Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin naiset tajuavat, että miehiä ei kiinnosta naisen ura, status tai mihin kaikkeen nainen pystyy ilman miestä?

Vierailija
01.05.2026 |

Nuo ovat täysin toisarvoisia juttuja. Paljon tärkeämpää on se tukeeko nainen miestä, onko lämmin ihminen ja tuoko suhteeseen feminiinistä pehmeyttä. 

Tämä pätee varsinkin menestyneisiin, maskuliinisiin korkean tason miehiin. 

Mies ei halua kilpailla naisen kanssa. 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miestä voi kiinnostaa itse NAINEN ja mitä hän tekee, mistä on innostunut? Eli myös se ura ja tekeminen.

Onko siis naisen ainut rooli vain tukea, hemmotella ja ymmärtää miestä?

Minä ainakin olen kiinnostunut miehestä ihmisenä ja hänen urastaan myös.

Eikö toimi toisinpäin? Pitääkö miehen olla ainut keskipiste ja kaiken pyöriä hänen ympärillään.

- N42, menestynyt mutta myös hyvin femiininen, lämmin ja seksikäs 

Onhan ne ruuanlaitto-, kodinhoito- ja miehenhemmottelutaidotkin naisen hankkimaa, hänen itsenäistä osaamistaan. Geeneissäkö ap uskoo nämä taidot naisille olevan :D

Vierailija
62/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat miehet kyllä arvostaa lompakkoa. Ihan kaikki. Oli varakas itse tai ei. Kai ne faktat elämässä alkaa sitten jo hallita ulkoisia seikkoja enemmän. 

Itse elätän työtöntä miestäni ja hän lienee hyvinkin kiinni minussa, koska meillä on suhteellisen hyvä elintaso hänen pitkäaikaistyöttömyydestään huolimatta. Minulla on hyvä palkka, sijoituksia ja olen perinyt ihan mukavasti. Hän maksaa tämän taloudellisen mukavuuden takaisin olemalla "kotiherrani" eli minä en tee lainkaan kotitöitä. Meillä on aina siistiä, ruokaa pöydässä jne. Ja hän saa tuon pienen työttömyyskorvauksen, josta ostelee omia asioitaan ja lisäksi siirrän hänelle 900 Euroa ruokarahaa kuussa, josta ostelee meidän ruuat. Olemme tasavertaisia tästä rahajutusta huolimatta. Matkustelemme paljon, en soimaa miestä tilanteesta ja hän saa kaikkea itselleen siinä kuin minäkin. Tietysti joskus harmittelen tätä tilannetta mielessäni, mutta yritän ottaa tästä hyvät puolet ulos. Eli sen, että meillä on mukavaa keskenämme, meillä on taloudellisesti hyvä elämä edelleen ja minun elämäni työn ohessa on valtavan helppoa, kun ei tarvitse huolehtia omakotitalosta, ei ruokakauppakäynneistä yms. Oli sekin aika, kun painoin iltaisin kotitöitä, leikkasin nurmikkoa jne. Lapset oli pieniä ja kumpikin oltiin töissä kiinni. 

Onpa sulla luuserimies. 

Samaa mietin. Yksi tuttava elättää myös työtöntä miestä. En suostuisi ikinä tuollaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä useimpia naisiakaan kiinnosta miehen ura, status, omaisuus ja mihin mies pystyy ilman naista. Useimpia naisia kiinnostaa miehessä hänen taidot pärjätä arjessa ja kantaa vastuuta elämästään, korkea moraali ja empatiakyky. 

Millaisten miesten kanssa olet tekemisissä jos he eivät pärjää arjessa?

Ap:han nimenomaan kaipaili naisesta arkensa tukijaa ja egonsa buustaajaa.

Vierailija
64/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä uranaisia ei kiinnosta sinun kaltaisesi miehet. Jos nainen on itse motivoitunut ja keskittynyt uraansa, hän haluaa kumppanin, joka ymmärtää ja arvostaa hänen tavoitteitaan. Jos mies ei ole kiinnostunut naisen urasta ja ei tue sitä, silloin tämä ei ole samalla tasolla jaettujen arvojen tai kiinnostusten kanssa. 

Vierailija
65/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt yleensä parisuhteissa kilpaillakaan, vaikka osa pariskunnista kyllä sparraa toisiaan uralla ja urheilussa, ja leikkimielisesti saattavat muka vähän kilpaillakin!

Ja kyllä osaa miehistä kiinnostaa naisen työ/ura, mutta ei tämä kiinnostus tarkoita automaattisesti sitä, että arvostaisi stereotypista menestystä vaan voi liittyä ihan yhteisten mielenkiinnonkohteiden ja arvojen kartoittamiseen. 
Mun miesystävä kysyi muistaakseni neljännellä tapaamisella töistäni, ja meillä on toisiaan liippaavat alat. 

Vierailija
66/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua pikkusieluista miestä, jonka hauras ego ei kestä, jos nainen on menestynyt.

Vierailija
67/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kiinnostunut naisen pehmeästä alttiudesta, henkisestä tuesta itselleen ja empatiakyvystä, hänhän vaikuttaa narsistiselta, suoraan sanoen. Boomereita tunnen, mutta naisen asema on oikeasti ollut ennen ihan paska ja tämä on ollut nk. normi. Elokuvia myöten kaikki pääroolit miehillä. Nainen tukee sitten tätä maailmankaikkeuden ihmettä nimeltä Mies. On empaattinen ja myötäilevä.

Minä valitsisin miehen, joka on kiinnostunut persoonallisuudestani ja urastani. Ihan sen takia, että siten varmistuisi, että hän ei tahdo vain hyväksikäyttää minua.

Vierailija
68/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärryksen puute on AP:n päädyssä. Asian voi paremmin hahmottaa muistamalla, että naiset keskimäärin haluavat yhden hyvän miehen, joka on juuri itselle sopiva. Silloin kannattaa olla oma itsensä. Jos sopivaa ei löydy, halutaan lisäksi elää mahdollisimman hyvää elämää yksin.

Palsta perusteella miehet keskimäärin haluavat mahdollisimman monta naista tai ainakin saada valita mahdollisimman suuresta joukosta naisia. Silloin optimointi vaatii luonnollisesti jotain aivan muuta.

Vierailija
69/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on hyvin vähän ja pinnallisesti kiinnostuneita naisestaan ylipäätään.

Pillu se on, mikä niitä kiinnostaa, eipä juuri mikään muu.

Vierailija
70/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän tavoittelun arvoinen mies on, sitä enemmän tämä mies on kiinnostunut naisen urasta. 

Vierailija
71/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri kovilta aloilta sekä myöhemmin tehnyt jokusen ammatillisen tutkinnon sekä opiskellut eri aloja avoimessa yliopistossa ihan huvin vuoksi. Pikku hupinani onkin toisinaan esitellä kysyttäessä itseni milloin milläkin tittelillä saaden käsityksen kulloisenkin ihmisen ennakkoasenteista.

Vierailija
72/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä koulutus ja hyväpalkkainen duuni ja en ole miehen taloudellisesta tuesta riippuvainen. Ei ole kyllä yhtään miestä häirinnyt, koska olen myös hyvännäköinen, hoikka, älykäs ja kiva😎

Vierailija
73/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut useamman, jolle oli aivan kynnyskysymys, että nainen kykenee maksamaan 50 prosenttia heidän haluamastaan elämäntyylistä oli mikä oli. Kun kysyin, miten tuon on käytännössä tarkoitus toteutua niiden lasten kanssa, jotka haluavat, vastaus oli nehän voi viedä päiväkotiin ja mennä töihin. Kävi hyvin selväksi, että 50 prosentin rahoituksen lisäksi lapset ja koti tulisivat olemaan 100 prosenttisesti naisen ongelma, joten toivotin onnea matkaan. En tiedä, kuka tuollaiseen suostuu.

Vierailija
74/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä aloitusta. Olen elänyt yksin jo vuosia,  eikä tämä rakentamani elämä nyt kyllä ole mihinkään muuhun tarkoitettu kuin siihen, että viihdyn elämässäni.

Empatian ja tukemisen käytän itse itseäni varten. 

Vierailija
75/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on kiinnostunut naisen pehmeästä alttiudesta, henkisestä tuesta itselleen ja empatiakyvystä, hänhän vaikuttaa narsistiselta, suoraan sanoen. Boomereita tunnen, mutta naisen asema on oikeasti ollut ennen ihan paska ja tämä on ollut nk. normi. Elokuvia myöten kaikki pääroolit miehillä. Nainen tukee sitten tätä maailmankaikkeuden ihmettä nimeltä Mies. On empaattinen ja myötäilevä.

Minä valitsisin miehen, joka on kiinnostunut persoonallisuudestani ja urastani. Ihan sen takia, että siten varmistuisi, että hän ei tahdo vain hyväksikäyttää minua.

Ihmiset on erilaisia ja eri ihmisten suhteissa toimii erilaiset dynamiikat. 
Omat tutut boomer-naiset on koulutettuja uranaisia ja vahvoja suvun matriarkkoja. 

Vierailija
76/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet tässä taitavat olla ne, jotka eivät tajua. En tiedä onko kyse projisoinnista vai mistä.

Naiset eivät valitse koulutusta tai uraa sitä ajattelen, että saisivat sillä miehen. Naiset tekevät valinnan sen mukaan mistä itse haaveilevat. Sillä ei siis ole väliä pitääkö mies uraa kiinnostavana vai ei.

Joten ihmettelen mikä ihmeen tarve joillain miehillä on toistella sitä, ettei miehiä kiinnosta nuo asiat. Ei niitä valintoja ole alunperinkään tehty miehiä varten. 

Vierailija
77/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on hyvin vähän ja pinnallisesti kiinnostuneita naisestaan ylipäätään.

Tai mistään. Oma muna niillä lähinnä on mielessä. Niiltä voisi poistaa kaikki oikeudet.

Vierailija
78/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehiä kiinnostaa ainakin se että naisella on varaa maksaa treffeillä omat kahvinsa ja yhdessä asuessa vähintään puolet laskuista ja mielellään vielä miehenkin laskut. 

Vierailija
79/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä jauhaminen ja miehissä roikkuminen on se, mikä tekee naisesta heikon ja surkean. 
Tiedän vahvoja ja itsenäisiä kotiäitejä ja vahvoja itsenäisiä uranaisia, mutta tiedän myös ihan työikäisiä, nuorehkoja koulutettuja uranaisia jotka ovat heikkoja ja surkeita. 

Vierailija
80/83 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet tässä taitavat olla ne, jotka eivät tajua. En tiedä onko kyse projisoinnista vai mistä.

Naiset eivät valitse koulutusta tai uraa sitä ajattelen, että saisivat sillä miehen. Naiset tekevät valinnan sen mukaan mistä itse haaveilevat. Sillä ei siis ole väliä pitääkö mies uraa kiinnostavana vai ei.

Joten ihmettelen mikä ihmeen tarve joillain miehillä on toistella sitä, ettei miehiä kiinnosta nuo asiat. Ei niitä valintoja ole alunperinkään tehty miehiä varten. 

Tämä! Naisen ammatilliset kiinnostukset voi olla mitä vaan tekoälystä viherkasveihin ja johtamisesta lastenhoitoon, ja ne valinnat tehdään aivan totaalisen muista syistä kuin miesten preferensseistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi