Onko sun iäkkäillä vanhemmilla tiskikone ym mukavuudet?
Kommentit (33)
No tietysti ,sekä kaupunkikodissa että kakkoskodissaan kaikki mukavuudet.He ovat kasikymmpisiä.
Ei tietenkään ole tiskikonetta. Se vie sähköä ja vettä ja laiskan ihmisen merkki, kun ei edes tiskata jaksa.
Äidillä on tiskikone mutta ei raski käyttää. Vaikka kuinka olen selittänyt että nykyaikainen tiskikone vie vähemmän vettä kuin käsin tiskaaminen, niin ei vaan raski. Ettei kone kulu ja onhan se myös varmaan laiskan ihmisen tunnusmerkki:D
Mun vanhemmat on haudassa. Mutta mulla on, kone vie 18l vettä. Mulla on kantovesi, niin käsin tiskaten en tuolla määrällä selviä. Vähintään tiskiaineessa ois viimeiset astiat altaassa huljuttaessa.
Ei ole. Haudassa ei tiskikonetta tarvita.
Talo heillä oli missä nykyajan mukavuudet. Sen olemme myymeet heidän kuoleman jälkeen.
Outo kysymys. Eiköhän nykypäivänä ole aika harvinaista, että tiskikonetta ei ole.
Löytyy kaikki mahdolliset.vempaimet,eivät he missään havumajassa asu.
No, 80-luvulla lapsuudessani oli jo esim astianpesukone. Isäni oli insinööri ja hän on ollut useassa projektissa kehittämässä teknologiaa, esim Nokia ja Siemens.
Meidän äippä osti tiskikoneen (Upo Lahtiska) kun oli 21-vuotias ja minä 2-vuotias. Siitä on nyt aikaa tasan 50 vuotta. Lapsuuskotiin hankittiin myös kaikki muut uutuudet ja vempaimet.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmillani oli tiskikone jo 70-luvulla.
Niin meilläkin, mutta sitä käytettiin äärimmäisen harvoin. Muistan vieläkin ne jättimäiset joulutiskaukset..
Miten niin ei olisi tiskikonetta. Se nyt on heillä ihan normikamaa ollut jo ainakin 40 vuotta. Ovat yli 90 ja aina ensimmäisenä pitää saada kaikki viimeisimmät tekniset härpäkkeet, etenkin isä on kiinnostunut, kun on DI. Kaikki ipadit ja puhelimet viimeistä mallia.
Suomessa on jo pitkään ollut astianpesukone lähes joka keittiössä. Espanjassa vielä melko harvinainen, vaikka koko suvun voimin syödään ja tiskattavaa tulee paljon.
Äidin puolen mummola oli maatila, jossa kesäisin ja jouluna oli paljon porukkaa, helposti 15-20 henkilöä. Siellä oli tiskikone, mutta eihän sitä silloin voinut käyttää, kun se tuli kuulemma kalliiksi. Lämmin vesi lämmitettiin puuhellalla kattilalla, kylmä vesi tuli hanasta. Minä ja saman ikäinen serkkuni saatiin tiskata viisi kertaa päivässä kaikki tiskit käsin. Kyllä siinä aikaa meni ja selkä meni kipeäksi, kun tiskipöytä oli liian matala. Sormia särki, kun äiti ja tädit kävi aina tarkistamassa, että vesi on tarpeeksi kuumaa. Aina ne lisäsi kiehuvaa vettä altaaseen.
On, ihka uusi joka linkoaa astiat kuiviksi.