Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelu eroa vasta tekevän miehen kanssa

Vierailija
01.05.2026 |

Olen itse eronnut pari vuotta sitten. Vuoroviikkoelämä pyörii kivasti. Joka toinen viikko keskitys lapsiin (yläkouluikäisiä) ja  teen vähän vähemmän töitä, joka toinen viikko teen vähän enemmän töitä, harrastan ja tapaan ystäviä jne.

Kaipaan kyllä seuraa koti-iltoihin, mutta en ole lähtenyt deittialustoille, kun tuntuu pöljältä ajatus, että jos joku ehdottaisi treffejä, niin mulla olis tarjota joku 1 ilta jostain 2-3 viikon päästä aikaehdotukseksi, jolloin sopis. Ja muutenkin tuntuu kamalan vaivaalloiselta alkaa laittautua treffeille, jos ei edes tiedä, onko kiinnostunut tyypistä. Siis nettitreffeillähän pitäis vaan mennä pienellä kynnyksellä kattomaan synkkaako livenä yhtään, ja se ei nyt tässä elämäntilanteessa oo ihan helppo järjestää.

Noh, nyt tapasin ihan sattumalta kiinnostavan miehen, joka pyysi treffeille. Oli kivat treffit, mutta heti löytyi se redflag, tyyppi on vasta tekemässä eroa. Talo vasta laitettu myyntiin ja myyminenhän voi kestää vaikka vuoden tai pari. Asuu siis vielä saman katon alla vaimon ja lasten kanssa. Sanoo sitä kulissiavioliitoksi.

Mies on kiva, mutta jos olisin jossain deittialustalla valikoimassa, en edes harkitsisi, vaan sanoisin, että palataan asiaan, kun asutte erillään. Nyt kun mun oma tilanne on, että en sinne deittialustalle asti ole edes päässyt vielä, niin harkitsen…

Mitä sä tekisit?

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka on ns. eroomassa ja asuu ns. exänsä kanssa, aina myös panee sitä, eikä vaimo koskaan tiedä että mies hommailee ns. eroa. = mies vain pettää, yleensä ei ole edes eroamassa jos ei saa jotain ns. parempaa nalkkiin tai jos eron hinta on rahallisesti muka liikaa.

Aina ja aina. Hae apua katkeruuteesi.

Tottahan tuo on. Normaalit ihmiset eroaa oikeasti ennen kuin edes miettii mitään uutta suhdetta. Nää miehet jotka lupailee eroa uudelle, toimivat juuri tuossa viestissä kuvatulla tavalla.

Vierailija
42/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffipalstoilla on pilvin pimein nǎitä miehiä, joilla lukee profiilissa että ne on kulissiliitossa ja ero on tulossa. Ne on olleet siellä palstalla vuosikausia.

Niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti valehtelee ja olet hänelle vain pettämisen väline. Ehdota että meette yhdessä puhumaan sen vaimolle tulevasta kuten aikuiset, ei oo keltään pois, ja jos ei suostu niin poikki. 🤣

Miksi sille vaimolle pitää mennä puhumaan? Jos mulle olisi noin tultu puhumaan, niin olisin pitänyt molempia ihan hulluna. 

Vierailija
44/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen vauhdissa toiseen kyytiin hyppääminen on onnetonta. Vaikka sillä hetkellä, siinä elämäntilanteessa, mikä tahansa positiivinen huomio toisen taholta lämmittää, se lämmittää vain vähän aikaa. Sitten realisoituu noi käytännön järjestelyt. Ja lopulta, haluatko elämääsi ihmisen, joka kohtelee kumppaniaan noin? Tulet eräänä päivänä itse kohdelluksi samoin.

Tää on hyvä pointti. Eli mies on kelvollinen kevyeen hauskanpitoon, mutta jos tuntuu, että alkaa ite haluta jotain enemmän, niin ei hyvä. Kiitos näkökulmasta!

ap

Vierailija
45/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka on ns. eroomassa ja asuu ns. exänsä kanssa, aina myös panee sitä, eikä vaimo koskaan tiedä että mies hommailee ns. eroa. = mies vain pettää, yleensä ei ole edes eroamassa jos ei saa jotain ns. parempaa nalkkiin tai jos eron hinta on rahallisesti muka liikaa.

Aina ja aina. Hae apua katkeruuteesi.

Tottahan tuo on. Normaalit ihmiset eroaa oikeasti ennen kuin edes miettii mitään uutta suhdetta. Nää miehet jotka lupailee eroa uudelle, toimivat juuri tuossa viestissä kuvatulla tavalla.

No mistäs vtun kristallipallosta sä näet ettei tässä tapauksessa ole suhde päättynyt? Koska taloa ei ole myyty? Sulla on pelkkiä mutuja ja asenteita. Voi olla, että ei ole eronnut, mutta voi myös olla. Olet todella väärässä tuossa yleistyksessäsi.

Vierailija
46/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen vauhdissa toiseen kyytiin hyppääminen on onnetonta. Vaikka sillä hetkellä, siinä elämäntilanteessa, mikä tahansa positiivinen huomio toisen taholta lämmittää, se lämmittää vain vähän aikaa. Sitten realisoituu noi käytännön järjestelyt. Ja lopulta, haluatko elämääsi ihmisen, joka kohtelee kumppaniaan noin? Tulet eräänä päivänä itse kohdelluksi samoin.

Mitä kumppania? Ihmiset eroaa, tiestitkö?

Tiestin. Itsekin eronnut kahdesti, mutta siinä sivussa myös kasvanut aikuiseksi. -mies.

Vierailija
47/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eroamassa eikä taloa myymässä. Se pyrkii sun pilluun eli käyttämään sua hyväkseen. Varmaan jo vippasit sille rahaakin.

Onko se hyväksikäytöö, jos kaks ihmistä on molemmat seksin tarpeessa ja päättävät harrastaa seksiä? Siis jos kumpikin on yhtä mieltä siitä, että ei olla rakastuneita ja kumpikaan ei uskottele kummallekaan, että kyse olis mistään muusta kuin seksistä?

Ajatteletko, että seksissä nainen antaa ja mies saa?

Rahaa en lainaile kenellekään.

ap

Vierailija
48/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on hyvä pointti. Eli mies on kelvollinen kevyeen hauskanpitoon, mutta jos tuntuu, että alkaa ite haluta jotain enemmän, niin ei hyvä. Kiitos näkökulmasta!

ap

Olet siis itse valmis suorittamaan ihmisen hyväksikäyttöä, mutta vaadit tenttaustuokiota, eropapereita, kämpän myyntiä jne. Ok. Lienet trolli tai todella tekopyhä. Kuten valtaosa kommentoijistakin.

Vierailija
49/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain tapailisi ajankuluksi jos kerran sitä seuraa lähinnä kaipaat? Tämä ”seurustelun” muoto sopisi paremmin oman tilanteeseenkin, jos et etsi aviomiestä, etkä ole sitä perhettä nyt perustamassa. 

Vierailija
50/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että miehen vaimokin tietää erosta että mies on eroamassa muutenkin kuin omissa kuvitelmissa. Miehet kyllä osavat valehdella surutta kun haluavat jotain. Itse en lusikkaa tuohon soppaan kyllä työntäisi jos omat asiat ovat vihdoin mallillaan ja aikaakin on rajoitetusti. Miksi haluaisit elämääsi nyt yhtään turhaa säätöä. 

Onneksi naiset eivät ikinä valehtele. Ennenkuulumatonta.

No ei kyllä tule mieleen mitään yleistä naisten valhetta joka olisi noin hävytön kuin miestyypilliset valheet. Joku seksissä orgasmin feikkaaminen ei mene ihan samaan kategoriaan vahinkokiertoimellaan sen kanssa että valehtelee erosta päästäkseen pettämään.

Mua ei ole yksikään mies pettänyt. Naisia ovat olleet kaikki ja valehdelleet suut ja silmät täyteen. Ovatko kaikki naiset siis valehtelijoita? Käytä nyt vähän järkeä ja käy vaikka keskustelemassa tuosta vihastasi.

Tee jotain tolle katkeruudellesi, mies. Eiks niin? ;)

Mä nimenomaan en ole katkera, vaan tiedostan ettei kaikki naiset ole valehtelijoita. Kuinka et tuota ymmärtänyt?

Vierailija
51/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan totta, että huomion saamisesta ja kehuista tuli hyvä mieli. On ollu kivaa viestitellä tyypin kans. Jää hyviä muistoja vaikka seuraavaan treffikutsuun vastaisinkin, että ei enää.

ap

Vierailija
52/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laastarisuhdehan sinä olet joka tapauksessa. Mietin vain, että pystyykö tuo mies edes omaan itsenäiseen elämään eron jälkeen vai haluaako uuden suhteen jonka kanssa vauhdilla muuttaa yhteen. Itsenäinen elämä vaatii vaivannäköä ja kestämistä olla oman itsensä kanssa. Itsenäisyyttä. Omat rahatkin pitää riittää elämiseen, kumppanin kanssa on aina helpompaa ja halvempaa. Teet omat ratkaisusi mutta harkitse joka suunnalta kuitenkin. Oma valintani olisi jättää sikseen. 

Vierailija
53/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkos edes varma, että oikeasti eroamassa? Juokse ja äkkiä!

Tämä tuli ekana mieleen itsellekin, että onko edes oikeasti eroamassa, vai vasn hakemassa viihdykettä itselleen? Ja vaikka olisi ero vireillä, niin ei olisi ensimmäinen, eikä viimeinen tapaus, joka jossain kohtaa ilmoittaisi, että päätettiin sittenkin yrittää vielä yhdessä. Vielä kun ovat tuossa tilanteessa, että eivät ole edes ehtineet muuttaa erilleen. Itse varmaan sanoisin kyseiselle miehelle, että voidaan palata asiaan, kun erosi on oikeasti selvä. 

Vierailija
54/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olet siis itse valmis suorittamaan ihmisen hyväksikäyttöä, mutta vaadit tenttaustuokiota, eropapereita, kämpän myyntiä jne. Ok. Lienet trolli tai todella tekopyhä. Kuten valtaosa kommentoijistakin.

Ei jumaluata, ei se mitään hyväksikäyttöä ole kun tekee ne ”pelisäännöt” selväksi. Tuskin se mieskään on tuossa elämän tilanteessa kosimassa.😂

Vierailija
55/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos edes varma, että oikeasti eroamassa? Juokse ja äkkiä!

Tämä tuli ekana mieleen itsellekin, että onko edes oikeasti eroamassa, vai vasn hakemassa viihdykettä itselleen? Ja vaikka olisi ero vireillä, niin ei olisi ensimmäinen, eikä viimeinen tapaus, joka jossain kohtaa ilmoittaisi, että päätettiin sittenkin yrittää vielä yhdessä. Vielä kun ovat tuossa tilanteessa, että eivät ole edes ehtineet muuttaa erilleen. Itse varmaan sanoisin kyseiselle miehelle, että voidaan palata asiaan, kun erosi on oikeasti selvä. 

Heh, eikö se ap ole lähinnä etsimässä itselleen viihdykettä yksinäisiin satunnaisiin arki-iltoihin? 

Vierailija
56/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse tekemässä eroa, kun aloin seurustella miesystäväni kanssa. Eron laitoin heti vireille virallisesti ja myöhemmin muutin pois. 

Onko mies avioerohakemuksen tehnyt ja onko talo oikeasti myynnissä? Mieskö siis ei aio pois muuttaa ennen talon myyntiä? Se on redflag. 

Ollaan vasta 2 kertaa tavattu, eikä olla vielä keskusteltu kovin paljon, niin en ole vielä tentannut kunnolla. Aion kyllä kysyä avioerohakemukset ja talon myynti-ilmotuksenkin tsekata, jos jatkan hommaa niin pitkälle, että otan puheeksi. Nyt vasta ite miettimässä tässä, että lähdenkö kolmansille treffeille vai en.

Ehdottomasti on redflag, ja ei oo vielä ainakaan muuttamassa, kun myyvät vasta taloa. Mietin vaan, että mitä mä itse tästä haluan.

ap

Aiempien kommenttiesi perusteella sun aikonus on vain pitää hauskaa, eli käyttää hyväksi ja paneskella. Jos mies on liian kiva, lempata se. Kuten sanoit. Miksi siis kysellä mitään eropapereita tms?

En ole vielä tehnyt päätöstä. Harkitsen, mitä tekisin. Yksi vaihtoehto on, että tyyppi on ihan kelvollinen kesäheilaksi tms. jos kesäsuunnitelmat sattuis sopimaan yksiin. Vuoroviikkoeläjänä mulla on sekä niitä lomaviikkoja, milloin oon lasten kanssa että yksinäisiä lomaviikkoja.

ap

Vierailija
57/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että miehen vaimokin tietää erosta että mies on eroamassa muutenkin kuin omissa kuvitelmissa. Miehet kyllä osavat valehdella surutta kun haluavat jotain. Itse en lusikkaa tuohon soppaan kyllä työntäisi jos omat asiat ovat vihdoin mallillaan ja aikaakin on rajoitetusti. Miksi haluaisit elämääsi nyt yhtään turhaa säätöä. 

Onneksi naiset eivät ikinä valehtele. Ennenkuulumatonta.

No ei kyllä tule mieleen mitään yleistä naisten valhetta joka olisi noin hävytön kuin miestyypilliset valheet. Joku seksissä orgasmin feikkaaminen ei mene ihan samaan kategoriaan vahinkokiertoimellaan sen kanssa että valehtelee erosta päästäkseen pettämään.

Mua ei ole yksikään mies pettänyt. Naisia ovat olleet kaikki ja valehdelleet suut ja silmät täyteen. Ovatko kaikki naiset siis valehtelijoita? Käytä nyt vähän järkeä ja käy vaikka keskustelemassa tuosta vihastasi.

Tee jotain tolle katkeruudellesi, mies. Eiks niin? ;)

Heko heko

Vierailija
58/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti valehtelee ja olet hänelle vain pettämisen väline. Ehdota että meette yhdessä puhumaan sen vaimolle tulevasta kuten aikuiset, ei oo keltään pois, ja jos ei suostu niin poikki. 🤣

Miksi sille vaimolle pitää mennä puhumaan? Jos mulle olisi noin tultu puhumaan, niin olisin pitänyt molempia ihan hulluna. 

Miksi ei voisi? Jos pelkkä kulissiliitto kuten mies kertoo ja ero tulossa ja talo myynnissä niin miksei siitä voisi aikuiset ihmiset keskenään sopia että miten omaisuus ositetaan, miten lapset hoidetaan, voisiko mies muuttaa pois jo nyt. Kyllähän se on sen uuden naisenkin asia. Mutta juju onkin siinä että mies joka vain pettää eikä ole aikeissakaan erota tai ainakaan kertonut aikeistaan vaimolleen, ei missään nimessä halua vaimon ja uuden välille mitään kontaktia. Jos ero tapahtuisi oikeasti normaaleissa merkeissä ja kyseessä olisi tosiaan pelkkä kulissiliitto vailla tunteita, ei sillä vaimollakaan olisi miehestä mitään pahaa sanottavaa uudelle. Riski on se että totuus miehestä paljastuu sekä vaimolle että uudelle, ja molemmat lähtee lätkimään.

Vierailija
59/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaa stressiä, niin tapailu "eroamassa" olevan kanssa vastaa siihen tarpeeseen. Kuulostaa hieman epätoivoiselta. Vapaitakin kun löytyy kevyeeseen suhteeseen.

Vierailija
60/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi? Jos pelkkä kulissiliitto kuten mies kertoo ja ero tulossa ja talo myynnissä niin miksei siitä voisi aikuiset ihmiset keskenään sopia että miten omaisuus ositetaan, miten lapset hoidetaan, voisiko mies muuttaa pois jo nyt. Kyllähän se on sen uuden naisenkin asia. Mutta juju onkin siinä että mies joka vain pettää eikä ole aikeissakaan erota tai ainakaan kertonut aikeistaan vaimolleen, ei missään nimessä halua vaimon ja uuden välille mitään kontaktia. Jos ero tapahtuisi oikeasti normaaleissa merkeissä ja kyseessä olisi tosiaan pelkkä kulissiliitto vailla tunteita, ei sillä vaimollakaan olisi miehestä mitään pahaa sanottavaa uudelle. Riski on se että totuus miehestä paljastuu sekä vaimolle että uudelle, ja molemmat lähtee lätkimään.

Miksi sen uuden kumppanin kanssa pitäisi puhua yhtään mitään. Ero hoidetaan puolison kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän