Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian vaativa kumppani kun en haluaisi että miesystävä sanoisi minulle muista naisista "hyvännäköinen"

Vierailija
02.05.2026 |

Sanoin siis että tuntuu epämiellyttävältä. Hän ei ole edes paljoa kehunnut, mutta jotenkin miten hän vastasi sain käsityksen ettå ongelma on enemmän minussa kuin hänen sanoissaan... 

Kommentit (323)

Vierailija
81/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä teki tuon kerran ja oli sen jälkeen eksä. Miksi ihmeessä olisit jonkun kanssa joka ei kunnioita sinua edes tuon vertaa.  

Sinä täydellinen nainen tuletko vaimokseni? 

Vierailija
82/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin mistä on kyse, tuntuuko että kyse on ikään kuin rajoittamisesta niin sanoi "siltä se vähän tuntuu"

Ap

Kerrot niin vähän tilanteesta, että on vaikea sanoa mielipidettä tarkasti, mutta sen voi sanoa varmaksi, että jos miehellesi ei merkitse mitään se, että pahoitat mielesi hänen sanomisistaan ja se on "rajoittamista" niin kuulostaa todella pahalta. Aivan kuin olisit hänen äitinsä, jonka pitää kestää epäkunnioittavaa käytöstä ja hän teini-ikäinen, joka saa sanoa mitä lystää. 

Jos hän oma-aloitteisesti siis muita naisia kehuskelee. Jos taas ulkonäön kommentointiin on jokin järkevä syy eli olet vaikkapa itse ottanut asian esille tai joku muu on ottanut, niin sitten täytyy miettiä onko sinulla ongelmia itsetuntosi kanssa. 

Mutta tällaisenaan kuulostaa siltä, että mies on sosiaalisesti kömpelö ja/tai haluaa loukata sinua tahallisesti. Kumpikaan eivät ole mitenkään hyviä ominaisuuksia eivätkä ne valitettavasti iänkään mukana parane, ellette ole 15-16 -vuotiaita. Miehesi äo ei ole kovin korkea, jos tällaisia asioita ei ymmärrä. Lisäksi puuttuvat käytöstavat, jotka opitaan ihannetapauksessa alle 10-vuotiaina.

Sinulle jää pohdittavaksi haluatko jatkaa tällaisen miehen kanssa? Jos suhde on pitkä ja teillä on lapsia, pitäisi varmaan miettiä tilannetta laajemmin, koska on ihan satavarmaa, ettei tällainen käytös ole mikään yksittäinen asia, se on vain jäävuoren huippu. Jos suhde on vasta tapailua ja seurustelua, niin sanoisin, että kun ongelmia on jo alussa, niin se ei suinkaan mene ohi, vaan niitä tulee koko ajan lisää ja ongelmiin tottuu siinä määrin, että koko ajatus parisuhteesta vääristyy, Epänormaaleja asioita ryhtyy pitämään normaaleina ja kuvittelee, että kaikki miehet käyttäytyvät näin.

Teit erinomaisen hyvin kun puhuit asiasta suoraan etkä ryhtynyt manipuloimaan kuten monesti neuvotaan. "Kehu muita miehiä" jne. Tai kostamaan: "Peniksesi on pienempi kuin Terolla".  Omasta aikuisuudesta kannattaa aina pitää kiinni, parhaimmillaan niin tapahtuu jo teini-ikäisenä niin ettei ajaudu taistelevaan ja myrkylliseen parisuhteeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Relatkaa vähän. Kyllä meillä mies saa kommentoida naisten ulkonäköä ja minä miesten. Olenpa kerran katsoessani leffaa (jossa jumalainen mies minun makuuni) kysynyt mieheltä, että suuttuisiko, jos vaihtaisin hänet tuohon. Mies sanoi, että "jos sen saat, anna mennä". Kyse oli isosta tähdestä maailmalla. Leikin sitten vähän loukkaantunutta, että eikö usko mun viehätysvoimaan... Ja kyllä, mies saa kommentoida myös vaikka naapurin rouvaa kehuvasti tai saunaillan jälkeen baarissa jututtamaansa naista. Jos lähtee, niin sitten lähtee. Yhdessä oltu 25 vuotta ja koskaan ei ole nähty vaivaa tämmöisistä asioista. 

Vierailija
84/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lyhytaikainen eksä teki tätä joskus kun oltiin 25v.

Tein sitten takaisin tahallaan tempun, että puistossa istuessamme aloin tuijottaa tosi treenattua poikaporukkaa, joka lähellämme seisoskelivat ja kuuntelivat musiikkia oluet käsissä. Sanoin vain ääneen, että "oho, näyttääpä kivalta kun nuo tanssivat tuossa" ja jatkoin tiivistä tuijottelua.

Meni ehkä 5min, niin exä alkoi puhumaan ääneen, että "voisin alkaa käymään salilla, olisi aika kiva jos olisi erottuvat lihakset, katsos tänne, eikö olisikin kiva jos mulla olisi sellaiset??". Heikko itsetunto tuollaisilla miehillä :)

Vierailija
85/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on hyvä itsetunto, ei haittaa yhtään, jos kumppani kommentoi muitakin. Niin minäkin voin kommentoida muita miehiä. Se on vain toteamus eikä siihen tarvitse liittyä mitään muuta. Totta kai ihmisellä on silmät päässään vaikka onkin parisuhteessa.

Minä ”kommentoin” ihmisistä, ympärillämme on valtavasti itseämme kauniimpia ja komeampia ihmisiä. On luonnollista lumoutua kauniista asioista. Ei parisuhteen solmiminen ole = lobotomia. Olemme edelleen tuntevia ihmisiä. Lumoudumme, ihastumne, jne. Aloittaja ei oikein nyt itse anna mitään tälle keskustelulle, ns tilannekuva puuttuu kokonaan.

Itse en kyllä lumoudu kenenkään ulkonäöstä eikä tulisi varsinkaan mieleen miehelle ihastella muita miehiä. En myöskään arvostaisi jos mies lumoutuu muista naisista vaan pitäisin nolona ja kiusallisena itselleni. Ei aikuinen ihminen mitenkään häkelly kenenkään ulkonäöstä.

Onko Jussi Lampi tullut sua koskaan vastaan kadulla?😂 Aika vakuuttava ilmestys. Olet tosikko..

Tosikko vai ihan normaali aikuinen. Teinit lumoutuu ja häkeltyy jos tulee joku fanittamansa idoli vastaan. :D

Aikuisuus on yliarvostettua. 

Vierailija
86/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa tiukat raamit parisuhteelle ja aika pian huomaa, että se suhde on entinen. Älä ajattele, älä puhu.

Jos parisuhde on entinen, koska asetat rajat, niin onko mitään siinä kohtaa edes menetetty?

Kun vaihtoehtohan on, että olet sitten suhteessa jossa et voi hyvin, ja sinua loukataan jatkuvasti.

Miksi sellaisen suhteen edes haluaisi jatkuvan?

Vierailija
87/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies ei osaa huomioida naistaan. Tietenkään muita ei kehuta jos yhden kanssa monosti ollaan. Eri juttu polyamoristit, biseksuaalit jne., joille se voi olla yhteinen juttu että katsellaa muita ja niistä puhutaan. 

Vierailija
88/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa tiukat raamit parisuhteelle ja aika pian huomaa, että se suhde on entinen. Älä ajattele, älä puhu.

Jos parisuhde on entinen, koska asetat rajat, niin onko mitään siinä kohtaa edes menetetty?

Kun vaihtoehtohan on, että olet sitten suhteessa jossa et voi hyvin, ja sinua loukataan jatkuvasti.

Miksi sellaisen suhteen edes haluaisi jatkuvan?

Suhteessa jos ei ole hyvä olo tai tuntee itsensä loukatuksi, eikä puhuminen auta asiaa vaan pahentaa, niin erohan siitä tulee ennemmin tai myöhemmin. 

Vierailija
89/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on hyvä itsetunto, ei haittaa yhtään, jos kumppani kommentoi muitakin. Niin minäkin voin kommentoida muita miehiä. Se on vain toteamus eikä siihen tarvitse liittyä mitään muuta. Totta kai ihmisellä on silmät päässään vaikka onkin parisuhteessa.

Minä ”kommentoin” ihmisistä, ympärillämme on valtavasti itseämme kauniimpia ja komeampia ihmisiä. On luonnollista lumoutua kauniista asioista. Ei parisuhteen solmiminen ole = lobotomia. Olemme edelleen tuntevia ihmisiä. Lumoudumme, ihastumne, jne. Aloittaja ei oikein nyt itse anna mitään tälle keskustelulle, ns tilannekuva puuttuu kokonaan.

Itse en kyllä lumoudu kenenkään ulkonäöstä eikä tulisi varsinkaan mieleen miehelle ihastella muita miehiä. En myöskään arvostaisi jos mies lumoutuu muista naisista vaan pitäisin nolona ja kiusallisena itselleni. Ei aikuinen ihminen mitenkään häkelly kenenkään ulkonäöstä.

Onko Jussi Lampi tullut sua koskaan vastaan kadulla?😂 Aika vakuuttava ilmestys. Olet tosikko..

Tosikko vai ihan normaali aikuinen. Teinit lumoutuu ja häkeltyy jos tulee joku fanittamansa idoli vastaan. :D

Aikuinen ei öykkäröi muille. Hänen ei tarvitse osoittaa muille mitään, koska hän pitää itsestään sellaisena kuin on. Hänen ei tarvitse korostaa egoaan, tehdä itseään näkyväksi haukkumalla muita. 

Vierailija
90/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis että miehesi on epärehellinen.

Vierailija
91/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväsi on juntti.

Voit toki alkaa yhtä juntiksi. Kehu kaikkia komeita miehiä hänelle ja dissaa hänen ulkonäköään. Tämän jälkeen teillä ei tosin enää ole seksiä.

Vierailija
92/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä vaihtoon. Vilkuile jatkossakin muita. Sinulle se huomio kuuluis.

Vierailija
93/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pelkästään miesten juttu niin kuin täältä lukien voisi ymmärtää. Mä en ole koskaan kehunut muita naisia tyttö/naisystävilleni, mutta nämä ovat kehuneet miehiä minulle. Ei kovin usein, mutta kuitenkin. 

Mutta se onkin eri asia.

Vierailija
94/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pelkästään miesten juttu niin kuin täältä lukien voisi ymmärtää. Mä en ole koskaan kehunut muita naisia tyttö/naisystävilleni, mutta nämä ovat kehuneet miehiä minulle. Ei kovin usein, mutta kuitenkin. 

Minulla on miehenä sama kokemus. Tuntuu siltä, että on hyväksyttävämpää, kun nainen kommentoi miehen seksikkyyttä kuin toisinpäin.

Miten yleisesti? Ap on tästä harmistunut ja ottanut sen puheeksi Harmittiko sinua? Kerroitko sen tyttikselle?

Ei ole mitään yleistä, joka näissä määrää tavat. Jokaisella on lupa omiin rajoihin.

Vierailija
95/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih hih, sanoinko hän olevansa fani? Hän sanoin vain hänen olevan vakuuttava ilmestys.

Vierailija
96/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala kommentoida muiden miesten perseitä ja yleistä pantavuutta hänelle. Jos loukkaantuu niin totea että hänellä on ongelma. 

Mutta kun yleisesti ottaen naisten mielestä pantavan näköisiä miehiä on todella vähän verrattuna siihen kuinka paljon miesten mielestä on pantavia naisia.

Ja onhan se muutenkin eri asia.

Vierailija
97/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystävä vaihtoon. Vilkuile jatkossakin muita. Sinulle se huomio kuuluis.

Vaihtoon? Jos ap kokee olevansa epävarma pitäisiköhän ensin vähän aikuistua ennen kuin lähtee etsimään seuraavaa suhdetta? 

Vierailija
98/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Relatkaa vähän. Kyllä meillä mies saa kommentoida naisten ulkonäköä ja minä miesten. Olenpa kerran katsoessani leffaa (jossa jumalainen mies minun makuuni) kysynyt mieheltä, että suuttuisiko, jos vaihtaisin hänet tuohon. Mies sanoi, että "jos sen saat, anna mennä". Kyse oli isosta tähdestä maailmalla. Leikin sitten vähän loukkaantunutta, että eikö usko mun viehätysvoimaan... Ja kyllä, mies saa kommentoida myös vaikka naapurin rouvaa kehuvasti tai saunaillan jälkeen baarissa jututtamaansa naista. Jos lähtee, niin sitten lähtee. Yhdessä oltu 25 vuotta ja koskaan ei ole nähty vaivaa tämmöisistä asioista. 

Keskinäinen huumori on täysin eri asia kuin ap:n kuvaama tilanne. Silti on sanottava, että myös huumorissanne on piirteitä, jotka kertovat dynamiikastanne eli käsittelet epävarmuuttasi tällaisella reteällä asenteella.

Vierailija
99/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin mistä on kyse, tuntuuko että kyse on ikään kuin rajoittamisesta niin sanoi "siltä se vähän tuntuu"

Ap

Kerrot niin vähän tilanteesta, että on vaikea sanoa mielipidettä tarkasti, mutta sen voi sanoa varmaksi, että jos miehellesi ei merkitse mitään se, että pahoitat mielesi hänen sanomisistaan ja se on "rajoittamista" niin kuulostaa todella pahalta. Aivan kuin olisit hänen äitinsä, jonka pitää kestää epäkunnioittavaa käytöstä ja hän teini-ikäinen, joka saa sanoa mitä lystää. 

Jos hän oma-aloitteisesti siis muita naisia kehuskelee. Jos taas ulkonäön kommentointiin on jokin järkevä syy eli olet vaikkapa itse ottanut asian esille tai joku muu on ottanut, niin sitten täytyy miettiä onko sinulla ongelmia itsetuntosi kanssa. 

Mutta tällaisenaan kuulostaa siltä, että mies on sosiaalisesti kömpelö ja/tai haluaa loukata sinua tahallisesti. Kumpikaan eivät ole mitenkään hyviä ominaisuuksia eivätkä ne valitettavasti iänkään mukana parane, ellette ole 15-16 -vuotiaita. Miehesi äo ei ole kovin korkea, jos tällaisia asioita ei ymmärrä. Lisäksi puuttuvat käytöstavat, jotka opitaan ihannetapauksessa alle 10-vuotiaina.

Sinulle jää pohdittavaksi haluatko jatkaa tällaisen miehen kanssa? Jos suhde on pitkä ja teillä on lapsia, pitäisi varmaan miettiä tilannetta laajemmin, koska on ihan satavarmaa, ettei tällainen käytös ole mikään yksittäinen asia, se on vain jäävuoren huippu. Jos suhde on vasta tapailua ja seurustelua, niin sanoisin, että kun ongelmia on jo alussa, niin se ei suinkaan mene ohi, vaan niitä tulee koko ajan lisää ja ongelmiin tottuu siinä määrin, että koko ajatus parisuhteesta vääristyy, Epänormaaleja asioita ryhtyy pitämään normaaleina ja kuvittelee, että kaikki miehet käyttäytyvät näin.

Teit erinomaisen hyvin kun puhuit asiasta suoraan etkä ryhtynyt manipuloimaan kuten monesti neuvotaan. "Kehu muita miehiä" jne. Tai kostamaan: "Peniksesi on pienempi kuin Terolla".  Omasta aikuisuudesta kannattaa aina pitää kiinni, parhaimmillaan niin tapahtuu jo teini-ikäisenä niin ettei ajaudu taistelevaan ja myrkylliseen parisuhteeseen. 

No siksi kerron vähän tilanteesta kun se oli tosiaan yksittäinen tilanne ja uskon kyllä miestäni siinä tilanteessa ettei hänellä ollut taka-ajatuksia. Mutta sen seurauksena esim oma seksuaalinen halu häntä kohtaan sillä hetkellä katosi. Ja jos kertoisin niin sehän aiheuttaisi täällä reaktiota. No kerrotaan sitten: mies joka on itse keski-ikäinen oli lukenut jutun Veera Selänteestä ja sanoi sitä "hyvännäköiseksi naiseksi", sanoi sen olevan 18-vuotias. sanoin sitten ettei tuon ikäinen mikään nainen ole. Myöhemmin sitten kerroin (viesteillä) miltä se tuntui ja myös sen että en haluaisi että kehuisi minulle muita. Hänen vastauksistaan sain sitten käsityksen että vika on enemmän minussa: "vähän hankala jos joutuu tuotakin miettimään puheissaan..." "no en puhu tästä aihepiiristä mitään jatkossa" "tiedän nyt ettei vastakkaisen sukupuolen asioita voi vapaasti kommentoida ilman mustasukkaisuuskriisiä" "tiedän vaan nyt että pitää asettaa sanansa tarkasti", "voisit ehkä joskus listata kielletyt aiheet".

Ja livenä siis kysyin tuota rajoitus asiaa ja totesin että eihän hän paljoa ole minulle kehunut muita naisia.. 

Ap

Vierailija
100/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis että miehesi on epärehellinen.

Ja sinä haluat, että naisesi vertailee penistäsi muiden miesten peniksiin. Olet myös lyhyempi kuin Markku ja tyhmempi kuin saapas. Ideaalinen parisuhde teillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan