Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelu eroa vasta tekevän miehen kanssa

Vierailija
01.05.2026 |

Olen itse eronnut pari vuotta sitten. Vuoroviikkoelämä pyörii kivasti. Joka toinen viikko keskitys lapsiin (yläkouluikäisiä) ja  teen vähän vähemmän töitä, joka toinen viikko teen vähän enemmän töitä, harrastan ja tapaan ystäviä jne.

Kaipaan kyllä seuraa koti-iltoihin, mutta en ole lähtenyt deittialustoille, kun tuntuu pöljältä ajatus, että jos joku ehdottaisi treffejä, niin mulla olis tarjota joku 1 ilta jostain 2-3 viikon päästä aikaehdotukseksi, jolloin sopis. Ja muutenkin tuntuu kamalan vaivaalloiselta alkaa laittautua treffeille, jos ei edes tiedä, onko kiinnostunut tyypistä. Siis nettitreffeillähän pitäis vaan mennä pienellä kynnyksellä kattomaan synkkaako livenä yhtään, ja se ei nyt tässä elämäntilanteessa oo ihan helppo järjestää.

Noh, nyt tapasin ihan sattumalta kiinnostavan miehen, joka pyysi treffeille. Oli kivat treffit, mutta heti löytyi se redflag, tyyppi on vasta tekemässä eroa. Talo vasta laitettu myyntiin ja myyminenhän voi kestää vaikka vuoden tai pari. Asuu siis vielä saman katon alla vaimon ja lasten kanssa. Sanoo sitä kulissiavioliitoksi.

Mies on kiva, mutta jos olisin jossain deittialustalla valikoimassa, en edes harkitsisi, vaan sanoisin, että palataan asiaan, kun asutte erillään. Nyt kun mun oma tilanne on, että en sinne deittialustalle asti ole edes päässyt vielä, niin harkitsen…

Mitä sä tekisit?

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse tekemässä eroa, kun aloin seurustella miesystäväni kanssa. Eron laitoin heti vireille virallisesti ja myöhemmin muutin pois. 

Onko mies avioerohakemuksen tehnyt ja onko talo oikeasti myynnissä? Mieskö siis ei aio pois muuttaa ennen talon myyntiä? Se on redflag. 

Ollaan vasta 2 kertaa tavattu, eikä olla vielä keskusteltu kovin paljon, niin en ole vielä tentannut kunnolla. Aion kyllä kysyä avioerohakemukset ja talon myynti-ilmotuksenkin tsekata, jos jatkan hommaa niin pitkälle, että otan puheeksi. Nyt vasta ite miettimässä tässä, että lähdenkö kolmansille treffeille vai en.

Ehdottomasti on redflag, ja ei oo vielä ainakaan muuttamassa, kun myyvät vasta taloa. Mietin vaan, että mitä mä itse tästä haluan.

ap

Mikäli mies oikeasti haluaisi erota eksästään, niin ei se hänen kanssaan enää asuisi.

Vierailija
22/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti valehtelee ja olet hänelle vain pettämisen väline. Ehdota että meette yhdessä puhumaan sen vaimolle tulevasta kuten aikuiset, ei oo keltään pois, ja jos ei suostu niin poikki. 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso punainen lippu.

Onko talo edes myynnissä?

Onko eroamassa vai pitämässä hauskaa?

En koskisi pitkällä tikullakaan ennen kuin mies on omassa osoitteessa.

Vierailija
24/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitäähän ne pallit jonnekin tyhjentää

Itse oletin että ap on nainen, mutta onhan naisellakin tietysti tarpeensa. 

Vierailija
25/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eroamassa eikä taloa myymässä. Se pyrkii sun pilluun eli käyttämään sua hyväkseen. Varmaan jo vippasit sille rahaakin.

Vierailija
26/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin todennäköisesti se klassinen tilanne että on "eroamassa" eli ei ole. Saatuaan sut koukkuun alkaa selittely miksi tilanne venyy ja venyy.

Tämä on just se, mitä mulla tuli itselläkin ekana mieleen, ja lähestulkoon meinasinkin lopettaa keskustelun heti siinä.

Mutta sitten kun ajattelin asiaa vielä toiseen kertaan, niin aloin ajatella niin päin, että kun enhän oikeastaan ollut edes etsimässä mitään seurustelusuhdetta, niin onko tällainen kevyt deittailu kivan miehen kanssa ilman suurempaa vaivannäköä ja sitoutumisia kuitenkin parempi, kuin olla vaan yksin, miettiä, että olis välillä kiva, kun olis seuraa koti-iltoina, mutta ei kuitenkaan jaksaa nähdä vaivaa sen nettideittailun suhteen, kun se on työlästä.

ap

Olet siis toinen nainen. Mitä itse ajattelisit naisesta, joka olisi valmis oman aviomiehesi kanssa tuollaiseen suhteeseen?

Vierailija
27/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin niin, että päättäisin asian itse omien fiilisteni pohjalta enkä kyselisi tuntemattomilta ohjeita miten elää elämääni.

Vierailija
28/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin todennäköisesti se klassinen tilanne että on "eroamassa" eli ei ole. Saatuaan sut koukkuun alkaa selittely miksi tilanne venyy ja venyy.

Siskoni haksahti tähän. Eroa tehtiin kaksi vuotta ennen kuin mies uskalsi kertoa vaimolleen, ja yksi aborttikin siihen mahtui. Miehen aikuiset lapset katkaisivat välit isäänsä. Eikä siskoni sittenkään viitsinyt katsella tätä ihanaa, itseään 20 vuotta vanhempaa miestä kovin kauan. Ero tuli myös sinne.

Kiitos, kun jaoit. Lasten suhtautuminenkin asiaan hyvä näkökulma.

En edes tiedä, haluanko itse mitään vakavaa juttua tässä vaiheessa. Mulle riittäis satunnainen seura hassutteluun. Mutta jos kävis niin, että suhde joskus alkais syventyä, niin on ihan totta, että se, missä vaiheessa suhde on alkanut, tulee ikuisesti vaikuttamaan lasten suhtautumiseen henkilönä.

ap

Vierailija
29/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että miehen vaimokin tietää erosta että mies on eroamassa muutenkin kuin omissa kuvitelmissa. Miehet kyllä osavat valehdella surutta kun haluavat jotain. Itse en lusikkaa tuohon soppaan kyllä työntäisi jos omat asiat ovat vihdoin mallillaan ja aikaakin on rajoitetusti. Miksi haluaisit elämääsi nyt yhtään turhaa säätöä. 

Onneksi naiset eivät ikinä valehtele. Ennenkuulumatonta.

Vierailija
30/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse tekemässä eroa, kun aloin seurustella miesystäväni kanssa. Eron laitoin heti vireille virallisesti ja myöhemmin muutin pois. 

Onko mies avioerohakemuksen tehnyt ja onko talo oikeasti myynnissä? Mieskö siis ei aio pois muuttaa ennen talon myyntiä? Se on redflag. 

Ollaan vasta 2 kertaa tavattu, eikä olla vielä keskusteltu kovin paljon, niin en ole vielä tentannut kunnolla. Aion kyllä kysyä avioerohakemukset ja talon myynti-ilmotuksenkin tsekata, jos jatkan hommaa niin pitkälle, että otan puheeksi. Nyt vasta ite miettimässä tässä, että lähdenkö kolmansille treffeille vai en.

Ehdottomasti on redflag, ja ei oo vielä ainakaan muuttamassa, kun myyvät vasta taloa. Mietin vaan, että mitä mä itse tästä haluan.

ap

Mikäli mies oikeasti haluaisi erota eksästään, niin ei se hänen kanssaan enää asuisi.

Me asuttiin yhdessä, kun ostin itselleni uuden asunnon, mutta täysremonttiin meni jonkin aikaa. Ei mitään järkeä muutta vuokralle muutamaksi kuukaudeksi. Kämppiksinä asuttiin.

Vierailija
31/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen vauhdissa toiseen kyytiin hyppääminen on onnetonta. Vaikka sillä hetkellä, siinä elämäntilanteessa, mikä tahansa positiivinen huomio toisen taholta lämmittää, se lämmittää vain vähän aikaa. Sitten realisoituu noi käytännön järjestelyt. Ja lopulta, haluatko elämääsi ihmisen, joka kohtelee kumppaniaan noin? Tulet eräänä päivänä itse kohdelluksi samoin.

Vierailija
32/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aiempien kommenttiesi perusteella sun aikonus on vain pitää hauskaa, eli käyttää hyväksi ja paneskella. Jos mies on liian kiva, lempata se. Kuten sanoit. Miksi siis kysellä mitään eropapereita tms?

Vierailija
33/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti valehtelee ja olet hänelle vain pettämisen väline. Ehdota että meette yhdessä puhumaan sen vaimolle tulevasta kuten aikuiset, ei oo keltään pois, ja jos ei suostu niin poikki. 🤣

2 kertaa tavattu, ei edes ole mitään suhdetta ja nyt yhdessä puhumaan vaimolle? Oletko aivan kaheli? -Sivusta

Vierailija
34/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet jotka on ns. eroomassa ja asuu ns. exänsä kanssa, aina myös panee sitä, eikä vaimo koskaan tiedä että mies hommailee ns. eroa. = mies vain pettää, yleensä ei ole edes eroamassa jos ei saa jotain ns. parempaa nalkkiin tai jos eron hinta on rahallisesti muka liikaa.

Aina ja aina. Hae apua katkeruuteesi.

Vierailija
35/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä menetettävää sinulla on? Ei kaikkien suhteiden ole tarkoituskaan kestää hauttaan saakka vaan niitä voi solmia myös erilaisiin elämän tarpeisiin ja tilanteisiin. Pidä kivaa!

Vierailija
36/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen vauhdissa toiseen kyytiin hyppääminen on onnetonta. Vaikka sillä hetkellä, siinä elämäntilanteessa, mikä tahansa positiivinen huomio toisen taholta lämmittää, se lämmittää vain vähän aikaa. Sitten realisoituu noi käytännön järjestelyt. Ja lopulta, haluatko elämääsi ihmisen, joka kohtelee kumppaniaan noin? Tulet eräänä päivänä itse kohdelluksi samoin.

Mitä kumppania? Ihmiset eroaa, tiestitkö?

Vierailija
37/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaveri Raumalta :D

Vierailija
38/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kerran deittailin miestä, joka oli 3kk aiemmin jättänyt avioerohakemuksen, mutta he olivat jo pitkään harkinneet avioeroa. Minusta hän oli ihan fiksu ja olisikin voinut seurustella hänen kanssaan, mutta hän halusi etsiä parempaa seuraa.

Laastari vedetään kirvelevän haavan suojaksi.

Se heitetään pois, kun haava paranee. 

Laastari siinä roikkumassa muistuttaisi ikävästä elämänvaiheesta, vaikka ei ollutkaan laastarin vika.

Vierailija
39/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on just se, mitä mulla tuli itselläkin ekana mieleen, ja lähestulkoon meinasinkin lopettaa keskustelun heti siinä.

Mutta sitten kun ajattelin asiaa vielä toiseen kertaan, niin aloin ajatella niin päin, että kun enhän oikeastaan ollut edes etsimässä mitään seurustelusuhdetta, niin onko tällainen kevyt deittailu kivan miehen kanssa ilman suurempaa vaivannäköä ja sitoutumisia kuitenkin parempi, kuin olla vaan yksin, miettiä, että olis välillä kiva, kun olis seuraa koti-iltoina, mutta ei kuitenkaan jaksaa nähdä vaivaa sen nettideittailun suhteen, kun se on työlästä.

ap

Olet siis toinen nainen. Mitä itse ajattelisit naisesta, joka olisi valmis oman aviomiehesi kanssa tuollaiseen suhteeseen?

Mä näen asian niin, että jos vaimo ei ole tietoinen erosta, vaan tyyppi puuhailee vaimon selän takana salaa ja uskottelee vielä kotona, että kyllä tässä harkitaan ja yritetään vielä, niin silloin mä olen toinen nainen. Mutta jos mies puhuu totta ja oikeasti asuvat kämppiksinä siihen asti, että talo on myyty ja ovat sopineet, että saa alkaa jo tapailla muita, niin heillä ei oo enää suhdetta ja mies on vapaa.

Mutta tällä hetkellä, kun ei tosiaan vielä olla kun ihan vähän tutustuttu, en vielä tiedä, kumpi tilanne on. Jos päätän lähtee vielä kolmansille treffeille, niin sit täytyy ottaa asia puheeks ja varmistaa ne faktat, jotka on varmistettavissa. Se, onko miehellä faktoista huolimatta vielä tunteita vaimoa kohtaan, ei harmillisesti oo varmistettavissa. Ja oon siitäkin kyllä tietoinen.

Ite en oo vielä ihastunut. Tyyppi on kiva, mutta voisin ihan yhtä hyvin sanoa heipat, kun en mä tässä elämäntilanteessa tosiaan mitään suurta romanssia nyt edes kaipaa. Satunnainen seura kelpais.

ap

Vierailija
40/170 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma että miehen vaimokin tietää erosta että mies on eroamassa muutenkin kuin omissa kuvitelmissa. Miehet kyllä osavat valehdella surutta kun haluavat jotain. Itse en lusikkaa tuohon soppaan kyllä työntäisi jos omat asiat ovat vihdoin mallillaan ja aikaakin on rajoitetusti. Miksi haluaisit elämääsi nyt yhtään turhaa säätöä. 

Onneksi naiset eivät ikinä valehtele. Ennenkuulumatonta.

No ei kyllä tule mieleen mitään yleistä naisten valhetta joka olisi noin hävytön kuin miestyypilliset valheet. Joku seksissä orgasmin feikkaaminen ei mene ihan samaan kategoriaan vahinkokiertoimellaan sen kanssa että valehtelee erosta päästäkseen pettämään.

Mua ei ole yksikään mies pettänyt. Naisia ovat olleet kaikki ja valehdelleet suut ja silmät täyteen. Ovatko kaikki naiset siis valehtelijoita? Käytä nyt vähän järkeä ja käy vaikka keskustelemassa tuosta vihastasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi