Ääntääkö Stubb mielestänne hyvin englantia?
Mielestäni ihan ok, mutta heti kuulee, ettei ole natiivi.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No rehellisesti sanottuna ymmärrettävää englantia, mutta ihmettelen ettei ole britti/amerikan korostusta. Itsekin asunut ulkomailla ja mulla voimakas amerikan aksentti, jota en häpeä.
Ei sellaista ole kuin amerikan aksentti. Jos Yhdysvaltoja tarkoitat, niin siellä on helvetisti erilaisia aksentteja.
Niin on Briteissä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, hänhän ei ole natiivi joten tottakai se kuuluu. Typerää edes mainita erikseen. Puhuu erinomaista englantia ja siitä häntä onkin paljon maailmalla kiitelty.
Yleensä henkilöllä, joka on opiskellut sekä USA:ssa että Britanniassa, vieras korostus ei enää juuri erotu. Stubb ei ole kielellisesti lahjakas.
Höpsis. Hän puhuu erittäin sujuvasti, sanavarasto on hieno ja fraasit hallussa. Puhe on selkeää ja koska siinä ei ole mitään erityistä korostusta, sitä on kuulijoiden vaivatonta seurata.
Englannin lisäksi hän pystyy tekemään töitä myös useammalla muulla kielellä.
Meillä on todella kielitaitoinen ja selkeäpuheinen parivaljakko maailmanpolitiikassa nyt kun Elina Valtonen on UM.
Miten ap:n oma englannin ääntämys?
Entä presidentti Stubbin suomen ääntämys. Kuuluuko abba-ässä?
Vierailija kirjoitti:
No rehellisesti sanottuna ymmärrettävää englantia, mutta ihmettelen ettei ole britti/amerikan korostusta. Itsekin asunut ulkomailla ja mulla voimakas amerikan aksentti, jota en häpeä.
Minusta olisi noloa, jos Suomen presidentti puhuisi vaikka leveää Amerikkaa, joka oikeiden natiivien korviin olisi vähän sinne päin. Kyllä hyvä selkeä pohjoismainen aksentti on paras.
Englantia natiivina puhuvana minun pitää sanoa, että Stubb ei tosiaan äännä englantia hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei äännä hyvin. Keskimääräinen lukion käynyt suomalainen nuori aikuinen varmaan ääntää jo paremmin.
Mikäs alapeukuista päätellen ihmisiä kiukuttaa niin kovasti täällä? Ymmärrän, että keskimääräinen kirjoittelija on noin 60 v ja kenties kovastikin vaikuttunut Stubbin englanninkielen taidosta, mutta ei, hän yksinkertaisesti EI äännä kyseistä kieltä hyvin.
En tiedä olenko keskimääräinen palstalainen mutta itse olen alle viisikymppinen ja asunut useaan otteeseen englanninkielisissä maissa. Olihan mulla 18-vuotiaana Yhdysvalloissa vietetyn vaihtarivuoden jälkimainingeissa varsin vahva aksentti, joka ehkä teki joihinkin suomalaisiin vaikutuksenkin, mutta nykyään pyrin työtehtävissäni neutraaliin aksenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin puhuu eikä tarvitsekaan teeskennellä brittiä tai amerikkalaista.
Omituinen aloitus mutta istuu joukkoon. Katkeran ja pahantahtoisen suomimamman tai -papan tekemä.
Igorin tekemä
Luuletko tosaan ettei tällä palstalla muita täydellisiä pilkunnussija kuspäitä olis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, hänhän ei ole natiivi joten tottakai se kuuluu. Typerää edes mainita erikseen. Puhuu erinomaista englantia ja siitä häntä onkin paljon maailmalla kiitelty.
Yleensä henkilöllä, joka on opiskellut sekä USA:ssa että Britanniassa, vieras korostus ei enää juuri erotu. Stubb ei ole kielellisesti lahjakas.
Höpsis. Hän puhuu erittäin sujuvasti, sanavarasto on hieno ja fraasit hallussa. Puhe on selkeää ja koska siinä ei ole mitään erityistä korostusta, sitä on kuulijoiden vaivatonta seurata.
Englannin lisäksi hän pystyy tekemään töitä myös useammalla muulla kielellä.
Meillä on todella kielitaitoinen ja selkeäpuheinen parivaljakko maailmanpolitiikassa nyt kun Elina Valtonen on UM.
On siinä aivan selvä suomalainen korostus. Ei se siis ole ongelma, oikein hyvinhän hänen puheestaan saa selvää.
Pääasia hänen tehtäviensä kannalta on sujuva, toimiva monikielisyys sekä miellyttävä, tilanteenmukainen, positiivinen esiintymiskyky. Se, että ääntämys on löysää hyvästä rytmistä huolimatta on totta, mutta ei haittaa.
Niin no, kun ei ole natiivi. Mikä ihmeen pakkomielle on puheen natiiviudesta. Harva suomalainen moiseen pystyy.
Kerrankin on presidentti, jonka esiintymistä ja sanomisia ei tarvitse hävetä. En äänestänyt häntä, mutta olen yllättynyt positiivisesti.
Joo, mutta sen jälkeen ollut vuosikymmeniä naimisissa britin kanssa.