Apua! Mitä tekisit kun yhtäkkiä tulisi tilanne että on rahaa kahdeksi viikoksi 23€. Ruoka
Ruoka asioita meinaan siis. Mulla nyt tämä tilanne ja mietin miten pärjään. Jos sinulla olisi käytettävää 23€ ja sen ruoan pitäisi riittää 15 päivää niin mitä ruokaa tekisit tai mitä ostaisit ? Kaikki vinkit käyttöön.
Ei allergioita , en nirsoile mutta oikeasti miten saisitte riittämään tuon 15 päiväksi tai mitä tekisitte? Ei oteta huomioon että "lainaa sukulaisilta" "lainaa kaverilta " sukulaisia ei juuri ole ja en ole lainaaja tyyppinen muutenkaan. Kertokaa mitä ruokia tekisitte konkreettisesti.
Kommentit (250)
Viikon pystyy elämään vaikka kaurapuurolla tai voiperunalla.
Ennenvanhaan tullessani koulusta mummolaan, mummo keitti perunoita puuliedellä. Perunat syötiin muussaamalla voita sekaan.
Mee onkimaan kalaa ei maksa euroakaan Vermeet
Kannattaa lukea Kaari Utrion historiakirjoja, niin keksii ruokaa. Esim viimeisistä jauhoista voi keittää vellin.
Vierailija kirjoitti:
Puurot on edullisia itsetehtyinä. Riisi ja makarooni on edullisia. Laatikoihin ja keittoihin sekä risottoihin riittää aika pieni määrä lihaa tai esim soijarouhetta. Makaroonilaatikon voi tehdä lihaliemeen. Kananmunia voi laittaa eritavoin. Lettuja voi paistaa, jos tekee taikinan veteen. Etsi kaupan halvimmat tuotteet. Ulkoa voisi löytää jo nokkosia. Niitä voi käyttää pinaatin tavoin.
Olet oikeassa. Ruokaa on maailma täynnä. Ennenkin se saatiin luonnosta. Sisseille opetetaan armeijassa, mitä syödä luonnosta, kun kantosapuskat on loppu.
23 eurolla saa 23 kiloa perunaa. Ei yksinään terveellistä, mutta nälkään ei kuole.
Köyhän kannattaa huolehtia siitä, että kaapista löytyy aina jauhoja, kuivahiivaa ja muita kuiva-aineita. Pakastimeen myös aina jotain kasviksia, niin selviää tuollaisten aikojen yli
Rikkaillakin niitä löytyy aina kaapista, vaikka heidän ei tarvitsekaan pelätä että joutuisivat elämään pienillä rahoilla pitkiä aikoja, joten siinä ei ole mitään hävettävää, että varautuu
Vierailija kirjoitti:
Makaronia, soojarouhetta, kaurapuuroa ja halvinta margariinia, kananmunia. Ehkä vähän kaalia tai porkkanaa vitamiineiksi jos rahat riittävät. Tuo on oikeasti tosi vähän rahaa.
Halvin mahdollinen margariini taitaa maksaa 35 senttiä/paketti. Ei se kauhean hyvää ole, mutta ajaa asiansa
Vierailija kirjoitti:
Tonnikala-pastaa, perunamuusi ja uunilenkki tai paistetut nakit, kaurapuuroa, makkarakeittoa, jauhelihasta saa monta ateria, perunat ja jauhelihakastike, makaroonilaatikko.Jauhelihakeitto&porkkanapaloja. Perunat eivät maksa paljon ja on ruokaisaa evästä saa monenlaista ruokaa. Esim. 2kg perunoita n. 2 euroa. Lisäksi vegaanithan ovat jatkuvasti kasvisruoalla eli sinäkin pärjäisit kasviksilla 2 vko. Sekä porkkanapussi 500g maksaa 1 euro. Tonnikalapurkki 2 eur. Uunilenkki 1 euro. Nakit 2eur. Ei ole kallista..
Tonnikala on älyttömän kallista. Ei kannata siihen ainakaan rahojaan tuhlata, kun paljon halvempiakin vaihtoehtoja on olemassa
Maasta rupeaa tulemaan vihreää. Melkeinpä kaikkea sitä pystyy syömään. Joko olette tsekanneet ilmaiset kuusenkerkät. Ovat viimeisen päälle terveellistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin juureksia, perunaa, linssejä ja tekisin jotain pataruokaa. Kilon juureksia voi saada eurolla. Myös kaali on halpaa. Jos haluaa lihaa syödä, kannattaa ostaa sisäelimiä, maksaa tai sydäntä. Mä ostan sydäntä vaikka ei olisi rahapula, koska on paistettuna todella hyvää. Mureampaa lihaa saa hakea.
Mulla ei ole mitenkään ennenkuulumatonta, että tilillä on vain muutama kymppi viikoksi tai pariksi, kun elän työt.tuella ja jos tulee esim joku yllättävä lääkärikäynti tai muu meno, on yhtäkkiä rahat menneet. Tosin mulla on myös pakastimessa ruokaa pahan päivän varalle. Ja kuiva kaapissa yritän pitää perus jauhot ja pastat, että ei tule tilannetta, että ruoka loppuisi, vaikka rahat loppuisikin.
Voi kun oliskin pakastin niin sinne vois ostaa lappuruokaa.
Seuraa eri alustoilta lahjoitettavia pakastimia. Minä annoin oman hyvän pakastimen ilmaiseksi pois. Veinkin sen sille, joka sen halusi 25 kilometrin päähän. Meille nääs ostettiin jääkaappi, jossa on pakastinkin. Sitten halusin päältä täytettävän pakastimen myös, ja ostin sen käytettynä 50 eurolla. On hyvä ja hiljainen pakastin. Upo merkkinen.
Kun ei ole autoa ja kunto on niin heikko että ei vaan voi kantaa jotain pakastinta. Lisäksi en kuulu someen tai mihinkään muuhun sellaiseen. Mutta kiitos tiedosta, ehkä sillä on jotain hyötyä jollekin muulle köyhälle. Mukavaa päivää.
Nähtävästi jätit tarkoituksella lukematta viestiä kunnolla, koska edellinen kommentoijahan kertoi vieneensä sen pakastimen itse perille. Mutta, koska olet taas näitä trolleja joiden aidat liikkuu sitä mukaa kun ratkaisuja tarjotaan et viitsi kunnolla edes lukea kommentteja kun jo tyrmäät ne
Aika tyypillistä on jokaiseen ehdotukseen alkaa määkimään sitä liikuntarajoitetta ja muita ongelmia, jotka estävät kaikki ratkaisut. Sellaista se trollin elämä näes on
jokunen vuosi sitten eli 25e/vko yksin, se sisälsi pesuaineet ym. Söin monipuolisesti ja terveellisesti.
Mutta 23e ja 2 viikkoa nykyrahalla tekisi jo todella tiukkaa. Puuroa aamu ja iltapalaksi, sipulia, perunaa ja soijarouhetta lounaaksi ja päivälliseksi. Vaihtelee onko keitettynä vai paistettuna. 30 aamuiltapalaa puuroa tarvitsee jo 2 purkkia puuroa eli 3e. 30 ruokaa niin jää enää alle euro per ruoka. No on se mahdollinen mutta ei pidä törsästellä edes kananmunaan tai tomaattimurskaan ja välipaloja tuohon budjettiin ei mahdu.
Puurot on hyviä. Tänään keitin ruispuuroa. 1,5 litraa vettä, 4-5 desiä ruisjauhoja. Keitin tunnin pienimmällä lämpötilalla. 5 annosta siitä tuli.
Voisilmä ja puolukkahilloa päälle.
Kahden viikon peruna- ja puurokuurihan se olis.
Inkoonpuuro on hyvää.
Lue neuvot edellisistä spämmeistäsi.
23 euroa riitä mihinkään. Hankkisin lisää rahaa. On minullakin ollut rahat vähissä mutta aina sitä on jostain saanut kun olen soitellut tutuille ja kysynyt pimeitä töitäkin. Mun serkulla on hevostila ja siellä olen käynyt pimeissä töissä useinkin. Olen säästänyt pahan päivän varalle niin että on aina ruokarahaa mutta joskus oli niin että rahat loppui eikä olut ruokaa. Nykyään on pakastimessa ruokaa 2 viikoksi aina.
Osta 2 l maitoa, perunoita, 2 pakettia, kevytnakkeja, kananmunia, kauraryyniä, sekaleipää. Niillä pärjäät hyvin.
Vinkki
Huhtahyvän 1 kilon paketeissa myydään kypsä possun kantapala ja meetvurstia. Ostin molemmat minimanista. Kilohinta n.7 euroa.
Huhtahyvät possun kantapalat 1kg | Palapakatut kokolihatuotteet | Lihajaloste ruoan valmistukseen | Lihat ja lihajalosteet | Tuotteet | Metro-tukku https://share.google/8TGhL4IyODQDyynxH
Huhtahyvät Meetvurstin kantapala 1kg | S-kaupat ruoan verkkokauppa https://share.google/n36KP7ksvzHKRVcgh
Ohhoh Hankkijalla myydään ruokaperunaa 2 kg pusseissa hintaan 0,45 senttiä
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh Hankkijalla myydään ruokaperunaa 2 kg pusseissa hintaan 0,45 senttiä
PerSun ulinaa uliuliuliuliuli