Mitä ihmiset oikeasti näkevät rantalomissa?
Joka vuosi samanlainen matka. Viikko löhötään rannalla milloin missäkin, Kanarialla, Balilla, Malagassa. Ovatko rantalomat joidenkin mielestä oikeasti se unelmien täyttymys? Siinähän jää kaikki muu katsomatta. Ymmärrän kyllä jos haluaa lomansa aikana mennä rannalle, mutta jos vain on siellä rannalla 24/7, niin mahtaa olla tylsää...
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epämiellyttävin rantaloma on tullut vietettyä Fuerteventuralla (yksi Kanariansaarista). Erehdyin menemään sinne teini-ikäisten lasteni kanssa. Ei ollut tietoa, että on saksalaisten vanhusten nudistiparatiisi. Rannat täynnä housuttomia vanhoja miehiä, teinit nimittivät kurpiksi. Hotellin uima-altaalla ja saunassa myös.
Kirjoitat ihan kuin koko Fuerteventura olisi joku nudistiparatiisi 😂 On siellä toki sellaisiakin, mutta jos ei nyt leimattaisi koko saarta kuitenkaan. Fuerteventura on esimerkiksi surffaajien ja kaittaajien suosiossa, heidän joukossaan ei paljon kurttuisia nudistipappoja näy!
Fuerteventura ei ole saari...
On kuin onkin saari, muistin näköjään itse väärin ja sekoitin sen Fuengirolaan 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin tätä lähinnä planeetan kannalta. Ilmasto lämpenee kestämättömästi, kun joka ainoa tavan tallaaja haluaa geneerisen meressäuintikokemuksen pienessä kännissä.
Saksaan oli muistaakseni rakennettu trooppinen saari johonkin jättimäiseen teollisuushalliin. Eikö sellainen ajaisi saman asian kuin että rahdataan ihmiset lentokoneilla makaamaan toiselle puolelle maailmaa.
On se kaupunkimatkailu hienoa, kun sinne matkustaminen ei auheuta ilmastolle mitään seurauksia. Ei vaikka menisi käymään Nykissä tai Tokiossa.
Kaupunkeja yleensä löytyy hieman lähempää ja niihin pääsee jopa junalla, toisin kuin Kanarialle.
Mutta jos lentää vaikka New Yorkiin teatterimatkalle, ilmastovaikutus on varmaan vähäisempi?
Stubbit ovat varmaan 15 vuotta lomailleet joulun seutuun Lanzarotella, viikkojakin, nyt vain yhden viikon ajan ja Aurinkomatkojen reissulla olivat kuten oli Orpokin Las Palmasin matkallaan perheen kanssa.
Ap.lle vinkkinä että siellä Malagassa on ihan rannan tuntumassa upea vanha kaupunki kapeine katuineen, 2 linnaa, roomalaisen amfiteatterin rauniot, ikivanha katedraali, pari taidemuseota (toinen Picasso) jne. Ei Malaga ole mikään rantakohde, vaan ihan oikea puolen miljoonan espanjalaisen kaupunki ja alueen hallinnon, urheilun ja kulttuurin keskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin tätä lähinnä planeetan kannalta. Ilmasto lämpenee kestämättömästi, kun joka ainoa tavan tallaaja haluaa geneerisen meressäuintikokemuksen pienessä kännissä.
Saksaan oli muistaakseni rakennettu trooppinen saari johonkin jättimäiseen teollisuushalliin. Eikö sellainen ajaisi saman asian kuin että rahdataan ihmiset lentokoneilla makaamaan toiselle puolelle maailmaa.
On se kaupunkimatkailu hienoa, kun sinne matkustaminen ei auheuta ilmastolle mitään seurauksia. Ei vaikka menisi käymään Nykissä tai Tokiossa.
Kaupunkeja yleensä löytyy hieman lähempää ja niihin pääsee jopa junalla, toisin kuin Kanarialle.
Mutta jos lentää vaikka New Yorkiin teatterimatkalle, ilmastovaikutus on varmaan vähäisempi?
No mitäs mieltä sinä itse olet?
Aurinkovarjon jaksaa selailla nettiä pari tuntia ennen kuin tylsistyy. Itsensä grillaamista en tajua alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Epämiellyttävin rantaloma on tullut vietettyä Fuerteventuralla (yksi Kanariansaarista). Erehdyin menemään sinne teini-ikäisten lasteni kanssa. Ei ollut tietoa, että on saksalaisten vanhusten nudistiparatiisi. Rannat täynnä housuttomia vanhoja miehiä, teinit nimittivät kurpiksi. Hotellin uima-altaalla ja saunassa myös.
Olen ollut tuolla kolme kertaa kahdessa eri kohteessa enkä ole törmännyt moiseen. Eli ei voi yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti ei nyt ollut ensinnäkään siinä, että joku menee välillä rantalomalle rentoutumaan. Pointti oli niissä ihmisissä, jotka käyvät joka vuosi ainoastaan kanarian saarilla tms. joissa on muutenkin jo liikaa turisteja. Heiltä jää niin paljon näkemättä. Tietysti voi välillä rentoutua, mutta miksi jotkut haluavat aina pelkkiä rantalomia? Yrittäisitte edes käydä joskus katsomassa nähtävyyksiä, kaupunkilomalla jne., jossain vähän hienommassa paikassa kuin Kanarian saaret.
Niin no, ihmisiä asuukin siellä. Ihmetteletkö sitäkin että miksi ihmisiä asuu siellä kun muualla on enemmän nähtävää? Miksi sinä asut siellä missä asut etkä jossain mielenkiintoisemmassa paikassa?
Ja miksi asumme Suomessa kun täällä on harmaata ja rumaa iso osa vuodesta 😝
Lämpö ja silmänruoka, mutta pari päivää riittää, voi tehdä muutakin. Suomessa mukava käydä kylpylöissä viikonloppu samasta syystä.
Joskus se all inclusive rannalla makaaminen tulee tarpeeseen. Me käydään kerta vuoteen sellaisilla reissuilla ja sitten muut reissut on kulttuuria ja turustumista paikkoihin, kaupunkilomia jne. Mikä vika?
Vierailija kirjoitti:
Joskus se all inclusive rannalla makaaminen tulee tarpeeseen. Me käydään kerta vuoteen sellaisilla reissuilla ja sitten muut reissut on kulttuuria ja turustumista paikkoihin, kaupunkilomia jne. Mikä vika?
Aivan! Köyhä kun käy vaan kerta kahteen vuoteen reissussa, harmittaahan se, että joku voi valita ja reissata sekä että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tuolla kolme kertaa kahdessa eri kohteessa enkä ole törmännyt moiseen. Eli ei voi yleistää.
Missä kohteissa siellä olet käynyt? Kiinnostaisi Saari, mutta olen kuullut nudistimeiningistä siellä, ilmeisesti saaren eteläkärjen kaupungissa/kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohteissa siellä olet käynyt? Kiinnostaisi Saari, mutta olen kuullut nudistimeiningistä siellä, ilmeisesti saaren eteläkärjen kaupungissa/kylässä.
Kaikilla saarilla on naturistirantoja. Fuerteventuralla kaikki keskeiset turistirannat esim. Corralejossa ja Jandiassa ovat ei-nakurantoja, mutta jos menee vähän kauemmaksi, alkaa nähdä ihmisiä ilkosillaan. Siihen tottuu nopeasti, ehkä vartissa, ja sitten voi vaikka liittyä joukkoon. Hienoa biitsiä löytyy kymmeniä kilometrejä, joten on helppo löytää itselle kilometri jossa ei ole ketään muuta.
Latelan pojat esittelivät Kanarian kunnolla. Siellähän on vaikka mitä. En ole itse nähnyt mitään, vaikka monta kertaa kävin siellä.
Fuerteventura ei ole saari...