Työryhmä: peruskoulun tavoitteita kevennettävä, että kaikki pääsevät läpi
Kommentit (101)
En ole huolissani oppilaista, joiden kapasiteetti on alhainen. Olen huolissani lahjakkaista oppilaista, jotka näin tyhmennetään. Tasokurssit takaisin tai vanha oppikoulu/kansalaiskoulu-jako. On silkkaa hulluutta kuvitella, että kaikki kykenevät yhtäläiseen teoreettiseen opiskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Armovitoset pois ja luokalle jättäminen takaisin.
Tämä ja lisäksi kunnollinen kuri luokkiin.
Vierailija kirjoitti:
"Tavoitteena on pysäyttää oppimistulosten heikkeneminen ja varmistaa, että jokainen nuori osaa perustaidot"
Oppimistulokset eivät heikkene, jos vaatimustasoa lasketaan?
Näin sivusta: mitkähän nykyään ovat ne "perustaidot"?
Siis virallisesti, ei jonkun randomin mielestä.
Olin kerran tutustumassa peruskoulussa olevan tyttäreni koulupäivään, vanhemmat saivat mm. seurata tuntiopetusta. Katsoin kun takarivissä kikkarapäinen poika kaiveli räkäklimppejä nenästään, leikki niillä, heitteli niillä muita ja välillä tuijotti silmät puoliksi kiinni tyhjyyteen samalla kun räkäjojo roikkui nenästään. Uskon että hän ja vanhempansa ilahtuvat suuresti näistä uudistuksista.
Riski että lasketaan liian alas...
Näin ollut jo 10 vuotta ja kyse on kantiksista.
Vierailija kirjoitti:
"Tavoitteena on pysäyttää oppimistulosten heikkeneminen ja varmistaa, että jokainen nuori osaa perustaidot"
Ei? Miten päädyit noin nurinkuriseen päätelmään?
Silloinhan oppimistulokset paranevat suhteessa tavoitteeseen ja kaikki on, kapppas, todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En ole huolissani oppilaista, joiden kapasiteetti on alhainen. Olen huolissani lahjakkaista oppilaista, jotka näin tyhmennetään. Tasokurssit takaisin tai vanha oppikoulu/kansalaiskoulu-jako. On silkkaa hulluutta kuvitella, että kaikki kykenevät yhtäläiseen teoreettiseen opiskeluun.
Ne, jotka ovat huonommalla tasolla peruskouluaikaan menetetään liian varhain. Siksi pitää tasapäistää.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmistolaisella logiikalla ei.
Abujamaal joka valmistuu peruskoulusta sillä perusteella että osasi olla tunnin ajan haukkumatta opettajaa huo rak si on ihan yhtä hyvä oppimistulos kuin kympin Liisa.
jos saisin päättää niin koulussa vaatimustasoa nostettaisiin ja luokalle jätettäisiin ne ketkä eivät pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Näin ollut jo 10 vuotta ja kyse on kantiksista.
Valkopesu lähti käyntiin.
Tuotahan tutkittiin ja huonoimmat oppimistulokset oli jossain maalla. Täällä tietysti rasistit väittää tätäkin vaan vieraskielisten ongelmaksi minkä nyt tajuaa järjelläkin paskapuheeksi.
Vierailija kirjoitti:
jos saisin päättää niin koulussa vaatimustasoa nostettaisiin ja luokalle jätettäisiin ne ketkä eivät pärjää.
Rasisti
Sama kuin palkoissa- pienimmät palkat eivät vaadi nostamista vaan sen, että tukia pienennetään jolloin niihin verrattuna palkat TUNTUVAT isommilta!
...ja tämäkään ei edes ole vitsi!
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että nykynuoriso ei taipuisi käymään uudelleen. Alkaisi lintsata.
Ongelma ei ole ainoastaan siellä missä persut sen esittävät olevan. Yliopistojen pääsykokeet ovat huomattavasti helpomia kuin vielä 1990-luvulla olivat. Nuorilta yksinkertaisesti vaaditaan liian vähän. Lukemaan kun oppii vain lukemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka ovat huonommalla tasolla peruskouluaikaan menetetään liian varhain. Siksi pitää tasapäistää.
Ennen näille annettiin tukiopetusta, annettiin ehdot tai pantiin kertaamaan tietty luokka kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan tutkittiin ja huonoimmat oppimistulokset oli jossain maalla. Täällä tietysti rasistit väittää tätäkin vaan vieraskielisten ongelmaksi minkä nyt tajuaa järjelläkin paskapuheeksi.
Lähdettä kaivataan
Vierailija kirjoitti:
Opetus- ja kulttuuriministeriön työryhmä haluaa vähentää oppiaineiden tavoitteita ja sisältöä. Esim. suomen kielessä ja kirjallisuudessa nähdään tavoitteiden olevan liian vaativia. Oppilaiden osaamistaso on laskenut, joten vaatimuksiakin on laskettava.
Tuohan on vähintäänkin reilua ja oikeudenmukaista. Ei kenellekään saa tulla paha mieli.
On mielestäni rasismia vaatia että suomalaisesta koulutusjärjestelmässä vaaditaan luku- ja kirjoitustaidon oppimista ennen valmistumista.
Mun lapsella on lukihäiriö. Selvisi kyllä ylioppilaaksi, mutta koen, että jo nykyään on toistoa liian vähän, kun kotitehtäviä ei anneta kuin todella vähän.
Nykyinen määrä toistoja ei riittänyt mun lapselle. Harmittaa vieläkin, että jouduin itse keksimään matikantehtäviä, jotta hän oppisi kunnolla. Ei hän tästä tykännyt tietenkään, kun halusi tietysti tehdä vain sen, mitä opettaja määrää.