Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmiset oikeasti näkevät rantalomissa?

Vierailija
01.05.2026 |

Joka vuosi samanlainen matka. Viikko löhötään rannalla milloin missäkin, Kanarialla, Balilla, Malagassa. Ovatko rantalomat joidenkin mielestä oikeasti se unelmien täyttymys? Siinähän jää kaikki muu katsomatta. Ymmärrän kyllä jos haluaa lomansa aikana mennä rannalle, mutta jos vain on siellä rannalla 24/7, niin mahtaa olla tylsää...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt rannalla itseni grillaamisesta. Sen sijaan keskellä kylmää ja pimeää talvea on rentouttavaa kävellä pitkin rantakatua, istua välillä terassilla, nauttia kylmä virvoke ja nauttia auringonpaisteesta, lämmöstä ja maisemista.

Kesällä on vastaavasti mukavaa kiertää kulttuuripitoisia kaupunkikohteita ja vilvoitella ilmastoiduissa museoissa.

Vierailija
22/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä itse teet? Menet ruotsin laivalle?

Kiitos kysymästä. Juuri kävin Roomassa. Ap

Eikö se ole etelässä?

Se ei silti ollut rantaloma. Ap

Ostian-reissu kyllä kuuluu jokaiseen Rooman-matkaan. Ja onhan Tiberilläkin rannat. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää uida lämpimässä vedessä.

Vierailija
24/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään maisemista ja ilmastosta etelämpänä, aurinkoa yli 300 päivää vuodessa. Voisin asua pysyvästi, nautin lämmöstä 😻

Vierailija
25/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti ei nyt ollut ensinnäkään siinä, että joku menee välillä rantalomalle rentoutumaan. Pointti oli niissä ihmisissä, jotka käyvät joka vuosi ainoastaan kanarian saarilla tms. joissa on muutenkin jo liikaa turisteja. Heiltä jää niin paljon näkemättä. Tietysti voi välillä rentoutua, mutta miksi jotkut haluavat aina pelkkiä rantalomia? Yrittäisitte edes käydä joskus katsomassa nähtävyyksiä, kaupunkilomalla jne., jossain vähän hienommassa paikassa kuin Kanarian saaret.

Vierailija
26/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole etelässä?

Ostian-reissu kyllä kuuluu jokaiseen Rooman-matkaan. Ja onhan Tiberilläkin rannat. :D

Kävin Roomassa uimassa ja rannalla, mutta en ainoastaan makoillut siellä koko lomaa. Kävin nähtävyyksissä, liikuin kaupungilla, rannalla olin ehkä 2 tuntia koko lomasta. Ap

Vierailija
27/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkää uida lämpimässä vedessä.

Kirkkaissa vesissä näkee myös eksoottisia mereneläviä, jos viihtyy pinnan alla. Välimerestäkin löytyy kaikenlaista.

Vierailija
28/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut rantalomalla! Olen ollut useassa aasian maassa jne. mutta en ikinä rantalomalla. :D

Vierailija
29/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ollut rantalomalla! Olen ollut useassa aasian maassa jne. mutta en ikinä rantalomalla. :D

Jatkoa: kanarian saarilla en ole ikinä käynyt, enkä aio käydä. Hyvin tylsä matkakohde.

Vierailija
30/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen irtautuminen arjesta ja rentoutuminen auringon lämmössä. Hyvää ruokaa ja juomaa. Ja ei se rantaloma sulje pois muita tekemisiä. Ei vaikka olisi all inc. 24/7. Aina on käyty museot, rauniot ja vanhat kaupungit ym. Mutta parasta on lojua uima-altaalla kuoharin kera. 

Vierailija
31/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niille lomille mennä hakemaan juurikin ei-mitään? Pelkkää aivojen nollausta. Vähän samaa kuin kännäämisessä, mutta ilman krapulaa ja muutenkin terveellisemmin, paitsi jos yhdistää nämä kaksi. 

Pakoa meta- ja konkreettisesta työstä.

Vierailija
32/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä rakastan merta. Pelkästään sen läheisyydessä olo tekee minulle rauhallisen ja onnellisen olon puhumattakaan miten ihanaa on uida lämpöisessä merivedessä. Rantalomalla voi tehdä paljon muitakin kivoja juttuja kuin löhötä rannalla kuten vaikkapa syödä hyvissä ravintoloissa, harrastaa vesiurheilua, käydä spa-osastolla erilaisissa hoidoissa, mennä katsomaan DJ-keikkaa jne.

Missä yleensä käyt rantalomilla?

No esim. Santorini, Mykonos, Amalfi, Split, Ibiza, Melbourne, Sydney, Miami, Bali, Bahama-saaret, Rio... Euroopassa toki useammin kuin kauempana ja joissain paikoissa on helppo yhdistää kaupunki- ja rantaloma keskenään. Havaiji on unelmissa, siellä en ole vielä käynyt, ehkä sitten häämatkalle.

Vierailija
33/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa köy päiväretkillä. Ja rannalla ei olla koko ajan.

Vierailija
34/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole etelässä?

Kävin Roomassa uimassa ja rannalla, mutta en ainoastaan makoillut siellä koko lomaa. Kävin nähtävyyksissä, liikuin kaupungilla, rannalla olin ehkä 2 tuntia koko lomasta. Ap

Aika harva varmaan pelkästään löhöää rannalla. Jos olen viikon lomalla, ehkä kolmena-neljänä päivänä vietän osan aamupäivästä rannalla. En viihdy paikoissa, joissa ei ole muuta kuin ranta.

Vierailija
35/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti ei nyt ollut ensinnäkään siinä, että joku menee välillä rantalomalle rentoutumaan. Pointti oli niissä ihmisissä, jotka käyvät joka vuosi ainoastaan kanarian saarilla tms. joissa on muutenkin jo liikaa turisteja. Heiltä jää niin paljon näkemättä. Tietysti voi välillä rentoutua, mutta miksi jotkut haluavat aina pelkkiä rantalomia? Yrittäisitte edes käydä joskus katsomassa nähtävyyksiä, kaupunkilomalla jne., jossain vähän hienommassa paikassa kuin Kanarian saaret.

Kanarialla  on kuitenkin luontoa ja hyviä patikointikiohteita. Itse ole  käynyt monta kertaa Madeiralla kävelemässä. Jotkut haluaa vaan rentoutua ja nauttia lämpimästä. Ei ole tarvetta nähtävyyksille.

Vierailija
36/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tämä marraskuun räntäsateen voittaa...

Niin, mutta miksi juuri rantaloma, eikä vaikkapa normaalia lomaa?

No ehkä töissä tai elämässä on jo muuten tarpeeksi tekemistä, että lomalla haluaa vain rentoutua. Ja voihan se rantalomalla kävijä käydä välillä myös muunlaisilla lomilla. Esim. me oltiin talvilomalla rantalomalla ja nyt kesäkuussa ollaan lähdössä Amsterdamiin.

Vierailija
37/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan esitellä haisevaa persettäni stringibikineissä.

T. Av-mamma

Vierailija
38/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä rakastan merta. Pelkästään sen läheisyydessä olo tekee minulle rauhallisen ja onnellisen olon puhumattakaan miten ihanaa on uida lämpöisessä merivedessä. Rantalomalla voi tehdä paljon muitakin kivoja juttuja kuin löhötä rannalla kuten vaikkapa syödä hyvissä ravintoloissa, harrastaa vesiurheilua, käydä spa-osastolla erilaisissa hoidoissa, mennä katsomaan DJ-keikkaa jne.

Missä yleensä käyt rantalomilla?

Olen eri, mutta Korsika ja Sardinia on ollut hyviä kohteita.

Vierailija
39/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pääsääntöisesti kaupunkilomailija. Ymmärrän kuitenkin rantaloman helppouden. Kun pojat oli ala-astelaisia niin vietettiin muutam  todella rento rantaloma keskellä talvea. 

Viikko tai kaksi hyvässä all inclusive-hotellissa. Pojat ui ja laski vesiliukumäkiä aamusta iltaan,  me luettiin rannalla tai altaan äärellä. Ruoka valmis, ei pyykkiä, ei tiskiä,,ei herätyskelloa tai kenenkään kuskaamista minnekään. Onhan se ihanaa. 

Vierailija
40/40 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi sekin.

Ruotsin laiva parempi kuin ihanan lämmin meri? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän