Mitä ihmiset oikeasti näkevät rantalomissa?
Joka vuosi samanlainen matka. Viikko löhötään rannalla milloin missäkin, Kanarialla, Balilla, Malagassa. Ovatko rantalomat joidenkin mielestä oikeasti se unelmien täyttymys? Siinähän jää kaikki muu katsomatta. Ymmärrän kyllä jos haluaa lomansa aikana mennä rannalle, mutta jos vain on siellä rannalla 24/7, niin mahtaa olla tylsää...
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tottakai hienompaa pyöriä Rooman huonosti ilmastoidussa metrossa hikoilemassa.
Roomassa kannattaa suosia busseja, on sen verran nähtävää.
Rooma oli kiva paikka -80 luvulla, nyt rähjäisempi kuin Pietarin pahimmat alueet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tottakai hienompaa pyöriä Rooman huonosti ilmastoidussa metrossa hikoilemassa.
Roomassa kannattaa suosia busseja, on sen verran nähtävää.
Roomassa kannattaa kävellä! Kaikki on lähellä.Viimeksi maaliskuussa oltiin viikko. Junalla mentiin lentokentältä Terminille ja takaisin.
Muuten viikko vain kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Pointti ei nyt ollut ensinnäkään siinä, että joku menee välillä rantalomalle rentoutumaan. Pointti oli niissä ihmisissä, jotka käyvät joka vuosi ainoastaan kanarian saarilla tms. joissa on muutenkin jo liikaa turisteja. Heiltä jää niin paljon näkemättä. Tietysti voi välillä rentoutua, mutta miksi jotkut haluavat aina pelkkiä rantalomia? Yrittäisitte edes käydä joskus katsomassa nähtävyyksiä, kaupunkilomalla jne., jossain vähän hienommassa paikassa kuin Kanarian saaret.
Mitä sitten jos käy Kanarialla usein auringon perässä, ei sinne Roomaankaan halua monta kertaa mennä ja ne nähtävyydet on jo niin nähty. Nuorena tuli kierrettyä kaupunkeja, nyt haen lomilta hyvää fiilistä,merta, aurinkoa. En rannalla makoilua. Ja kyllähän nuo kaupungit jos jotkut on liian täynnä turisteja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä itse teet? Menet ruotsin laivalle?
Kiitos kysymästä. Juuri kävin Roomassa. Ap
35 vuoden aikana olen ehtinyt matkailla mökkilomilla kotimaassa, perhelomilla Euroopassa niin rantalomilla kuin kulttuurikohteissakin. Miksi pilkata rantalomia ?
Haen samaa kun mökkilomalta, eli työn (hoitoala, fyysisesti ja henkisesti raskas, paljon askelia )vadtapainoksi nollausta.Sitä kun saa vaan olla ja rentouyua.Vesi elementtinä tekee sen minulle.Ei kiirettä, aikataulutettuja retkiä, liikennevälineitä, kun jos rupeaa kyllästyttämään.Mökkikin vuokrattina, ei työleiriä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mennä Colosseumille gladiaattorien kiusattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä rakastan merta. Pelkästään sen läheisyydessä olo tekee minulle rauhallisen ja onnellisen olon puhumattakaan miten ihanaa on uida lämpöisessä merivedessä. Rantalomalla voi tehdä paljon muitakin kivoja juttuja kuin löhötä rannalla kuten vaikkapa syödä hyvissä ravintoloissa, harrastaa vesiurheilua, käydä spa-osastolla erilaisissa hoidoissa, mennä katsomaan DJ-keikkaa jne.
Missä yleensä käyt rantalomilla?
Olen eri, mutta Korsika ja Sardinia on ollut hyviä kohteita.
Nuo olisi seuraavaksi listalla. Kumpaa suosittelet enemmän? Kiitos jo etukäteen, jos vastaat.
T. Välimeren saaria kiertävä
Nuo saarethan ovat vieri vieressä. Yhdistä molemmat samaan lomaan.
T. Eri
En käy usein lomilla, kun olen köyhä. Mutta kyllä minä rantalomasta tykkään. Arki on jatkuvaa ympäriinsä säntäilyä, lepoloma olisi ihana. Ja palelen aina, lämpimässä löhöily olisi ekstramukavaa.
Hassu ketju. Ap ihmettelee 24/7 rantapekonin lomaa ja "rantalomailijat" puolustelee "rantalomia" rannalta pois olevilla asioilla. Loukkaantujat ilmeisesti ovat näitä haettuja rantapekoneita, mutta vastaukset heiltäkin vähissä. Olisiko ollut yksi aito vastaus, jota sai ylänuolella huomioida.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tämä marraskuun räntäsateen voittaa...
Itselle tuo olisi helvetti 2 vrk jälkeen, kun ei ole siunattu majakanvartijan psyykellä. Tykkään seurata ja katsella muita ihmisiä, joskus harvoin tulee vaihdettua joku sananen. Syödään rantabaarissa snack-tyyppisesti tai joskus jotain parempaa, grillattuja meren eläviä tms. Ympärillä ihmisiä ja elämää. Joskus rantaklubeissa dj. Illalla mennään drinksulle, discoon tai yökerhoon. Itselle paikkoina sopii Torremolinos, Benalmadena, Malaga (ranta + kaupunki yhdessä ja samassa), Kanarian saaretkin, Hania, Thaimaa.
Uskoisin, että rantalomalla tehdään muutakin kuin maataan rannalla, vaikka suuri osa ajasta rannalla oltaisiinkin. Minä pidän rantalomista, vaikka en sellaisilla joka vuosi olekaan. Tykkään tosi paljon uimisesta, joten rantalomalla käyn uimassa monta kertaa päivässä. Etelässä vesi on myös lämpimämpää kuin Suomessa joten kertaakaan ei palella. Meri tai vesistöt ylipäätään ovat myös rentouttavia ympäristöjä.
Lisäksi rantalomalla saa oikeasti rentoutua. Minulle siis rantaloma on myös lepoa. Herään kun haluan, ruokaa ei tarvitse itse tehdä ja saa mennä ihan omassa aikataulussa. En juokse nähtävyyksissä tai kiertoajeluilla, mutta jos sellainen kiinnostaa niin jonain päivänä menen johonkin nähtävyyten tai esimerkiksi snorklausreissulle. Tylsistyminen silloin tällöin tekee myös ihan hyvää. Matkalla rentoutuu joskus paremmin kuin kotona makaamalla, koska "toiselta puolelta maailmaa" ei niin helposti pysty mitään töitä tekemään. Joten mieli rauhoittuu paremmin.
Viime reissullani olin 2 viikkoa rantalomalla Thaimaassa ja tulin kotiin todella hyvin levänneenä. Siinä katkesi myös usean kuukauden flunssakierre, jonka epäilen johtuneen osittain pitkäkestoisesta stressistä.
Uin ja katselen kaloja. Hyvin rentouttavaa.
Epämiellyttävin rantaloma on tullut vietettyä Fuerteventuralla (yksi Kanariansaarista). Erehdyin menemään sinne teini-ikäisten lasteni kanssa. Ei ollut tietoa, että on saksalaisten vanhusten nudistiparatiisi. Rannat täynnä housuttomia vanhoja miehiä, teinit nimittivät kurpiksi. Hotellin uima-altaalla ja saunassa myös.
Mulle täydellinen loma on seuraavanlainen:
-pääsee valmiiseen pöytään syömään (kotona laitan terveellistä ruokaa joka päivä ja käytän aikaa ruoanlaittoon)
-saa olla ja löhöillä (lomalla ”pakotan” itseni relaamaan, koska muulloin olen aktiivinen ja puuhastelen koko ajan jotakin)
-on lämmin (palelen todella helposti)
Jos nämä kriteerit täyttyy rantalomalla, silloin juuri se rantaloma on mun juttu. Toki ranta ei ole vaatimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä rakastan merta. Pelkästään sen läheisyydessä olo tekee minulle rauhallisen ja onnellisen olon puhumattakaan miten ihanaa on uida lämpöisessä merivedessä. Rantalomalla voi tehdä paljon muitakin kivoja juttuja kuin löhötä rannalla kuten vaikkapa syödä hyvissä ravintoloissa, harrastaa vesiurheilua, käydä spa-osastolla erilaisissa hoidoissa, mennä katsomaan DJ-keikkaa jne.
Missä yleensä käyt rantalomilla?
Hankossa
Vierailija kirjoitti:
Meressä on kiva uida. ongelmaksi tulee , että kaikki rannalle jätetty varastetaan jos on yksin liikkeellä-
Dubaissa tuota ongelmaa ei ole, valitettavasti nyt tietysti on muita haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole etelässä?
Mutta on kaupunkikohde, ei rantalöhöilyä, vaan aitoa ksupunkikulttuuria.
Lämpö, eikä yhtään tuttua missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsomassa jotain kivikasoja.🥱
Siis miten niin rantalomilla ei voisi tehdä mitään muuta kuin olla rannalla? Harva kai pelkästään rannalla on, vaikka onhan sekin ihan kivaa, keskellä syksyä tai talvea olla viikko tai pari lämpimässä, uida ja rentoutua, vaikka lukea välillä.
Kun oltiin Thaimaan Khao Lakissa, niin käytiin läheisessä kaupungissa ja viereisissä kylissä, tutustuttiin retkellä paikalliseen luontoon ja käytiin sukellusreissulla.