Rahaton ja raskaana. Pitäisittekö lapsen?
Sain viime viikolla potkut. Olen raskaana ja mies ilmoitti, että suhde oli siinä jos edes harkitsen lapsen pitämistä. Ero siis edessä, mutta ennen tätä meillä meni pitkään huonosti ja mies suoraan toivoo, että raskaus menisi nopeasti (miehen sanoin "kivuttomasti") kesken. Kummallakaan ei ole ennestään lapsia ja olen aina halunnut äidiksi. Emme ole naimisissa mutta asumme yhdessä eikä mies aio maksaa elareita eli ero on väistämättä edessä. Raskaus on vasta alussa ja ajatus keskeytyksestä tuntuu pahalta - jopa niin että varmasti katuisin, masentuisin.
Olen aina halunnut pärjätä itse ilman tukirahoja tai muuta, mutta omat säästöt riittävät siihen saakka kunnes lapsi täyttää 1,5 vuotta, jos oikein tiukasti elelen kahdestaan vauvan kanssa. Samaan aikaan olen surullinen mutta ikionnellinen raskaudesta. Voinko pärjätä näin vai elänkö nyt sumussa?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ero tulee nyt joka tapauksessa, joten unohda mies. Joko pidät lapsen ja eroatte, tai teet abortin ja eroatte. Tämä on se väistämätön tilanne tässä. Jos teet abortin, et halua enää tuijotella tuon miehen naamaa, ja toisaalta jos oikeasti haluat lapsen myöhemmin, niin ei kannata velamiehen kanssa heilastella.
Kyse on nyt enemmän siitä, että haluatko lapsen yksin ja ehkä myöhemmin kuvioihin tulee jonkinlainen isäpuoli. Vai haluatko keskeyttää tämän raskauden ja odotella ehkä mahdollista tilannetta, jossa kuvioihin tulee lapsia haluava mies ja tällöin yhteinen lapsenne saisi ydinperheen.
Nyt se lapsi on jo tulossa. Uusi mies ja uusi lapsi on vaan fantasiaa. Voi toteutua tai sitten ei.
Eli pitäisin lapsen.
Todellakin pitäisin. Ymmärrän tuon raha-aspektin, mutta ei ole varmaa, että koskaan tulee toista tilaisuutta ja toisekseen ei ole nykyään enää varmaa, että rahatilanne koskaan helpottaisi niin merkittävästi, että myöhemmin olisi parempi aika saada lapsi.
Onnea sinulle! <3 Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Jos olisin samassa tilanteessa ja ikää parikymppiä, tekisin abortin. En jaksaisi sopia mitään hankalan exän kanssa. Lapsikin kärsisi huonoista väleistä.
Jos mittarissa taas lähemmäs 40-v., pitäisin lapsen. Aika käy vähiin uuden miehen etsimisessä.
Taloudellinen puoli järjestyy aina. Siitä ei tarvitse olla huolissaan. Jos on vähemmän rahaa käytettävissä, eletään niukasti. Ei ulkomaan matkoja. Ei maksullisia harrastuksia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sun vauva.
Vauva on puoliksi myös isänsä, mutta on mieheltä törkeää siittää lapsi (veikkaan että mies ei ole edes ehkäissyt vaan on luottanut e-pillereihin tms.) ja kieltäytyä ottamasta siitä vastuuta. Ja näitä miehiähän on maailma täynnä.
Mies teki selväksi ettei halua lasta, eikä halua kuulla meistä myöhemmin, ja nyt kovasti toivoo täydestä sydämestään, että raskaus menisi kesken. Ero on edessä, joten tässä tavaroita pakatessa mies oli etsinyt tietoa keskeytyksestä minua varten. Sanoin etten kykene siihen, niin mies suuttui. En syö pillereitä, mutta mies ei suostunut hankkimaan kondomeja, ja varoitin että aion pitää lapsen jos tulen raskaaksi mutta mies ei uskonut. En ole pakottanut miestä sänkyyn, enkä isäksi, mutta ennen tapahtumaa mies tokaisi ettei hän tee 'ohilaukauksia', mutta olen raskaana nyt.
Köyhyys periytyy. Mieti sitä. Pienen lapsen tarpeista on helppo huolehtia, mutta mitä isompi lapsi, sitä enemmän sinä ja lapsesi tulette kärsimään vähäosaisuudesta. Niin henkisesti kuin fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sun vauva.
Vauva on puoliksi myös isänsä, mutta on mieheltä törkeää siittää lapsi (veikkaan että mies ei ole edes ehkäissyt vaan on luottanut e-pillereihin tms.) ja kieltäytyä ottamasta siitä vastuuta. Ja näitä miehiähän on maailma täynnä.
Mies teki selväksi ettei halua lasta, eikä halua kuulla meistä myöhemmin, ja nyt kovasti toivoo täydestä sydämestään, että raskaus menisi kesken. Ero on edessä, joten tässä tavaroita pakatessa mies oli etsinyt tietoa keskeytyksestä minua varten. Sanoin etten kykene siihen, niin mies suuttui. En syö pillereitä, mutta mies ei suostunut hankkimaan kondomeja, ja varoitin että aion pitää lapsen jos tulen raskaaksi mutta mies ei uskonut. En ole pakottanut miestä sänkyyn, enkä isäksi, mutta ennen tapahtumaa mies tokaisi ettei hän tee 'ohilaukauksia', mutta olen raskaana nyt.
Väittäisin tulleeni raskaaksi vahingossa kännissä. Eihän tuollaiselle edes lasta voisi antaa hoitoon?? Parempi pysyä kaukana kaikin tavoin.
Miten voi miettiä lapsen pitämistä jos vaihtoehto on abortti?
Vierailija kirjoitti:
Alkio tai sikiö abortoidaan tai annetaan raskauden jatkua. Lapsen pitämisestä voi puhua vasta kun on se lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin samassa tilanteessa ja ikää parikymppiä, tekisin abortin. En jaksaisi sopia mitään hankalan exän kanssa. Lapsikin kärsisi huonoista väleistä.
Jos mittarissa taas lähemmäs 40-v., pitäisin lapsen. Aika käy vähiin uuden miehen etsimisessä.
Taloudellinen puoli järjestyy aina. Siitä ei tarvitse olla huolissaan. Jos on vähemmän rahaa käytettävissä, eletään niukasti. Ei ulkomaan matkoja. Ei maksullisia harrastuksia jne.
Ei ulkomaan matkoja tai maksullisia harrastuksia... nyt on taas sellaisia ohjeita että hih ja huh! Ihan oikeasti on pakko se taloudellinen puoli miettiä myös. Jos varat olisi käytetty lapsen kanssa vuodessa, mitäs sen jälkeen, kun lapsikin on vasta vuoden? Siinä ei auta olla menemättä ulkomaan matkalle.
Apn tapauksessa pitäisin kyllä lapsen, mutta ei voi ajatella noin ruusuisesti että jättää tekemättä ulkomaan matkan niin pärjää taas yhden kuun.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kykene siihen, mutta mies haluaa abortin.
Hetkinen, siis ap et syönyt ehkäisypillereitä eikä mies käyttänyt kondomia ja nyt on yllättynyt raskaudesta ja toivoo kovasti että joutuisit kärsimään keskenmenon? Mua vähän jopa pelottaa, antaako hän sun erota, onko sun turvallista enää hänen lähellään. Parempi ettette puhu elatusmaksuista tms. jos haluat niitä hakea, ettei tilanne kärjisty.
Jos haluat äidiksi, pitä lapsi. Mies vaikuttaa sellaiselta, että ero on edessä joka tapauksessa. Jos raskaus menisi luonnostaan kesken, sinä surisit kovasti ja mies ilahtuisi. Miten siitä voi jatkaa yhdessä?
Tuo kamalalta kuulostava mies tulee olemaan lapsesi isä ainakin geneettisesti. Lapsellesi periytyy hänen ominaisuuksiaan. Haluatko sitä todella?
Hei, kyllä sä pärjäät! Mäkin pärjäsin ja nyt mulla on jo lapsenlapsia.
Toivottavasti et loukkaannu, kun esirukoilen sulle ja lapsellesi paljon hyvää elämääsi. Uskon, että sinusta tulee todella hyvä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kamalalta kuulostava mies tulee olemaan lapsesi isä ainakin geneettisesti. Lapsellesi periytyy hänen ominaisuuksiaan. Haluatko sitä todella?
Jos ei ole isän kanssa tekemisissä, niin korkeintaan ulkoisia ominaisuuksia tulee.
Jahas, taas yksi elatusapuhuijaus ja palstan ahneet vieraannuttajaämmät jakelee neuvoja.
Täs nyt ollaan taas kohdassa mies siirtää siemen nestettä naispuolisen sisään PASKAAKAAN VÄLITTÄMÄTTÄ SEURAUKSISTA.
Mikä siinä on ettei voi käyttää ehkäisyä ? Väkisinmakaajat on oma väkivalta ryhmä , mutta noin muuten . Ensin hankitaan ehkäisy sitten vasta naidaan. Ja jos noin olisi niin miehen kuuluu maksaa elatusmaksut.
Ensin ollaan vatsa pystyssä raskaana sitten mennään kulissiavioliittoon.
Olet aivan taatusti mies, koska et ymmärrä ettei abortin jälkeen välttämättä enää tule toista raskautta. Ap voi jäädä lapsettomaksi, jos ei pidä lasta nyt.