Apua! Mitä tekisit kun yhtäkkiä tulisi tilanne että on rahaa kahdeksi viikoksi 23€. Ruoka
Ruoka asioita meinaan siis. Mulla nyt tämä tilanne ja mietin miten pärjään. Jos sinulla olisi käytettävää 23€ ja sen ruoan pitäisi riittää 15 päivää niin mitä ruokaa tekisit tai mitä ostaisit ? Kaikki vinkit käyttöön.
Ei allergioita , en nirsoile mutta oikeasti miten saisitte riittämään tuon 15 päiväksi tai mitä tekisitte? Ei oteta huomioon että "lainaa sukulaisilta" "lainaa kaverilta " sukulaisia ei juuri ole ja en ole lainaaja tyyppinen muutenkaan. Kertokaa mitä ruokia tekisitte konkreettisesti.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Onko ajatuksesi siis että kyseisellä summalla pitää saada ns. lämmin ruoka/ateria joka päivälle? Muut ateriat ja syömiset eivät kuulu tähän budjettiin?
-eri
Tuolla budjetilla ei pysty hifistelemään. Ruoka kuin ruoka ihan sama mikä ruoka, kunhan vatsaansa saa täytettä. Kyllä huoneenlämpöistäkin ruokaa voi syödä ja kylmääkin, niin sama se onko lämmin vai ei.
Eli ateria/syöminen päivän mittaan, että hengissä pysyy, nimellä ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ymmärrä että miten jotkut ovat niin typeriä että eivät huolehdi että ei tule tuollaisia kahden viikon tulottomia jaksoja. Minulla pisin tuloton jakso on 8 päivää.
Mitä väliä sillä on kuinka usein rahaa tulee kunhan sitä tulee riittävästi? Yleensä palkka makseta kerran kuukaudessa.
Ja vain idiootti on pelkän palkkatulon varassa.
Palkkatuloille päästyään vierähtää vuosi jos toinenkin ennenkuin esim sijoitukset alkaa tuottaa tai asumiskuluiksi riittää vastike.
Puhut paskaa. Minun tällä viikolla tekemäni sijoitukset ALKAVAT tuottaa jo tämän kuukauden aikana.
Moneenko kaaliin tämän viikon sijoituksesi riittää ensi kuussa? Ja paljonko meni kuluja kun sijoituksen teit ja tuotot lunastit?
olet ilmeisen tyhmä. MIKSI olisin LUNASTANUT POIS töistä sijoitukset?
Tämän viikon sijoituksiin meni kuluja 30 cnt ja tuotoilla ostaa kyllä kaalta viikon tarpeiksi. Ja kun tätä on tehnyt tarpeeksi pitkään, kuten minä niin viime kuun tuotoilla ostaa 3 kiloa vuoden jokaiselle päivällä.
Tuohan se pointti oli... jos nyt alat sijoittaa niillä tuotoilla ostaa kaalia vasta vuosien päästä. Tämä ei ole lyhyen ajan ratkaisu vaan alkaa tuottaa tulosta sitten aikanaan.
Mä voin olla tyhmä, mutta sä et osaa lukea.
Ap jos sijoittaa 23€ nyt (Seligson minimi 10€), ehtii kuolla nälkään ennenkuin elää tuotoillaan.l
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ymmärrä että miten jotkut ovat niin typeriä että eivät huolehdi että ei tule tuollaisia kahden viikon tulottomia jaksoja. Minulla pisin tuloton jakso on 8 päivää.
Mitä väliä sillä on kuinka usein rahaa tulee kunhan sitä tulee riittävästi? Yleensä palkka makseta kerran kuukaudessa.
Ja vain idiootti on pelkän palkkatulon varassa.
Palkkatuloille päästyään vierähtää vuosi jos toinenkin ennenkuin esim sijoitukset alkaa tuottaa tai asumiskuluiksi riittää vastike.
Puhut paskaa. Minun tällä viikolla tekemäni sijoitukset ALKAVAT tuottaa jo tämän kuukauden aikana.
Moneenko kaaliin tämän viikon sijoituksesi riittää ensi kuussa? Ja paljonko meni kuluja kun sijoituksen teit ja tuotot lunastit?
olet ilmeisen tyhmä. MIKSI olisin LUNASTANUT POIS töistä sijoitukset?
Tämän viikon sijoituksiin meni kuluja 30 cnt ja tuotoilla ostaa kyllä kaalta viikon tarpeiksi. Ja kun tätä on tehnyt tarpeeksi pitkään, kuten minä niin viime kuun tuotoilla ostaa 3 kiloa vuoden jokaiselle päivällä.Tuohan se pointti oli... jos nyt alat sijoittaa niillä tuotoilla ostaa kaalia vasta vuosien päästä. Tämä ei ole lyhyen ajan ratkaisu vaan alkaa tuottaa tulosta sitten aikanaan.
Mä voin olla tyhmä, mutta sä et osaa lukea.
Ap jos sijoittaa 23€ nyt (Seligson minimi 10€), ehtii kuolla nälkään ennenkuin elää tuotoillaan.l
Ehdottiko joku, että aloittajan pitäisi sijoittaa 23 euroansa nyt? -eri
Mistä näitä ap kaltaisia ääliöitä sikiää?
Just syön keittoa, ja näkkärin päälle laitoin majoneesia, Näkkärin laitoin keittokulhoon reunalle, ja katso, näkkäri pehmeni. OOOOO mikä muuvi. Sopii huonompihampaisellekin.
Makaronia, soojarouhetta, kaurapuuroa ja halvinta margariinia, kananmunia. Ehkä vähän kaalia tai porkkanaa vitamiineiksi jos rahat riittävät. Tuo on oikeasti tosi vähän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Just syön keittoa, ja näkkärin päälle laitoin majoneesia, Näkkärin laitoin keittokulhoon reunalle, ja katso, näkkäri pehmeni. OOOOO mikä muuvi. Sopii huonompihampaisellekin.
näkkärin voi myös paloitella keiton kuin keiton sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole sen houkuttelevampaa kuin neuvoa itseään vähäosaisempaa.
Onhan se mukavaa, jos voi auttaa toista pärjäämään jatkossa paremmin.
Onko sinulla tapana sitten neuvoa vain hyväosaisempia? Mitä he sinun neuvoillasi tekisivät?
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä ap kaltaisia ääliöitä sikiää?
Voi voi sentään kun näitä on pilvin pimein. Syitä voi olla jälkeenjääneisyys tai se, että äippä on tehnyt kaiken aikoinaan. Uusavuttomuus teettää tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin juureksia, perunaa, linssejä ja tekisin jotain pataruokaa. Kilon juureksia voi saada eurolla. Myös kaali on halpaa. Jos haluaa lihaa syödä, kannattaa ostaa sisäelimiä, maksaa tai sydäntä. Mä ostan sydäntä vaikka ei olisi rahapula, koska on paistettuna todella hyvää. Mureampaa lihaa saa hakea.
Mulla ei ole mitenkään ennenkuulumatonta, että tilillä on vain muutama kymppi viikoksi tai pariksi, kun elän työt.tuella ja jos tulee esim joku yllättävä lääkärikäynti tai muu meno, on yhtäkkiä rahat menneet. Tosin mulla on myös pakastimessa ruokaa pahan päivän varalle. Ja kuiva kaapissa yritän pitää perus jauhot ja pastat, että ei tule tilannetta, että ruoka loppuisi, vaikka rahat loppuisikin.
Juuresten ja vihannesten energiasisältö on lähellä nollaa,ei ihan riitä.
Puurot on edullisia itsetehtyinä. Riisi ja makarooni on edullisia. Laatikoihin ja keittoihin sekä risottoihin riittää aika pieni määrä lihaa tai esim soijarouhetta. Makaroonilaatikon voi tehdä lihaliemeen. Kananmunia voi laittaa eritavoin. Lettuja voi paistaa, jos tekee taikinan veteen. Etsi kaupan halvimmat tuotteet. Ulkoa voisi löytää jo nokkosia. Niitä voi käyttää pinaatin tavoin.
Kaalissa on hyvä ravintoarvo. Jos sitä saa edullisesti niin siitä saa ruokaa. Katso kaupan hävikkituotteet.
Söisin kaapit tyhjäksi. Ostaisin hiivaa, niin saisin kaikista jauhopussin pohjista leivottua sämpylöitä.
Nyt on kahvia kahdeksi viikkoa, ja teetä. Lisäksi tosiaan on monenlaisia jauhoja ja ryynejä, on spagettia ja riisiä. Öljyä ja maitojauhetta, kidneypapuja ja kikherneitä, ja monipuolisesti mausteita. Tomaattimurskaa useampi paketti. Jonkin verran vihanneksia ja hedelmiä, piimää vajaa purkki. Näkkileipää. Ja puolet siitä jauhelihakastikkeesta, jonka tein tänään. Purkillinen hernekeittoa. Tahinia.
Lidlistä saa halpaa broileria, hakisin yhden sellaisen. Lisäksi ostoslistalle paketti munia, pari purkkia piimää, se hiiva, punajuuria, omenoita, porkkanoita. Leipoisin sämpylöitä, tekisin hummusta päälliseksi, keittäisin enimmät munat ja osan jättäisin lettutaikinaan, keittäisin ison kanakeiton, ja papupataa tulisi myös. Juuresraastetta.
Omia aina mukana kulkevia vararavintojani voisin myös hyödyntää. Olen joskus kokeillut paastota kymmenen päivää, hyvin se meni.
Vierailija kirjoitti:
Keitot ovat edullista ruokaa, makkarakeitto: kilo pottuja, makkaralenkki, keittojuurekset 1/2kg, muutama sipuli ja 5 lihaliemikutio, yhteensä 5€?
Ei kannata ostaa valmiita keittojuureksia, niiden kilohinta on korkeampi kuin jos ostaa juureksia ja pilkkoo itse. On korkeampi vaikka ottaa huomioon kuoriin menevän hävikin.
Jos ei kaapeissa olisi mitään valmiina, ei kerrassaan mitään, niin kaurahiutaleet olisi kyllä aika ehdoton halpisruokahankinta.
Tonnikala-pastaa, perunamuusi ja uunilenkki tai paistetut nakit, kaurapuuroa, makkarakeittoa, jauhelihasta saa monta ateria, perunat ja jauhelihakastike, makaroonilaatikko.Jauhelihakeitto&porkkanapaloja. Perunat eivät maksa paljon ja on ruokaisaa evästä saa monenlaista ruokaa. Esim. 2kg perunoita n. 2 euroa. Lisäksi vegaanithan ovat jatkuvasti kasvisruoalla eli sinäkin pärjäisit kasviksilla 2 vko. Sekä porkkanapussi 500g maksaa 1 euro. Tonnikalapurkki 2 eur. Uunilenkki 1 euro. Nakit 2eur. Ei ole kallista..
tutut makkara ja ranskalaiset saat ainakin 3 annosta,perunasipulipussi1kg 3 pientä ruokakermaa ja sitten joukkoon mitä haluaa makkaraa kanaa jauhelihaa= noin 13 euroa,kalapuikkoja saa halvalla ja ne menee leivänpäälläkin ,samoinmunista saa kaikenlaista
Nyt on jo luonnossa korvasieniä ja erilaisia luonnon salaattiaineita, joita voi syödä. Muista keittää korvasienet kolmesti. Parhaat proteiinit saisit kananmunista, niitä yksi paketti, siis sellainen, jossa on n. 21 munaa. Sitten tosiaan juureksia, kuten on jo neuvottu. Kaurahiutaleet taitaisivat olla helpoin tapa saada viljatuotteita, tai leipoa vehnäjauhoista leipää.
Minulle ei tulisi yhtäkkiä tuollaista tilannetta. Ja tuskin ap:llekaan ihan yllätyksenä on tullut. Vai mitä, ap?
Miten tämä tilanne yllätyksenä tuli? Vehnäjauhoja saat 14 päiväksi 9 eurolla niin, että niiden kalorimäärä on 1820 per päivä. Lähde siitä liikkelle. Ehkä kaapissasi on hiivaa, ja joka tapauksessa se ei paljon maksa. Hanasta tulee vettä. Litra rypsiöljyä maksaa 3,50. Pystyt tekemään leipää, ja kaloreita tulee niin paljon (9000), että voit vähentää vehnäjauhon määrää. Tässä kohtaa on mennyt ehkä 10,50 euroa, paitsi jos joudut ostamaan hiivan, jolloin voisi heittää hintaan korkeintaan 2 e lisää, eli 12,50. Kalorivajeeseen et siis kuole, mutta rakenna tuolta pohjalta.
Jos sinulla on ylipainoa, ota dieettinä.
En minäkään ole kantanut, vaan siirtänyt nokkakärryillä paikoilleen. Tosin siellä toisessa päässä pari tyyppiä kantoi pakastimen autoon. Ei se kamalasti paina, kun se on tyhjää täynnä. Eikö teillä ole yhtään naapuria, joka voi jeesata?
Toisaalta, jos joskus ostat liikkeestä pakastimen, niin osta sellaisesta paikasta, josta voit tilata sisäänkannon uudelle laitteelle.