Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auer : Kaikki syytteet hylätty!!!

Vierailija
29.04.2026 |

Sijaisvanhemmat käskeneet lasten puhua paskaa!

Kommentit (4701)

Vierailija
4401/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amanda on mieleltään tervein ja vahvin, koska hän eli pisimpään vanhempiensa kanssa.

Mistä me tiedetään mitään hänen myöhemmästä elämästään. Millä tavalla hän on "vahva"? Hänellä oli terapiaa täysi-ikäiseksi saakka. Ja koko ajan hän on toiminut molemmissa purkuasioissa äitinsä toiveiden mukaisesti. 

Vierailija
4402/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amanda on mieleltään tervein ja vahvin, koska hän eli pisimpään vanhempiensa kanssa.

Mistä me tiedetään mitään hänen myöhemmästä elämästään. Millä tavalla hän on "vahva"? Hänellä oli terapiaa täysi-ikäiseksi saakka. Ja koko ajan hän on toiminut molemmissa purkuasioissa äitinsä toiveiden mukaisesti. 

Ihan niistä kuulusteluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4403/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt näe, että KRP:llä olisi syytä suojella tätä poliisia. Ihan niin suuresta salaliitosta ei ole kyse :D

KRP:ssa olisi tarpeen tehdä omatkin tutkimukset. On aika erikoista, miten oman labran työntekijä pystyy kontaminoimalla pilaamaan keskeisimmän DNA-näytteen. Jenkeissä olisi kyllä Sontalle saattanut tulla potkut persuuksiin mutta härmässä hänet päästettiin vielä hässäämään seri-juttuja.

Luulen, että KRP:n työntekijän kanssa sovittiin tuo juttu. Hänelle varmaan maksettiin siitä.

Anneliko hänelle maksoi siitä, että vieraan miehen dna:ta oli halossa? 

Vierailija
4404/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amanda on menestynyt elämässään erittäin hyvin. Pärjää hyvin työelämässä.

Vierailija
4405/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänhän murtui, kun ei keksinyt, miten selittää asiat äidille edullisesti. Mitä vahvaa siinä on? 

Vierailija
4406/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt näe, että KRP:llä olisi syytä suojella tätä poliisia. Ihan niin suuresta salaliitosta ei ole kyse :D

KRP:ssa olisi tarpeen tehdä omatkin tutkimukset. On aika erikoista, miten oman labran työntekijä pystyy kontaminoimalla pilaamaan keskeisimmän DNA-näytteen. Jenkeissä olisi kyllä Sontalle saattanut tulla potkut persuuksiin mutta härmässä hänet päästettiin vielä hässäämään seri-juttuja.

Luulen, että KRP:n työntekijän kanssa sovittiin tuo juttu. Hänelle varmaan maksettiin siitä.

Poliisi.

Vierailija
4407/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinkas se Jens haki ensimmäisen kerran tuomion purkua?v. 2015? Oliko hän vielä silloin vankilassa? Yksin hän sitä haki! Anneli haki yksin paljon myöhemmin. Mitä voimme päätellä jensin hakiessa ensimmäisen kerran tuomion purkua, hän ei tainnut olla annelin kanssa tekemisesissä. Eli Jens olisi tuolloin uskaltanut yksin lähteä prosessiin. Jenssi siis voi olla syytön ja Annelin uhri! Anneli haki ensimmäisen kerran tuomion purkua seristä samaan aikaan, kun sai mojovat koppikorvaukset murhata. Kai huomasi että voi rikastua, kun manipuloi lapset puolellleen ja lähtee hakee seristä uudestaan purkua Jenssi kanssa yhdessä. Jensin syyttömyys tukee myös annelin syyttömyysolettamusta, koska jos rikoskumppani on syytön, ei toinen voi olla silloin syyllinen.

Jens haki tuomionpurkua eka kerran 2015, muistaakseni johonkin menettelytapavirheeseen vedoten. Anneli vapautui juuri tuona vuonna, joten en yhtään ihmettelisi, jos Anneli ja Jensin sisko olisivat yhdessä ideoineet tuon Jensin puolesta. 

Toukokuussa 2016 Auer jätti oman purkuhakemuksensa, johon oli hommannut ulkomaisia asiantuntijalausuntoja. Sekin hylättiin. 

Huomionarvoista on se, että tuolloin KKO lausui, että murha ja seri ovat kaksi eri tekoa, jotka ovat tapahtuneet eri aikoihin. Sen vuoksi murhatuomio ei vaikuta KKO:n näkemyksen mukaan seri tuomioon. Nyt kuitenkin 29.4.2026 käräjätuomiossa on katsottu, että lasten kertomusten epäuskottavuus murhajutussa heikentää myös lasten kertomusten luotettavuutta seri jutussa. Eikö tuo ole korkeimman oikeuden tulkintaa vastaan? 

Eli siis väität Jensin olevan niin tyhmä ettei itse ole tajunnut menettelyvirhettä? Alexander-poikaa haastatellut oikeuspsykologi oli Turussa vuonna 2007 heti murhan jälkeen (tammi-maaliskuu) toiminut Alexanderin terapeuttina. Eli oli nk jäävi sitten 2011.

En ihan tajua, että ensin (!!!), lapset olisi keksineet murhan, kuinka äiti ja sisko tekivät sen. Ja sitten, noin vaan, alkaneet kertomaan seristä joka olisi totta. 

Vaikka Minna-sijaisäidin storyt paistoivat monesti läpi, niin paras oli kun Jutta Tschokkinen sanoi loppulausunnoissa että vasta nyt (?) Minnalle selvisi myös Amandan olleen serin uhri. Ei nyt herranenaika mitä valehtelua! Kyllä tosta on ollut ihan lehdissä, keskusteluissa yms. Ja aivan varmasti on heille kerrottu esim tuomiota annettaessa tuo. Tai jo todistajana ollessaan 2012. Mutta tolla Minna yritti vakuuttaa kuinka lapset kertoi heille vaan osan tarinoista, ei kaikkea. 

Toivottavasti nuo lapset ei koskaan ota Minnaan/Ariin yhteyttä. Tai kukaan tosta suvusta.

Nyt menee ohis ja ei sinänsä liity juuri Aueriin mutta ite tein sen virheen ihan vastikään että otin tollaseen Minnankaltaiseen (lue; pahempaan kun edes Minna), ns sukulaiseen (äitin veljen vaimo!) yhteyttä. En saanut hyvää mieltä, pelkkiä valheita vaan. Myös nämä mun sukulaiseni on jo vuosia piräneet huolen, ettei mummi tai tädin perhe saa nähdä heidän lastaan. Haukkuivat minua ollessani pieni lapsi, mutta väitti sitten mulle "haluttiin kyllä olla yhteydessä" jne. 

Antoivat oman lapsensa repiä pienenä ollessaan mummin lähettämät joulukortit jne silpuksi.  Kielsivät toista sukulaista tuomasta lahjoja. Kävivät mummillani kun tämä ei ollut kotona ym ilman lupaa, veivät tavaroita ja sanoivat "no osta uus, ei se paljoa maksa" ja niin edelleen. 

Varmaan tästä omasta samankaltaisesta kokemuksestani johtuen ymmärrän etenkin Amandaa, ja säälin noita lapsia.  Ja on ns helpompi uskoa kuinka paljon ari&Minna on voineet annelia vihatakin.

Kyllä taas vanha sanonta pätee;

Kaikki lapset ansaitsevat vanhemmat, mutta kaikki vanhemmat eivät ansaitse lapsia.

Hyvä, kun muistutit, mikä se menettelyvirhe oli. Olin unohtanut, että sillä tarkoitettiin pojan psykologin jääviyttä. Poika kävi silloin 2007 alkuvuonna vain neljä kertaa tuolla tammikuun lopun ja maaliskuun alun välisenä aikana. Ei siinä varsinaisesti ehtinyt asiakassuhdetta syntyä, kun poika oli vasta viimeisellä kerralla alkanut puhua muistavansa jotain murhayöstä, ja Anneli lopetti terapian siihen. Ei ihme, ettei Korkein oikeus hyväksynyt Jensin purkuhakemusta tuollaisella perusteella. (Nythän Korkman päästettiin asiantuntijatodistajaksi, vaikka hän oli mukana Auerin ja Ihlen purkuhakemusta tekemässä. Se on mielestäni jäävimpää.) 

Uskoakseni sijaisvanhemmat eivät olleet siinä asemassa, että heille olisi paljastettu koko salainen tuomio. Lapsilla oli edunvalvoja. Ja kuten itsekin aiemmin mainitsit, tiedotteessa lapset mainittiin kirjaimilla. On ihan mahdollista, ettei sijaisäiti edes halunnut tietää kaikkia yksityiskohtia. Sen vuoksi asiaa ei ehkä myöhemmin otettu esille lasten kanssa. Samalla, kun sijaisvanhemmat estivät lapsia kuulemasta uutisia, saattoivat he itsekin olla pimennossa. Tämä tietysti pelkkää otaksuma. 

Minun on vaikea ottaa kantaa mahdollisuuteen, että murha olisi valhetta ja seri totta. Ajattelen niin, että murhasta ei vaan saatu tarpeeksi näyttöä. Ja jo murhaoikeudenkäynnin aikaan tulin siihen päätelmään, että taustanauhaa on käytetty. Nyt kun pääsi tarkemmin perehtymään lasten seri kertomuksiin, huomasin, että ne vaikuttavat ihan uskottavilta ja sopivat hahmottelemaani kokonaiskuvioon. 

Olen huomannut sinun suhtautuvan keissiin suurella tunteella. Olen pahoillani, että omista taustoistasi löytyy tuollaista ikävää. Olen aina ollut pienten lasten puolella. 

Joo, tossa ns menettelyvirheessä Jens taisi tarttua ns. viimeiseen oljenkorteen. Kun se että sanoo "olen syytön", ei riitä eikä heillä tainnut olla lasun asiakirjoja tms tollon käytössä ainakaan kokonaan. Korkmanhan toimi myös oikeuspsykologien työnohjaajana tms, joten musta hänet olisi pitänyt kuulla yksinkertaisesti todistajana eikä asiantuntijana. Ja oli mukana kun poika meni perumaan kertomuksia. 

Olettaisin edunvalvojan käyneen tuomion jotenkin läpi sijaisvanhempien kanssa. Toki voi olla että vaikka Amandan edunvalvoja oli kieltänyt Amandasta kertomisen näille ex-sijaisvanhemmilleen. Olisi silti aika outoa että jos tarinat olisi totta, lapset olisi kertoneet edes jotain amandaan liittyvästä seristä jommallekummalle. 

Jokainen tietysti uskoo mihin haluaa. Itse uskon ettei seriä ainakaan ole tapahtunut. Ehkä Anneli oli tekijä, mutta täysin eri tavalla kun lapset kertovat. Enemmän kyllä uskon et murhaaja oli joku ihan muu. Ja jos Anneli, se oli ns. perinteinen perheriita.

Minäkin olen aina ollut pienten lasten puolella. Niin myös kaikkien Annelin lasten. Ei he ole syyllisiä elämäänsä sijaisvanhemmilla ym. Ja osa sijaisvanhempien toiminnasta oli varmasti vaan silkkaa osaamattomuutta.

Minäkin olen taipuvainen uskomaan, että perheriita eskaloitui. Siihen tapaan, kuinka Auer itse niissä kuulusteluissa kuvaili, jotka myöhemmin perui.

Kaikkein uskottavin skenaario kaikista spekulaatioista.

Mutta todisteet ei oikein sovi siihen niin sitä ei voi uskoa.

Kyllä sopii. Eskaloituneeseen perheriitaan ja sen jälkeiseen paniikinomaiseen suunnitelmaan vedota häkepuhelussa ulkopuoliseen tappajaan.

Mee nyt muualle, Jukka on elossa hätäpuhelun aikaan ja hän kuolee lyönteihin mitkä kuuluvat hätäpuhelussa. 
Todisteet eivät sovi riitaan. Koska Annelilla ei ole aikaa hätäpuhelun aikana tappaa jukkaa ja lavastaa todisteita. Tämän on ihan oikeus todennut. Myöskään mitään jälkiä riidasta ei esim keittiössä ole ja kukaan lapsista ei sellaista ole kuullut

Lapset kuuluvat "pahoja ääniä"

Jukan virkoaminen kesken puhelun tuli yllätyksenä, 

Jännä tuo oikeuden takertuminen ajan puutteeseen, kun monet seikat viittaavat pitkäkestoiseen tapahtumaan.

Ei ole mitään kiistatonta todistetta, että asiat tapahtuivat Auerin kertomassa ajassa.

Päin vastoin, se tuntuu todella epäuskottavalta ihan jo verijälkien ja tytön kertominen havaintojen perusteella.

Naapurin todistuskin ristiriidassa.

Vierailija
4408/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö tunnet hänet? Vai oletko googlannut väärän henkilön? 

Vierailija
4409/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänhän murtui, kun ei keksinyt, miten selittää asiat äidille edullisesti. Mitä vahvaa siinä on? 

Amandan kertomus ei koskaan muuttunut.

Vierailija
4410/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö tunnet hänet? Vai oletko googlannut väärän henkilön? 

Netin kautta.

Vierailija
4411/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi.

Joutsenlahtiko maksoi? Minkä vuoksi poliisi halusi lavastaa Annelin syyttömäksi halon dna:n avulla? 

Vierailija
4412/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttui koko ajan. Kertomukset eivät täsmää. 

Vierailija
4413/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amandan kertomus ei koskaan muuttunut.

No sehän vasta muuttuikin! Huppishavainto oli erilainen joka kerralla. Hän kutsui tätä "hahmoksi". 

Vierailija
4414/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti muisti oman kertomuksen, ei täsmännyt toisen kanssa, heikko suoritus. 

Vierailija
4415/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi.

Joutsenlahtiko maksoi? Minkä vuoksi poliisi halusi lavastaa Annelin syyttömäksi halon dna:n avulla? 

Puolustus pystyi hyödyntämään sitä, joten KRP:n työntekijälle maksettiin. Eihän kukaan usko sitä kontaminaatioselitystä.

Vierailija
4416/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ruudinkeksijä, triviaalihommia ja vastuu minimiin.

Vierailija
4417/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmä tiedä. USA:ssakin korruptio on vahvaa. Toisaalta siellä on vahvemmat totuuden puhumisen traditiot kuin täällä.

Tapio Santaoja on lopulta se todellinen syyllinen. Hän suojeli murhaajaa ja väärensi todisteet.

Krp arkistoi annelistien vihjeet mappi ö:hön. 

Vierailija
4418/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmä tiedä. USA:ssakin korruptio on vahvaa. Toisaalta siellä on vahvemmat totuuden puhumisen traditiot kuin täällä.

Tapio Santaoja on lopulta se todellinen syyllinen. Hän suojeli murhaajaa ja väärensi todisteet.

Krp arkistoi annelistien vihjeet mappi ö:hön. 

Katotaan ;)

Vierailija
4419/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auer on sanonut, että he hoitavat tämän serin ensin. Sen jälkeen tulee murhan läpikäynti.

Auerista on tullut suuruudenhullu. 

Vierailija
4420/4701 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä sen verran kävin Töyräksen taustoja läpi, etten mä nyt sano, että hän tässä kusetuksessa olis mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä