Seurustelu eroa vasta tekevän miehen kanssa
Olen itse eronnut pari vuotta sitten. Vuoroviikkoelämä pyörii kivasti. Joka toinen viikko keskitys lapsiin (yläkouluikäisiä) ja teen vähän vähemmän töitä, joka toinen viikko teen vähän enemmän töitä, harrastan ja tapaan ystäviä jne.
Kaipaan kyllä seuraa koti-iltoihin, mutta en ole lähtenyt deittialustoille, kun tuntuu pöljältä ajatus, että jos joku ehdottaisi treffejä, niin mulla olis tarjota joku 1 ilta jostain 2-3 viikon päästä aikaehdotukseksi, jolloin sopis. Ja muutenkin tuntuu kamalan vaivaalloiselta alkaa laittautua treffeille, jos ei edes tiedä, onko kiinnostunut tyypistä. Siis nettitreffeillähän pitäis vaan mennä pienellä kynnyksellä kattomaan synkkaako livenä yhtään, ja se ei nyt tässä elämäntilanteessa oo ihan helppo järjestää.
Noh, nyt tapasin ihan sattumalta kiinnostavan miehen, joka pyysi treffeille. Oli kivat treffit, mutta heti löytyi se redflag, tyyppi on vasta tekemässä eroa. Talo vasta laitettu myyntiin ja myyminenhän voi kestää vaikka vuoden tai pari. Asuu siis vielä saman katon alla vaimon ja lasten kanssa. Sanoo sitä kulissiavioliitoksi.
Mies on kiva, mutta jos olisin jossain deittialustalla valikoimassa, en edes harkitsisi, vaan sanoisin, että palataan asiaan, kun asutte erillään. Nyt kun mun oma tilanne on, että en sinne deittialustalle asti ole edes päässyt vielä, niin harkitsen…
Mitä sä tekisit?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että miehen vaimokin tietää erosta että mies on eroamassa muutenkin kuin omissa kuvitelmissa. Miehet kyllä osavat valehdella surutta kun haluavat jotain. Itse en lusikkaa tuohon soppaan kyllä työntäisi jos omat asiat ovat vihdoin mallillaan ja aikaakin on rajoitetusti. Miksi haluaisit elämääsi nyt yhtään turhaa säätöä.
Todennäköisesti vaimo on miettinyt jo eroa pitempään.
Eri
Hah hah, niin varmaa!
Kyllä puolitoista vuotta mietin, kunnes sain rohkeuden erota.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaipaa stressiä, niin tapailu "eroamassa" olevan kanssa vastaa siihen tarpeeseen. Kuulostaa hieman epätoivoiselta. Vapaitakin kun löytyy kevyeeseen suhteeseen.
Jep, varmaan joku stressittömämpikin vaihtoehto olis, mutta stressiä sekin aiheuttaa, jos pitää alkaa jostain deittipalstan tarjonnasta karsimaan kivaa tyyppiä. Alkaa itkettää jo ajatuskin, että menis tuntitolkulla aikaa perata sitä viestitulvaa, saatika tälläytyä treffikuntoon vaan mennäkseen toteamaan, että heti käy ilmi, ettei synkkaa.
Tän tyypin kanssa sattui synkkaamaan, kun livenä törmättiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos edes varma, että oikeasti eroamassa? Juokse ja äkkiä!
Tämä. Sehän on ihan klassinen pettäjämiehen tarina, että kyse vaan kulissiavioliitosta.
Kulissi ja sitten vaimo on kamala pihtari sekä hullu ja mies on vain lasten takia pitämässäperhettä pystyssä, kun on niin hyvä ja kunnollinen mies.
Todellisuudessa vaimo tekee kaiken, itkee illat ja mies vaan suhisee puskasta puskaan. Näitä on tullut niin monta vastaan.
Noita kullista kulliin kulkevia vaimoja on tosiaan nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse tekemässä eroa, kun aloin seurustella miesystäväni kanssa. Eron laitoin heti vireille virallisesti ja myöhemmin muutin pois.
Onko mies avioerohakemuksen tehnyt ja onko talo oikeasti myynnissä? Mieskö siis ei aio pois muuttaa ennen talon myyntiä? Se on redflag.
Ollaan vasta 2 kertaa tavattu, eikä olla vielä keskusteltu kovin paljon, niin en ole vielä tentannut kunnolla. Aion kyllä kysyä avioerohakemukset ja talon myynti-ilmotuksenkin tsekata, jos jatkan hommaa niin pitkälle, että otan puheeksi. Nyt vasta ite miettimässä tässä, että lähdenkö kolmansille treffeille vai en.
Ehdottomasti on redflag, ja ei oo vielä ainakaan muuttamassa, kun myyvät vasta taloa. Mietin vaan, että mitä mä itse tästä haluan.
ap
No hässimistä tietenkin. hoh hah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain tapailisi ajankuluksi jos kerran sitä seuraa lähinnä kaipaat? Tämä ”seurustelun” muoto sopisi paremmin oman tilanteeseenkin, jos et etsi aviomiestä, etkä ole sitä perhettä nyt perustamassa.
Juuri tätä harkitsen. Että voisin hyvin tapailla ajankuluksi ihan kivaa tyyppiä. Mutta toisaalta en halua mitään isoa sotkuakaan aiheuttaa, en sen tyypin vaimolle, enkä itse halua päätyä ihastumaan... Pystyykö sitä kontrolloimaan...
ap
No jos kerran tyyppi asuu vielä vaimonsa kanssa, niin ei todellakaan ole mitään takeita, ettetkö aiheuttaisi vaimolle sotkua. Ihastumisen mahdollisuus on aina olemassa, jos toista tapailee, sitä on mahdotonta kontrolloida. Miten moni onkaan jälkeenpäin sanonut, että kun en ajatellut mitään vakavaa, oli tarkoitus pitää se ihan kevyenä, mutta kun sitten tulikin tunteet peliin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet jotka on ns. eroomassa ja asuu ns. exänsä kanssa, aina myös panee sitä, eikä vaimo koskaan tiedä että mies hommailee ns. eroa. = mies vain pettää, yleensä ei ole edes eroamassa jos ei saa jotain ns. parempaa nalkkiin tai jos eron hinta on rahallisesti muka liikaa.
Aina ja aina. Hae apua katkeruuteesi.
Tottahan tuo on. Normaalit ihmiset eroaa oikeasti ennen kuin edes miettii mitään uutta suhdetta. Nää miehet jotka lupailee eroa uudelle, toimivat juuri tuossa viestissä kuvatulla tavalla.
No mistäs vtun kristallipallosta sä näet ettei tässä tapauksessa ole suhde päättynyt? Koska taloa ei ole myyty? Sulla on pelkkiä mutuja ja asenteita. Voi olla, että ei ole eronnut, mutta voi myös olla. Olet todella väärässä tuossa yleistyksessäsi.
Osui ja upposi?
Minuun ei kyllä vauvapalstalla uppoa mikään. Mutta on naurettavaa täysin tuntemattomana ja netissä väittää tietävänsä miten jonkun ihmisssuhdetilanne menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaveri Raumalta :D
Ei. Jos oot ite sieltä, niin voit olla rauhassa. Ei oo sun miehes.
ap
Yhden tiedän sieltä joka on aika usein ollut eroamassa.
Tosin vaimonsa ei sitä tiedä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaipaa stressiä, niin tapailu "eroamassa" olevan kanssa vastaa siihen tarpeeseen. Kuulostaa hieman epätoivoiselta. Vapaitakin kun löytyy kevyeeseen suhteeseen.
Jep, varmaan joku stressittömämpikin vaihtoehto olis, mutta stressiä sekin aiheuttaa, jos pitää alkaa jostain deittipalstan tarjonnasta karsimaan kivaa tyyppiä. Alkaa itkettää jo ajatuskin, että menis tuntitolkulla aikaa perata sitä viestitulvaa, saatika tälläytyä treffikuntoon vaan mennäkseen toteamaan, että heti käy ilmi, ettei synkkaa.
ap
Vaikuttaa, että olet läheisriippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Palstaeukoilla on hämmästyttäviä pätevyyksiä tehdä diagnooseja ja nähdä vaikka toiselta puolen maata ihmisten elämäntilanteiden kaikki koukerot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Joo, todellakin läheisriippuvaista on, että oon eron jälkeen 2 vuotta elänyt omaa elämääni tyytyväisenä jaksamatta edes Tinderiä ladata kännykkään, koska miksi. Mutta kiitos analyysistä. :D
ap
En ensinnäkään ymmärrä järjestelyjä, joissa erotaan ja asutaan saman katon alla vielä kuukausia jopa. Samalla etsitään uutta kumppania jota sitten ihan tarkoituksella hierotaan exän naamaan, että mitäs se haittaa, ei olla enää yhdessä niin mitäs valitat. Muuttakaa erilleen kun eroatte! En ole vielä yhtään sellaista eroa nähnyt, jossa jäädään saman katon alle ja ei riideltäisi katkeroituneina, en yhtä ainutta.
Minkä ikäisiä miehen lapset on ja kuinka monta niitä on?
Vierailija kirjoitti:
En ensinnäkään ymmärrä järjestelyjä, joissa erotaan ja asutaan saman katon alla vielä kuukausia jopa. Samalla etsitään uutta kumppania jota sitten ihan tarkoituksella hierotaan exän naamaan, että mitäs se haittaa, ei olla enää yhdessä niin mitäs valitat. Muuttakaa erilleen kun eroatte! En ole vielä yhtään sellaista eroa nähnyt, jossa jäädään saman katon alle ja ei riideltäisi katkeroituneina, en yhtä ainutta.
Mä olen nähnyt ja kokenut. Asuntoa ei nyt aina löydä kovin helpolla ja tosiaan meillä meni ihan hyvin se homma. Eli se mitä sinä olet nähnyt tai kuvitellut näkeväsi, ei ole ainut totuus.
Kyllähän sellainen kevyt tapailu voi olla todella mukavaa. Mahdollisuus tietenkin on, että toinen tai molemmat tykästyy toisiinsa enemmänkin. Jos mies oikeasti on eroamassa, niin sitten ok. Itse tarkkailisin onko hän ihminen, joka ei kestä olla yksin. Sinä kuulostat itsenäiseltä, varo ettei vahingossa kylkeen tartu riippakivi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä miehen lapset on ja kuinka monta niitä on?
Tiukkaa analyysia tulossa. Rautaisella osaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Palstaeukoilla on hämmästyttäviä pätevyyksiä tehdä diagnooseja ja nähdä vaikka toiselta puolen maata ihmisten elämäntilanteiden kaikki koukerot.
No, olen yllättynyt, että se jonkun yllättää, että kun tänne elämästään kirjoittaa, että joku sitä sitten tulkitsee sen tiedon pohjalta mikä siihen mennessä on annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt ja kokenut. Asuntoa ei nyt aina löydä kovin helpolla ja tosiaan meillä meni ihan hyvin se homma. Eli se mitä sinä olet nähnyt tai kuvitellut näkeväsi, ei ole ainut totuus.
Onnittelut teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti valehtelee ja olet hänelle vain pettämisen väline. Ehdota että meette yhdessä puhumaan sen vaimolle tulevasta kuten aikuiset, ei oo keltään pois, ja jos ei suostu niin poikki. 🤣
Miksi sille vaimolle pitää mennä puhumaan? Jos mulle olisi noin tultu puhumaan, niin olisin pitänyt molempia ihan hulluna.
Miksi ei voisi? Jos pelkkä kulissiliitto kuten mies kertoo ja ero tulossa ja talo myynnissä niin miksei siitä voisi aikuiset ihmiset keskenään sopia että miten omaisuus ositetaan, miten lapset hoidetaan, voisiko mies muuttaa pois jo nyt. Kyllähän se on sen uuden naisenkin asia. Mutta juju onkin siinä että mies joka vain pettää eikä ole aikeissakaan erota tai ainakaan kertonut aikeistaan vaimolleen, ei missään nimessä halua vaimon ja uuden välille mitään kontaktia. Jos ero tapahtuisi oikeasti normaaleissa merkeissä ja kyseessä olisi tosiaan pelkkä kulissiliitto vailla tunteita, ei sillä vaimollakaan olisi miehestä mitään pahaa sanottavaa uudelle. Riski on se että totuus miehestä paljastuu sekä vaimolle että uudelle, ja molemmat lähtee lätkimään.
Nää kaksi on tavanneet kaksi kertaa. Kaksi kertaa. Niin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi asua yhdessä, kunnes asuntoasiat hoidettu. Ei haittaa vaikka deittailee jo. Sovussa voi erota.
No näinpä, kannattaako jäädä jumiin siihen ekaan treffikumppaniin, jonka ero exästä (tai "exästä") on valtava red flag??