Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian vaativa kumppani kun en haluaisi että miesystävä sanoisi minulle muista naisista "hyvännäköinen"

Vierailija
02.05.2026 |

Sanoin siis että tuntuu epämiellyttävältä. Hän ei ole edes paljoa kehunnut, mutta jotenkin miten hän vastasi sain käsityksen ettå ongelma on enemmän minussa kuin hänen sanoissaan... 

Kommentit (323)

Vierailija
41/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pelkästään miesten juttu niin kuin täältä lukien voisi ymmärtää. Mä en ole koskaan kehunut muita naisia tyttö/naisystävilleni, mutta nämä ovat kehuneet miehiä minulle. Ei kovin usein, mutta kuitenkin. 

Minulla on miehenä sama kokemus. Tuntuu siltä, että on hyväksyttävämpää, kun nainen kommentoi miehen seksikkyyttä kuin toisinpäin.

Vierailija
42/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala kommentoida muiden miesten perseitä ja yleistä pantavuutta hänelle. Jos loukkaantuu niin totea että hänellä on ongelma. 

Mutta kun yleisesti ottaen naisten mielestä pantavan näköisiä miehiä on todella vähän verrattuna siihen kuinka paljon miesten mielestä on pantavia naisia.

naisten nirsous on ihan yleisesti tiedossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväsi käyttää perinteistä äijäkikkaa sinua kohtaan: haluaa, että olet mustasukkainen. Hän tarvitsee mustasukkaisuuttasi kokeakseen olonsa tasaveroiseksi kanssasi. Tai jopa uskoo sillä alistavansa sinua. Suosittelen, että kehu niitä naisia mukana ja myös muita miehiä.  Todnäk ärsyyntyy, mutta se varmistaa että minun vastaukseni oli oikein.

Tai sitten vaan toteamus tyynesti, että onnea sitten treffipyynnöille, ja ero.

En itse haluaisi jatkaa suhteessa, jossa toinen käyttäytyy noin. Yksin on leppoisampaa.

Vierailija
44/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vaativa, vaan heikkoitsetuntoinen. Yrittäisin korjata asian kehittämällä omaa itsetuntoani.

Vierailija
45/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on hyvä itsetunto, ei haittaa yhtään, jos kumppani kommentoi muitakin. Niin minäkin voin kommentoida muita miehiä. Se on vain toteamus eikä siihen tarvitse liittyä mitään muuta. Totta kai ihmisellä on silmät päässään vaikka onkin parisuhteessa.

Vierailija
46/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala kommentoida muiden miesten perseitä ja yleistä pantavuutta hänelle. Jos loukkaantuu niin totea että hänellä on ongelma. 

Mutta kun yleisesti ottaen naisten mielestä pantavan näköisiä miehiä on todella vähän verrattuna siihen kuinka paljon miesten mielestä on pantavia naisia.

Mulla on aina saavuttuani johonkin tilaan - vaikkapa kokoushuoneeseen, tapani listata kaikki pantavat miehet. Tämä prosessi käynnistyy automaattisesti ja on ollut minulla koko aikuisen ikäni.

Vierailija
47/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväsi käyttää perinteistä äijäkikkaa sinua kohtaan: haluaa, että olet mustasukkainen. Hän tarvitsee mustasukkaisuuttasi kokeakseen olonsa tasaveroiseksi kanssasi. Tai jopa uskoo sillä alistavansa sinua. Suosittelen, että kehu niitä naisia mukana ja myös muita miehiä.  Todnäk ärsyyntyy, mutta se varmistaa että minun vastaukseni oli oikein.

akkojen ylianalysointia.

oikeasti mies on vain nähnyt jotain hyvännäköistä ja sanoo sen ääneen. ei siinä ole mitään piilomerkityksiä.

Niin että miehelle tuollainen kommentointi vähän kuin pieru tai oksennus. Se nyt vaan tuli sieltä, mitään ei voinut, muut saa luvan sietää. 

Vierailija
48/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ole sinulle ok ja tunteillasi on puolisolle merkitystä, hänen pitäisi lopettaa.

Minusta olet kyllä turhan tiukkapipoinen. Maailmahan on täynnä hyvännäköisiä ihmisiä.

Minä ja puolisoni saatamme toisinaan sanoa toisesta ihmisestä, että onpa komea/nätti/tyylikäs/hyvässä kunnossa tms. Eikä se tarkoita mitään "panisin", koska emme ole niin apinoita, että kaikki hyvännäköiset ihmiset olisivat seksuaalisessa mielessä kiinnostavia. Meillä on paljon korkeammat kriteerit sille, mikä on puoleensavetävää. Eli ei ole tarvetta mustasukkaisuudelle.

Vierailija
49/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vaativa. Minun mies ei noin minulle puhu. Tuollaiset jutut voi ajatella mielessään tai sanoa kavereille. Kokeile kehua hyvännäköisiä miehiä hänele?

Vierailija
50/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

akkojen ylianalysointia.

oikeasti mies on vain nähnyt jotain hyvännäköistä ja sanoo sen ääneen. ei siinä ole mitään piilomerkityksiä.

Niin että miehelle tuollainen kommentointi vähän kuin pieru tai oksennus. Se nyt vaan tuli sieltä, mitään ei voinut, muut saa luvan sietää. 

ei ole terveellistä pidätellä pieruja

Vierailija
51/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt  puhui mitään seksistä? Aloittaja puhui ihmisten ulkonäöstä.

Vierailija
52/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on hyvä itsetunto, ei haittaa yhtään, jos kumppani kommentoi muitakin. Niin minäkin voin kommentoida muita miehiä. Se on vain toteamus eikä siihen tarvitse liittyä mitään muuta. Totta kai ihmisellä on silmät päässään vaikka onkin parisuhteessa.

Minä ”kommentoin” ihmisistä, ympärillämme on valtavasti itseämme kauniimpia ja komeampia ihmisiä. On luonnollista lumoutua kauniista asioista. Ei parisuhteen solmiminen ole = lobotomia. Olemme edelleen tuntevia ihmisiä. Lumoudumme, ihastumne, jne. Aloittaja ei oikein nyt itse anna mitään tälle keskustelulle, ns tilannekuva puuttuu kokonaan.

Vierailija
53/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta kyllä minulla on hyvä itsetunto vaikka en halua että mies minulle tuollaisia sanoo. Tietysti tiedän että maailmassa on hyvännäköisiä ihmisiä, mutta sitä ei tarvitse omalle kumppanille sanoa. Miksi pitäisi?

Vierailija
54/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

akkojen ylianalysointia.

Eikö putkiaivo ukko osaa olla hiljaa jos ei ole mitään mukavaa sanotavaa? Vai onko mahdotonta alhaisemmalle elukalle? Pakko "lääh puuh pylly kato kato!"

miksiköhän sinun parisuhteet ei kestä?

Ohiksena tähän. Suurimmalla osalla miehistä on käytöstavat. Eikä heillä ole mikään maaninen pakko kertoa tyttöystävälleen, kun näkevät kauniin naisen.

Vierailija
55/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain nainen ajattelee noin kieron monimutkaisesti. Todelisuudessa kyseinen mies on vain ajattelematon pökkelö.

Vierailija
56/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt  puhui mitään seksistä? Aloittaja puhui ihmisten ulkonäöstä.

Hyvännäköinen ja pantavan NÄKÖINEN ovat mielestäsi eri asioita?

Vierailija
57/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellenikin on tällainen erehdys sattunut, että olen saattanut täysin spontaanisti kehaista jotain ihmistä. On tilanteita jossa se on tökeröä, mutta on myös tilanteita joissa se on täysin luonnollinen reaktio. 

Siinä on aika paljon eri nyansseja, että miten "kehaisee" ja kenelle. Jos kommentoi että ihmisellä on upea kampaus tai hienot kengät niin se nyt voi sanoa kenelle vaan, jopa asianosaiselle itselleen. Jos "kehuminen" on sitä että tissit on hyvät niin oletettavasti et sanoisi näin päin naamaa tai puhuisi tällaisia juttuja esimerkiksi äitisi läsnäollessa. Siksi onkin mielenkiintoista, että miksi tuollaisia pitää kuitenkin voida puhua puolisolle. 

Vierailija
58/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen töljäkehän tuommonen on joka mainitsee oman kumppaninsa korville tuommoisia.

Mikä tarve hänellä on muuten kenenkään ulkonäköä määritellä.

En viihtyisi tuollaisen kaa.

Vierailija
59/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa aikaasi törppöihin miehiin. Jos mies vertailee sinua aktiivisesti muihin naisiin niin vertaile hänen munaansa kerran. Hän itkee siitä loppuelämänsä muille naisille ja nämä tietävät jo kättelyssä, että tämä mies on sosiaalinen katastrofi.

Vierailija
60/323 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoa, eläimiä, maisemia ja ihmisen aikaansaannoksia saa katsoa ja ihailla ääneen. Mutta ei toisen ihmisen kauneutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi