Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mitä tekisit kun yhtäkkiä tulisi tilanne että on rahaa kahdeksi viikoksi 23€. Ruoka

Vierailija
30.04.2026 |

Ruoka asioita meinaan siis. Mulla nyt tämä tilanne ja mietin miten pärjään. Jos sinulla olisi käytettävää 23€ ja sen ruoan pitäisi riittää 15 päivää niin mitä ruokaa tekisit tai mitä ostaisit ? Kaikki vinkit käyttöön. 

Ei allergioita , en nirsoile mutta oikeasti miten saisitte riittämään tuon 15 päiväksi tai mitä tekisitte?  Ei oteta huomioon että "lainaa sukulaisilta" "lainaa kaverilta " sukulaisia ei juuri ole ja en ole lainaaja tyyppinen muutenkaan. Kertokaa mitä ruokia tekisitte konkreettisesti.

Kommentit (250)

Vierailija
181/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ymmärrä että miten jotkut ovat niin typeriä että eivät huolehdi että ei tule tuollaisia kahden viikon tulottomia jaksoja.  Minulla pisin tuloton jakso on 8 päivää. 

Mitä väliä sillä on kuinka usein rahaa tulee kunhan sitä tulee riittävästi? Yleensä palkka makseta kerran kuukaudessa. 

Ja vain idiootti on pelkän palkkatulon varassa. 

Palkkatuloille päästyään vierähtää vuosi jos toinenkin ennenkuin esim sijoitukset alkaa tuottaa tai asumiskuluiksi riittää vastike.

Puhut paskaa. Minun tällä viikolla tekemäni sijoitukset ALKAVAT tuottaa jo tämän kuukauden aikana. 

Moneenko kaaliin tämän viikon sijoituksesi riittää ensi kuussa? Ja paljonko meni kuluja kun sijoituksen teit ja tuotot lunastit?

Vierailija
182/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole sen houkuttelevampaa kuin neuvoa itseään vähäosaisempaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alastonkuvista seksiin
Eveliinan rahat olivat niin loppu, että jotain oli pakko keksiä. Ensin hän myi alastonkuviaan, mutta pian kuvio meni vielä pidemmälle. Lopulta puolesta tunnista nettosi jopa 450 euroa. ”Kestän vartin tai puoli tuntia vaikka silmät kiinni.”

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/42296f27-f496-4250-bc90-b930be5c9507

Korkeakouluopiskelija joka on ulosotossa. Ja päätyy myymään itseään.

No, tuossa korkeakoulutettujen naisten taso. Selvästi fiksua väkeä.

Yksi korkeakouluopiskelija = kaikkien korkeakoulutettujen naisten taso?

Tässä esimerkki KAIKKIEN miesten logiikasta.

Vierailija
184/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porkkanaa ja porkkanaa. Oletteko arvon älyn jättiläiset koskaan tulleet ajatelleeksi, että on ihmisiä, joilla on niin huonot hampaat, että niillä ei todellakaan pureksita porkkanaa eikä näkkäriä? Eikä mitään muutakaan vähänkään kovaa ruokaa.

Ja sitten tuo, että 2 desistä ruokakermaa riittää moneen ruokaan. On tainnut tuon neuvon antajalla todellisuudentaju kadonnut. 

Et sää oo koskaan porkkanaa raastanut tai keittänyt? Se on pehmeää ja sopii huonompihampaisemmallekin. Näkkärin voi liottaa ja syödä sitten. Sinähän se uusavuton olet.

Jos hampaat ei pysty näkkäriin, niin puuro on ihan hyvä vaihtoehto.  Jos puuron keittäminen on liian vaijeaaniin hiutaleet pehmenee ihan vedessä liottamallakin. Kaurahiutaleet maidossa oli lapsuuden välipalaherkku.

Sama. Muistan useinkin syöneeni kaurahiutaleita, maitoa ja sokrua päälle. Hiutaleita ei tarvitse keittää. Sellaisia ne herkut oli mun lapsuudessa. Tosiaan myös makaronia voilla.

Vierailija
185/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaali, kaali ja vielä kerran kaali. Keitettynä, paistettuja, kypsentämättömänä. Siihen lasi raikasta vettä päälle ja avot. Ylimääräiset kilot tippuu  kuin huomaamatta ja kohta kaksi viikkoa on mennyt ihan huomaamatta. Saa bikinivartalon kaupan päälle ja sitten kohti kesän kuumimpia rientoja. Ties vaikka löytyy joku hyvävarainen elättäjäkin.. 

Vierailija
186/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole sen houkuttelevampaa kuin neuvoa itseään vähäosaisempaa. 

Ei kuule nyt pidä täysin paikkaansa. Minä olen kommentoinut ja antanut vinkkejä, koska olen ollut todella vähällä toimeentuleva. Palkkaa on tullut opiskellessa, mutta niin vähän, että halvimpia ruokia on pitänyt ostaa. Yleensä jääkaapissa ei ollut juurikaan mitään, mutta jauhoja nyt aina oli ja makaroonia. Ostin makarooniin mauksi valkosipulin. Paistoin munakasta. Jopa joskus tarjosin kaverille munakasta. Hän toisella kerralla tuli mun luo, ja pyysi tekemään taas sitä munakasta. Sori vaan, ei se sitä tarkoita, että mun luo voi kävellä syömään jos kerran tarjosin.

Tosiaan täysin pa en ollut koskaan silloin. Pitää pitää kukkaron nyöreistä kiinni pitkäjänteisesti, että pärjää niillä vähillä rahoilla.

Vierailija
187/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ymmärrä että miten jotkut ovat niin typeriä että eivät huolehdi että ei tule tuollaisia kahden viikon tulottomia jaksoja.  Minulla pisin tuloton jakso on 8 päivää. 

Mitä väliä sillä on kuinka usein rahaa tulee kunhan sitä tulee riittävästi? Yleensä palkka makseta kerran kuukaudessa. 

Palkkatuloille päästyään vierähtää vuosi jos toinenkin ennenkuin esim sijoitukset alkaa tuottaa tai asumiskuluiksi riittää vastike.

Puhut paskaa. Minun tällä viikolla tekemäni sijoitukset ALKAVAT tuottaa jo tämän kuukauden aikana. 

Moneenko kaaliin tämän viikon sijoituksesi riittää ensi kuussa? Ja paljonko meni kuluja kun sijoituksen teit ja tuotot lunastit?

olet ilmeisen tyhmä. MIKSI olisin LUNASTANUT POIS töistä sijoitukset?
Tämän viikon sijoituksiin meni kuluja 30 cnt ja tuotoilla ostaa kyllä kaalta viikon tarpeiksi. Ja kun tätä on tehnyt  tarpeeksi pitkään, kuten minä niin viime kuun tuotoilla ostaa 3 kiloa vuoden jokaiselle päivällä. 

Vierailija
188/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaali, kaali ja vielä kerran kaali. Keitettynä, paistettuja, kypsentämättömänä. Siihen lasi raikasta vettä päälle ja avot. Ylimääräiset kilot tippuu  kuin huomaamatta ja kohta kaksi viikkoa on mennyt ihan huomaamatta. Saa bikinivartalon kaupan päälle ja sitten kohti kesän kuumimpia rientoja. Ties vaikka löytyy joku hyvävarainen elättäjäkin.. 

Tein joskus ison kattilallisen kaali, sipuli, porkkana , kasvis- tai lihaliemi, suolaa, pippuria ja vähän siirappia. Tein dieettiruuaksi. Noh kyllä se jotenkin näkyi , koska työnantaja sanoi, että oletko laihtunut.

Vierailija
189/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän viikon sijoituksiin meni kuluja 30 cnt ja tuotoilla ostaa kyllä kaalta viikon tarpeiksi. Ja kun tätä on tehnyt  tarpeeksi pitkään, kuten minä niin viime kuun tuotoilla ostaa 3 kiloa vuoden jokaiselle päivällä. 

Kaalta xD

Vierailija
190/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mistään palstan sadoista aihetta käsittelevistä ketjuista et saa mitään ideaa? En käytä aikaa tällaiseen paskaan. Näänny, jos et kykene etsimään.

Vastauksena kysymykseen: En ole niin tyhmä, että minulle kävisi noin.

Vierailija
191/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porkkanaa ja porkkanaa. Oletteko arvon älyn jättiläiset koskaan tulleet ajatelleeksi, että on ihmisiä, joilla on niin huonot hampaat, että niillä ei todellakaan pureksita porkkanaa eikä näkkäriä? Eikä mitään muutakaan vähänkään kovaa ruokaa.

Ja sitten tuo, että 2 desistä ruokakermaa riittää moneen ruokaan. On tainnut tuon neuvon antajalla todellisuudentaju kadonnut. 

Kuule kun ei nämä kommentit olekaan tarkoitettu siten, että ne käy jokaiselle ihmiselle. Esim tomaattimurska ja tomaattiketsuppi on halpoja, mutta ei ne minulle käy allergian takia. Älä ota niin pilkuntarkasti kaikkea, mitä luet. Skippaa ne, jotka ei sulle käy.

Vierailija
192/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin juureksia, perunaa, linssejä ja tekisin jotain pataruokaa. Kilon juureksia voi saada eurolla. Myös kaali on halpaa. Jos haluaa lihaa syödä, kannattaa ostaa sisäelimiä, maksaa tai sydäntä. Mä ostan sydäntä vaikka ei olisi rahapula, koska on paistettuna todella hyvää. Mureampaa lihaa saa hakea.

Mulla ei ole mitenkään ennenkuulumatonta, että tilillä on vain muutama kymppi viikoksi tai pariksi, kun elän työt.tuella ja jos tulee esim joku yllättävä lääkärikäynti tai muu meno, on yhtäkkiä rahat menneet. Tosin mulla on myös pakastimessa ruokaa pahan päivän varalle. Ja kuiva kaapissa yritän pitää perus jauhot ja pastat, että ei tule tilannetta, että ruoka loppuisi, vaikka rahat loppuisikin.

Voi kun oliskin pakastin niin sinne vois ostaa lappuruokaa.

Seuraa eri alustoilta lahjoitettavia pakastimia. Minä annoin oman hyvän pakastimen ilmaiseksi pois. Veinkin sen sille, joka sen halusi 25 kilometrin päähän.  Meille nääs ostettiin jääkaappi, jossa on pakastinkin. Sitten halusin päältä täytettävän pakastimen myös, ja ostin sen käytettynä 50 eurolla. On hyvä ja hiljainen pakastin. Upo merkkinen.

Kun ei ole autoa ja kunto on niin heikko että ei vaan voi kantaa jotain pakastinta. Lisäksi en kuulu someen tai mihinkään muuhun sellaiseen. Mutta kiitos tiedosta, ehkä sillä on jotain hyötyä jollekin muulle köyhälle. Mukavaa päivää.

Vierailija
193/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalta xD

kyllä. Se ON oikea taivutusmuoto kaali sanalle. Mene vaikka kielikellosta lunttaamaan. 

Vierailija
194/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti mistään palstan sadoista aihetta käsittelevistä ketjuista et saa mitään ideaa? En käytä aikaa tällaiseen paskaan. Näänny, jos et kykene etsimään.

Vastauksena kysymykseen: En ole niin tyhmä, että minulle kävisi noin.

Tämä ketjuhan ei ole mitenkään suosittu. Huomaan, että sama inttäjä käy ampumassa alas muiden kommentit. On ilmeisen jälkeenjäänyt.

Vierailija
195/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurahiutaleet 1 kg ~1.5 €

Riisi 1 kg ~2 €

Makaroni 1 kg ~1 €

Perunat 2 kg ~3 €

Porkkanat 1 kg ~1 €

Kuivatut linssit 500 g ~1.5 €

Kananmunat (10 kpl) ~2.5 €

Vehnäjauhot 2 kg ~2 €

Kuivahiiva ~0.4 €

Margariini ~1.5 €

Maito 1 l ~1 €

Kaali ~2 €

Sipulit 1 kg ~1.5 €

Tomaattimurska 2 prk ~1.5 €

Perusvalmistelut

Keitä iso kattila riisiä (3–4 päiväksi)

Tee kerralla linssikastiketta (2–3 päiväksi) 

Keitä perunoita valmiiksi jääkaappiin

Leivo sämpylöitä 2–3 erässä viikon aikana

Linssikastike
1–1.5 dl kuivia linssejä

1 sipuli

1 porkkana

1 prk tomaattimurskaa

vettä

öljyä tai margariinia paistamiseen

mausteet kaapista (suola, pippuri, esim. paprika, curry tai valkosipulijauhe)

Päivät 1–3

Aamupala: kaurapuuro + maito
Lounas: riisi + linssikastike (tomaattimurska, sipuli)
Päivällinen: peruna + paistettu kananmuna + porkkana

Päivät 4–5

Aamupala: kaurapuuro
Lounas: makaronipata (makaroni, sipuli, porkkana, kananmuna)
Päivällinen: kaalikeitto (kaali, porkkana, sipuli) + sämpylä

Päivät 6–7

Aamupala: sämpylä + margariini + keitetty kananmuna
Lounas: riisi + linssikastike
Päivällinen: paistetut perunat + sipuli

Päivät 8–9

Lounas: kaalikeitto + sämpylä
Päivällinen: makaroni + paistettu kananmuna

Päivät 10–11

Aamupala: sämpylä + margariini
Päivällinen: peruna + porkkana + sipuli (uunissa tai pannulla)

Päivät 12–14

Lounas: makaronipata (loput ainekset)
Päivällinen: kaalikeitto tai paistetut perunat (mitä on jäljellä)

Välipalat (tarpeen mukaan)

keitetty kananmuna

sämpylä margariinilla

porkkana sellaisenaan

Pari huomautusta: Riisiä ei pitäisi säilyttää kuin korkeintaan seuraavaan päivään.

K-menun  riisi maksaa 0.85 - 0.95 e, eikä 2 e. 

Vierailija
196/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin juureksia, perunaa, linssejä ja tekisin jotain pataruokaa. Kilon juureksia voi saada eurolla. Myös kaali on halpaa. Jos haluaa lihaa syödä, kannattaa ostaa sisäelimiä, maksaa tai sydäntä. Mä ostan sydäntä vaikka ei olisi rahapula, koska on paistettuna todella hyvää. Mureampaa lihaa saa hakea.

Mulla ei ole mitenkään ennenkuulumatonta, että tilillä on vain muutama kymppi viikoksi tai pariksi, kun elän työt.tuella ja jos tulee esim joku yllättävä lääkärikäynti tai muu meno, on yhtäkkiä rahat menneet. Tosin mulla on myös pakastimessa ruokaa pahan päivän varalle. Ja kuiva kaapissa yritän pitää perus jauhot ja pastat, että ei tule tilannetta, että ruoka loppuisi, vaikka rahat loppuisikin.

Voi kun oliskin pakastin niin sinne vois ostaa lappuruokaa.

Seuraa eri alustoilta lahjoitettavia pakastimia. Minä annoin oman hyvän pakastimen ilmaiseksi pois. Veinkin sen sille, joka sen halusi 25 kilometrin päähän.  Meille nääs ostettiin jääkaappi, jossa on pakastinkin. Sitten halusin päältä täytettävän pakastimen myös, ja ostin sen käytettynä 50 eurolla. On hyvä ja hiljainen pakastin. Upo merkkinen.

Kun ei ole autoa ja kunto on niin heikko että ei vaan voi kantaa jotain pakastinta. Lisäksi en kuulu someen tai mihinkään muuhun sellaiseen. Mutta kiitos tiedosta, ehkä sillä on jotain hyötyä jollekin muulle köyhälle. Mukavaa päivää.

Ei minullakaan ole sometilejä ollenkaan. Pääsen lukemaan siitä huolimatta tori.fi annetaan, myydään, ostetaan osioita täyttä häkää. Olen ostanut sieltä paljon ja olen lahjoittanut paljon. Sinne voi myös laittaa ilmoituksen, että halutaan tavara xx. Näin ilmoituksen, jossa henkilö halusi kotiinsa tavaraa. Laitoin viestin hänelle torin kautta, ja kerroin, mitä annettavaa minulla on. Hän halusi kattiloita. Vein pussillisen kattiloita sovittuun paikkaan. Hän oli todella kiitollinen ja lähetti vielä jälkikäteen torin kautta viestin, että näin ihania kattiloita, kiitos.

Eli nettiyhteys riittää. Myös faceryhmiä, jotka on kaikille nähtävissä, pystyy lukemaan, vaikka minulla ei ole facetiliä ollenkaan.

Vierailija
197/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pengot kaappeja ja katsot mitä voit myydä. Laitat vintediin ja odotat kun kassa kilisee. Itselläni odottaa 70€ rahaa. Sillä pärjää taas kolme viikkoa.

Vierailija
198/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurahiutaleet 1 kg ~1.5 €

Riisi 1 kg ~2 €

Makaroni 1 kg ~1 €

Perunat 2 kg ~3 €

Porkkanat 1 kg ~1 €

Kuivatut linssit 500 g ~1.5 €

Kananmunat (10 kpl) ~2.5 €

Vehnäjauhot 2 kg ~2 €

Kuivahiiva ~0.4 €

Margariini ~1.5 €

Maito 1 l ~1 €

Kaali ~2 €

Sipulit 1 kg ~1.5 €

Tomaattimurska 2 prk ~1.5 €

Perusvalmistelut

Keitä iso kattila riisiä (3–4 päiväksi)

Tee kerralla linssikastiketta (2–3 päiväksi) 

Keitä perunoita valmiiksi jääkaappiin

Leivo sämpylöitä 2–3 erässä viikon aikana

Linssikastike
1–1.5 dl kuivia linssejä

1 sipuli

1 porkkana

1 prk tomaattimurskaa

vettä

öljyä tai margariinia paistamiseen

mausteet kaapista (suola, pippuri, esim. paprika, curry tai valkosipulijauhe)

Päivät 1–3

Aamupala: kaurapuuro + maito
Lounas: riisi + linssikastike (tomaattimurska, sipuli)
Päivällinen: peruna + paistettu kananmuna + porkkana

Päivät 4–5

Lounas: makaronipata (makaroni, sipuli, porkkana, kananmuna)
Päivällinen: kaalikeitto (kaali, porkkana, sipuli) + sämpylä

Päivät 6–7

Aamupala: sämpylä + margariini + keitetty kananmuna
Päivällinen: paistetut perunat + sipuli

Päivät 8–9

Lounas: kaalikeitto + sämpylä
Päivällinen: makaroni + paistettu kananmuna

Päivät 10–11

Aamupala: sämpylä + margariini
Päivällinen: peruna + porkkana + sipuli (uunissa tai pannulla)

Päivät 12–14

Lounas: makaronipata (loput ainekset)
Päivällinen: kaalikeitto tai paistetut perunat (mitä on jäljellä)

Välipalat (tarpeen mukaan)

keitetty kananmuna

sämpylä margariinilla

porkkana sellaisenaan

Pari huomautusta: Riisiä ei pitäisi säilyttää kuin korkeintaan seuraavaan päivään.

K-menun  riisi maksaa 0.85 - 0.95 e, eikä 2 e. 

-eri

Miten on mahdollista, että kylmäaltaissa myydään päivätolkulla einesriisipiirakoita? Niissä on monta monituista päivää parasta ennen päiväystä.

Noh minulla säilyy syötävänä jääkaapin kylmimmässä osassa 3 päivää hyvinkin. Risottoja kannattaa pakastaa annoksina.

Vierailija
199/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistautuisin äänestämään äärifassarit pysymään hallitusvallassa. Ne pitään tilanteen vakiona. Korkeintaan pahentavat.

Vierailija
200/250 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ajatuksesi siis että kyseisellä summalla pitää saada ns. lämmin ruoka/ateria joka päivälle? Muut ateriat ja syömiset eivät kuulu tähän budjettiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi