Kuka maksaa ensitreffeillä
Iltalehti on tehnyt kyselyn asiasta: https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e1b5add1-ea62-4970-9c5c-2b6a60b28b0a
Kiinnostavaa vastauksissa on se, että jopa kolmannes vastaajista on sitä mieltä, että miehen tulee maksaa treffien kulut oli hän kutsujana tai ei. Mieselättäjäkeskeistä provider-kulttuuria kannattaa siis ainakin tässä asiassa yllättävän moni suomalainen.
Ainoastaan yksi prosentti vastaajista on sitä mieltä, että naisen tulisi maksaa. Saman verran vastaajista on sitä mieltä, että parempituloisen tulisi maksaa kulut.
Kommentit (1128)
Onko sillä mitään väliä? Näin pienellä asialla ei ole mitään merkitystä kun haetaan loppuelämän parisuhdetta. Enemmänkin on ongelma, jos asiasta tulee ongelma. Se ei lupaa hyvää parisuhteellekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffipalstoilla suuri enemmistö on miehiä ja miesten pillunkipeys on kovempi kuin naisten munankipeys. Sen kanssa on miekkosten elettävä.
Mistä se sitten johtuu. Nainen on aina se joka ilmoittaa että haluaa seksiä. Itseasiassa nautin mielettömästi tilanteesta jossa en miehenä koskaan edes puhu seksistä, tai jos niin tosi sivistyneesti ohimennen fyysisen yhteyden merkityksellisyydestä. Yleensäkin tehden naisen hulluksi kuinka kiva ja fiksu mies voikaan olla ja sitten lopulta se on aina nimenomaan naiset jotka haluavat sitä munaa.
Niinkö?
Toisissa ketjuissa väitetään, ettei naiset halua seksiä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä mitään väliä? Näin pienellä asialla ei ole mitään merkitystä kun haetaan loppuelämän parisuhdetta. Enemmänkin on ongelma, jos asiasta tulee ongelma. Se ei lupaa hyvää parisuhteellekaan.
Kyse onkin ennen kaikkea periaatteesta. Eihän se parin euron kahvi ole merkityksellinen asia rahallisessa mielessä kenellekään työssäkäyvällä. Symbolista arvoa ei kuitankaan voi täysin väheksyä. Minusta jos kerran halutaan tasa-arvoa niin toteutetaan sitä sitten myös pienissä asioissa. Antaa ihan väärän alun parisuhteelle jos heti ensimmäisillä treffeillä olisin vaatimassa erityskohtelua sukupuoleni perusteella. Enkä muutenkaan halua, että joku "maksaa minulle seurastani".
Vierailija kirjoitti:
Miehet on sina tarjonneet treffeillä, ehkä tää on joku incelien ja palstamiesten ongelma, ei ole onneksi kummatkaan tulleet vastaan IRL.
Se on näiden Tinder-miesten ongelma. Eivät tunne kyseisiä Tinderin naisia tai jaksa heihin tutustua, mutta treffeille on päästävä heti. Sitten laskeskelevat, että jos he pääsisivät treffeille joka viikko, he menettäisivät rahaa vuodessa 200 e, ja manaavat naiset huijareiksi ja hyväksikäyttäjiksi. Tosin oikeastihan he eivät pääse treffeille lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun maksoin treffeillä (koska olin pyytänyt miehen niille), kuulin kuinka miehen pallit vetäytyivät onkaloihinsa ja naama venähti. Treffeillä maksaminen on miehille kuin intti: viimeinen linnake, jossa saa tuntea itsensä mieheksi ja naista paremmaksi. Miehet eivät oikeasti halua naisten maksavan (tai käyvän inttiä).
Paskaa puhut. Olis ihanaa kun nainen maksais ja hinttiäkään en olis halunnu lusia aikoinaan.
M50
Sinä sanot noin nyt. Sitten kun tarjoilija toisi laskun, niin sinä murjottaisit jos nainen vaatisi saada maksaa. Teidät on niin nähty.
Ei välttämättä. Jos nainen olisi ruma, hän ei murjottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on sina tarjonneet treffeillä, ehkä tää on joku incelien ja palstamiesten ongelma, ei ole onneksi kummatkaan tulleet vastaan IRL.
Et ole vain vielä tavannut niitä tasokkaampia joilla on varaa valita niitä jotka maksavat omansa. Olen itse yhden jäätelön naiselle maksanut, samantien oli palaamassa🤭 M40
EIkö tämä vaan kerro siitä, että sinä itse et saa niitä tasokkaita naisia treffeille kanssasi? Tasokkalla naisilla on varaa valita treffikumppani, jolla on varaa ja halua tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisilla treffeillä mies on aina maksanut. Ei ole kokemusta muusta. Tuntuisi oudolta, että itse maksaisin näiden kokemusten jälkeen.
Mulla sama kokemus.
Mutta toisaalta olen tavannut nämä kaikki live-elämässä enkä Tinderissä. He tiesivät jo ennen ekoja treffejä, kuka olen ja että halusivat tutustua paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kuuluu maksaa, jos on yhtään herrasmies.
Totta.
Mutta vastapainoksi naisen pitää sitten olla treffeillä hyvätapainen nainen. Siis, ei tuijotella jatkuvasti puhelinta vaikka se kuinka piippaisi, ei tunnin pituisia monologeja omasta kissasta vaan keskustelua niin että nainenkin osoittaa mielenkiintoa kyselemällä ja kuuntelemalla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse onkin ennen kaikkea periaatteesta. Eihän se parin euron kahvi ole merkityksellinen asia rahallisessa mielessä kenellekään työssäkäyvällä. Symbolista arvoa ei kuitankaan voi täysin väheksyä. Minusta jos kerran halutaan tasa-arvoa niin toteutetaan sitä sitten myös pienissä asioissa. Antaa ihan väärän alun parisuhteelle jos heti ensimmäisillä treffeillä olisin vaatimassa erityskohtelua sukupuoleni perusteella. Enkä muutenkaan halua, että joku "maksaa minulle seurastani".
Taas yksi jonka mielestä tasa-arvo on sitä että naiset ja miehet ovat täysin samanlaisia ja käyttäytyvät täysin samoin. Pakotat varmaan miehen käyttämään hametta tasa-arvon nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi jonka mielestä tasa-arvo on sitä että naiset ja miehet ovat täysin samanlaisia ja käyttäytyvät täysin samoin. Pakotat varmaan miehen käyttämään hametta tasa-arvon nimissä.
Olet ihan sekaisin! Pakottaako muka joku naisia käyttämään hametta? Minun puolestani mies saa käyttää hametta jos haluaa. Ihan samalla tavalla kuin kuka tahansa. Siitä vaan hamekauppaan jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan.
T. Mies
Lokkeilijat, valuuttavampyyrit ja muut verenimijät jonoon tähän näin. Nyt olisi ilmaista nisupullaa tarjolla.
Aikoinaan sarjadeittailin parin v ajan.
Ensi treffit tehtiin lähes aina kahvilassa. Päätin tehdä asian helpoksi, menin varttia etukäteen ja tilasin itselleni juotavan ja laitoin viestiä olen jo täällä.
Kävin yli 100 treffeillä ja aika moni mies sanoi olisin mielelläni tarjonnut. Alle 5 miestä odotti minä maksan, 1 jopa laittoi viestiä halusi maksan myös hänen seutulippunsa.
Muistan yhden kerran eräs mies halusi nähdä tietyssä ravintolassa. Vastasin paikka on minulle vähän liian kallis. Vastasi hän tietenkin maksaa. Treffit oli iso kaaos. Mies oli jo aika humalassa minun tullessa.
Kun oltiin lähdössä pois, mies pyysi laskun ja sanoi laitetaan lasku puoliksi. Olin tietty tilannut sen mukaan, että maksan itse. Mies olisi halunnut makssn laskusta 50.% ja alkoi arvostelemaan tarjoilijaa. Mä sitten kysyin tarjoilijalta mitä hän on mieltä ja näytin viestiä, jossa lupasi maksaa kaiken. Tarjoilija vähän siinä sätti miestä ja esitti hänelle koko laskun.
Mies maksoi ja sanoin hänelle älä ota muhun ikinä yhteyttä. Ei oo
Vierailija kirjoitti:
Minä voin tarjota tutulle naiselle vaikka ravintolaillallisen ja juomat. En ole hänestä kiinnostunut seksuaalisessa tai tomanttisessa mielessä, eikä hän minusta.
Treffeillä en lähtökohtaisesti tarjoa mitään. Jos nainen odottaa miehen tarjoavan, se kertoo jotain. Voin toki tarjota jos se sattuu olemaan luontevaa, mutta odotan treffikumppaniltani sitä, että hän olisi valmis tekemään saman.
Jos kiinnostusta pitää osoittaa avaamalla lompakko, lähtökohdat parisuhteelle ovat huonot., monestakin syystä.
Arvostat siis enemmän tuttua naista kuin potentiaalista vaimoa. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihin miehen ei kannata treffailla.
Sama koskee pihistelevää naista
Pihi mies takaa lisääntyvän vaurauden mikäli menee yhteiskimppaan. Haaskava mies on kauhistus.
Pihiys ei kerro elintasosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan.
T. Mies
Lokkeilijat, valuuttavampyyrit ja muut verenimijät jonoon tähän näin. Nyt olisi ilmaista nisupullaa tarjolla.
On miesvihaa olettaa heti, että random mies olisi niin tyhmä, että ei osaisi valita seuraansa huolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin tarjota tutulle naiselle vaikka ravintolaillallisen ja juomat. En ole hänestä kiinnostunut seksuaalisessa tai tomanttisessa mielessä, eikä hän minusta.
Treffeillä en lähtökohtaisesti tarjoa mitään. Jos nainen odottaa miehen tarjoavan, se kertoo jotain. Voin toki tarjota jos se sattuu olemaan luontevaa, mutta odotan treffikumppaniltani sitä, että hän olisi valmis tekemään saman.
Jos kiinnostusta pitää osoittaa avaamalla lompakko, lähtökohdat parisuhteelle ovat huonot., monestakin syystä.Samaa mieltä.
Tämä naisten juttu, että pitää "osoittaa olevansa naisesta kiinnostunut, että on valmis panostamaan naiseen".
Missä me elämme? Jossain Intian maaseudulla?
Naisilla on miehiä jonoksi asti ottamassa heitä. Sun tehtävä on tehdä se hyvä vaikutus. Kilpailet muita miehiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies pyytää treffeille, hän myös maksaa. Jos nainen pyytää treffeille, hän myös maksaa. Reilu peli.
Totta. Ei tästä pidä tehdä sukupuolittunutta. Muutenhan kukaan ei maksaisi lesbojen treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihin miehen ei kannata treffailla.
Ahneen naisen kanssa ei kannata treeffailla.
Voi olla,että treffailee ihan ilmaisten drinkkien ja ruokien vuoksi.
Aika harva aika vietäisi aikaa sun seurassa jonkun kämäsen drinkin takia.
Minähän annan itsestäni hyvän ja rehellisen kuvan heti alusta asti. Mies tietää, että parisuhteessa hänen ei kannata ruveta naukumaan miksen leivo pullaa eikä ole puhtaita vaatteita.