Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelu eroa vasta tekevän miehen kanssa

Vierailija
01.05.2026 |

Olen itse eronnut pari vuotta sitten. Vuoroviikkoelämä pyörii kivasti. Joka toinen viikko keskitys lapsiin (yläkouluikäisiä) ja  teen vähän vähemmän töitä, joka toinen viikko teen vähän enemmän töitä, harrastan ja tapaan ystäviä jne.

Kaipaan kyllä seuraa koti-iltoihin, mutta en ole lähtenyt deittialustoille, kun tuntuu pöljältä ajatus, että jos joku ehdottaisi treffejä, niin mulla olis tarjota joku 1 ilta jostain 2-3 viikon päästä aikaehdotukseksi, jolloin sopis. Ja muutenkin tuntuu kamalan vaivaalloiselta alkaa laittautua treffeille, jos ei edes tiedä, onko kiinnostunut tyypistä. Siis nettitreffeillähän pitäis vaan mennä pienellä kynnyksellä kattomaan synkkaako livenä yhtään, ja se ei nyt tässä elämäntilanteessa oo ihan helppo järjestää.

Noh, nyt tapasin ihan sattumalta kiinnostavan miehen, joka pyysi treffeille. Oli kivat treffit, mutta heti löytyi se redflag, tyyppi on vasta tekemässä eroa. Talo vasta laitettu myyntiin ja myyminenhän voi kestää vaikka vuoden tai pari. Asuu siis vielä saman katon alla vaimon ja lasten kanssa. Sanoo sitä kulissiavioliitoksi.

Mies on kiva, mutta jos olisin jossain deittialustalla valikoimassa, en edes harkitsisi, vaan sanoisin, että palataan asiaan, kun asutte erillään. Nyt kun mun oma tilanne on, että en sinne deittialustalle asti ole edes päässyt vielä, niin harkitsen…

Mitä sä tekisit?

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo kommenttien perusteella ap ja päättänyt, miten etenet varatun miehen kanssa, joka ei selkeästi ole eroamassa... Tämähän on täysin klassikkotapaus.

Samaa olin tulossa kommentoimaan, ap on jo päättänyt jatkaa pidemmälle ja yritti hakea jotain päänsilittelyä täältä. Jotain tunnetta on myös jo pelissä kun noin asiaa kaivelee ja kääntelee vaikka kaksi kertaa tavannut.

Vierailija
142/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUOKSE!!!!

Olin samassa tilanteessa. Oli elämäni rakkaus. Ja samalla elämäni suurin virhe.

En enää ikinä koske mieheen, joka on eroamassa tai juuri eronnut ( erosta alle puoli vuotta).

Jos jatkat suhdetta, odota ainakin 2 vuotta ennen kuin muutat yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin itsekkin tein. Yllättävän nopeasti ne asiat olivat tuosta selvinneet. Hyvää miestä kyllä naiset odottavatkin. Itselläni oli monta naista jo ennen eroa odottamassa jotka tiesivät tilanteen ja tasaisin väliajoin ottivat yhteyttä josko jo. Aivan normaalia siis.

Vierailija
144/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät uskalla lähteä parisuhteesta ilman, että uusi kumppani on jo katsottuna. Tämän olen omin silmin todistanut toistuvasti elämäni aikana.

N55

Vierailija
145/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti valehtelee ja olet hänelle vain pettämisen väline. Ehdota että meette yhdessä puhumaan sen vaimolle tulevasta kuten aikuiset, ei oo keltään pois, ja jos ei suostu niin poikki. 🤣

Miksi sille vaimolle pitää mennä puhumaan? Jos mulle olisi noin tultu puhumaan, niin olisin pitänyt molempia ihan hulluna. 

Miksi ei voisi? Jos pelkkä kulissiliitto kuten mies kertoo ja ero tulossa ja talo myynnissä niin miksei siitä voisi aikuiset ihmiset keskenään sopia että miten omaisuus ositetaan, miten lapset hoidetaan, voisiko mies muuttaa pois jo nyt. Kyllähän se on sen uuden naisenkin asia. Mutta juju onkin siinä että mies joka vain pettää eikä ole aikeissakaan erota tai ainakaan kertonut aikeistaan vaimolleen, ei missään nimessä halua vaimon ja uuden välille mitään kontaktia. Jos ero tapahtuisi oikeasti normaaleissa merkeissä ja kyseessä olisi tosiaan pelkkä kulissiliitto vailla tunteita, ei sillä vaimollakaan olisi miehestä mitään pahaa sanottavaa uudelle. Riski on se että totuus miehestä paljastuu sekä vaimolle että uudelle, ja molemmat lähtee lätkimään.

No se vaan, että tässä on vasta kahdet treffit takana. Eli ei ole mitään uutta suhdetta.

Ei kuulu erojärjestelyt, mitkään ositukset ja lasten järjestelyt, millekkään tuoreelle treffinaiselle. Eikä oikeastaan ole mitään asia mihinkään kolmen neuvotteluihin, vaikka olisi ihan jo seurustelusuhdekin kyseessä. Kyllä ero sekä erojärjestelyt hoidetaan niiden kesken, jotka eroaa. 

Uuden naisensa kanssa eroava voi puhua ja suunnitella sitten keskenään mitä mielivät, ihan erikseen. Mutta tällaisesta tilanteesta ei ole nyt kyse.

Vierailija
146/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kerran etsii vain kevyttä suhdetta, eikä mitään ihastusta tähän treffimieheen ole, niin miksei suosiolla treffaile nyt niitä vapaita. Tuollaiseen kevyempään hupiin varsinkin, uskoisin miehiä kyllä löytyvän.

Vierailija
147/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä on nämä jo lueteltukin: onko mies oikeasti edes eroamassa, jos on miksi ei voi muuttaa pois jo nyt jne. Jos mies nyt vaikka oikeasti olisikin eroamassa, niin minulle vähimmäisvaatimus olisi se että mies asuu jo erillään. En jaksaisi tutustua ja kehitellä suhdetta ihmiseen jonka kotiin on porttikielto koska siellä on vaimo tai tuleva ex vaimo ja lapset. Minusta on myös tosi iso red flag ettei mies itse halua jo etäisyyttä ja asua omillaan jos kerran on ero ja on jo treffailemassa uusia. Em jatkaisi ennen kuin ero virallinen ja mies asuu omassa kodissaan. Jos se ei käy miehelle tai alkaa tapailla muuta niin se kertoo kaiken mitä tarvitsee tietää.

Vierailija
148/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele että asuu omassa kämpässään ja ero selvästi vireillä. Jos eropapereita ei ole vireillä, en usko eroamiseen. Pitäisi nähdä paljon tekoja, eikä vaan puhetta. Älä suostu takaoveksi pois vaimon luota. Kun/jos mies oikeasti eroaisi, vaikea sanoa onko mies tosissaan? Tosin mun suvussa on eräs joka rakastui just eroavassa olevaan mieheen. Heillä meni oikein hyvin, saivat lapsia ja menivät naimisiin. Ovat vieläkin yli 20 vuoden jälkeen yhdessä.

Vierailija
149/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät uskalla lähteä parisuhteesta ilman, että uusi kumppani on jo katsottuna. Tämän olen omin silmin todistanut toistuvasti elämäni aikana.

N55

Näin se on, nuorena haksahdin tuollaiseen mieheen joka oli "eroamassa". No juu, muutti se mies omaan asuntoon mutta vaimo asui viereisessä talossa, koska lapset. Itse en halunnut muuta kuin kevyttä tapailua, en todellakaan huolinut jo valmista perhettä ja siitä mies sitten raivostui oikein urakalla. Juu, se ukko palasi vikkelästi vaimonsa hellään hoivaan. Never again, ennemmin olen yksin.

Vierailija
150/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N55

Olet väärässä. Se että minulla oli uusi tai montakin uutta naista varalla jo ennen eroa ei liittynyt millään tavalla uskaltamiseen vaan siihen että en yleensäkään viihdy yksin. Olen aina viihtynyt naisten kanssa paljon paremmin kuin miesten. Ylipäätään miksi ihmeessä pitäisi olla yksin tai jäädä suremaan suhteen jälkeen yksin? Tärkeää on kuitenkin että on käynyt asioita läpi ja tietää mitä elämältä haluaa, niin että se uusi kumppani ei ole mikään laastari vaan on tietyt rajat. M41

Vierailija
151/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaipaa stressiä, niin tapailu "eroamassa" olevan kanssa vastaa siihen tarpeeseen. Kuulostaa hieman epätoivoiselta. Vapaitakin kun löytyy kevyeeseen suhteeseen.

Jep, varmaan joku stressittömämpikin vaihtoehto olis, mutta stressiä sekin aiheuttaa, jos pitää alkaa jostain deittipalstan tarjonnasta karsimaan kivaa tyyppiä. Alkaa itkettää jo ajatuskin, että menis tuntitolkulla aikaa perata sitä viestitulvaa, saatika tälläytyä treffikuntoon vaan mennäkseen toteamaan, että heti käy ilmi, ettei synkkaa. 

Tän tyypin kanssa sattui synkkaamaan, kun livenä törmättiin.

ap

Ulkona / harrastuksissa / tapahtumissa, ja samalla miehiä katselemassa, voi käydä kyllä ihan livenäkin, jos deittipalstat ei tunnu itselle hyvältä vaihtoehdolta. 

En ymmärrä, miksi deittailusta pitäisi ottaa jotain paineita tai tehdä jotain suoritusta. 

Vierailija
152/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä laastari olet. Ja varapil lu.

Vierailija
153/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ensinnäkään ymmärrä järjestelyjä, joissa erotaan ja asutaan saman katon alla vielä kuukausia jopa. Samalla etsitään uutta kumppania jota sitten ihan tarkoituksella hierotaan exän naamaan, että mitäs se haittaa, ei olla enää yhdessä niin mitäs valitat. Muuttakaa erilleen kun eroatte! En ole vielä yhtään sellaista eroa nähnyt, jossa jäädään saman katon alle ja ei riideltäisi katkeroituneina, en yhtä ainutta.

Ihan hyvin voi asua yhdessä, kunnes asuntoasiat hoidettu.  Ei haittaa vaikka deittailee jo. Sovussa voi erota.

No aika harvinaisita, että tuollainen olisi oikeasti hyvä ratkaisu, eikä aiheuttaisi ylimääräistä hankaluutta ja pahaa mieltä ainakin toiselle.

Vierailija
154/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hieman sama tilanne, mutta olin eroa tekevä nainen. Erosin. Uusi mies ei sitten arvostanut lopulta minua. Tuli toinen ero perään. Olin masentunut, meinasin tehdä jotain älytöntä itselleni. Olin kaikkien halveksima. Nykyisin teen vain töitä, opiskelen enkä halua olla kenenkään kanssa yhdessä paitsi hänen, johon rakastuin, mutta ei siitä meidän yhdessäolosta kuitenkaan mitään tulisi. Olen siis yksin.

Vierailija
155/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin todennäköisesti se klassinen tilanne että on "eroamassa" eli ei ole. Saatuaan sut koukkuun alkaa selittely miksi tilanne venyy ja venyy.

Tämä on just se, mitä mulla tuli itselläkin ekana mieleen, ja lähestulkoon meinasinkin lopettaa keskustelun heti siinä.

Mutta sitten kun ajattelin asiaa vielä toiseen kertaan, niin aloin ajatella niin päin, että kun enhän oikeastaan ollut edes etsimässä mitään seurustelusuhdetta, niin onko tällainen kevyt deittailu kivan miehen kanssa ilman suurempaa vaivannäköä ja sitoutumisia kuitenkin parempi, kuin olla vaan yksin, miettiä, että olis välillä kiva, kun olis seuraa koti-iltoina, mutta ei kuitenkaan jaksaa nähdä vaivaa sen nettideittailun suhteen, kun se on työlästä.

ap

Ei ne koti-illat ole samanlaisia ja kodikkaita kun toisella on aina kotiintuloaika sinne vaimon luo. Luultavasti myös käy niin että huomaat siivoavasi asuntoa miehelle ennen vierailua ja miehen jälkiä kämpässä vierailujen jälkeen. Mies ei vie roskapussiakaan koska asuntohan on sinun, ei hänen, hän on vierailemassa. Mies matkailee kahden valmiin kivan kodin välillä joista molemmista huolehtii nainen eikä miehen tarvitse tehdä mitään ja sehän sopii hälle hyvin. 

Vierailija
156/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N55

Lähinnä ihmettelen kuka täyspäinen huolii tuollaisen suoraan suhteesta tai edellisen suhteen kanssa yhtäaikaa suhmuroijan? Onko oma tilannetaju ja tunneäly/empatia ihan nolla? 

Vierailija
157/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suhde meni jo pilalle, nyt voi pilata jonkun muun suhteen... hieno ihminen niin ap kuin mieskin.

Vierailija
158/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis seurustelu vaimoaan pettävän miehen kanssa.

Mikä voisi mennä pieleen?

Onko Seinäjoelta?

Vierailija
159/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä "eroa tekeviä" on pilvin pimein seuraa hakemassa ja tuskin ovat oikeasti eroa puuhaamassa 

Vierailija
160/166 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hakee ilmaista parisuhdeterapiaa. Palaa mamman luokse tuota pikaa. Älä jatka tai ota ainakin maksu korkojen kera. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan