Milloin naiset tajuavat, että miehiä ei kiinnosta naisen ura, status tai mihin kaikkeen nainen pystyy ilman miestä?
Nuo ovat täysin toisarvoisia juttuja. Paljon tärkeämpää on se tukeeko nainen miestä, onko lämmin ihminen ja tuoko suhteeseen feminiinistä pehmeyttä.
Tämä pätee varsinkin menestyneisiin, maskuliinisiin korkean tason miehiin.
Mies ei halua kilpailla naisen kanssa.
Kommentit (46)
Tajuan. Siksi pysynkin ilomielin sinkkuna ja neitsyenä.
Kaikilla tuntemillani menestyneillä, maskuliinisilla korkean tason miehillä on menestynyt kumppani. Katso vaikka huippupolitiikkoja, huippuyritysten johtajia, urheilijoita, näyttelijöitä, muusikoita... hyvin harva heistä on tavisnaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kun minä en saa naisia, niin teen täällä palstalla parhaani, etteivät muutkaan miehet saa.
Tämä on tullut silloin tällöin mieleen 😆
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua kiinnostaa naisten urat.
- Mies 32 v.
Hmm mitkäköhän urat sinua naisessa kiinnostaa?
Mieheltä kysyttiin millaista naista hän etsii. Pitäisi olla lojaali, uskollinen, kokata ja pitää koti siistinä, toimia viihdytysjoukkoina sekä olla naisellinen.
Mieheltä kysyttiin myös mitä hän itse tuo suhteeseen. Mies ilmoitti ylpeänä olevansa lojaali ja uskollinen.
Tässä näemme miksi naiset eivät enää halua parisuhdetta. Miehet haluavat äiskän/ilmaisen piian. Ilmeisesti elämänkumppani on vanhentunut konsepti?
Mitä miehet itse kuvittelevat olevan riittävästi kuten yllä on siis oikeasti "bare minimum" eli niin itsestäänselvyys että miksi edes mainita niitä. Oujee ja kaikki laskut tietty puoliksi, aina 🤭 Ja mahdollisten lasten kulut kuuluu naisen maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä vitsi, onhan? KAIKKIA miehiä, joita edes vähäkään tunnen isästäni lähtien, kiinnostaa miten nainen tienaa, mikä koulutus on, mikä status jne jne. Enemmän kuin naisia, vaikka ihan päinvastaista väitetään. Jos tämä olisi edes vähäkään totta, niin miksi et koskaan näe esim. lääkärimiehen puolisona vaikkapa siivoojaa? Miehet muutenkin tekee ihan toisin kun ne väittää tekevänsä. Olen sairaanhoitajana isossa yliopistollisessa sairaalassa ja melkein kaikkien mieslääkäreiden puolisot ovat joko toisia lääkäreitä tai sitten muita akateemisia. Naislääkäreiden puolisoissa on duunareitakin, eräskin nainen naimisissa sähköasentajan kanssa. Niin että kumpaa sukupuolta ne valta, koulutus ja raha nyt ei kiinnostakaan?
Word. Mä taas siivoan isossa yliopistollisessa sairaalassa, oma aviomies löytyi tunneleista (logistiikasta) 21 v sitten. Hiljattain edesmennyt kollega ei koskaan löytänyt omaansa, kertoi vain kuinka tinderöinti kaatui
usein hänen ammattiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä vitsi, onhan? KAIKKIA miehiä, joita edes vähäkään tunnen isästäni lähtien, kiinnostaa miten nainen tienaa, mikä koulutus on, mikä status jne jne. Enemmän kuin naisia, vaikka ihan päinvastaista väitetään. Jos tämä olisi edes vähäkään totta, niin miksi et koskaan näe esim. lääkärimiehen puolisona vaikkapa siivoojaa? Miehet muutenkin tekee ihan toisin kun ne väittää tekevänsä. Olen sairaanhoitajana isossa yliopistollisessa sairaalassa ja melkein kaikkien mieslääkäreiden puolisot ovat joko toisia lääkäreitä tai sitten muita akateemisia. Naislääkäreiden puolisoissa on duunareitakin, eräskin nainen naimisissa sähköasentajan kanssa. Niin että kumpaa sukupuolta ne valta, koulutus ja raha nyt ei kiinnostakaan?
Jaa, eipä minua miehenä voisi nuo vähempää naisessa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille akateemisille miehille löytyy halutessaan akateeminen kumppani, kaikille akateemisille naisille ei välttämättä. Kilpailu on kovempaa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä naisena olen huomannut että naiset ovat tarkkoja miehen tuloista ja statuksesta, miehille sellainen ei ole naisessa niin tärkeää. Ja siis ihan yleistyksenä.
Omassa tuttavapiirissä on paljon pitkään yhdessä olleita pariskuntia, joissa mies on korkeammassa asemassa ja vaimo sitten pienipalkkaisemmassa työssä.
N44
Ai jaa? Tunsin kerran yhden ulkomaalaisen tohtorin hyvin konservatiivisestä kulttuurista ja hän kertoi, ettei pystysi edes ajattelemaan seurustelua naisen kanssa, ellei nainen olisi vähintään maisteri tai lääkäri. Niin että miehiähän ei kiinnosta ollenkaan naisen ammatti ja koulutus, vai miten se nyt olikaan...😂😂😂
Ystäväni ovat kiinnostuneita asioistani, se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, eipä minua miehenä voisi nuo vähempää naisessa kiinnostaa.
Moni nainen tosiaan elää siinä kuvitelmassa että miehiä yleisesti tuollainen kiinnostaa. Varmasti on niitäkin joita kiinnostaa, mutta kyllä he ovat vähemmistössä.
En totta puhuen ole uhrannut ajatustakaan sille mitä miehet yleisesti haluavat naisesta. Olen vasta vanhemmiten tajunnut, että miehelle tosiaankin on tärkeintä naisen femininiinisyys. Sekä ulkoisesti että sisäisesti. Siitä on turha naisten suuttua, koska naisille myös on tärkeintä maskuliinisuus (jolle ei ole tarkkaa määritelmää, vaan se on osittain subjektiivinen kuten on käsitys feminiinisyydestäkin).
Olen luontaisesti hakeutunut sellaisten miesten seuraan, joille samanlaiset asiat ovat tärkeitä kuin itselleni ja jotka tukevat minua kaikessa mitä teen. Ensimmäinen poikaystäväni esim. oli jonkinlainen rokkistara ja itsekin soitin bändissä, tapasimme treenikämpällä. Ei hän ollut kiinnostunut bändäreistä, jotka olisivat palvoneet häntä, vaan hän piiritti minua ihan normaaliin tapaan. Vielä kaksi vuotta sen jälkeen kun olimme eronneet, hän kirjoitti mulle musiikkiin liittyviä kirjeitä ja kyseli kaikesta mitä teen (löysin nuo täysin unohtamani kirjeet toissakesänä). Kyllä hän oli kiinnostunut "urastani", opinnoistani jne. ja halusi tukea, vaikka emme enää edes seurustelleet, vaan asuin yhdessä toisen miehen kanssa. Joka samoin tuki ja ihaili sitä mitä tein. Ja huipentuma tästä on mieheni. Hän on edistänyt uraani enemmän kuin kukaan muu tässä maailmassa.
Se on ihan totta, että menestyneillä miehillä useimmiten on yhtä menestynyt puoliso. Muu on harvinaista Suomessa ja näin oli jo 60-luvulta alkaen, kun naiset menivät isoin joukoin työelämään. Sotealan ihmisenä äitini sai päivähoitopaikan jo ennen päivähoitoa ns. seimestä eli menin jo muutaman kuukauden ikäisenä vauvana päivähoitoon. Kun sain itse vauvan, oli hiuksia nostattavaa tajuta miten pieni ja avuton ihminen tuossa iässä on. Mutta äiti oli töissä eikä äitiysloma ollut kuin 3 kk tuolloin.
Tässäkään ei ole kysymys eroista sukupuolten välillä, vaan ihmisistä. Kuka tuntee minkäkin asian merkitykselliseksi kumppaninsa kohdalla.
Milloin miehet tajuavat ettei se mitä nainen viestii itsestään ole välttämättä tarkoitettu juuri kyseiselle miehelle eikä jollekin kuka on juuri hänen mielestään alfamies?
Juuri eilen vappubileissä mietin, miten onnellisia ollaan. Miehet ovat Otaniemen opiskelukavereita 30v takaa ja me naiset eri aloilla, ylilääkäristä hotellityöntekijään.
Ei minkäänlaista kilpailua kenenkään kesken, vaan säkenöivän hauskaa debattia ja lämmin ilmapiiri. Ollaan ystäviä ristiin, ja miehet tukevat naisia ja miehiä, ja naiset tukevat miehiä ja naisia.
Ihmisiä ollaan kaikki ja kunnioitamme toisiamme statuksesta riippumatta <3
Mää haluusen miähen, jok ossoo hieroo niskoi ja pilkkoo klapei. Ja hyviks eduisk katsotaankos myös se, et ossoo kattoo kukkei mit osteloo mul. Ja pittuuskasvu saapi olla vaikka jottain männyn korkunens ja tumma kuin synkin yö.
Ei pidä paikkaansa todellisuudessa. Tohtorit pariutuvat tohtoreiden kanssa ja maisterit maistereiden. Hyvin monella DI-naisella on DI-mies. Voi olla, että miehille koulutuksen tasolla ei ole niin suurta merkitysta kuin naisille, mutta korkeasti koulutettu nainen kelpaa varsin hyvin korkeasti koulutetulle miehelle.