ei kannata enää tavata. Pikemminkin mielestäni asia on päinvastoin. 

EI taida olla ainut asia mitä et ymmärrä.

Vierailija
633/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse, jos en ole halunnut tavata toista kertaa, olen maksanut oman osani. Eipähän pääse mies valittamaan naisesta, joka söi siivellä. 

Minäkin annan maksaa vain jos olen kiinnostunut uusista treffeistä.  Mies on kutsunut treffeille ja panostanut siihen ja toivoo seuraavia treffejä. Jos en ole kiinnostunut, en halua että hän on tuhlannut minuun rahaa saamatta seuraavia treffejä, treffithän ovat tavallaan epäonnistuneet.

Samoin oletan, että jos mies ei ole kiinnostunut minusta ja seuraavista treffeistä, hän ehdottaa laskun puolittamista.

Treffien ei tarvi olla mitkään kalliit, tavallinen kahvi tai vaikka jäätelö jossain on ihan hyvä.

Vierailija
634/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ruoka ja juomapuolen,nainen viihdytyksen.

Vierailija
635/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kohteliasta todeta: "Se oli sitten tässä. Kiitos tapaamisesta!"

Vierailija
636/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maailma on niin ihmeellisen vinksinvonksin, että feminismiä tuuttaa joka suunnasta, mutta ravintolassa palataan 50-luvulle? Onneksi vietin nuoruuteni aikoja sitten. Ei ollut tällaisia ongelmia.

Vierailija
637/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun treffailuista on aikaa, mutta mies tais maksaa. Nykyään mieheni kyllä maksaa vieläkin ravintolat etc, mutta tili on yhteinen.

Vierailija
638/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole halukas maksamaan 4 euron kahviani/jätskiäni, ei hän liene kovin kiinnostunut. 

Vierailija
639/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treffeille pyytäjä maksaa. Pyytäjä myös valitkoon lompakolleen sopivan paikan. 

Tämä. Pyytäjä maksaa mutta myös saa valita treffipaikan. Tällöin treffien hinnaksi voi jäädä jopa vain 0-1 euroa. Ei pitäisi olla mahdotonta kellekään.

Mutta jos pyydettävä haluaa ehdottomasti päästä jonnekin kalliimpaan paikkaan, saa hän myös varautua maksamaan osuutensa.

Vierailija
640/1128 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tiivistelmä.

Miehet tällä palstallakin ovat sanoneet, että jos ovat kiinnostuneita naisesta oikeasti, he kyllä maksavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi