Sijaisvanhempi ei aio pitää lapselle rippijuhlia
Sosiaalityöntekijä ehdotti että minä vanhempana pitäisin koska se olisi lapselle niin tärkeää. Millä rahalla minun pitäisi pitää ja kuuluuko juhlien järjestäminen oikeasti minulle?
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Kuka on antanut sulle luvan lisääntyä
Keneltähän sun vanhemmat ovat luvan kysyneet? Olisi kannattanut evätä, kun tulos on tuo.
Vierailija kirjoitti:
ap on melko hyvin sitä pohjasakkaa.
😇
Se, joka sen persehedelmän on maailmaan tuutannut, se järjestää ja kustantaa juhlat. Yksinkertaista.
Ei me uskalleta järjestää rippijuhlia. Vanhempi saisi lapsen kodin selville ja sen jälkeen olisi helvetti irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlavan kermakakun tekee itse kympillä. Pikkuleivät 5e, kuivakakku 5e. Siihen kaupan coctailpiiraat ja munavoi. Kahvit, teet, mehut ja jotain karkkia lapsi vieraille. Ei nyt niin kallista.
Aikoinaan lapsen synttäreihin meni pahimmillaan n. 300e mutta en nyt sellaista tasoa ole vaatimassakaan. Tuohon siis sisältyi tarjottavat, koristeet ja lahja. Koristeita on säilynyt mutta ne tarjottavat. Lahjaa en varmaan ostakaan. Ap
Et osta lahjaa omalle lapsellesi?! Mitä helvettiä? Etkä edes juhlia järjestä! Olet oikeasti kamala ihminen. Miten joku voi kohdella omaa lastaan noin? Mietitkö yhtään miten arvottomaksi hän itsensä kokee, kun et viitsi yhtään häneen panostaa?
Siihen on syynsä miksi lapsi on sijaiskodissa. Ja se syy on muualla kuin ap:n taloudellisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole varaa pitää juhlia, ja sain kuulla tästä vasta nyt. En ajatellut että sijaisvanhempi ei haluaisi juhlia pitää. Ap
Ja luonnollisestikaan ette ole voineet keskenänne keskustella tästä asiasta aiemmin? Ehkä sitten kumpikin on olettanut, että juhlat on toisen vastuulla. Harmi lapsen kannalta.
Minulla on sellainen omakohtainen kokemus, että rippijuhlia ei pidetty, koska kumpikaan veljeni ei käynyt rippikoulua eikä heillä täten ollut myöskään juhlia. Vanhempieni mielestä oli siis oikein, ettei minuakaan juhlittu ripille pääsyn jälkeen. Siitä voi sitten olla montaa mieltä, onko se nuoren mielestä hyvä ratkaisu. En mennyt rippikouluun siksi, että saisin juhlat ja kalliita lahjoja, mutta tuli silti aika kolkko fiilis.
Emme keskustelleet enkä oikeasti ajatellut etteikö sijaisäiti pitäisi juhlia. Kyllähän juhlat kuuluu pitää kun kerran ripille menee. Vanhempasi eivät tässä toimineet oikein. Ap
Nyt alkaa kuulostaa ap:n kommentit siltä, että ap ylläpitää provoa. Typeriä ihmisiä on kyllä, mutta tässä kommentoinnissa alkaa haista tarkoituksellinen ärsyttäminen.
Niinpä. Ap