Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelu eroa vasta tekevän miehen kanssa

Vierailija
01.05.2026 |

Olen itse eronnut pari vuotta sitten. Vuoroviikkoelämä pyörii kivasti. Joka toinen viikko keskitys lapsiin (yläkouluikäisiä) ja  teen vähän vähemmän töitä, joka toinen viikko teen vähän enemmän töitä, harrastan ja tapaan ystäviä jne.

Kaipaan kyllä seuraa koti-iltoihin, mutta en ole lähtenyt deittialustoille, kun tuntuu pöljältä ajatus, että jos joku ehdottaisi treffejä, niin mulla olis tarjota joku 1 ilta jostain 2-3 viikon päästä aikaehdotukseksi, jolloin sopis. Ja muutenkin tuntuu kamalan vaivaalloiselta alkaa laittautua treffeille, jos ei edes tiedä, onko kiinnostunut tyypistä. Siis nettitreffeillähän pitäis vaan mennä pienellä kynnyksellä kattomaan synkkaako livenä yhtään, ja se ei nyt tässä elämäntilanteessa oo ihan helppo järjestää.

Noh, nyt tapasin ihan sattumalta kiinnostavan miehen, joka pyysi treffeille. Oli kivat treffit, mutta heti löytyi se redflag, tyyppi on vasta tekemässä eroa. Talo vasta laitettu myyntiin ja myyminenhän voi kestää vaikka vuoden tai pari. Asuu siis vielä saman katon alla vaimon ja lasten kanssa. Sanoo sitä kulissiavioliitoksi.

Mies on kiva, mutta jos olisin jossain deittialustalla valikoimassa, en edes harkitsisi, vaan sanoisin, että palataan asiaan, kun asutte erillään. Nyt kun mun oma tilanne on, että en sinne deittialustalle asti ole edes päässyt vielä, niin harkitsen…

Mitä sä tekisit?

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen lapset ovat kovin pieniä, kehottaisin miestä vielä harkitsemaan avioliiton pelastamista. 

Vierailija
102/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka on ns. eroomassa ja asuu ns. exänsä kanssa, aina myös panee sitä, eikä vaimo koskaan tiedä että mies hommailee ns. eroa. = mies vain pettää, yleensä ei ole edes eroamassa jos ei saa jotain ns. parempaa nalkkiin tai jos eron hinta on rahallisesti muka liikaa.

Aina ja aina. Hae apua katkeruuteesi.

Tottahan tuo on. Normaalit ihmiset eroaa oikeasti ennen kuin edes miettii mitään uutta suhdetta. Nää miehet jotka lupailee eroa uudelle, toimivat juuri tuossa viestissä kuvatulla tavalla.

No mistäs vtun kristallipallosta sä näet ettei tässä tapauksessa ole suhde päättynyt? Koska taloa ei ole myyty? Sulla on pelkkiä mutuja ja asenteita. Voi olla, että ei ole eronnut, mutta voi myös olla. Olet todella väärässä tuossa yleistyksessäsi.

Osui ja upposi?

Minuun ei kyllä vauvapalstalla uppoa mikään. Mutta on naurettavaa täysin tuntemattomana ja netissä väittää tietävänsä miten jonkun ihmisssuhdetilanne menee.

Mitähän sinä sitten ylipäätäån teet vauvapalstalla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti valehtelee ja olet hänelle vain pettämisen väline. Ehdota että meette yhdessä puhumaan sen vaimolle tulevasta kuten aikuiset, ei oo keltään pois, ja jos ei suostu niin poikki. 🤣

Miksi sille vaimolle pitää mennä puhumaan? Jos mulle olisi noin tultu puhumaan, niin olisin pitänyt molempia ihan hulluna. 

Miksi ei voisi? Jos pelkkä kulissiliitto kuten mies kertoo ja ero tulossa ja talo myynnissä niin miksei siitä voisi aikuiset ihmiset keskenään sopia että miten omaisuus ositetaan, miten lapset hoidetaan, voisiko mies muuttaa pois jo nyt. Kyllähän se on sen uuden naisenkin asia. Mutta juju onkin siinä että mies joka vain pettää eikä ole aikeissakaan erota tai ainakaan kertonut aikeistaan vaimolleen, ei missään nimessä halua vaimon ja uuden välille mitään kontaktia. Jos ero tapahtuisi oikeasti normaaleissa merkeissä ja kyseessä olisi tosiaan pelkkä kulissiliitto vailla tunteita, ei sillä vaimollakaan olisi miehestä mitään pahaa sanottavaa uudelle. Riski on se että totuus miehestä paljastuu sekä vaimolle että uudelle, ja molemmat lähtee lätkimään.

Kahdesti tavattu ja ositukset sun muut ovat ventovieraan naisen asia? No ei ole. Olet aivan kahjo.

Varmaan setelin kuvat pyörivät myös verkkokalvolla.

Vierailija
104/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon myynti ei ole mikään syy jäädä yhteen asumaan erotessa. Meidän erossa minä jäin lasten kanssaan asumaan kunnes vuoden päästä saatiin myytyä. Ei edes mietitty muuta ratkaisua vaikka kummallakaan ei ollut uutta kuvioissa.

Vierailija
105/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ensinnäkään ymmärrä järjestelyjä, joissa erotaan ja asutaan saman katon alla vielä kuukausia jopa. Samalla etsitään uutta kumppania jota sitten ihan tarkoituksella hierotaan exän naamaan, että mitäs se haittaa, ei olla enää yhdessä niin mitäs valitat. Muuttakaa erilleen kun eroatte! En ole vielä yhtään sellaista eroa nähnyt, jossa jäädään saman katon alle ja ei riideltäisi katkeroituneina, en yhtä ainutta.

Ihan hyvin voi asua yhdessä, kunnes asuntoasiat hoidettu.  Ei haittaa vaikka deittailee jo. Sovussa voi erota.

Ehkä minä sitten tunnen ihmisiä, jotka loppujen lopuksi ei osaa erota sovussa. Ero alkanut sopuisasti, kunnes toinen tai kumpikin ylittänyt entistä kumppania kunnioittavat rajat.

Vierailija
106/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka on ns. eroomassa ja asuu ns. exänsä kanssa, aina myös panee sitä, eikä vaimo koskaan tiedä että mies hommailee ns. eroa. = mies vain pettää, yleensä ei ole edes eroamassa jos ei saa jotain ns. parempaa nalkkiin tai jos eron hinta on rahallisesti muka liikaa.

Aina ja aina. Hae apua katkeruuteesi.

Tottahan tuo on. Normaalit ihmiset eroaa oikeasti ennen kuin edes miettii mitään uutta suhdetta. Nää miehet jotka lupailee eroa uudelle, toimivat juuri tuossa viestissä kuvatulla tavalla.

No mistäs vtun kristallipallosta sä näet ettei tässä tapauksessa ole suhde päättynyt? Koska taloa ei ole myyty? Sulla on pelkkiä mutuja ja asenteita. Voi olla, että ei ole eronnut, mutta voi myös olla. Olet todella väärässä tuossa yleistyksessäsi.

Osui ja upposi?

Minuun ei kyllä vauvapalstalla uppoa mikään. Mutta on naurettavaa täysin tuntemattomana ja netissä väittää tietävänsä miten jonkun ihmisssuhdetilanne menee.

Mitähän sinä sitten ylipäätäån teet vauvapalstalla? 

Viihdytän itseäni kaltaistesi kaikenkattavia analyyseja lukien.

Vierailija
107/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo kommenttien perusteella ap ja päättänyt, miten etenet varatun miehen kanssa, joka ei selkeästi ole eroamassa... Tämähän on täysin klassikkotapaus.

Vierailija
108/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kyllä hyvin jauhot pussissa, kun petaa uuden kodin ja naisen huolenpidon itselleen noin näppärästi. Kohta ehdottelee yhteen muuttoa, suoraan vanhasta kodistaan. 

Vierailija
109/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkos edes varma, että oikeasti eroamassa? Juokse ja äkkiä!

Ei tuossa tarvitse edes juosta, kun ei tuon suurempia kiinnityksiä ole. Joku jo sanoikin, että jos haluat laastariksi, niin siitä vaan. Lisään tuohon vielä sen, että jos haluat dramaattisia käänteitä elämääsi, niin antaa palaa. Muuten voi vaan todeta, että selvittää avioliittonsa ihan vaimonsa kanssa. Oikeasti, kun on itse eronnut ja siitä selvinnyt rauhallisemmille vesille, miksi lähteä kolmanneksi pyöräksi mihinkään, mikä todennäköisimmin vie vain samoihin kahnauksiin, missä itsekin on jo ollut. Tyynesti vaan eteenpäin, mielummin yksin kuin "kulissiavioliitossa" temppuilevan kanssa. 

Vierailija
110/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ensinnäkään ymmärrä järjestelyjä, joissa erotaan ja asutaan saman katon alla vielä kuukausia jopa. Samalla etsitään uutta kumppania jota sitten ihan tarkoituksella hierotaan exän naamaan, että mitäs se haittaa, ei olla enää yhdessä niin mitäs valitat. Muuttakaa erilleen kun eroatte! En ole vielä yhtään sellaista eroa nähnyt, jossa jäädään saman katon alle ja ei riideltäisi katkeroituneina, en yhtä ainutta.

Kallista muuttaa vuokralle vaikka viideksi kuukaudeksi ja siitä taas omaan asuntoon. Muutto maksaa ja aina ei ole helppoa löytää asuntoa vaikka alle puoleksi vuodeksi. Kämppiksenä menee muutama kuukausi helposti.

Vierailija
111/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on kyllä hyvin jauhot pussissa, kun petaa uuden kodin ja naisen huolenpidon itselleen noin näppärästi. Kohta ehdottelee yhteen muuttoa, suoraan vanhasta kodistaan. 

Upea analyysi, todellisella ammattitaidolla laadittu. Kuka tahansa ei pystykään etänä lausumaan tuollaisella varmuudella tuntemattomien ihmisten elämäntilanteiden käänteitä. Onko kristallipallosi itse valmistettu vai tilasitko temusta?

Vierailija
112/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista muuttaa vuokralle vaikka viideksi kuukaudeksi ja siitä taas omaan asuntoon. Muutto maksaa ja aina ei ole helppoa löytää asuntoa vaikka alle puoleksi vuodeksi. Kämppiksenä menee muutama kuukausi helposti.

Mutta sellaisen kanssa ei kannata tapailla, jos ei rahkeet riitä muuttaa omilleen.

Vierailija
113/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole eromassa tai jos on, olet laastari eli rebouncemimmi.

Vierailija
114/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan sanoisin, että palataan asiaan, kun olet eronnut, ja asutte erillään.

Sitäpaitsi, mies puhuu kulissiliitosta, niin en usko että ovat eronneet. Onkohan erosta edes puhuttu oikeasti, ei nyt ainakaan päätöstä ole taidettu vielä tehdä? ..tai varsinkaan vielä taloa laitettu myyntiin..?

Erota voi vallan mainiosti ensin, ja sitten myydä sitä taloa. Näin sitä kai yleensä tehdään, koska talon myynnissä voi tosiaan mennä määrittämätön aika.

Veikkaisin, että miehellä saattaa olla eroahaluja, mutta mielellään niin, että uusi suhde ja uusi elämä olisi valmiiksi jo pedattu ennen eroa, tai sitten haluaa sivusuhteilla.

Ja tarkemmin ajatellen, jos mies ei ole sinulle nyt suhdetilanteestaan ihan rehellinen, miltä tuo minusta kuulostaa, niin ei välttämättä kannata palata myöhemminkään asiaan, vaikka eroaisivat jossain vaiheessa ihan aikuisten oikeasti, jos mies ei ole kerran rehti ja suoraselkäinen. 

Toki jo oikeasti pian muuttavatkin erilleen, niin sitten on saattanut olla rehellinen. Ei kuulosta nyt kuitenkaan kokonaisuudessaan ihan siltä. 

Mielestäni ylipäätään ei pitäisi alkaa deittailla vielä uusia, jos lapsille tai kellekkään muullekaan ei ole edes kerrottu erosta vielä. 

(ps. Jos päätät olla mieheen vielä yhteydessä, niin kysyhän tarkemmin tuosta erosta, että mitä on tarkasti ottaen vaimon kanssa puhuttu, kuka asiasta tietää, miten ovat suunnitelleet järjestävänsä lasten asiat eron jälkeen jne. Jos välttelee aihetta tai antaa ympäripyöreitä vastauksia, niin todennäköisesti ei ole oikeasti puhuttu ja suunniteltu eroa ja erojärjetelyjä.)

Vierailija
115/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin todennäköisesti se klassinen tilanne että on "eroamassa" eli ei ole. Saatuaan sut koukkuun alkaa selittely miksi tilanne venyy ja venyy.

Tämä on just se, mitä mulla tuli itselläkin ekana mieleen, ja lähestulkoon meinasinkin lopettaa keskustelun heti siinä.

Mutta sitten kun ajattelin asiaa vielä toiseen kertaan, niin aloin ajatella niin päin, että kun enhän oikeastaan ollut edes etsimässä mitään seurustelusuhdetta, niin onko tällainen kevyt deittailu kivan miehen kanssa ilman suurempaa vaivannäköä ja sitoutumisia kuitenkin parempi, kuin olla vaan yksin, miettiä, että olis välillä kiva, kun olis seuraa koti-iltoina, mutta ei kuitenkaan jaksaa nähdä vaivaa sen nettideittailun suhteen, kun se on työlästä.

ap

Kevyesti ja helposti haluaisit sekoittaa entisrstään jonkun toisen parisuhteen? Outo ajatuskuvio.

Vierailija
116/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon myynti ei ole mikään syy jäädä yhteen asumaan erotessa. Meidän erossa minä jäin lasten kanssaan asumaan kunnes vuoden päästä saatiin myytyä. Ei edes mietitty muuta ratkaisua vaikka kummallakaan ei ollut uutta kuvioissa.

Kyllä se on kun ei ole kuin se tuulen huuhtoma perse. 

Vierailija
117/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi tietää mitä itse haluaa. 

Vierailija
118/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin todennäköisesti se klassinen tilanne että on "eroamassa" eli ei ole. Saatuaan sut koukkuun alkaa selittely miksi tilanne venyy ja venyy.

Tämä on just se, mitä mulla tuli itselläkin ekana mieleen, ja lähestulkoon meinasinkin lopettaa keskustelun heti siinä.

Mutta sitten kun ajattelin asiaa vielä toiseen kertaan, niin aloin ajatella niin päin, että kun enhän oikeastaan ollut edes etsimässä mitään seurustelusuhdetta, niin onko tällainen kevyt deittailu kivan miehen kanssa ilman suurempaa vaivannäköä ja sitoutumisia kuitenkin parempi, kuin olla vaan yksin, miettiä, että olis välillä kiva, kun olis seuraa koti-iltoina, mutta ei kuitenkaan jaksaa nähdä vaivaa sen nettideittailun suhteen, kun se on työlästä.

ap

Olet siis toinen nainen. Mitä itse ajattelisit naisesta, joka olisi valmis oman aviomiehesi kanssa tuollaiseen suhteeseen?

Mä näen asian niin, että jos vaimo ei ole tietoinen erosta, vaan tyyppi puuhailee vaimon selän takana salaa ja uskottelee vielä kotona, että kyllä tässä harkitaan ja yritetään vielä, niin silloin mä olen toinen nainen. Mutta jos mies puhuu totta ja oikeasti asuvat kämppiksinä siihen asti, että talo on myyty ja ovat sopineet, että saa alkaa jo tapailla muita, niin heillä ei oo enää suhdetta ja mies on vapaa.

Mutta tällä hetkellä, kun ei tosiaan vielä olla kun ihan vähän tutustuttu, en vielä tiedä, kumpi tilanne on. Jos päätän lähtee vielä kolmansille treffeille, niin sit täytyy ottaa asia puheeks ja varmistaa ne faktat, jotka on varmistettavissa. Se, onko miehellä faktoista huolimatta vielä tunteita vaimoa kohtaan, ei harmillisesti oo varmistettavissa. Ja oon siitäkin kyllä tietoinen.

Ite en oo vielä ihastunut. Tyyppi on kiva, mutta voisin ihan yhtä hyvin sanoa heipat, kun en mä tässä elämäntilanteessa tosiaan mitään suurta romanssia nyt edes kaipaa. Satunnainen seura kelpais.

ap

Sano sille heipat ennen kuin itse sotkeennut tapaukseen yhtään enempää, pääset vähemmällä hämmennyksellä. Itse läksin vastaavaan kuvioon, ja olin tosiaan niin hölmö, että halusin uskoa kaiken mitä minulle syötettiin. Kuvittelin itsestäni liikoja, ja suljin silmäni kaikilta tosiasioilta. En pitänyt itseäni naurettavana, vedätettävänä hölmönä, vaan olin mielestäni kärsivällinen odottaessani rakastettuni eroa. Tosiasiassa heillä ei ollut edes aikomusta erota, lapsiakin tuli siinä odotellessani kaksin kappalein. 

Mitä pidempään tuollaisessa on mukana, sen enemmän satuttaa vain ja ainoastaan itseään. 

Vierailija
119/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaipaa stressiä, niin tapailu "eroamassa" olevan kanssa vastaa siihen tarpeeseen. Kuulostaa hieman epätoivoiselta. Vapaitakin kun löytyy kevyeeseen suhteeseen.

Jep, varmaan joku stressittömämpikin vaihtoehto olis, mutta stressiä sekin aiheuttaa, jos pitää alkaa jostain deittipalstan tarjonnasta karsimaan kivaa tyyppiä. Alkaa itkettää jo ajatuskin, että menis tuntitolkulla aikaa perata sitä viestitulvaa, saatika tälläytyä treffikuntoon vaan mennäkseen toteamaan, että heti käy ilmi, ettei synkkaa. 

Tän tyypin kanssa sattui synkkaamaan, kun livenä törmättiin.

ap

Vaikuttaa, että olet läheisriippuvainen. 

Joo, todellakin läheisriippuvaista on, että oon eron jälkeen 2 vuotta elänyt omaa elämääni tyytyväisenä jaksamatta edes Tinderiä ladata kännykkään, koska miksi. Mutta kiitos analyysistä. :D

ap

Mutta kovinki helposti pitäisi uusi kumppani löytyä, vaikka jonkun muun puoliso. Mitä ihmettä nyt taas? 

Vierailija
120/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upea analyysi, todellisella ammattitaidolla laadittu. Kuka tahansa ei pystykään etänä lausumaan tuollaisella varmuudella tuntemattomien ihmisten elämäntilanteiden käänteitä. Onko kristallipallosi itse valmistettu vai tilasitko temusta?

Ihanaa, että olet sitä mieltä. Välineeni ei ole temukristallipallo vaan palstalla vietetyn ajan seurauksena otsaani syntynyt kolmas silmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän