Sijaisvanhempi ei aio pitää lapselle rippijuhlia
Sosiaalityöntekijä ehdotti että minä vanhempana pitäisin koska se olisi lapselle niin tärkeää. Millä rahalla minun pitäisi pitää ja kuuluuko juhlien järjestäminen oikeasti minulle?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole varaa pitää juhlia, ja sain kuulla tästä vasta nyt. En ajatellut että sijaisvanhempi ei haluaisi juhlia pitää. Ap
Miten niin sait kuulla tästä vasta nyt? Et tiennyt että lapsesi pääsee ripille? Tai että sinulla on vanhempana yhtään mitään velvollisuuksia lastasi kohtaan?
Jotenkin oletin että sijaisvanhempi pitää juhlat, koska mitään muuta puhetta ei ollut vasta kuin nyt. Lapsi kuitenkin aloittanut läsnäolokeräilyt jo talvella. Ap
Eli suomeksi olet tiennyt rippileiristä jo kuukausia, ja silti et edes lahjaa varten ole mitään säästänyt.
Yhteiskunta tuskin pakotti lisääntymään mitenkään eikä tainnut kauheasti olla läsnäkään, kun haarasi auliisti levitit. Se, että sijaisvanhempi yrittää siivota sinun jälkiäsi, ei tarkoita, että sinä saisit laistaa vastuustasi. Sun pentus, sun järjestettävä ne rippijuhlat ja just niillä resursseilla, jotka sulta omasta pussistas löytyy.
On kyllä kiva ajatus juhlia ripillepääsyä, etenkin kun olet lapsesi riparille laittanut, varmaan sinulle oli tärkeätä se että hän oppii kristinopin perustiedot ja pääsee keskustelemaan ikäistensä kanssa tärkeistä elämänkatsomuskysymyksistä. samoin protuleiri on samanlainen "aikuistumisriitti" ja ovenavaus elämänkatsomukseen.
En kyllä osaa neuvoa mistä siihen saisi rahaa mutta jos olet varaton ja sosiaaliavun varassa niin kysy fattasta neuvoa. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole varaa pitää juhlia, ja sain kuulla tästä vasta nyt. En ajatellut että sijaisvanhempi ei haluaisi juhlia pitää. Ap
Miten niin sait kuulla tästä vasta nyt? Et tiennyt että lapsesi pääsee ripille? Tai että sinulla on vanhempana yhtään mitään velvollisuuksia lastasi kohtaan?
Jotenkin oletin että sijaisvanhempi pitää juhlat, koska mitään muuta puhetta ei ollut vasta kuin nyt. Lapsi kuitenkin aloittanut läsnäolokeräilyt jo talvella. Ap
Eli suomeksi olet tiennyt rippileiristä jo kuukausia, ja silti et edes lahjaa varten ole mitään säästänyt.
En ole säästänyt enkä hommannut lahjaa, lapsen kanssa pitäisi neuvotella haluaako rippiristin ja minkälaisen jos haluaa. Olen keräillyt hänelle tietynlaisia koruja jo pitkään ja tämä ei ole poikkeus sinällään vaan sopivan tullessa vastaan, voin ostaa. Ap
Onpa surullinen tilanne lapsen kannalta. Jos olisit sukulaiseni niin antaisin satasen tarjoiluihin ja auttaisin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kiva ajatus juhlia ripillepääsyä, etenkin kun olet lapsesi riparille laittanut, varmaan sinulle oli tärkeätä se että hän oppii kristinopin perustiedot ja pääsee keskustelemaan ikäistensä kanssa tärkeistä elämänkatsomuskysymyksistä. samoin protuleiri on samanlainen "aikuistumisriitti" ja ovenavaus elämänkatsomukseen.
En kyllä osaa neuvoa mistä siihen saisi rahaa mutta jos olet varaton ja sosiaaliavun varassa niin kysy fattasta neuvoa. .
Lapsi itse päätti mennä riparille minulla ei ollut tähän osuutta. Ap
Miksi minun kommenttiin joukkonuolet?
Savolainen kosto vol. 13?
En minä teidän kullanmuruillenne tupakkia tai sidukkaa osta, vaikka monet kerrat on kylillä kysytty. Ostakaa omat oluenne..
Rakastan veljeni jälkikasvua koko
sydämestäni.
Mutta en mä ventovieraita/tuntemattomia
savolaisriiviöitä sponssaa.
Sori siitä, mammat.
Vähemmän POTOKSIA ja jo riittää
Kelan massit.. E
Mielestäni suoran vastikkeettoman rahan antaminen näille ikiautettaville pitäisi lakkauttaa.
Annetaan yhteiskunnan taholta vaatimaton asunto perheelle ja yksineläjille huoneet solusta. Ostokortti kirppiksille vaatteisiin ja jostain kouluruokaloista voidaan jakaa soppatykistä lämmintä ruokaa 2x joka päivä.
Ei voi antaa muuta. Tietyt ihmiset kun eivät osaa käyttää rahaa eivätkä he sitä opi, kun kaiken on sina jo monessa sukupolvessa saanut toisten kustantamana.
Eikä ole väärin. Jos kuka tahansa haluaa enemmän vapautta ja laatua elämältään, niin menee opiskelemaan ja töihin. Ja ajoittainen työttömyys tai eläkkeet eivät nyt kuulu tähän.
Kuinka kauan on ollut kallispalkkaisia sossuja ja kuinka kauan on ollut diakoniaa? Mutta mikään ei auta niin kauan kuin näillä tyhmimmillä ja laiskoimmilla ihmisillä on ilmainen rahaseinä ja vain oikeuksia.
Edes omalle lapselle ei liikene latin latia yhteiskunnan antamista päihde- yms rahoista. Ei ole suosittu mielipide, mutta olen (inho)realisti.
Minun omat kummivanhempani
Savosta eivät muistaneet
minua synttäripäivinä tai
jouluaattona. Joten samalla
energialla mennään.. E
Ei ihme et nuoret voi huonosti, jos vanhemmat ei tärkeää juhlaa valmistelemassa. Sääliksi käy nuorta
Kuka maksaa lapsen rippileirin, muuten?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että jos nyt otat yhteyttä seurakuntaan, sieltä järjestyy kahvit.
Seurakunnan puolesta voin sanoa, että ei järjesty. Todennäköisesti seurakunnan tilat on jo varattu jonkun rippilapsen juhlaa varten eikä ole tapana ilmoittaa, että kuokkimaan tulevat sitten tämän rippilapsen sukulaiset. Kun kyseessä on lastensuojelun asiakas, niin sieltä tulevat myös juhlajärjestelyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap odottaa kuin manulle illallista. Kaikki valmiiksi. Sijaisvanhempi huolehtii lapsen, nyt pitäus järjestää juhlat. Tietenkin jos ap. järjestää niin pitäis jonkun tukea rahallisesti ja vielä olla paikalla tekemässä tuo juhla. Ap. vain istua nököttää sohvan nurkassa odottaen että saa osansa mihin ei millään tapaa ole osallistunut.
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa lapsen rippileirin, muuten?
Oletan että lastensuojelu koska eihän sen maksaminen kuulu sijaisvanhemmalle. Ap
Voit järjestää sellaiset juhlat, joihin budjetti kestää. Vaikka nyyttikestit, jos ei muuta.
Seurakunnassa noudatetaan tasapuolisuutta. Jos yhdelle kysyjälle maksettaisiin juhlat, kohta olisi kaupungeissa jo useita satoja oven takana. Maallakin näitä röyhkeitä olisi heti monia kymmeniä.
Köyhilläkin on Suomessa rahaa. Täällä on vähäosaisilla päihdeongelmia, järjen köyhyyttä, talous- ja käytöstapojen puutetta ja yksinäisyyttä, usein omaehtoista sekin.
Ei näitä raha korjaa. Ja seurakunta ei ole mikään pankkiautomaatti.
Hädässä olevia autetaan. Se on ilmiselvästi kristillinen, oikea ja arvokas asia. Mutta niitä hätärahojakaan ei olisi, jos jokaisen aiheetta vaatijan mukaan lähdettäisiin rahoittamaan sitä kalluelämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että jos nyt otat yhteyttä seurakuntaan, sieltä järjestyy kahvit.
Seurakunnan puolesta voin sanoa, että ei järjesty. Todennäköisesti seurakunnan tilat on jo varattu jonkun rippilapsen juhlaa varten eikä ole tapana ilmoittaa, että kuokkimaan tulevat sitten tämän rippilapsen sukulaiset. Kun kyseessä on lastensuojelun asiakas, niin sieltä tulevat myös juhlajärjestelyt.
En ole vailla seurakunnan tiloja kuitenkaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei mene satasta kun keittelee kahvit ja vaikka kaupasta halvinta pullaa pöytään. Eivät ne mitkään häät ole.
Kahvipaketti 5€, teepaketti 5€, kaksi pullapussia yht 10€, kaljat 80€.
Menihän se satanen!
No kyllä tässä tilanteessa yhteiskunnan tulisi auttaa ja sähkölaskut ovat oikeasti aina yllättäviä.