Eikö kaikki ihmiset saa chilin syömisestä samaa oloa?
Ihmettelen miksi jotkut ei syö mitään tulista, kun itse saan siitä valtavan mielihyvän tunteen. Tänäänkin ennen ateriaa kaikki oli huonosti ja olo oli stressaantunut, ja tulisen aterian jälkeen olo oli uskomattoman onnellinen ja hyvinvoiva. Eikä se johdu pelkästään siitä, että saa ruokaa, koska jollain pinaattikeitolla tai jauhelihakastikkeella ei ole samaa vaikutusta.
Kommentit (12)
Ei ole. Itse saan siità jàrkyttàvàt tuskat ja melkein henki lähtee. Olen allerginen kapsaisiinille.
Vihaan chiliä, jopa kaikista lievin saa tunteen kuin koko suu olisi tulessa 🤢
Välillä tuntuu, että tämä on kyselyikäisten pikkulasten palsta. Ja ehkä tämä onkin.
"Miksi sitä, miksi tätä ja miksi tuota?"
"Miksi kaikki ole niin kuin minä?"
"Miksi sedällä on munat ja tädillä ei?"
"Miksi, miksi, miksi?"
Olen chiliaddikti, syön chiliä joka päivä eri muodoissa ja eri ruuissa. :) Hyvää tekee; mielelle, terveydelle ja vatsalle.
Kerran lipsahti turhan paljon mustapippuria ruokaan. Kaikki söivät mutta mainitsivat asiasta, olivat kuitenkin piristyneen oloisia. Jokin vaikutus sillä tulisuudella on mielialaan.
Tulisuuteen tottuu. Aivan vastaavalla tavalla kuin vaikkapa helteisiin tai pakkaseen.
Syön tulista ruokaa, mutta en saa tuota oloa. Vastaava kuitenkin tulee esim. suklaasta, punaviinistä ja valkosipulista.
Vierailija kirjoitti:
Tulisuuteen tottuu. Aivan vastaavalla tavalla kuin vaikkapa helteisiin tai pakkaseen.
Verenvuoto ruokatorvesta ja vatsalaukusta.
Käytän chiliä mausteena, mutta en ole mikään chilipää enkä scovilleurheilija.
Ei