Seurustelu eroa vasta tekevän miehen kanssa
Olen itse eronnut pari vuotta sitten. Vuoroviikkoelämä pyörii kivasti. Joka toinen viikko keskitys lapsiin (yläkouluikäisiä) ja teen vähän vähemmän töitä, joka toinen viikko teen vähän enemmän töitä, harrastan ja tapaan ystäviä jne.
Kaipaan kyllä seuraa koti-iltoihin, mutta en ole lähtenyt deittialustoille, kun tuntuu pöljältä ajatus, että jos joku ehdottaisi treffejä, niin mulla olis tarjota joku 1 ilta jostain 2-3 viikon päästä aikaehdotukseksi, jolloin sopis. Ja muutenkin tuntuu kamalan vaivaalloiselta alkaa laittautua treffeille, jos ei edes tiedä, onko kiinnostunut tyypistä. Siis nettitreffeillähän pitäis vaan mennä pienellä kynnyksellä kattomaan synkkaako livenä yhtään, ja se ei nyt tässä elämäntilanteessa oo ihan helppo järjestää.
Noh, nyt tapasin ihan sattumalta kiinnostavan miehen, joka pyysi treffeille. Oli kivat treffit, mutta heti löytyi se redflag, tyyppi on vasta tekemässä eroa. Talo vasta laitettu myyntiin ja myyminenhän voi kestää vaikka vuoden tai pari. Asuu siis vielä saman katon alla vaimon ja lasten kanssa. Sanoo sitä kulissiavioliitoksi.
Mies on kiva, mutta jos olisin jossain deittialustalla valikoimassa, en edes harkitsisi, vaan sanoisin, että palataan asiaan, kun asutte erillään. Nyt kun mun oma tilanne on, että en sinne deittialustalle asti ole edes päässyt vielä, niin harkitsen…
Mitä sä tekisit?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaipaa stressiä, niin tapailu "eroamassa" olevan kanssa vastaa siihen tarpeeseen. Kuulostaa hieman epätoivoiselta. Vapaitakin kun löytyy kevyeeseen suhteeseen.
Jep, varmaan joku stressittömämpikin vaihtoehto olis, mutta stressiä sekin aiheuttaa, jos pitää alkaa jostain deittipalstan tarjonnasta karsimaan kivaa tyyppiä. Alkaa itkettää jo ajatuskin, että menis tuntitolkulla aikaa perata sitä viestitulvaa, saatika tälläytyä treffikuntoon vaan mennäkseen toteamaan, että heti käy ilmi, ettei synkkaa.
Tän tyypin kanssa sattui synkkaamaan, kun livenä törmättiin.
ap
Vaikuttaa, että olet läheisriippuvainen.
Joo, todellakin läheisriippuvaista on, että oon eron jälkeen 2 vuotta elänyt omaa elämääni tyytyväisenä jaksamatta edes Tinderiä ladata kännykkään, koska miksi. Mutta kiitos analyysistä. :D
ap
Läheisriippuvainen voi tehdä myös lapsistaan että muista läheisistään niitä, joihin ripustautuu eron hetkellä. Ei sano 2 vuoden sinkkuus yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse tekemässä eroa, kun aloin seurustella miesystäväni kanssa. Eron laitoin heti vireille virallisesti ja myöhemmin muutin pois.
Onko mies avioerohakemuksen tehnyt ja onko talo oikeasti myynnissä? Mieskö siis ei aio pois muuttaa ennen talon myyntiä? Se on redflag.
Ollaan vasta 2 kertaa tavattu, eikä olla vielä keskusteltu kovin paljon, niin en ole vielä tentannut kunnolla. Aion kyllä kysyä avioerohakemukset ja talon myynti-ilmotuksenkin tsekata, jos jatkan hommaa niin pitkälle, että otan puheeksi. Nyt vasta ite miettimässä tässä, että lähdenkö kolmansille treffeille vai en.
Ehdottomasti on redflag, ja ei oo vielä ainakaan muuttamassa, kun myyvät vasta taloa. Mietin vaan, että mitä mä itse tästä haluan.
ap
No jos haluat soppaa ja draamaa elämääsi, niin nyt olisi korkea todennäköisyys hankkia sellaista.
Löydät varmasti vapaitakin miehiä, varsinkin kevyeen hauskanpitoon, minkä kerroit sopivan sinulle omaan tilanteeseesi.
Selvitä nyt miehen todellinen "erotilanne" / suhdestatus ainakin - heti - oikeasti, ennen kuin alat tapailla ja vaikka oikeasti ihastut.
Se mies etsii sivusuhdetta. Ei jatkoon.
Hetkinen. Rekisteröityi vasta, että aloituksen sanotaan, että mies on eronnut, mutta asuvat vielä yhdessä ja kutsuu sitä KULISSIavioliitto. Eli erosta ei tiedä kukaan? Koska kulissiliittohan tarkoittaa, että liitto näyttää tarkoituksella aidolta tai jopa onnelliselta ulospäin. Miksi aloittaa suhde mieheen, joka ei ole edes rehellisesti eronnut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse tekemässä eroa, kun aloin seurustella miesystäväni kanssa. Eron laitoin heti vireille virallisesti ja myöhemmin muutin pois.
Onko mies avioerohakemuksen tehnyt ja onko talo oikeasti myynnissä? Mieskö siis ei aio pois muuttaa ennen talon myyntiä? Se on redflag.
Ollaan vasta 2 kertaa tavattu, eikä olla vielä keskusteltu kovin paljon, niin en ole vielä tentannut kunnolla. Aion kyllä kysyä avioerohakemukset ja talon myynti-ilmotuksenkin tsekata, jos jatkan hommaa niin pitkälle, että otan puheeksi. Nyt vasta ite miettimässä tässä, että lähdenkö kolmansille treffeille vai en.
Ehdottomasti on redflag, ja ei oo vielä ainakaan muuttamassa, kun myyvät vasta taloa. Mietin vaan, että mitä mä itse tästä haluan.
ap
Aiempien kommenttiesi perusteella sun aikonus on vain pitää hauskaa, eli käyttää hyväksi ja paneskella. Jos mies on liian kiva, lempata se. Kuten sanoit. Miksi siis kysellä mitään eropapereita tms?
No eihän tuollainen suunnitelma käytönnössä nomaalilta ihmiseltä onnistu. Jos alkaa oikeasti tykätä tyypistä, ihastuu ja rakastuu, niin silloin on jo kusessa, ja murhetta tulee, lopettaa homman siihen tai vieä jatkaa.
Jos sen sijaan on luonteeltaan oikeasti sellainen itsekäs hyväksikäyttäjä, jolta tuollaiset pelit onnistuu, niin ei sellainen tyyppi edes mieti, että mitä jos ihastuukin kunnolla ja jää koukkuun. Ap mietii, ja hän on jo hyvää vauhtia ihastumassaa ja sepittelee itselleen tekosyitä jatkaa.
Muista, että kaikki ei ole totta, mitä miehet sinulle tarinoivat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä menetettävää sinulla on? Ei kaikkien suhteiden ole tarkoituskaan kestää hauttaan saakka vaan niitä voi solmia myös erilaisiin elämän tarpeisiin ja tilanteisiin. Pidä kivaa!
Ai mitä menetettävää? No vaikkapa mielenrauha, mukavasti tasapainoiseksi järjestynyt elämä eron jälkeen, ja ehkä mielenterveyskin, jos homma nmenee oikein mutkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet jotka on ns. eroomassa ja asuu ns. exänsä kanssa, aina myös panee sitä, eikä vaimo koskaan tiedä että mies hommailee ns. eroa. = mies vain pettää, yleensä ei ole edes eroamassa jos ei saa jotain ns. parempaa nalkkiin tai jos eron hinta on rahallisesti muka liikaa.
Aina ja aina. Hae apua katkeruuteesi.
Tottahan tuo on. Normaalit ihmiset eroaa oikeasti ennen kuin edes miettii mitään uutta suhdetta. Nää miehet jotka lupailee eroa uudelle, toimivat juuri tuossa viestissä kuvatulla tavalla.
No mistäs vtun kristallipallosta sä näet ettei tässä tapauksessa ole suhde päättynyt? Koska taloa ei ole myyty? Sulla on pelkkiä mutuja ja asenteita. Voi olla, että ei ole eronnut, mutta voi myös olla. Olet todella väärässä tuossa yleistyksessäsi.
Osui ja upposi?
Minuun ei kyllä vauvapalstalla uppoa mikään. Mutta on naurettavaa täysin tuntemattomana ja netissä väittää tietävänsä miten jonkun ihmisssuhdetilanne menee.
Mitähän sinä sitten ylipäätäån teet vauvapalstalla?
Niinpä, vallan surkuhupaisua nämä tällaiset, jotka täällä halveksivasti ja ylemmyydentuntoisesti käyvät kertomassa, miten tyhmiä luusereira umpisurkea mammapalsta on täynnä, miten täältä on turha kysyä mitään, kun kukaan ei kuitenkaan ymmärrä mistään mitään ja neuvot on toinen toistaan tyhmempiä. Jostain syystä nämä itsensä muiden yläpuolelle ylentävät kuitenkin roikkuvat täällä mukana kommentoimassa, olematta luusereita itse...
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Rekisteröityi vasta, että aloituksen sanotaan, että mies on eronnut, mutta asuvat vielä yhdessä ja kutsuu sitä KULISSIavioliitto. Eli erosta ei tiedä kukaan? Koska kulissiliittohan tarkoittaa, että liitto näyttää tarkoituksella aidolta tai jopa onnelliselta ulospäin. Miksi aloittaa suhde mieheen, joka ei ole edes rehellisesti eronnut?
*aloituksessa
**KULISSIavioliitoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä menetettävää sinulla on? Ei kaikkien suhteiden ole tarkoituskaan kestää hauttaan saakka vaan niitä voi solmia myös erilaisiin elämän tarpeisiin ja tilanteisiin. Pidä kivaa!
Ai mitä menetettävää? No vaikkapa mielenrauha, mukavasti tasapainoiseksi järjestynyt elämä eron jälkeen, ja ehkä mielenterveyskin, jos homma nmenee oikein mutkalle.
Kaikki mitä tulee jos sanan jälkeen on mielikuvitusta.
Kukaan itseään arvostava ei lähde säätämään jonkun minä eroan heti kun se on mahdollista tyypin kanssa.
Olen vuoroviikko isä ja etsin kumppania joka ymmärtää ne haasteet tässä tilanteessa, mutta tunnun törmäävän naisiin joilla on hirveä kiire sen kanssa, että suhde etenee. Ap kin puhuu jo otsikossa seurustelusta.
Ja myös nuo ”puolivaratut” jätetään rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Se mies etsii sivusuhdetta. Ei jatkoon.
Tiedät sen varmuudella koska?
Vierailija kirjoitti:
Olen vuoroviikko isä ja etsin kumppania joka ymmärtää ne haasteet tässä tilanteessa, mutta tunnun törmäävän naisiin joilla on hirveä kiire sen kanssa, että suhde etenee. Ap kin puhuu jo otsikossa seurustelusta.
Ja myös nuo ”puolivaratut” jätetään rauhaan.
Arvioiden mukaan noin 40% erolapsista asuu vuorotellen kahdessa kodissa. Aloittajan pitäisi siis vain löytää joku samassa elämäntilanteessa oleva jolla on tarjota 2-3 iltaa joka toinen viikko. Haastavaa, mutta ei mahdotonta. Tosin sp pelkää että joku rakastuu häneen tulisesti ja kosii kahden latten jälkeen. Miehethän tunnetusti ajatteleen tunteella, ei järjellä.
AP miettii miten hällä vaikeus järjestää aikaa treffeille vaikka vuoroviikot. Varatulla "eroamassa" olevalla on todella vähän aikaa tarjota. Yleensä pari tuntia pari kertaa viikossa ehkä. Ja hänen ehdoilla menee. Että valoja nyt. Oot jo itsepetoksen alussa.
Sivusuhde sopisi loistavasti aloittajalle. Mies ei huutelisi kylillä ketä käy painamassa, eikä olisi liikaa riesana, kun on oma parisuhde elettävä.
Vierailija kirjoitti:
Aika iso punainen lippu.
Onko talo edes myynnissä?
Onko eroamassa vai pitämässä hauskaa?
En koskisi pitkällä tikullakaan ennen kuin mies on omassa osoitteessa.
Näin paljon punaisia lippuja ei ollut edes 60-luvulla Neuvostoliitossa kommunistisen puolueen vuosikokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eroamassa eikä taloa myymässä. Se pyrkii sun pilluun eli käyttämään sua hyväkseen. Varmaan jo vippasit sille rahaakin.
Onko se hyväksikäytöö, jos kaks ihmistä on molemmat seksin tarpeessa ja päättävät harrastaa seksiä? Siis jos kumpikin on yhtä mieltä siitä, että ei olla rakastuneita ja kumpikaan ei uskottele kummallekaan, että kyse olis mistään muusta kuin seksistä?
Ajatteletko, että seksissä nainen antaa ja mies saa?
Rahaa en lainaile kenellekään.
ap
Olen eri, ja tavallaan molemmissa edeltävissä kommenteissa on mielestäni pointtinsa. (Miehen valheellisuuteen on suht.vahvat merkit.)
Sen vielä lisäisin, että ihan tutkitusti naisilla on yleistä, että seksin harrastaminen saa ihastumaan ja kiintymään voimakkaammin, ja tässä kyse on nimenomaan naisten hormonitoiminnasta ja mitä seksi heillä monesti sillä saralla aihettaa.
Miehillä tällaista samanlaista voimakasta yhteyttä ei ole osoitettu, vaan heidän homoninsa toimii yleensä vähän erillä tavalla. Miehet siis tavallisemmin pystyvät harrastamaan irtoseksiä ilman että jäävät toiseen "kiinni". Toki nämä on vain keskivertoisuuksia ja todennäköisyykisiä, jokainen on yksilönsä. Kannattaa tuntea itsensä, että kuinka hyvin itseltä se sitoutumaton irtoseksi / kevytsuhteilu todella käytönnössä luonnistuu ja tunnistaa ne riskit omalla kohdallaan.
Vielä lisäksi, Jos halutaan tasaveroisesti vain kevyttä kivaa yhdessä, niin kyllä minusta silloinkin molempien tulee olla rehellisiä omista lähtökohdistaan ja aikeistaan. Eikä valehdella puoliksi tai kokonaan, antaa ymmärtää ja maalailla jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aiempien kommenttiesi perusteella sun aikonus on vain pitää hauskaa, eli käyttää hyväksi ja paneskella. Jos mies on liian kiva, lempata se. Kuten sanoit. Miksi siis kysellä mitään eropapereita tms?
En ole vielä tehnyt päätöstä. Harkitsen, mitä tekisin. Yksi vaihtoehto on, että tyyppi on ihan kelvollinen kesäheilaksi tms. jos kesäsuunnitelmat sattuis sopimaan yksiin. Vuoroviikkoeläjänä mulla on sekä niitä lomaviikkoja, milloin oon lasten kanssa että yksinäisiä lomaviikkoja.
ap
Näin se kesän kul'likaruselli pyörähtää liikkeelle. Sitten valitetaan kun miehet ei arvosta tai halua sitoutua.
Ja, ettei sinua haittaa, että vaimo on kotona? Kannattaisi haitata, monenlaista murhetta tuosta voi tulla.
Sulla on lapset joka toinen viikko, ihan hyvin pystyt deittaileman muitakin, vapaita miehiä, varsinkin kevyellä mielellä.