Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin naiset tajuavat, että miehiä ei kiinnosta naisen ura, status tai mihin kaikkeen nainen pystyy ilman miestä?

Vierailija
01.05.2026 |

Nuo ovat täysin toisarvoisia juttuja. Paljon tärkeämpää on se tukeeko nainen miestä, onko lämmin ihminen ja tuoko suhteeseen feminiinistä pehmeyttä. 

Tämä pätee varsinkin menestyneisiin, maskuliinisiin korkean tason miehiin. 

Mies ei halua kilpailla naisen kanssa. 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat miehet kyllä arvostaa lompakkoa. Ihan kaikki. Oli varakas itse tai ei. Kai ne faktat elämässä alkaa sitten jo hallita ulkoisia seikkoja enemmän. 

Itse elätän työtöntä miestäni ja hän lienee hyvinkin kiinni minussa, koska meillä on suhteellisen hyvä elintaso hänen pitkäaikaistyöttömyydestään huolimatta. Minulla on hyvä palkka, sijoituksia ja olen perinyt ihan mukavasti. Hän maksaa tämän taloudellisen mukavuuden takaisin olemalla "kotiherrani" eli minä en tee lainkaan kotitöitä. Meillä on aina siistiä, ruokaa pöydässä jne. Ja hän saa tuon pienen työttömyyskorvauksen, josta ostelee omia asioitaan ja lisäksi siirrän hänelle 900 Euroa ruokarahaa kuussa, josta ostelee meidän ruuat. Olemme tasavertaisia tästä rahajutusta huolimatta. Matkustelemme paljon, en soimaa miestä tilanteesta ja hän saa kaikkea itselleen siinä kuin minäkin. Tietysti joskus harmittelen tätä tilannetta mielessäni, mutta yritän ottaa tästä hyvät puolet ulos. Eli sen, että meillä on mukavaa keskenämme, meillä on taloudellisesti hyvä elämä edelleen ja minun elämäni työn ohessa on valtavan helppoa, kun ei tarvitse huolehtia omakotitalosta, ei ruokakauppakäynneistä yms. Oli sekin aika, kun painoin iltaisin kotitöitä, leikkasin nurmikkoa jne. Lapset oli pieniä ja kumpikin oltiin töissä kiinni. 

Onpa sulla luuserimies. 

Samaa mietin. Yksi tuttava elättää myös työtöntä miestä. En suostuisi ikinä tuollaiseen.

Kaikki eivät tiedäkään mitä rakkaus on. Ehkä joskus vielä sinäkin <3

Vierailija
82/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on peräisin Harlekiinisarjoista; kyllä kaikkia normaaleja ihmisiä kiinnostaa sen toisen ihmisen persoona, ajatustapa ja sivistys. Ja tietysti myöskin palkkapussin sisältö, täällähän puhutaan naisista rahanhaaskaajina ja lompakkoloisina.

Suomessa taloudellisesti miehen tulojen varaan heittäytymistä suloisena kodin pikku hengettärenä pitäisin huomattavan rohkeana vetona. Varsinkin, kun tuo pikku hengetär nostetaan pihalle hänen täytettyään 23 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet tässä taitavat olla ne, jotka eivät tajua. En tiedä onko kyse projisoinnista vai mistä.

Naiset eivät valitse koulutusta tai uraa sitä ajattelen, että saisivat sillä miehen. Naiset tekevät valinnan sen mukaan mistä itse haaveilevat. Sillä ei siis ole väliä pitääkö mies uraa kiinnostavana vai ei.

Joten ihmettelen mikä ihmeen tarve joillain miehillä on toistella sitä, ettei miehiä kiinnosta nuo asiat. Ei niitä valintoja ole alunperinkään tehty miehiä varten. 

Tämä! Naisen ammatilliset kiinnostukset voi olla mitä vaan tekoälystä viherkasveihin ja johtamisesta lastenhoitoon, ja ne valinnat tehdään aivan totaalisen muista syistä kuin miesten preferensseistä. 

Eikös ap:n pointti kuitenkin ollut, että naiset luulevat miesten olevan kiinnostuneita naisessa noista asioista, vaikkei näin oikeasti ole. 

Vierailija
84/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis äidin itsellesi. Naisen joka käy töissä mutta tienaa vähemmän kuin mies mutta maksaa puolet laskuista, hoitaa kodin ja lapset, tukee miestä ja pitää miestä perheen päänä.

Joo, jatka etsimistä. 

Vierailija
85/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua kiinnostaa naisten urat.

-  Mies 32 v.

Kikkelisti, puhutaan työstä.

Vierailija
86/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkuiset suominaiset alapeukuttaa! :D

Vierailija
87/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa todellisuudessa. Tohtorit pariutuvat tohtoreiden kanssa ja maisterit maistereiden. Hyvin monella DI-naisella on DI-mies. Voi olla, että miehille koulutuksen tasolla ei ole niin suurta merkitysta kuin naisille, mutta korkeasti koulutettu nainen kelpaa varsin hyvin korkeasti koulutetulle miehelle.

Täh…??kyllä minun kaveripiirissäni on dippainssi naimissa naisen kanssa joka on vain  AMK:n käynyt eikä edes ylioppilas. Nyt ei pidä lähteä yleistämään, että kaikilla olisi sama pariutumisajatus. Katsos se ihastuminen=rakastuminen kun ei ole ihan pelkästään meidän käsissä ja järjellä hallittavissa.

Vierailija
88/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsekaan:)! Olen itse korkeantason nainen, eikä kiinnosta pätkääkään miten täysinn tuntemattomiin miehiin vaikuttaa...:):)

Vierailija
89/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uran luominen ole maskuliinisuutta. Kyllähän nyt  nainen voi luoda uraa myös säilyttäen femiinisyytensä ja pehmeytensä. Mutta naisen pehmeyskin on mun kokemuksesta joillekkin miehille ongelma, eli sanovat että ei saa olla liian kiltti ja pehmeä tms. Ei kannata yrittää kontrolloida toista ihmistä, että sun pitää olla sitä tätä tai tuota. Eikä myöksään yleistää. Antaa kaikkien kukkien kukkia ja sieltä kedosta sitten poimitaan se mieleinen eikä haukuta muita. Miksi se ei aina toimi, että miehellä on ns. femiininen nainen? Koska jos miehellä on paljon rahaa ja naisella ei, mies voi käyttää sitä liikaa hyväkseen. Mies saa määrätä millainen talo ostetaan, miten se sisustetaan ja mitä ylipäänsä ostetaan kun hän hallitsee rahoja. Femiininen nainen haluaa nimenomaan luoda sen kodin, sisustaa sen ym. Ei me femiiniset naiset viihdytä maskuliinisessa ultra modernissa kylmässä kodissa, jossa me tarvitaan miehen lupa kaikkeen. Viihdyn pinkissä pumpulissani ja sen voin mahdollistaa itse kustantamalla sen ja luomalla uran. Ei sej ole kilpailua miehen kanssa, se on omani ottamista maailmassa, jossa joku haluaa minusta vain pavelijan häntä tukemaan käskystä. 

Vierailija
90/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kaltainen mies, joka ei ole kiinnostunut naisen urasta, voi itse asiassa projisoida omia epävarmuuksiaan ja pelkojaan. Hän saattaa kokea itsensä riittämättömäksi, kun tällaiset uranaiset eivät ole kiinnostuneita hänestä tai koska hän ei ole itse yhtä menestynyt, ja kääntää tilanteen ympäri väittäen, ettei ole itse kiinnostunut. Tämä on psykologinen puolustusmekanismi, joka suojelee hänen itsetuntoaan.

Vierailija
91/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat miehet kyllä arvostaa lompakkoa. Ihan kaikki. Oli varakas itse tai ei. Kai ne faktat elämässä alkaa sitten jo hallita ulkoisia seikkoja enemmän. 

Itse elätän työtöntä miestäni ja hän lienee hyvinkin kiinni minussa, koska meillä on suhteellisen hyvä elintaso hänen pitkäaikaistyöttömyydestään huolimatta. Minulla on hyvä palkka, sijoituksia ja olen perinyt ihan mukavasti. Hän maksaa tämän taloudellisen mukavuuden takaisin olemalla "kotiherrani" eli minä en tee lainkaan kotitöitä. Meillä on aina siistiä, ruokaa pöydässä jne. Ja hän saa tuon pienen työttömyyskorvauksen, josta ostelee omia asioitaan ja lisäksi siirrän hänelle 900 Euroa ruokarahaa kuussa, josta ostelee meidän ruuat. Olemme tasavertaisia tästä rahajutusta huolimatta. Matkustelemme paljon, en soimaa miestä tilanteesta ja hän saa kaikkea itselleen siinä kuin minäkin. Tietysti joskus harmittelen tätä tilannetta mielessäni, mutta yritän ottaa tästä hyvät puolet ulos. Eli sen, että meillä on mukavaa keskenämme, meillä on taloudellisesti hyvä elämä edelleen ja minun elämäni työn ohessa on valtavan helppoa, kun ei tarvitse huolehtia omakotitalosta, ei ruokakauppakäynneistä yms. Oli sekin aika, kun painoin iltaisin kotitöitä, leikkasin nurmikkoa jne. Lapset oli pieniä ja kumpikin oltiin töissä kiinni. 

Ah, mulle kelpais tällainen kotimies. Ei ole edes hirveen iso palkka enkä kaipaa isoa elintasoa, mutta ah, jos mies tekis mulle ruuat sen mukaan mitä haluan ja pitäis kodin siistinä. 

Vierailija
92/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskuliininen ja vahva mies nimenomaan kestää, että myös nainen on vahva. Ainoastaan heikkoluonteiset miehet kokevat vahvan naisen uhkana.

Vierailija
93/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua pikkusieluista miestä, jonka hauras ego ei kestä, jos nainen on menestynyt.

Minä en ole itse uranainen, mutta minustakin olisi valtava turn off, jos mies vähättelee niitä, jotka ovat.

Vierailija
94/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet tässä taitavat olla ne, jotka eivät tajua. En tiedä onko kyse projisoinnista vai mistä.

Naiset eivät valitse koulutusta tai uraa sitä ajattelen, että saisivat sillä miehen. Naiset tekevät valinnan sen mukaan mistä itse haaveilevat. Sillä ei siis ole väliä pitääkö mies uraa kiinnostavana vai ei.

Joten ihmettelen mikä ihmeen tarve joillain miehillä on toistella sitä, ettei miehiä kiinnosta nuo asiat. Ei niitä valintoja ole alunperinkään tehty miehiä varten. 

Tämä! Naisen ammatilliset kiinnostukset voi olla mitä vaan tekoälystä viherkasveihin ja johtamisesta lastenhoitoon, ja ne valinnat tehdään aivan totaalisen muista syistä kuin miesten preferensseistä. 

Eikös ap:n pointti kuitenkin ollut, että naiset luulevat miesten olevan kiinnostuneita naisessa noista asioista, vaikkei näin oikeasti ole. 

Miehet. Taasko palstainkkeli luulee olevansa kaikkien miesten valtuuttamana täällä puhumassa.

Vierailija
95/95 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet. Taasko palstainkkeli luulee olevansa kaikkien miesten valtuuttamana täällä puhumassa.

Kerroin vain ap pointin, kun keskustelu lähti tuossa kohtaa sivuraiteille. En muuten ollut puolesta tai vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi